/spanien/barcelona/forum/21830.aspx/spanien/barcelona/forum/21830.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ghazza
2008-01-03 15:03
Jag skulle inte byta Valdés mot någon målvakt i hela världen, den saken är klar. Valdés tillsammans med Xavi är väl dessutom dom två som ligger bäst till för att ha spelat mest matcher någonsin för klubben?

Det viktigaste för en målvakt är tid och förtroende. Ge Valdés detta och han blir snart den nya Zubi!
Barcelona ¤ Ronaldinho ¤ 10
2008-01-03 14:56
Det är inte första gången jag läser om att Barca jagar anfallaren Amuri från Palermo. Jag tycker han är grym har sett några macher han spelat men behöver barca ens honom när han knappast kommer acceptera bänken. De som är intresserade är Barca,Liverpool,Milan,Juve och inte så konstigt r.madrid.

(Länktips)

Forca Barca
Barcelona Vampíro
2008-01-03 14:50
Håller med Captain Fantastic helt och hållet. Vissa verkar inte förstå att Valdés har mycket rutin från både CL och La liga trots att han bara är 25. Det räcker inte med att ha sett Ustari göra några grymma räddningar på YouTube eller att han är bra på FM. I dagsläget är Valdés klasser bättre än honom. Punkt slut!

Mitt tips blir att vi lånar Pinto från Celta. Han är rutinerad och om jag inte har fel så vann han Zamora-priset för nått år sen. Han duger gott och väl.
Barcelona Captain Fantastic!
2008-01-03 14:20
Rambla/

Av samma anledning som de skriver att vi ska slåss mot Real för att värva Cristiano Ronaldo, Sport har till och med gått så långt att de satt upp en omröstning på sin hemsida om vem folket tror kommer vinna denna kamp. Sjukt i min åsikt...

De vill sälja lösnummer men förstör endast klubbens anseende i många fall, och i andra en del transfers som klubbar vill hålla tyst om. Och det ännu mer tragiska är att yngre personer gör i brallan när de hör dessa rykten och sedan vill sällja halva laget för att bekosta en sådan transfer :(

Myrran/

Ja, exakt hur kan vi veta om Oier inte kommer att bli lika stor som Zubbi te x? Här i Sverige har vi ju ingen chans att se Barca-B:s matcher.

Av samma anledning föstår jag inte personer som hyllar Ustari så ofantligt mycket....Hur enkelt är det att se Independiente här i Sverige? Deras matcher spelas i Argentina med 6 timmars tidskillnad, man måste alltså vara vaken kl 03,00 de flesta gångerna han spelat. Sedan så är det nästan omöjligt om man inte tittar genom en jävligt taskig stream.
Barcelona Rambla
2008-01-03 14:07
Väl skrivet Captain. Du har till skillnad till vissa andra förstått Barças filosofi och hur de resonerar.

Trots att Txiki klart och tydligt talat om vilken spelartyp man vill låna för resten av säsongen, så propsar en del tidningar på att rykta en massa unga lovande målvakter. Nu är Valladolids mycket lovande Sergio Asenjo, 18 år och mycket god vän med Bojan sen ungdomslandslagen, som Barça sägs vara "intresserade" av. Varför envisas de med "falska" rykten?
Barcelona Myrran
2008-01-03 13:37
Captain Fantastic!

Stämmer exakt. Sen de som vill värva Ustari, han är 20 år. Vi har en Oier i Barca B som är 18 år. Han har också en ljus framtid framför sin och är väl lite billigare att få till Barca A...
Barcelona Rambla
2008-01-03 13:02
Ämne: Jag hittade den hära....
Skicka ett mail till Laporta och Txiki. De lyssnar nog på vad någon jeppe skriver på youtube. :D
Barcelona Barcaaa!!!
2008-01-03 12:42
Jag hittade den hära på youtube
En kille hade skrivit det.

"Whoever it is must realise that we have a very good and number one keeper already." !!!!!!!! This is madness...just because valdes is a catalan does not mean that he should play. the guy makes huge mistakes on the biggest occasions. his errors last year in the CL against liverpool and in the laliga in the final matches are still spinning my head. this year is not better either and the latest flop was against real bettis where barca could have lost the match....barca should go to a more reliable number one goalkeeper and keep valdes as number two
Barcelona Captain Fantastic!
2008-01-03 11:50
Jag måste få mitt ord sagt angående disskussionen om en ny målvakt, då det verkar som att många av er inte förstår klubbens värvningspolicy.

Nr 1: Vi vill värva en andremålvakt. Alltså en målvakt som kommer att spela runt 6 matcher på ett halvår hos oss i den minsta betydelselösa cup vi fortfarande deltar i, Copa del rey. Vi ska alltså inte värva Cech, Buffon o.s.v. Vi kommer inte heller värva en målvakt som ska ge Valdes konkurrens (kommer till varför i nästa punkt). Vi kommer helt enkelt värva en medelmåtta som är runt 35 bast och som endast kommer att spela här i 6 månader (!!), ingen framtidsman som många av er vill ha (Allt detta enligt Txiki själv).

Nr 2: Stolthet. Viktor Valdes är den spelare som tillsammans med Guillermo Amor personifierat vår talangutveckling och satsning på unga spelare som skolats av åra egna. Viktor Valdes är den spelare som spelat hos oss sedan han var 10 år (!), detta gör honom till den spelare i dagens startelva (kanske en av de 30 främsta i vår historia) som spelat längst i klubben. Han är den ultimata Barca-produkten med andra ord. Och pågrund av detta så finns det ingen målvakt i världen som petar honom vare sig han heter Casillas, Cech eller Buffon. Hos Katalanerna och riktiga cules spelar denna fakta en stor roll. Det har att göra med stolthet, Valdes är Katalan, han har spelat längst i klubben o.s.v, man kan inte bara bänka honom för en annan målvakt bara för att han ses som den främsta i världen. Detta mina damer och herrar är stolthet, om den hämnar oss eller gynnar oss är en disskussionsfråga men stoltheten i klubben likväl.

Nr 3: Valdes är en av Europas främsta målvakter! Han är har vunnit La liga två gånger och Cl en gång, som Rambla tidigare nämt. Han har otroligt mycket med rutin, varför ska vi då köpa en andremålvakt som ska lyckas peta honom?

Nej, det blir någon gamling (synd kanske?) som kan spanska och som således smälter in i truppen tillräckligt snabbt för att stanna här i 6 månader. Mina pengar går på Pinto i Segundan.
Barcelona Barca___
2008-01-03 10:51
nu måste barca sälja ezquerro hans kontrakt går ut 2008 i sommar och om han inte vill skriva på som jag inte vill att han ska göra så bode barca sälja han nu för att tjäna lite pengar på det
Barcelona Barca___
2008-01-03 10:43
jag tycker att valdes är en riktigt bra målvakt och han är mycket bättre än ustari, men jag tycker att vu borde sälja zambrotta och köpa alves elr lahm. Vill också ha fabregas han e bara så grym . han yaya toure och xavi i mittfälltet men gillar iniesta så mycket men han tror jag kommer få vara anfallare om int ronaldinho är i form och när etoo är i afrikanska mästerskapet . när börjar afrikanska mästerskapet ??
Barcelona Baltasar00
2008-01-03 10:08
Nån som vet vilka som kommer spela mot Mallorca.
Trolig lagupsställning?
Länktips: www.betsmart.se
Barcelona Beautiful_Barca
2008-01-03 06:41
Ochoa är mexikanska målvaktstalangen som spelar i América och är riktigt bra. Han är en som ska kunna utmana Valdes rejält om en startplats mellan stolparna. Tror att han är 22 år gammal.
Han stod i målet i Copa Ámerica och blev väl utsedd till turneringens bästa målvakt.

En som jag skulle föredra är Akinfeev. Spelar i CSKA Moskva. Tror han är lika gammal som Ochoa, men han är nog en hel del bättre.

Vet att Arsenal har varit efter honom, men det verkar inte möjligt att köpa honom då Moskva har riktigt gott om pengar.

Tror att han stod i mål när CSKA Moskva vann UEFA-cupen 2005. Dock vet jag att han var skadad större delen av den senaste säsongen och ska vara frisk och igång nu igen.

Hur som helst så ser det inte ut som att vi lägger pengar på någon framtidsmålvakt enligt Tixiki. Jorqueras ersättare kommer att vara någon billig eller ett billigt lån.
Barcelona Ronaldiinho
2008-01-03 04:13
Vår nästa ligamatch blir mot Mallorca på deras hemmaplan. där dom idag vann med 4-0!

Matchen spelas nu på lördag, finns det någon som vet ifall Henry eller Messi är spelklara till den matchen ?

och när ska Eto'o och Toure till den afrikanska cupen ?
Barcelona Barcaaa!!!
2008-01-03 02:33
Visca_Barca

Det kommer att lottas men jag vet inte när:)
Barcelona Visca_Barca
2008-01-03 02:11
nån som vet vika vi möter i nästa omgång i copa del rey?
Barcelona Juan_Laporta
2008-01-03 00:55
för dom som inte har sett höjdpunkterna under matchen

LÄNKTIPS !

Forza Barca !
adiiL
2008-01-03 00:39
Om Ustari kommer till Barca kommer han ju knappt få någon speltid alls. Om man är bänkvärmare som ung kan man ju knappast utvecklas till en av dem bästa som ni säger att han mycket väl kan göra. Ska han bli vår Jorquera nr 2 eller? :P
Barcelona Barcaaa!!!
2008-01-03 00:36
:.:Messi:.:

Vem är Ochoa? Har aldrig hört talas om han.
Barcelona Rambla
2008-01-03 00:31
Kvällens mål.
Barcelona Rambla
2008-01-03 00:30
Ämne: Rambla

Men inners....
I dagsläget självklart Victor. Herrgud, han har varit ordinarie i en europeisk toppklubb i över 4 år. Då ska man veta att han tog plats mellan stolparna när Barça var riktigt på dekis just när Rijkaard kom. Fattar du hur mycket den rutinen är värd för en målvakt? Han har som 23-åring spelat och vunnit en CL-final. Ustari kommer säkert att bli riktigt bra men det får framtiden utvisa.
Barcelona :.:Messi:.:
2008-01-03 00:29
Jag vill ha Ochoa eller Ustari.
Barcelona Barcaaa!!!
2008-01-03 00:28
Bilder från matchen idag:)
Barcelona Barcaaa!!!
2008-01-03 00:22
Rambla

Men innerst inne vem tycker du är bäst Valdes vs Ustari. Bara undrar:)

Vi hade en bra diskussion.
Barcelona Rambla
2008-01-03 00:18
Ämne: Rambla

Men det är....
Som sagt, du får självklart tycka som du vill. Jag anser dock att Valdés har stor rutin från tuffa la liga i flera år och Ustari som är 20 år saknar rutin från en tuff liga. Jag vet att han är en mycket lovande målvakt, säkert bland de 5-6 mest lovande unga målvakterna i världen.
Barcelona Barcaaa!!!
2008-01-03 00:14
Rambla

Men det är för att Ustari inte fått chansen. Många har sett han på youtube clipp och sånt. Men man ska inte kolla där man ska kolla på hans matcher. När han spelade i argentinska ligan.

Jag själv tycker bara Ustari är mycket bättre än Valdes. Jag har inget ont om Valdes jag gillar han mycket!! Men vill hellre se en annan målis:)
Barcelona Rambla
2008-01-03 00:09
Barcaaa!!!:

Det är helt okej att tycka att Barça borde ha en bättre målvakt. Du har dock inte lyckats övertyga mig om hur mycket bättre Ustari enligt dig är. Om han nu vore så bra och etablerad målvakt, är det då inte konstigt att han inte är ordinarie målvakt i någon sämre klubb än Barça?
Barcelona Barcaaa!!!
2008-01-03 00:02
Gonzalez_Barca
Nej jag menar inte vi ska köpa buffon eller nån annan. Jag menar tycker Barca borde ha en bättre målvakt. Inte så svårt...
Barcelona Rambla
2008-01-02 23:59
Barcaaa!!!:

Massa matcher med honom? Berätta gärna vilka matcher. Några finaler eller matcher mot toppmostånd? Sen kan du också gärna få skriva upp 10 punkter som han är bättre än Valdés på.

[R]aul [M]adrid [7]:

Sluta grina. Var har jag kritiserat dina åsikter? Jag hittar inte. Jag frågade hur många matcher du sett med honom. Argentinska landslaget? Eh, U20-Vm för nästan 3 år sen räknas inte, detta är seniorfotboll. I somras var han 3:e målvakt under Vm utan att få spela en match. Så vilka matcher har du nu sett honom i argentinska landslaget?

Ps. Jag har inte som ambition att imponera på dig. Har du som ambition att imponera på mig? Vet du om en sak, du lyckas inte. ;)
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-01-02 23:56
Barcaaa!!!

Vadå vill du att Barca ska köpa Buffon eller? för att vi ska vara bäst och starkast som du och Etoo säger.. Om barca väljer Valdes varje dag i veckan så måste han ju vara riktigt bra, och det är han. Iallafall Ustari vore en bra BACK-UP till Valdes och då har vi två/ tre stora talangmålvakter för framtiden.. Jorquera? Sälj honom. säkert Txiki säger så för att hans självförtroende inte ska sänkas för att han aldrig får spela..
Annons: