/spanien/barcelona/forum/21827.aspx/spanien/barcelona/forum/21827.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Blauuugraana
2008-01-01 19:25
ett bra länktips också :)
Real Madrid Blauuugraana
2008-01-01 19:23
den viktigaste positionen Barca måste förstärka på är solklart högerbackspositionen, det naturliga och det enda förslaget enligt mig är Daniel Alves som är både snabb och stark i kroppen och går sällan bort sig som jag tycker puyol gjort mycket på sista tiden och dragit på sig många onödiga kort.

Någon som har ett annat förslag på högerbacken???

skriv gärna :)
Barcelona Unikkati
2008-01-01 18:49
Ämne: Holländaren

Tror ....
Alltså det jag menar med det hela är att Barca ska köpa Diego som första val och inte Quaresma.
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-01-01 18:44
Ämne: Ämne: Om vi k....
Ja, en aning ;). Givetvis är det inget jag tror kommer hända, men det skulle vara det ultimata enligt mig.
qvistah
2008-01-01 18:37
Ämne: Om vi köper under vi....
Ronaldo och Alves under vinter transfer-fönstret? Drömmer du?
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-01-01 18:34
Om vi köper under vintern hoppas jag det slutar så att laguppställningen ser ut på följande sätt:

Valdés
Alves Puyol Milito Abidal
Touré
Xavi Iniesta
Messi Eto'o Cristiano Ronaldo

Ser dock hellre att Ronaldinho kommer i form än att vi köper Cristiano Ronaldo. En ny högerback är ett måste, Zambrotta är på nedgång. Även Fabregas skulle varit en dröm, men vi har redan ett par speltyper som liknar honom mycket.
Barcelona Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*
2008-01-01 18:30
Läste just artikeln, om Cesc blir köpt och ronaldinho såld så är inte denna offensiva uppställning så pjåkig:

--------Eto'o-------
Iniesta--------Messi
---Cesc-------Xavi--
--------Yaya--------
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-01-01 18:15
Holländaren

Tror fan inte laget gör sig av med Rijkaard, det är inte han som är problemet så varför ska man då göra sig av med han?

Nej vi har en klart mycket bättre ledning än tidigare och inte ska man göra bort sig, några spelare måste tyvär lämna för deras och för barcas skull.

Lite nytt blod och sen får det va.

Unikkati

Grym spelare visst men nu är vi ute efter en playmaker av nån sort ifall vi tappar spelare av deco kaliber, första namnet som kommer upp är Diego för mig. Tappar vi även Dinho ska Iniesta köra på dennes pos.

Sen kanske man gör små förändring på taktiken för att få plats men det är en annan 5a.

Vilken målis blir det under januari månad?
Mexikanska Ochoa är som en spindel i målet och rätta mig om jag har fel som vaktar målet i landslaget, går man efter han som en riktig konkurrent till Valdes?

Hur är det med utländska kvoten är den maxad?
Barcelona Unikkati
2008-01-01 18:14
Jag tycker det är bra att barca kör kontraktet ut med Jorquera men varför inte sälja han istället och få minst kanske 40-60 miljoner kr för honom.
Barcelona Henry14
2008-01-01 17:56
Ämne: http://www.youtube.c....Ochoa är en väldigt bra målvakt, och om jag inte har fel så är han väl första valet i det mexikanska landslaget också. Men en av anledningarna kanske är att han inte har någon EU pass. Jag är en av de som är väldigt förtjust i Ochoa, och skulle inte bli förvånad om nån stor europeisk klubb köper honom snart.
Barcelona Unikkati
2008-01-01 17:51
http://www.youtube.com/watch?v=xLTA1LxlA-Q

Kolla in denna målvakten han kanske hade kunnat vara nåt för barca el. 22 år gammal Guillermo Ochoa
Barcelona Unikkati
2008-01-01 17:43
Nån som vet vilek lagguppstälning barca kör med imorgon.??
Barcelona Holländaren
2008-01-01 17:29
Jag tror att det kommer bli som vanligt nästa gång vi byter manager. Man bestämmer sig för att man ska frigöra sig från Cruyff och från de holländska tränarna och tillsätter någon annan som misslyckas fatalt. Därefter kommer man krypandes till Cruyff och en får en ny holländare som vinner nya titlar.

De senaste 48 åren har laget tagit en ligatitel utan holländsk tränare och nio med.
Barcelona Unikkati
2008-01-01 17:27
Quaresma hade inte varit dålig i barca men han har inte spelförmågan som till exempel deco xavi och iniesta har i mittfältet, alltså för min del hade jag riktat mig åt Diego för hans spelstil är riktigt lika som deco's så som jag tycker och ser när han spelar, hans löpningar teknik passningar e grymma.
2008-01-01 16:34
FCBTilIDie

Jorah det är jag full medveten om, jag skriver bara av mig om det är okej?
:D

Jag gillar iallfall Diego i werder bremen, försöker alltid hitta fram till anfallarna eller lossa ett skott.

Barcelona FCBTilIDie
2008-01-01 16:33
Ride_The_Big_One(6)

Funderade bara lite.. vill inte heller se Quaresma i Barca
2008-01-01 16:29
FCBTilIDie

Jo han har finfina inlägg men vi är inte precis direkta kända utav att göra mål i luftrummet, ja gillar verkligen Quaresma men hans spelstil är för lik Messi vi behöver nån med större spelförståelse som kan göra det dära lilla extra mot bra motståndare.

Vem vet hur bra Quaresma blir senare i framtiden men just nu är vi inte rätt läge att chansa, jag säger Diego i Werder bremen alla dagar i veckan.
Barcelona FCBTilIDie
2008-01-01 16:24
Fast Quaresma har ju ändå rätt så fina inlägg med fotens yttersida, undrar hur många som gör såna
2008-01-01 16:21
Man ersätter inte Ronaldinho med en sämre cristiano ronaldo kopia (Quaresma).

Quaresma är inte dålig men han är ju ändå en sämre kopia av Ronaldo!

Barcelona FCBTilIDie
2008-01-01 16:17
I dom matcherna jag har sett så har Quaresma varit rätt så dålig, tänker främst på Liverpool - Porto.. totalt osynlig i den matchen
2008-01-01 15:51
Såg en stört skön bild i elmundodeportivo :)

Länk
Barcelona ¤ Ronaldinho ¤ 10
2008-01-01 15:05
Om Barca nu säljer Ronaldinho nåt kanske vi inte hoppas på i sommar lr ?? ,, så borde dem satsa och köpa tillbaks Ricardo Quaresma och ge han en ny chans men han kommer dock inte ifall Rijkaard sitter på bänken nästa år. Alla stora klubbar vill ha han till sommaren, så jag tycker Laporta ska Öppna plånboken till sommaren. :/

( LÄNK )
2008-01-01 14:52
Tycker iallafall att han ska få chansen. Får se vad han går för.
qvistah
2008-01-01 13:59
Ämne: gå in och rösta på m....
HEhe Ronaldo leder ganska överlägset.
Barcelona Rambla
2008-01-01 13:40
Oier har nyss fyllt 18 år. Lite väl ung för att ta ett så stort ansvar. Tänk er honom bli tvungen att kliva in under en kvartsfinal i CL där matchen står och väger. Bättre då att satsa på en rutinerad målvakt som accepterar bänken.
2008-01-01 12:52
Ge Oier chansen! Han kommer att ta den :)
Barcelona FCB#19
2008-01-01 11:34
gå in och rösta på messi just nu leder c ronaldo

man röstar om man tittar nere åt höger ;)

http://sportal.nu/
Länktips: sportal.nu/
Barcelona Kallé
2008-01-01 09:56
Tack så mycket san_miguel!
Lukas.RP
2008-01-01 03:45
Gott nytt år culés, 2008 blir året då Fc Barcelona härskar!
Barcelona san_miguel
2008-01-01 02:44
Ämne: Årets första inlägg ....
Här kommer texten.

Hela plan, (tam, tam, tam)
är ett rop, (tam, tam, tam)
vi är blå-röda folket,
varifrån vi än kom
från söder eller norr,
alla är vi överens,
är vi överens,
under en flagga är vi bröder.