/spanien/barcelona/forum/21843.aspx/spanien/barcelona/forum/21843.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tompa
5/9/2008 18:15
Puyiii:
Naturligtvis ska Barca sikta på ligaseger, det finns väl knappast någon som säger emot det. Däremot ska vi inte förvänta oss att vi kommer vara favoriter.
Puyiii
5/9/2008 18:09
Ryktas länge att dessa ska värvas in om ja inte minns fel:
* Alves
* Garay
* Silva
* Benzema

Tror faktiskt att dessa skulle vara bra men vet inte om vi behöver Benzema, vad tycker ni?
Puyiii
5/9/2008 18:06
Ämne: Om det nu är så att ....
Det är kanske sant med att vi inte ska ha så höga krav men i mina ögon så ser jag inget lag i Spanien som kan stoppa Real förutom vi. Om självaste Atl.Madrid går ut med att säga att vi ska utmana Real så borde vi ändå kunna ge en jämnare kamp nästa säsong och till och med vinna.

Champions League blir svårt men med lite mer flyt än i år så kan vi nå en final där också.

Men nu återstår det att se vilka spelare som kommer IN och vilka som går UT. Detta silly season är mer spännande än någonsin när det gäller vilka som ska lämna.

VISCA BARCA!
Barcelona Tompa
5/9/2008 18:01
Rambla:
Det är sant. Vilka spelare man än värvar kan vi inte mer eller mindre utgå från att det blir en ligaseger nästa år. Vi får finna oss i att dämpa förväntningarna och kraven. Guardiola tar äver laget när det verkligen befinner sig i en djup svacka. Bara man ser att Barca är på väg åt rätt håll igen om ett år så kommer jag vara nöjd med Peps tränarinsats. Det är ett stort steg från att ta gå från B-lagstränare till A-lagstränare i jätteklubben FC Barcelona.
Barcelona Rambla
5/9/2008 17:51
Om det nu är så att klubben vill föryngra vilket nästan känns lite fel att kalla det, utan snarare skulle man väl kunna kalla det för en revolution. Där man vill göra sig av av nyckespelare trots att de knappast är för gamla. Det känns då lite väl pretentiöst att som supporter kräva en ligatitel redan nästa säsong, speciellt med tanke på att den nya tränaren är så ung och oerfaren. En CL-plats ska man kanske sänka kraven till, det är rimligt. Sen givetvis att gå vidare från gruppspelet i CL.
Barcelona Tompa
5/9/2008 17:44
Visca_Barca:
Om Guardiola är rätta personen att efterträda Rijkaard? Återstår att se. Jag tycker det finns flera saker som talar för honom men även emot. Avgörande för Guardiolas chanser att lyckas väl tror jag är hur styrelsen agerar över sommaren. Dåliga nyförvärv och onödiga jippoturneringar blir det nästan omöjligt att vinna ligan nästa säsong vad än efterträdaren hetat.

Blir hur som helst än mer spännande att följa laget nästa säsong. Nu tar man ny sats efter två titellösa säsonger i rad där man helst vill glömma säsongen 2007/2008. Vill sig allt väl kan det bli dundersuccé med Pep som tränare.
Barcelona Milbona
5/9/2008 17:42
Mourinho var vår man, varför körde inte laporta på d säkra kortet fan också, känns inte alls bra me pepe.....försöker motivera mig med att allt kommer bli som det skall men nått säger mig att detta e fel en känsla jag har.

Hoppas den slår fel iaf....
Barcelona Killuminati - Kill the lluminati
5/9/2008 17:37
Här är presskonferansen där Laporta meddelade att Guardiola tar över.
Barcelona FCB#19
5/9/2008 17:13
det som e bra med guardiola är att han agerar i matcherna jämn fört med rijkaard
Barcelona Gaucho!
5/9/2008 17:08
sitter här o läser lite halvt på sportal.nu i brist på annat eller något när jag hitta en artikel om giovani. Jag vet att man inte kan lita på sportal det e därför jag vänder mig hit. Har någon en aning om hur mycket sanning det ligger i det som står i artikeln (kolla länktips)
Barcelona OkkaPokka1
5/9/2008 17:04
Som de verkar så är borta tröjorna (05/06) tillbaka tills nästa säsong. Kanske kan dom ta hemma tröjorna också. Röda byxorna och mycket randigt. :)
Barcelona Palle Kuling....
5/9/2008 16:50
Barcelona - Mallorca kommer inte på tv. Kolla länktips.
Barcelona Criff
5/9/2008 16:47
Gudabenådad, alla kommer nog inte få gå, men dem är utlagda på marknaden om någon klubb är intresserade. Får dem ett bra pris så kan dem kolla på listan över de 40 spelarna de vill ha och hitta en ersättare.
Det är så jag tror dem gör.
Tror inte dem säljer iväg 14 st och sen börjar leta ersättare.
Barcelona Criff
5/9/2008 16:45
Räkna med att Jorquera inte går någonstans, han fick en förlängning för drygt en månad sen så det stämmer nog inte.
Barcelona Visca_Barca
5/9/2008 16:36
lycka till med pepe säger jag bara.
laporta försök o hitta en som är bättre än Frank.

En riktig idiot är laporta.. ursäkta språket men är så arg
Barcelona Visca EL Barca
5/9/2008 16:20
Tycker ni att Guardiola är rätt man för att ersätta Rejkaard
Barcelona Gudabenådad
5/9/2008 16:18
Det är 14 spelare. Hur ersätter man så många spelare? Startspelare, plus komplementspelare. För gudsskull, Laporta. Sälj inte alla.
Barcelona Gudabenådad
5/9/2008 16:16
Jag funderar på att inte läsa någon sporttidning eller höra på några rykten. Och sedan i augusti kolla vilka som har lämnat och vilka som har kommit. Ny tränare, spelare ska säljas - kommer bli ett helvete till silly season.

...speciellt alla omotiverade startelvor.
Barcelona MESSI_CE_Iniesta_V.Valdes
5/9/2008 16:16
Sedan tror jag mer på en Barça-baserad tidning än en Madrid baserad. Det stod ju på SPORT idag att 14 spelare kan komma att få lämna, dom var:

Pinto
Márquez
Zambrotta
Thuram
Deco
Ezquerro
Sylvinho
Edmílson
Ronaldinho
Henry
Jorquera
Gudjohnsen
Eto'o
Oleguer

Läs mer på länktips!

Så enligt SPORT försvinner både Pinto och Jorquere vilket öppnar för ett målvakts köp. Då blir det knappast troligt att V.V försvinner.
5/9/2008 16:10
Håller med gudabenådad, han ska fortsätta stå. Angående artikeln från Goal.com så slutade jag läsa när detta stod: All that has now been put aside as the 26-year-old is now viewed as a custodian that is prone to making mistakes that could prove to be costly, according to Madrid-biased Marca
Barcelona Andreas-3
5/9/2008 16:02
Ämne: Vad heter låten på m....
Den heter Kimnotyze med DJ Tomekk, Lil' Kim och Trooper Da Don
Barcelona Gudabenådad
5/9/2008 16:02
Dizzy. Valdés har som sagt aldrig haft någon riktig konkurrens, och han står som burväktare pga hans katalanska påbrå. Men vi ska inte ta ifrån han hans kvalitéer som målvakt. Jag kommer ihåg innan, då hade vi riktiga dårar som i form av: Rustu och Bonano. Reina var ju med i den eran, men honom satsade vi inte på.

Valdés behöver lite konkurrens, men han ska fortsätta vara målvakt.

Ramos_Real// Dominera spansk fotboll i 20 år. Lycka till!
Barcelona labarca3
5/9/2008 15:56
Ämne: Var är det för tomte....
Hur fan vet du om han är en tomte eller om han är värdstränare du har ju inte sett han i barcelona A ä n
Barcelona Steve-O
5/9/2008 15:51
Ämne: Var är det för tomte....
Nåja. Isåfall kan man väl säga att Real också tog in en "tomte", och se själv hur det gick.
Barcelona Dizzy
5/9/2008 15:18
Vad tycker ni?
Barcelona RONALDINHOO!!!!
5/9/2008 15:03
Vad heter låten på minut 1:52 o 4:48??

Bra video btw:D

Kolla länktips!
Barcelona FCB-messi
5/9/2008 14:53
Ramos_Real
Guardiola har inte ens tränat en enda träning eller match, och då menar du att ni kommer dominera spansk fotboll i 20 år. snacka om att ta ut allt i förskott.
Real Madrid Ramos_Real
5/9/2008 14:48
Var är det för tomte ni anställt som tränare?
Jag var orolig för att det skulle bli någon bra typ Mourinho, men så blev det denna tomte. Tack Laporta nu kommer vi dominera spansk fotboll de närmsta 20 åren.
5/9/2008 14:38
Håller med, den var riktigt läcker :)

Ska bli spännande att se hur hemma tröjan ser ut.
Barcelona FCB-messi
5/9/2008 14:34
här är de.
Annons: