/spanien/barcelona/forum/21834.aspx/spanien/barcelona/forum/21834.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Viktor Munoz
2007-12-24 00:27
Ajaj.
Tung förlust. Ingen tvekan om att vi var det bättre laget. Klart bättre till och med, men vi skapade inte nog och Real försvarade sig fantastiskt. Real ser förresten skrämmade homogena ut och blir inte lätta att nå denna säsong.

Egentligen var väl ingen i Barca dålig men heller inte riktigt så bra som det behövs för att vinna en sån här match.
Real Madrid Realmadrid-Ronaldo9-Rawand9
2007-12-24 00:21
domarn dömde lika dåligt för båda lagen ni förtjänade en frispark eller en straff och vi förtjänade en straff när vet ej om de va puyol elller milito som sparakade Robinho i erat straffområde. men bra match allafall den va inte lika bra som förra året men åndå en helt okej match.
Real Madrid Nicholas (red)
2007-12-24 00:20
Captain Fantastic!//

Raúl fullföljer sparken. Som jag ser det är han först in i situationen, och träffar bollen. Att det skall vara rött kort är lika befängt som att använda superlativ som skitskalle.

¤¤¤ Och självklart är inte ligan avgjord. Förra säsongen var rollerna ombytta.
Barcelona RonaldinhoKungen
2007-12-24 00:18
Förstår inte er som klagar på Ronaldinho. Han hade bra intentioner och kom förbi Ramos ett par gånger, en av världens snabbaste och bästa backar. Han slet och kämpade om varenda boll. Dessutom blev han fälld ett antal gånger av Ramos där han borde fått frispark. Han är påväg, men allt kommer inte förändras över en natt. Han vill tillbaka, det märks och han kommer tillbaka för eller senare.
Barcelona barba
2007-12-24 00:15
Ämne: barba:

Jag är inn....
Visst hade man det, samtidigt kanske Rikjaard inser att enda chansen att få igång sina bästa spelare är att låta dem spela. Det tråkiga är att det sker på bekostnad av spelare som förtjänar att starta och en Ronaldinho ur form stannar upp spelet, misslyckas 9/10 med att göra sin gubbe och står där med rumpan i vädret på ett ben och försöker vinna frisparkar. Undrar hur reaktionerna hade varit om Gudjohnsen var inne på planen och tappade lika mycket boll.
Barcelona Kapten11
2007-12-24 00:12
Domaren är värdelös, inget snack om detta. Självklart kul att få vara så mycket som möjligt i centrum, när så många tittar på.

Men i övrigt är det ju ingen bra insats av laget, även om ett oavgjort resultat kanske hade varit rättvist.
Abidal, som har varit så bra i år, kissade ju på sig av nervositet.

Iniesta är den ende spelaren som bidrar med något offensivt, det räcker inte.
Villarreal Fíll
2007-12-24 00:12
Samuel_Etoó#9

Ronaldinho var riktigt bra idag tycker jag. Han ville verkligen och försökte. Eto'o däremot, var inte alls bra idag.
Barcelona Samuel_Etoó#9
2007-12-24 00:08
Visst saknade vi messi men BARCELONA kan inte vara beronde av en enda spelare.. VI HAR FLERTALET STJÄRNOR men ingen leverear när det behövs iaf inte detta år.. Det är så jävla sorligt att se Ronaldinho på en fotbollsplan.. SNÄLLA Laporta gör dig av med honom.. Låt han gå vi behöver inte honom.. Rijkaard är den dummaste tränaren som styrt barcelona.. Han har Henry på bänken men väljer att kasta in Två unga och oerfarna spelare i kanske årets viktigaste match.. Ronaldinho och rijkaard kan gå hand i hand till Chelsea elr Milan dom behövs inte vi behöver en ny röst i omklädningsrummet.. YAYA TOURE klart den bästa spelaren ikväll..
Villarreal Fíll
2007-12-24 00:07
Vart fan har dom hittat domarjäveln som dömde då? Av alla spanska skit-domare var den här den sämsta, fyfan säger jag.
Barcelona Dinho!
2007-12-24 00:03
Ämne: Tack för en härlig m....
Besviken på snacket om Messi? Vilket lag skulle inte sakna världens bästa spelare och dessutom i bra form?

Hoppas att vi har bästa möjliga lag på banan i mötet på Bernabeu , då jävlar!
Barcelona Captain Fantastic!
2007-12-23 23:58
"The Clash of the Captains, då Raúl och Puyol går på samma boll – och Raúl manglar ner och helt kör över Puyol. Sånt värmer ens hjärta att se. Vår kapten jagade och stressade och var exakt den förebild man väntar sej han ska vara. "

Bara jag som stör mig något stort på detta? Raul skulle ha gult, om inte rött för den tacklingen? Dobbarna före mot både smalben och knä, men den skitskallen får aldrig något emot sig han är ju Mr Gentleman.

Om något så ska man beundra Puyol som hoppar in på direkten och kämpar som ett djur, vill inte ens tänka på Rauls tårar om Puyol tacklat honom så...

Mest ont ikväll gjorde Yaya's deppande på slutet. Han gav sitt liv ikväll för laget, stred mot Reals tre mittfältare nästan helt ensam...laget borde ha betalat tillbaka!

Real Madrid _Raúl_
2007-12-23 23:55
Tack för en härlig match, tycker ändå att ni bjuder upp till en bra kämpar match. Men blir lite besviken på ert snack om att ni hade vunnit om Messi hade varit med. Nu va han inte det, bara att acceptera. Men jag önskar er lycka till i fortsättningen och en riktigt god jul!
Barcelona La_BARCA!
2007-12-23 23:41
Fan vad arg man är!! Jag var helt 100 på att vi skulle vinna. Men det är mycket kvar av ligan så jag tycker Real fansen borde inte fira de nu som de har vunnit Ligan eller nåt. Är det inte sant?

Visca Messi
Barcelona II Barça II
2007-12-23 23:35
Morteza - Ronaldo:
Mina åsikter är inte endast baserade på den matchen ikväll. Utan det har byggts upp under en lång period där Rijkaard har bevisat att han inte är någon taktiker. Vi har inte vunnit någon match mot er i dem senaste 4 mötena! Det är för dåligt. Med den truppen som vi har så ska vi vara mycket bättre än vad vi är just nu. Och det är upp till tränaren att få ut det mesta/bästa av sitt manskap, där har Rijkaard misslyckats med i år och förra året. Förra året vann vi kanske en toppmatch! Det värsta är att vi har Zambrotta i laget, när han värvades var han världens bästa vänsterback. Hur många matcher har Zambrotta spelat som vänsterback i Barça? Är det så j*vla svårt att testa honom som vänsterback i någon match?
Jag står fast vid min åsikt, Rijkaards tid i Barcelona bör vara över!
Barcelona Rambla
2007-12-23 23:34
Barça var aldrig intresserade av Drenthe. Det var något tidningar hittade på.
Barcelona Barca Barca
2007-12-23 23:34
Real Madrid vann, pga att dom var så försvarstarka. Pepe vann sin duell mot Eto, Ramos mot Ronaldinho och ja tar upp det igen våra mittfälltare fyller inte på längre, inte äns ytterbackarna. Ingen fart, ingen röresle och alla vill slå den avgörande passningen. Om man kollar på pappret så var vårat lag idag mycket mycket starkare än det laget vi hade 04/05 när vi spelade mot Real på hemma plan. Vi slog dom med 3-0 total utskåpning men idag förlorar vi, vrf? Svaret är enkel, inga spelare löper. Jag såg aldrig Deco eller Xavi vara en ända gång i straffområdet. Om ni minns när Van.B gjorde 2-0 målet på hemma plan 04/05 så var det Deco som spelade fram honom och han var i straffområdet. Ytterbackarna fyllde på, Belletti på flygande som en krigsflygplan på ena kanten och Van.B på andra. Jag såg faktis inte Puyol eller Abidal göra det med än 2 gånger idag och det med halvfart faktis. Sen måste jag säga, Milito kan han inte sluta tro att han är playmaker i laget eller? Allvar gör ditt jobb o överarbeta inte passningarna. Tro mig, löpper våra spelare mer i straffområdet så blir vi tio gånger farligare. Gör spelarna inte det, ja då får vi öppna plånboken. Eller om klubben har ett annat alternativ så är det upp till dom, för så som vi spelar nu så lär denna säsong sluta riktigt illa, tyvärr men sanningen svider ibland.

Sen får vi inte glömma, Messi var inte med faktis. Med honom hade vi i alla fall gjort mål.

Ni får ursäkta mig för mitt negativa inlägg. Hoppas jag har totalt fel efter Jul o Nyår.

God Jul o gott nytt år Barca Bröder.
Real Madrid Shac81
2007-12-23 23:33
Grabbar Real vill sälja Drenthe, och som ni redan vet så har Drenthe varit en Barca fan. Varför köper ni inte honom? älskar drenthe, men så länge scuster är tränare i Real lär han inte få chansen. Jag unnar den killen en ärlig chans..
Real Madrid Fuddoh | Descanso en Paz Antonio Puerta
2007-12-23 23:31
Dos Santos syntes inte så mycket men när Bojan kom in visste jag att det skulle bli farligt, och farligt blev det men tack gode Gud att vi har Casillas i mål annars hade Bojan gjort sitt första El Clasico-mål.

Tack för en härlig match och GOD JUL
Barcelona Captain Fantastic!
2007-12-23 23:30
Jag har nu skrivit en krönika om vårt spel för att avreagera mig från dagens debackel. Den handlar inte så mycket om El Clasico, utan mer om bristerna i vårt spel, därför skickar jag in den om några dagar.

Njut av julen så gott det går cules, vi spöade "vit skit" 03/04 på Bernabeu vi kan göra det igen!

Real Madrid Morteza - Ronaldo
2007-12-23 23:25
Jag förstår er ilska efter förlusten mot ärkerivalerna men att ni redan och fortsättningsvis börjar spekulera om Reijkards avgång är bara patetiskt. Att en tränare som ändå har skapat stor framgång ( historiskt sätt relaterat till tidigare CL titlar) ska helt plötsligt ersättas, för att man ligger tvåa i världens bästa liga? Tänk om. Ni var sämre idag men mer självrespekt grabbar.
Barcelona Smogen
2007-12-23 23:21
man bänkar Guddy därför att mot Valencia fick han gott om tid att göra det han ville, det får man inte mot Real. Rijkaard valde då att satsa på någon som tidigare klarat den uppgiften med bravur, dvs Deco. Idag gjorda han tyvärr inte det...

det var för mig tre saker som avgjorde matchen,
1, Messis skada
2,ronnies skott på Casillas när Iniesta frispelade honom
3, Baptistas fina skott i krysset
Barcelona La_BARCA!
2007-12-23 23:20
Jag tror Rijkaard får sparken. Och Mourinho kommer att ta över.
Barcelona Rambla
2007-12-23 23:18
barba:

Jag är inne på din linje. Visst, det är lätt avara efterklok men jag begriper heller inte varför ej Guddy ens fick chansen. Deco är inte fullt matchtränad ännu det syntes lång väg. Vi skulle ha startat som mot Valencia med Gio som ersättare för Messi. Där fegade Rijkaard ur och valde istället att satsa på rutin. Hade han gjort det hade vi säkert klagat på det efter matchen.
Barcelona II Barça II
2007-12-23 23:17
fcs:

Tyvärr måste jag nog hålla med dig. Hur kan han bänka Gudjohnsen efter hans insats mot Valencia? Tillförmån till Deco som inte har varit speciellt bra under hela säsongen, fegt! Och så vågar han inte bänka Ronaldinho som drar ner på tempot. Att förlora hemma mot Real Madrid är katastrofalt. Det är en svart dag. Jag tackar Rijkaard för allt han gjort för klubben, men mitt förtroende för han finns inte kvar, jag vill ha en taktiker som kan ändra på match bilder. Det kan tyvärr inte F. Rijkaard!
Lukas.RP
2007-12-23 23:15
Iniestas show på övertid gjorde i alla fall min jul, bon nadal culés!
Real Madrid Prometheus
2007-12-23 23:11
Läcker frilla av Keeper Valdes idag må jag säga.
Tycker ändå det är mäktigt att ni tar in två så pass unga spelare, det visar verkligen hur bra eran ungdomsakademi är.

Om det var någon som såg Inter-Milan, vilken jävla skillnad på match. Förstår inte hur flertalet kan tycka Milano derbyt är hetare (det va vad dom sa inför matchen).

Aja, lycka till i fortsättningen!
Ligan är itne avgjord än, det är El Clasico del 2 och sedan ska vi besöka tuffa platser som "La Rombareda" (Stavning?)och "Pizuan" (Stavning?)
Barcelona fcs
2007-12-23 23:10
I slutet av förra säsongen sa jag att Rijkaards tid i Barca borde vara över. Tyvärr hade jag så förbannade rätt.

Varje ny dag som Rijkaard sitter på Barcas bänk är en dag förmycket. Det känns att alla spelares form är på väg ner (och det är inte vilka som helst spelare)..det är så självklart vems fel är det.
Barcelona barba
2007-12-23 23:09
Kul att snorungarna här på forumet slänger skit på Gio och Bojan som gjorde det mycket bra när de kom in. Tycker Rikjaard ska ha mest ris för att han fegade ur och startade med Ronaldinho och Deco när ingen av de är i bra form. Vi hade en laguppställning som käkade upp Valencia men tydligen kan man inte bänka så stora stjärnor två matcher i rad.
Lukas.RP
Ämne: Ämne: Ämne....
Än sen? Gio är inte Messi eller hur? Bara för att Messi är skapad av gud och klarade av att göra ett hattrick i el clásico, så behöver det inte betyda att G2S också ska göra detsamma.
Barcelona Smogen
Ämne: Jag blev spärrad för...." Jag blev spärrad för att ni förlorade senast o kan inte diskutera", nej, du blev uppenbarligen spärrad av 3 anledningar

1. du tydligt här enbart för att provocera och reta oss efter säsongens vidrigaste förlust.

2. du beter dig som att du är totalt dum i huvudet

3. du har noll sjävlinsikt eftersom du inte förstår varför du uppfyller de två tidigare kriterierna
Annons: