/spanien/barcelona/forum/21838.aspx/spanien/barcelona/forum/21838.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Abbe_
2007-12-26 01:30
Barçelona

Hans explosivitet finns ju inte kvar i honom längre. Det är väl A och O för att han ska lyckas komma tillbaka.
Barcelona Cristocea
2007-12-26 01:26
Puyol Xavi? Nej Magnus Hedman. Jag menar riktig psykolog. Det måste finnas psykolog i FC Barcelona. Alla storklubbar har varsin psykolog att vända sig till om de känner sig nere. Eller uppe. Beror på hur man ser det.
Barcelona kevina
2007-12-26 00:55
nej XAVI antagligen!
Barcelona kevina
2007-12-26 00:54
puyol kankse?
Barcelona Cristocea
2007-12-26 00:50
Föresten. Vem är psykologen i klubben?
Barcelona RonaldinhoKungen
2007-12-26 00:33
Fick svar på mitt mejl av Stefan Alfelt (journalist på Aftonbladet). Han skrev såhär:

"Problemet med att vara ett geni är att man hela tiden måste bevisa sin genialitet. För att som fotbollsspelare kunna göra det måste man trivas och känna ett sug efter att prestera något och det blir alltid problem för de som redan har visat sin briljans om och om igen. Motivation är svårt att hålla uppe utan yttre stimulans och det är därför jag tror att Rijkaard måste gå nu och inte efter säsongen. En tränare i Barcelona behöver inte vara världens bäste taktiker, men däremot måste han vara en prestigelös mänskokännare och psykolog. Ronaldinho är i botten naturligtvis fortfarande världens bäste fotbollsspelare, men han behöver hjälp för att kunna visa det igen.
God Jul (en dag för sent, men ändå…)
Stefan"
Barcelona Barçelona
2007-12-26 00:20
För att Ronaldinho ska vara magisk igen behövs det fler löpningar så motståndarnas försvar drars isär. Det är då han e som bäst !

Visca el Barça !
Barcelona Cristocea
2007-12-26 00:07
Vi ska åtmistonde vara glada att Barca fansen inte slängde något grishuvud på Dinho.
Barcelona Criff
2007-12-25 23:48
Snälla tomten, kan du ge mig en bra Assiterande tränare som är en skitbra taktiker?
Barcelona BlueRed
2007-12-25 23:45
grrrr, vill bara fortsätta och skrika och gråta, mörkaste julen jag har varit med om! liga titeln ser ut o ligga år framför oss. Tungt.
Real Madrid Fredrik R
2007-12-25 23:28
Ämne: Vi har mer än halva ....
Menar inte att strö salt i såren nu, men ni kommer behöva en lika bra andra hälft av säsongen som vi hade förra året och ni har en betydligt tuffare vår framför er än vi har. Vi har avklarat Sevilla, Valencia, er och Villarreal borta. Ni har Sevilla, Atl. Madrid och oss att se fram emot på bortaplan. Ni är i princip beroende av att vårat spel havererar, för hittils har vi vunnit varenda match på hemmaplan i alla tävlingar och på bortaplan har vi bara Atl. Madrid som kan ses som någon större utmaning.

Jag skulle aldrig vara så naiv så att jag tog ut seriesegern i försprång, men det kommer krävas något extraordinärt för att ni ska komma ifatt och gå om, det krävs både att ni förbättrar ert bortaspel kraftigt och att vi går in i en rejäl svacka.
Barcelona La_BARCA!
2007-12-25 23:23
Mycket tjat här om våran kära Dinho. Mycket Energi ni lägger på han. Han är ingen Maskin!

Det är bara att inse Dinho lämnar Barca i sommar för Milan. Är helt 100 på det!
Barcelona BarcaFTW
2007-12-25 23:22
Vi har mer än halva säsongen på oss att vinna ligan så det är inte slut även om vi förlorade mot ärkerivalerna Real Madrid. Jag hoppas verkligen att Barca förbättrar sitt spel till nästa stora match annars kommer det inte gå bra.
'
Visca Barca
Barcelona Tompa
2007-12-25 23:11
Vad gäller det faktum att Ronaldinho blev utbuad så har Barcas fans (eller möjligen s.k fans) definitivt passerat gränsen för det acceptabla. Det är en sak att kritisera Dinho för att han spelar dåligt och även förelå en försäljning vilket jag själv gjort men att bua ut honom, ja då har det gått för långt!

Dinho var inte alls så dålig som många vill göra gällande och det var definitivt inte hans fel att vi förlorade i söndags.
Real Madrid Fredrik R
2007-12-25 23:05
Ämne: Min åsikt om Rijkard....
Jag håller delvis med dig, att byta in Bojan och G2S var det bästa han kunde göra utan att byta taktik. Men hade Reijkard (som jag förövrigt ser som eran Akilleshäl) varit en bättre taktiker så hade han ha kunnat ändra matchbilden, kontra hur Schuster hanterade ert numera lättlästa spelsystem igenom att t.ex. byta in Henry, köra Eto'o och Henry centralt som anfallare, gå ned på fyrmannamittfält och lockat Real till att försöka pressa. Sedan hugga och låta Iniesta eller Ronaldinho slå bollar på två av världens snabbaste anfallare i Eto'o och Henry när de har ytor i samband med att Reals backlinje tvingas ligga högre upp i banan. Sånna anpassningar kan inte göras i dagens Barcelona och det är lagets största svaghet. Man har materialet för att kunna spela många sorters fotboll med spetskvalitéer som passar olika taktiker. Men istället har man två av världens snabbaste anfallare som ligger och trycker emot kompakta backlinjer som de sällan får upp fart emot.
Valencia Villlllllllllllla
2007-12-25 22:55
Flamini i arsenal är enligt mej den bästa defensiva mittfältare:D:D:D
Barcelona BARCA ALWAYS IN MY HEART
2007-12-25 22:53
kungen håller verlkligen med dig. första gången jag ser en madrid fans skriva nåt bra om ronaldinho medan barca fansen BUAR UT HONOM
Unikkati
han stoppade in bojan och giovani för att han visste de skulle göra nåt nytt. de är ju en oerhört viktig match för de. speciellt att de e första gången för de. medan henry var van med sånna matcher. han skulle inte göra så stort som boja och giovani.
VISCA EL BARCA
Barcelona RonaldinhoKungen
2007-12-25 22:46
Ämne: Förövrigt så såg jag....
Riktigt bra skrivit. Nästan som om man vill skicka iväg det till Aftonbladet.
Barcelona Unikkati
2007-12-25 22:45
Bliez..

Kvittar om det är dida elle chec eller om bådda två står i målet, nästa gång bojan skytter så komer du se bollen i nät, samma gäller med santos!
Bliez
2007-12-25 22:42
Ämne: Min åsikt om Rijkard....Japp, Bojan var ju ganska nära att göra mål när han gick på långskottet. Dock hade Casillas bra koll på den, men om Dida hade stått i mål hade det 100% blivit mål dära. Otur att inte Dida spelade i Real;)
Barcelona Unikkati
2007-12-25 22:36
Min åsikt om Rijkards byten i el clasico, måste ge beröm till den killen att han vågar byta in två unglingar, inte kan man hata han för det, för ifall ni inte gilade hans byten, säg mig då hur gammal var messi när den lille guden trampade in i Madrid mattan jo 18 år? för min del så tror jag rejkard visste att vi inte kunde vinna matchen så han sätter in bojan och santos för att få en riktigt måltid på vad fotboll betyder inför 100.000 tusen människor som hejar och gapar, det kan nog inte finnas någon bättre lektion änn en sån match!
Barcelona :.:Messi:.:
2007-12-25 22:30
Ämne: Mikel i Chelsea är b....
Jaha det visste vi inte.
Barcelona Unikkati
2007-12-25 22:24
Fredrik R!!...

Måste beröma dig nu för allt du skrev finns inget änn att hålla med dig för dagens barcelona har blivit på de visset, så som du skrev innan så sprang ytterbackarna sönder motståndar laget exempel Sylvinho, tar vi in han nu så komer det att blixtra till lite då och då vid dinhos kant!
Sen det där mellan diarra och Toure, toure är ung änn och har mycket och lära sig men så som han har tagit rollen i barcelona så har han inte mycket kvar till och bli den bästa av dem bästa!
Barcelona Barca_92
2007-12-25 22:19
Nu måste Rijkaard ta tag i det här! Han måste få Barcelona att spela fotboll! Att vi förlorar mot R Madrid är inget att säga om, det är ingen lätt match. Men jag tycker Barca har tappat lite av det där vackra spelet man annars brukade ha!! Messi är ju kung!!Men precis innan han blev skadad , så var insatsen = sådär! Han gjorde sina löpningar o försökte komma förbi, men lyckades inte riktigt hela vägen! Jag håller med Fredrik R spelarna gör det bra enskilt.....men när det är dags att lägga en sådan där otrolig passning så är det ingen där!För lite löpningar! Hoppas nu att Messi kan komma tillbaka med lite fart och pigga upp laget lite! För just nu ser Barcelona trötta ut!!
Real Madrid Looae
2007-12-25 22:11
Mikel i Chelsea är bättre än Yaya Toure.
adiiL
2007-12-25 21:53
The Legend

Vad menar du med att det är oacceptabelt? Menar du att det skulle vara en självklarhet att vårat obalanserade Barca skulle vunnit mot ett Real Madrid där allt just nu stämmer eller? Hittils har inte mycket stämt i vårat lag när det gäller ligaspel. Självklart är det oacceptabelt för oss barcafans att vårat lag ska förlora el clasico på hemmaplan men som sagt allt kan hända i en sådan match. Det var inte Barcas dag helt enkelt. Matchen var för dåligt genomförd från våran sida. Tycker iallafall att vi måste släppa den matchen nu och blicka framåt igen. 2008 är fullt av nya möjligheter. Hoppas truppen kan finna en harmonisk balans och mentalitet tills nästa år och inte vara så ojämna, som har varit problemet detta året.
Real Madrid Fredrik R
2007-12-25 21:46
Förövrigt så såg jag om matchen idag och tittade extra mycket på Ronaldinho, hur denna man kan bli bespottad förstår jag inte för fem öre. Visst han kanske hade större problem med Ramos än vad Robinho hade med Puyol, men hans otrolig bollkänsla lös igenom gång på gång på gång under matchen. Nedtagningen och rundningen av Ramos är ett bra exempel, volleyn som Casillas tvingas agera katt på var en annan. Men annars så hade han otroligt skickliga petningar, chippar och djupledsbollar NÄR folk runt omkring honom löpte. Det ser ut som om Ronaldinho slöar ned spelet, men egentligen är det laget runt omkring honom som gör det, för två år sedan när Ronaldinho fick bollen på kanten så tvärlöpte spelare runt omkring honom, drog isär försvaret, öppnade luckor och gav passningsmöjligheter. Dagens Barcelona passar Ronaldinho, står stilla något framför mittcirkeln och Eto'o samt Iniesta är de ända som rör sig äns något konstruktivt. De gångerna Abidal kom på kanten så fick oftast Ronaldinho ut bollen till honom vilket gav inläggslägen. Varje fast situation han slog var exemplariska, inga slarviga första stolpen bollar utan enbart perfekta inlägg, dock var Real överlägsna i luften i eget straffområde.

Hur någon publik i världen kan bua åt denna man är för mig bortom allt förstånd, speciellt inte när precis samma publik hyllar spelare som Oleguer (vilket är ett jäkla hån emot Ronaldinho). I princip gjorde Ronaldinho en tabbe under matchen och det var den misslyckade nedtagningen efter 20 sekunder.
Real Madrid Fredrik R
2007-12-25 21:36
Intressant jämförelse mellan Diarra och Touré, hoppas inte ni blir allt för bittra ifall en Madridista hoppar in i diskussionen.

Jag anser till att börja med att Touré har en betydligt svårare roll då ni har ett mer offensivt balanserat lag, där Diarra har Baptista, en tung och jobbig kämpe som smäller på närkamper, samt Sneijder en ättrig spelare som inte skyr att jaga boll. Där har Touré Deco och Xavi, alternativt Iniesta, lätta spelare som är väldigt grasiösa offensivt men relativt svaga defensivt (bortsett ifrån kanske Iniesta i min mening). I grund och botten har Diarra ett mer balanserat mittfält där alla är drillade att pressa hårt och backa hem när man försvarar. Det måste man ha i åtanke när man jämför dem.

Offensivt anser jag att Touré utklassar Diarra, fint skott, Vieira-liknande offensiva räder och felfria passningar, den tävlingen vinner han utan diskussion. Dock så är den offensiva biten varken Touré eller Diarras roll på planen. De är länken mellan mittfält och försvar, först att möta kontringar för att ge försvaret tid att samla sig, samt även först att gå ur position för att jaga boll. Egentligen är det svårt att jämföra spelarna i den rollen på annan grund än den matchen som spelades i förrgår och där anser jag att Diarra överglänsta Touré totalt. Har ni någonsin tidigare sett Xavi och Deco så osynliga? Det har inte jag och detta var helt och hållet Diarras förtjänst. Samtidigt så tycktes våra snabba omställningar ifrån försvar till anfall via oftast Baptista eller Robinho ta sig snabbt ned till ett försvar på 3-4 man och allt för ofta (ur era ögon) till målchanser eller nästintill.

Man ser sällan eller aldrig Diarra felplacerad när Real försvarar, han är ättrig, stark, bra på huvudet och läser spelet utmärkt. Han hade i matchen även stor del i att Ronaldinho tvingades dra ned på tempot så fort han fick boll, Ramos pressa framifrån och Diarra skar av ifrån sidan vilket tvingade Ronaldinho att spela bakåt massvis med gånger.

Inte så mycket till summering, men i mina ögon, som jag gillar att se som relativt objektiva när jag diskuterar fotboll, så är Diarra defensivt en av världens bästa defensiva mittfältare, offensivt lämnar han dock mycket att önska, men som tur är så har vi andra spelare som sköter den biten med bravur. Dock så kan ingen av dem i dagsläget tävla med Cambiasso åt något håll.
Barcelona La_BARCA!
2007-12-25 21:17
The Legend

Ok du kanske tycker Diarra är bättre nu idagsläget. Men jag tycker man får tycka vad man vill.

Diarra har ingen bra spel uppförståelse som Toure har. Toure har mycket bättre skott! Plus att Diarra ser så seg ut. Han är bra men Toure är kung! Det gör ont att möta Yaya:)

Toure har kommit in i Barcas spel hur enkelt som helst man tror killen har spelat i Barca hela livet.

Visca Barca!!
Barcelona The Legend
2007-12-25 21:14
adiiL//
För det första har jag inte sågat hela laget. Och Ja, det är oacceptabelt att förlora hemma i El Clasico. Sen är såklart frågan hur amn definerar "oacceptabelt". Det dock inte bara att rycka på axlarna och säga "ok, vi förlorade årets kanske viktigaste match".
Annons: