/spanien/barcelona/forum/21833.aspx/spanien/barcelona/forum/21833.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tompa
2008-01-21 11:56
Mali - Hala Madrid:
Nej, det är inte enbart tur ni har, det är sant. Real Madrid anno säsongen 2007/2008 är ruggigt effektiva framför mål, det inte att bortse från. Sen har ni Casillas i mål som är bättre än någonsin. Effektivitrten + Casillas storspel i mål gör att ni leder ligan. Men sen kan du inte heller förneka att ni har en hel del flyt, tur också. Ta bara matchen igår. Atletico träffade trävirket flera gånger. Ett mål på någon av av dem hade kanske gett ett annat resultat.
Real Madrid Mali - Hala Madrid!
2008-01-21 10:45
@ A.Gaudi.

Det där lät faktiskt elakt.. Ni har ett hyggligt målvaktspar. Valdes är i mina ögon riktigt bra dock kan han göra riktigt klantiga grejer. Men en Casillas är han inte och kommer antagligen aldig vara det. Men att du säger att du vill att han skadas i ett år är ju elakt.

@ Visca EL Barca.

Du kan kalla det va du vill. Men inte kan man ha tur när man slår Villareal, Valencia, Barcelona och Atletico madrid på bortaplan (!). Real Madrid spelar ordentligt bra deffensivt, sen kommer kontringarna då vi har spelare som Robinho, Raúl, Van Nistelrooy som kan göra sensationella grejer. Jag tycker verkligen att ni borde inse saker och ting. Real Madrid har inte tur, de är skickliga.
Tack för mig!
Barcelona Tompa
2008-01-21 09:40
Vad gäller vår insats var det absolut nödvändigt med 3 poäng i går och det fixade laget. Däremot tycker jag inte spelet var något vidare. Men just igår var tre poäng det allra viktigaste. Våra ärkerivaler är emellertid ruskigt effektiva och Casillas är nog bättre än någonsin. Ska vi vinna ligan är det nog ett måste att besegra marängerna på Bernabeu i vår.
Barcelona Tompa
2008-01-21 09:35
Taherinho:
Jag såg bara första halvlek i Madridderbyt (tröttnade efter Reals 2-0 mål) så jag kan inte uttala mig om hela matchen. I första halvlek var emellertid matchbilden som den brukar vara när marängerna är på planen. D v s ganska intetsägande spel från de vita, en suverän Casillas i mål och så en del tur.

Redan efer en halv minut gör Atleticos försvar en jätetavla som resulterar i att Robinho spelar fram Raul och så 0-1 på Vicente Calderon.

Efter det tar Atletico efterhand över matchen och hade verkligen marginalerna mot sig. Två träffar i träverket och några riktigt svettiga rädningar från Casillas. I slutet av halvleken fick Real en hörna. Bollen dimper ner hos Nistelrooy som får en kvartsträff men bollen letar sig ändå in i nätmaskorna. Så himmla typiskt Real den här säsongen. Game, set and match....

Barcelona Ronaldiinho
2008-01-21 01:16
Ämne: skulle inte gråta bl....Japp Villareal står på tur, Bortaplan i första mötet men jag tror matchen spelas på onsdag inte tisdag.
Barcelona Taherinho
2008-01-21 01:11
Ar det ngn som kan saga hur Real-matchen sag ut? Jag var pa Camp Nou och hann inte se matchen (TACK O LOV). Hur fan kunde de vinna??

Barcas match var val valdigt trakig tycker jag, aven om det ar OERHORT MAKTIGT och vara pa plats pa Camp Nou... Kan ngn skriva om hur Real matchen var har...kommer nog lasa imorgon for att se... Tack!

Visca Barca och Bonanit fran Barcelona
Barcelona A.Gaudi
2008-01-21 00:47
skulle inte gråta blod om Casillas råkade ut för en skada som lät honom stå utanför planen i något år :)..

är det villareal på tisdag nudå?
Real Madrid Shi
2008-01-21 00:08
Ämne: Shi, ja kan säga såh....
Jag kan inte tala för alla Real fans men för mig personligen så minns jag segrarna, givetvis vill jag att vi ska spela bra. Ock det gör vi i vissa matcher och det räcker för mig. Vi behöver inte spela bra varje match för att jag ska vara nöjd. Om vi spelar drömfotboll varje match så kommer drömfotbollen bli vanlig i våra ögon. Något som händer för ofta blir till slut inget märkvärdigt.
Barcelona hOmbres
2008-01-21 00:03
Vi var pa plats vid barca-racing idag.matchen var sadar men maktigt som fan var det :D ... Skont med 3 poang iaf..;)

Barcelona tribente_magico
2008-01-21 00:01
Shi, ja kan säga såhär, att ni spela hyffsat bra, men har en ruggig effektivit som ja aldrig sett förut, o casillis som tar nästan allt plus att han har turen på sin sida med, o vissa lägen. men du måste erkänna att real spela nog inte roligare i år än förra året?.
Barcelona Kapten11
2008-01-21 00:00
Ämne: Trist match men Barç....
Satt o tänkte precis samma sak angående Oleguer. Inget ont om honom, men han är inte matchtränad, och hade därmed varit en säkerhetsrisk.

Shi
Håller med dig om att diskussionen är löjlig. Men jag håller inte med dig om att vi hade tur som vann, även om vi spelade mindre bra.
Barcelona Visca EL Barca
2008-01-21 00:00
Ämne: Nu när de hetlevrade....
barca har haft turr en gång denna säsongen o de va idag :S och real har haft tur på minst 10 matcher denna säsongen blir utspelade men vinner ändå :S
Barcelona Ronaldiinho
2008-01-20 23:48
härligt med vinst idag.
Real Madrid Shi
2008-01-20 23:38
Nu när de hetlevrade har lagt sig. Är det inte dags och gräva ner stridsyxan när det gäller att Real spelar tråkigt och har tur helatiden?

Jag såg både er och vår match idag, ingen av oss spelar bra och man kan säga att vi båda har tur men vi vinner, är inte det viktigast?
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-01-20 23:30
Kolla länk. Så skrev man om Ronaldinho när han var 25 (!) år. Tror ni något liknande kan hända Messi?
Barcelona Barcelonito
2008-01-20 23:28
Shi

Skillnaden är att i t.ex. England så marknadsför dom C. Ronaldo för priset. De tjatar och tjatar om priset till honom och Ferguson säger varje vecka att han är bäst och han säger själv att han vill få priset.

Messi säger alltid att laget är viktigast. Det säger Casillas också hela tiden. Men Ronaldo har ovanligt svårt att säga det.

Skillnaden mellan Casillas och dom andra är att det är inte många som kräver att han får priset. Så som Cannavaro fick priset för 2 år sen ganska orättvist. Han gjorde 5 bra matcher under VM och spelade i ett klubblag som hade fuskat till sig ligan. Men media krävde att han skulle få det.

Casillas är den enda målvakten som nångång har förtjänat det priset. Det erkänner jag lätt.
Barcelona Rambla
2008-01-20 23:22
Trist match men Barça har full kontroll. Jobbigt lag att möta Racing, de är på och stressar hela tiden. Tre poäng, det enda som räknas.

Match igen om 48 timmar på tisdag. Det var därför som Rijkaard roterade lite spelare. Bra att Xavi och Abidal fick lite vila. Fattar inte hur förbundet kan tillåta ett sådant spelschema.

Jag var mest orolig att Rijkaard skulle ge Oleguer speltid sista 10 minuter. Istället gör han helt rätt och stänger vänsterkanten genom att sätta in Abidal och ta ut Sylvinho, som är ute på vift ibland.
Real Madrid Shi
2008-01-20 23:20
Ämne: Messi var lika gamma....
Tror aldrig ens Casillas kommer att komma topp 3 i omröstningen. Casillas har ingen större respekt ute i europa. Men de som ser på Reals matcher senaste åren VET att Casillas på egen hand placerar oss 5 placeringar högre upp i tabellen än om vi hade haft en annan målvakt.
Barcelona Barcelonito
2008-01-20 23:13
Messi var lika gammal som Bojan och Dos Santos när han slog genom och lekte med Chelsea och andra storlag. Vilken skillnad det är egentligen mellan Messi och andra talanger.

Nästa år står nog "Fifa World player of the Year award" mellan Messi, C.Ronaldo och Casillas.

Casillas är från en annan planet. Han är lika överlägsen på i målet som Messi är i anfallet. Antingen gör man drömmål eller straff. Resten tar han.
Barcelona Gaucho!
2008-01-20 23:08
Förstår inte varför ni hackar så mycket på dos Santos. Tycker han gjorde en hyffsad match idag han var inte bättre än någon annan i barca men dock inte sämre heller. Klart han skulle släppt bollen i vissa lägen men vilken spelare dribblar oxå bort målchanser då och då? jo Messi samma sak med Ronaldinho när han var som bäst. Skulle bli riktigt besviken om jag får se dos Santos bli en världsspelare i en annan klubb än Barcelona!
Barcelona Squez
2008-01-20 23:05
Snark.. usel match, totalt tempofattig. Men tre poäng fick vi så jag är ändå nöjd.
Barcelona concorazon
2008-01-20 23:03
/Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*

:D var det så enkelt..? tack för hjälpen!
Barcelona Barcelonito
2008-01-20 23:02
FCB_Alex

"En riktig Cule" inser vad laget har för problem och blundar inte och Cule har inget med Ronaldinho att göra. Det har med hjärtat för klubben o göra.

concorazon

Deffensiv mittfältare. Som Yaya Toure, Gattusso osv.
Barcelona THIERRY
2008-01-20 23:01
Sorgligt spel... Men 3 poäng :)
Barcelona Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*
2008-01-20 22:59
Pivote = Defensiv Mittfältare

Marquez, Edmilson och Yaya Toure ;)
Barcelona Unikkati
Någon här inne skrev för några veckor sen att spelarna och trännaren borde ta Santos i ÖRAT, Måste medje att jag håller med den personen som skrev för, vad fan killen har all möjlighet till att bidra till mål men väljer till att skjuta hella tiden, DRA HAN I BÅDDA ÖRONEN ORDENTLIGT
Barcelona concorazon
tjena! har följt spansk fotboll ett tag nu.. har ännu inte lyckats klura ut vad en pivote är :S nån som kan förklara det för mig? skulle va sjyst!
Barcelona FCB_Alex
2008-01-20 22:58
Men allvarligt sluta om man är en riktig cules så ska man stötta spelarna och tränarna!! och sluta lysna på ryktena som ofta är falska
Barcelona Lonestar
2008-01-20 22:57
Jag tycker det var en sorglig andra halvlek som Barca bjöd på.

Precis alla spelare letade efter den avgörande passningen/dribblingen/skottet. Fanns knappt någon som rörde sig i djupled eller utan boll. Lamt passningsspel och låg intensitet.

Jag anser att Rijkard borde få gå. Inte för att Barcelona spelar dåligt, utan för att det inte finns någon plan b. Dessutom har han värvat oklokt. Det finns alldeles för få osjälviska spelare i laget. De som spelar på en touch, tar löpningar och öppnar upp.

Det finns briljans nog för att skapa det bästa laget någonsin. Men med denna tränare och denna formation kommer vi inte vinna någonting i år.

Usch, vilken tråkig match.
Barcelona Gaucho_10
2008-01-20 22:56
Sorry grabbar, av det jag har sett hittils så är inte 2 santos så värst bra = /, tycker att han försöker göra allt själv istället för att passa och köra enkelt, men vi såg att barcelona behöver messi på den kanten :P

Viva Messi
Annons: