/spanien/barcelona/forum/21837.aspx/spanien/barcelona/forum/21837.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2007-12-27 17:25
Vad jag uppfattat det som är Decos snack taget lite ur luften. Vad jag förstått det som menade han att om Barca inte vinner något denna säsongen OCH han känner att han inte är viktig för laget längre (tillför något) så vill han lämna.

Jag tror helt enkelt det är dags för en ny tränare. Visst, Rijkaard har gett oss massor och verkar vara en bra person som är mycket omtyckt. Det räcker inte.
Som tränare i ett topplag måste man kunna få spelarna att göra sitt bästa varje match och man MÅSTE vara en enormt duktig taktiker.

In med Valverde eller Lippi.

Ps. Vinner Rijkaard ligan eller CL i vår tar jag tillbaka allting. Ds :)
Barcelona Edwin
2007-12-27 17:13
Tipsa mig!
Jag ska åka till Barcelona i början av mars. Kommer att se på matchen mot Villareal den 9 mars. Spännande;.
Är det någon som är snäll, som kan tipsa mig bra hotell. Har inte bokat hotellet ännu.
Jag ska naturligtvis ha kul också i helgen i Barcelona. En underbar levande stad – jämfört med Madrid.
Tacksam för tips på bra hotell eller annat bra boende. Någon som åker till Barcelona för att se matchen?
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-12-27 17:02
När spelas matchen mellan Ronaldinhos vänner och Messis Vänner ?
Barcelona Juan_Laporta
2007-12-27 16:34
lite goda nyheter ?

lionel messi har uppmuntrat Ronaldinho under en träning tror jag de va,
ochså sa Ronaldinho att messi är som en lille brorsa,

Dåliga Nyheter ?

Deco tnkr över att lämna truppen efter säsongen . .
Barcelona andreasbarca
2007-12-27 16:17
Jag håller helt med dom som säger att det som saknas jämfört med tidigare är offensiva ytterbackar. Minns förut då vi hade Sylvinho/Gio och Belleti. Dom var med i anfallen hela tiden. Dinho hade ju jämt en löpande ytterback att spela bollen till. Detta resaulterade i som någon sade tidigare att vi avlastar anfallarna/mittfältarna då ytterbackarna drar på siog markering. I dagens Barca blir det som vi sett gång på gång 2-3 man på yttrarna Dinho/Messi. Klart det inte är lätt att spela fotboll då. Jag tycker att Abidal är en grymt bra back, men i Barca med ett så offensivt spel passar en bollsäker Sylvinho mycket bättre. Jag kommer aldrig heller förstå hur vi kunde sälja Belleti. Han var grym på högerkanten och kom ofta högt upp och gav Messi spelmöjligheter. Istället har vi vart tvugna att dra utt kung Puyol på den positionen, vilket lett till att långsammer Marquez skall hinna med vindsnabba anfallare. Ser ni mönstret?

För övrigt kan jag inte förstå mig på fans som svär åt Dinho efter söndagens match. Handen på hjärtat, han var en av Barcas bättre spelare den matchen. Första halvlek kom han förbi Ramos farligt några gånger, visade även vilja. I andra försvann han ur matchen, visst, men resten var inte mycket bättre. Xavi gick inte att känna igen, likaså Etóo mfl. Den enda som höll toppklass var Iniesta. Vilken spelare! Jag ber för att Dinho och resten av laget skall komma igång och spela den propagandafotboll vi vet att de kan spela. Men låt oss inte kräva 5-0 seger i varjhe match. Visst vill vi det. Men reasultat föder självförtrodende och då kommer också den fina fotbollen fram!
Barcelona Liiooneel-Messiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
2007-12-27 15:56
Ny tränare behövs =), direkt när henk ten kate stack så helt plötsligt blev ronaldinho mkt sämre :S, det e raijkard som inte har vad det krävs för att vara i barca mer, han har nog bästa truppen men endå så vissar han inget me dom, sparka raijkard och köp alves som högerback, sen det blir perfekt nästan valdes förstör lite :P
ronaldinho--eto'o--MESSI
iniesta-toure-xavi
abidla-milito-puyol-alves
valdes

sen om ente ronaldinho börjar spela bättre tycker jag att bojan ska få ta hans plats =) direkt när han kom in mot real skott på mål och barca börja anfalla lite men tyvärr räckte det inte
Barcelona Més que un club / Messi
2007-12-27 15:40
Vi vinner trippeln , kom ihåg vem som aldrig tvivlade på laget.
Barcelona BARCA ALWAYS IN MY HEART
2007-12-27 14:44
ifall deco har sagt så då kan han sticka vi har ju iniesta xavi och yaya
i anfallet kan henry eto´o bojan messi giovani tävla om har svårt att tro ronaldinho har samma förtroende som för 2år sen han är inte given längre vi har andra spelare med även bra kvalite
Barcelona II Barça II
2007-12-27 14:01
Ifall Deco nu verkligen har sagt så, ja då kan han få lämna redan nu. Gudjohnsen är i dagsläget bättre än Deco. Han har större Barça hjärta och kämpar mer på matcherna.
Barcelona The Dynasty (2004 - ?)
2007-12-27 13:49
Problemet ligger inte i kunskapen hos spelarna. Frågan är hur Rijkaard ska få ut den ENORMA talang och kunskap vi har i laget. Vi borde kunna slå vilket lag som helst NÄR SOM HELST med den trupp vi har. Istället ligger vi 7 poäng bakom ett Real som har 60-75% så bra spelarmaterial som vi har. Varför? Real har något som kallas en spelidé. Jo, visserligen har även Barca det men den är sönderläst och samtliga stora lag vet hur man försvarar sig mot den. Så vad har Barca kvar då? Jo, i den höga press som vi möter i varje match mot ett storlag så blir spelet stillastående och låser sig. Det är HÄR Rijkaard ska kliva in och få till en ändring. Förra säsongen experimenterade han med 3-4-3 och den funkade sådär. Många kritiserade honom för denna formation när den inte fungerade, men jag vill gärna se en fortsättning av denna formering, speciellt under en matchbild som den i söndags.
Ge Rijkaard fortsatt förtroende säsongen ut, låt oss därefter utvärdera säsongen och bestämma om han bör lämna eller ej. Likaså med Ronaldinho.
Barcelona Tompa
2007-12-27 13:41
"Deco lämnar Barca om vi inte vinner något den här säsongen". Skulle det stämma låter det inte som något positivt inför fortsättningen i alla fall...

Holländaren:
Det går att läsa på Sport.es
Barcelona Holländaren
2007-12-27 13:20
Ämne: Deco säger idag att ....
Har väldigt svårt att tro att han skulle säga det. Var står det?
Barcelona Barcelonito
2007-12-27 12:28
Deco säger idag att om han inte vinner nåt den här säsongen så lämnar han Barca.

"I came here and succeeded. But this is my fourth season and, while it's been fantastic, if we don't win anything, and things don't go well, I'm leaving."

Han kanske förväntar sig att vinsterna kommer av sig själva. Det behövs nog lite nytt blod nu när vår största vinnarskalle efter Puyol har den här skitiga inställningen. Låt Gudjohnsen spela hela den här säsongen. Man vet att han gör sitt bästa iaf och har bra inställning.
Barcelona La_BARCA!
2007-12-27 12:11
Sommar kommer det hända mycket saker tror jag. Det här är vad jag tror.

Zambrotta= Milan
Dinho=Milan 1oo%
Dani Alves= Barca?
Lahm= Barca?
Målvakt?
Barcelona JAG
2007-12-27 03:28
Belletti och Gio. Mycket av Barcas anfallspel byggdes via våra ytterbackar. De följde med upp och med sina löpningar gav de mer frihet till våra ytter Ronaldinho och Messí. Så är det inte idag. Försvarspelet har blivit stabilare men anfallet har fått lida. Se bara när Silvinho spelar istället för Abidal. Se hur bättre helt plötsligt Ronaldinho blir. Sylvinho drar med sig en back och helt plötsligt är det en back mot Ronnie istället för två. Det är den stora skillnaden på dagens Barca.

Ligan är långt ifrån över. Madrid har verkligen haft tur. Tur med skador och poäng i de matcherna där de inte borde haft. Vad hade hänt om de hade fått en skada på V. Nistelrooy som vi fick på Etoó?

Jag är trött på att höra folk vilja sparka tränare hit spelare dit utan någon som helst eftertanke.

Jag har altid sagt som supporter. Vi vinner tillsamans och vi förlorar tillsammans.

Buenos noches!
Barcelona Barca Barca
2007-12-27 01:50
Ämne: Vi är i mer behov av....Vännen, det är inte brist på Laporta o Mister. Utan det hela "maskinen" som läcker om man nu kan säga så. Det läcker över allt. Vart ska vi börja? Tränaren? Ronaldinho? Laporta? Läkarteamet då spelare skadas allt för ofta? Asså det är nästan omöjligt. Nu låter det som om vi har åkt ut ur CL och ligger näst sist i ligan. Men med den truppen vi har så är det riktigt, riktigt dåligt. Vi ligger 7 poäng efter och det med Henry och två supertalanger på bänken... hmm, luktar lite brist på kunskap hos tränaren eller? Kanske för mycket konkurans och spelarna slappnar inte av o spelar ut som man gjorde för några säsonger sen... hmm, värvar styrelset fel? det är mycket man måste tänka på, inte bara på spelet på plan, utan kolla ända ner i rötterna.

Men nu är säsongen långt ifrån över. Kritiken kommer vara helt annan när vi spelar Semi-final i CL mot Milan (Som vanligt typiskt dom o befinna sig där säsong efter säsong), det kan ja lova er.
Barcelona Barcelonito
2007-12-27 01:15
Vi är i mer behov av en ny tränare. Då skulle Barca B-lag vinna mot smålagen på bortaplan.

Tittade på United idag: Hur lyckas Ferguson behålla suget och generation efter generation lyckas få sina spelare att springa för varandra?

C. Ronaldo, Saha, Rooney, Brown, Carrick, Fletcher o alla andra offrar sig för varandra och springer hela matchen medan Ronaldinho patetiskt försöker filma hela tiden i världens största klubbmatch och ingen annan tar en löpning för omväxlingens skull.

"Mister" och Laporta sköter sig inte på ett bra sätt. Annars skulle vi inte ligga bakom med 7 poäng med världens bästa trupp och ha Rijkaard kvar som tränare.
Barcelona Barcelonito
Barcelona Barcelonito
Barcelona Messidonaa
2007-12-27 01:02
Ämne: Tycker nån Cule vi b....
En backup till valdes skulle inte va dåligt, men just nu tycker jag att vi är i mer behov av en högerback än att få en andra målvakt.
Barcelona La_BARCA!
2007-12-27 00:10
Tycker nån Cule vi borde köpa en bra målvakt? Tänk om Valdes skadar sig och blir borta länge vad ska vi göra då plocka in Jorquera? Nej Tack! Skulle vilja se Fiorentinas målvakt Frey. Hur bra som helst och skulle inte kosta mycket som tex Buffon Cech. Dom är dyrare.
Barcelona Juan_Laporta
2007-12-27 00:01
// Ali
Barcelona Juan_Laporta
2007-12-27 00:00
Ämne: Jag satt och kollade....
du vet ingenting om Ronaldinho, om du verkligen visste hur ronaldinho känner sig så skulleru ha lite medkänsla. tänk dej att vara i form i några år så kan nte alla va i bästa formen
ska vi börja snakka om er ?
Robinho ?
Raul ?
Zinedine Hästen ?
Sneijder Svampen ?
Robben Fasani ?
kom nte till barcas forum å snakka om nått du nte ens gillar.
ha ett barca hjärta å kom hit,
kom inte hit med ett real hjärta,
PS : Stallet e redo
Real Madrid El Capitan
2007-12-26 23:45
Trots att jag är en madridista så vill jag passa på och tacka Thomas Juneborg för mycket bra skriven krönika.

Hala Madrid
Barcelona IniestaShow24
2007-12-26 22:54
Ämne: IniestaShow24

kol....
Tack så mycket att du hjälpte mig. Det var den som jag letade efter.
Barcelona Lionel Andrés Messí
2007-12-26 22:48
Messidonaa//
Det är en Israelisk sida. Den Israeliksa FC Barcelona sidan.
Barcelona Messidonaa
2007-12-26 22:28
IniestaShow24

kolla på min länk där har du den där kinesiska wallpaper hemsidan som du letade efter.
Barcelona Barca-nist
2007-12-26 21:21
Ämne: Ämne: läste a....
jag tror fcbarcelona.dk har nåt du kan ha använding av.
Barcelona Barca-nist
2007-12-26 21:20
Tack för dina kloka ord THOMAS JUNEBOR.
det är Skönt och läsa nåt som bekräftar ens funderingar!
Barcelona IniestaShow24
2007-12-26 21:09
Ämne: läste att iniesta sk....
Vet du någon hemsida som man kan hitta bra Barca Wallpapers?
Annons: