/spanien/barcelona/forum/21824.aspx/spanien/barcelona/forum/21824.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona A.Gaudi
2008-02-11 15:59
Spelet fungerar helt enkelt inte längre. och den ansvarige för det är i första hand rijkaard. även om han vunnit CL och ligan med oss har laget underpresterat i 1.5 år nu. man måste börja tänka i nya vägar helt klart.

Lampard ryktena börjar också dra igång rejält nu. jag tror att lampard är en spelare som skulle vara väldigt nyttig för oss. en slitvarg som springer, skjuter och passar. han skulle skapa mkt luckor och utrymme för herny och etoo dessutom. det enda problemet med Lampard är ju att han knappast är någon ung spelare längre. men om vi skulle få honom billigt skulle jag inte tacka nej. hans rörelsemönster är något som verkligen saknas i dagens barca som kännetecknas av att vara så stillastående varenda match.
Barcelona Visca_Barca
Delarocha RIP Puerta
men mannen bakom detta är mister.
och mister är han som gav oss mkt under 2-3 år.
och nu vill ni byta tränare men inte spelare?
de som ej löper och sliter va tror du de ska göra om mister försvinner? börja löpa eller?
ska deco förbättra sig? ele henry,dinho?
Barcelona Barcelonito
Visca_Barca

Så länge man tänker på tur och otur och bortförklarar så vinner man inte ett skit. En tränares jobb är att få ut det bästa av hans material. Rijkaard har världens bästa material och får inte ut något av det. Titta på truppen, ska vi verkligen ligga 8 poäng efter spelare som Guti, Gago, Marcelo, Baptista, Salgado, Drenthe? Vem av dom hade platsat i Barcelona?

Och när Rijkaard misslyckas och Laporta låtsas som ingenting så är det också hans fel.

Rijkaard förlorade Ronaldinho och Decos förtroende för länge sen. Idag svarar Puyol såhär om han vill jobba med Mourinho: Varför inte?
Det blir bara värre o värre. Mourinho sitter och väntar och Laporta väntar på att Rijkaard ska göra mirakel.
Delarocha RIP Puerta
2008-02-11 15:53
Visca_Barca; eller så kan du tänka lite. Spelar ju ingen roll vilka spelare vi har spelat med den här säsongen. Vi har varit för dåliga i mer eller mindre varje match...
Sen att ha otur med skador... Hm, efter ett tag känns det som att man kan ta bort ordet otur och faktiskt börja söka efter nånting annat... Har vi 3-4 nyckelspealre skadade HELA tiden är det något fel med träningen, under 1-2 år har inte ett lag sån otur. Nåt med träningsupplägget verkar ju vara helt sjukt konstigt...
Barcelona Rambla
2008-02-11 15:50
Nej, vi har inte bara otur. Ja, vi har otur med skador det kan ingen förneka. Trots det så stämmer inte spelet alls när de flesta är friska. De ser för dåligt tränade ut, de klarar inte riktigt av fysisk fotboll som det känns. Varför löper de inte utan boll som de gjorde förr? Varför vill alla ha bollen på fötterna stillastående? Öppna ögonen, fast även blind kan nästan se att något är fel.
Barcelona Visca_Barca
2008-02-11 15:45
Barcelonito
du har stora krav bara så du vet.
ser du inte hur det e nu?
hur många nyckelspelare är borta?
det går ej räkna måste ha minniräknare.
och du ville vi skulle slåa sveilla med 20-0.
vad tror du? la liga är bästa o svåraste ligan.
mister är en bra tränare men va ska han göra när halva laget är skadad o är borta månader.
sen ser du själv att dinho gör inget henry gör inget deco gör inget xavi är upp p ner. vems fel är det? om inte de spelar vilka ska spela? edmilson?thuram? oleguer?

tänk lite o ha ej stora krav.
vi har skador som ingen har och vi har otur som alltid
Barcelona Rambla
2008-02-11 15:44
Barcelonito:

Jag är beredd att hålla med. Dessvärre är det inte bara Rijkaards ibland korkade taktik som är fel. Hela träningsupplägget, försäsong mm verkar vara helt uppåt väggarna. Så här många skador och så här dålig fysisk form på nästan hela truppen är inte normal. Det dröjer nog inte länge innan vi får se rubriker som Fuera Rijkaard!

Nu till något possitivt. Det ser ut som om värvningen av Garay slutförs nu i veckan. Han själv, hans agent och Racings president väntas anlända till Barcelona under onsdagen för att skriva kontrakt. Muntligt så tycks man redan vara överens. Bra nyheter, tidiga värvningar är inte fel. Helst färdiga värvningar innan silly season öppnar.
Barcelona Barcelonito
2008-02-11 15:40
Gör som Milan och Liverpool förra säsongen. Skit i ligan och vila spelarna matchen innan CL och satsa allt på den turneringen. Annars blir det ingen av dom.

Sparka Rijkaard innan det blir FÖR pinsamt och knäcker spelarnas självförtroende ännu mer än vad han har gjort.

Sälj Ronaldinho, Deco, Thuram, Ezquerro.

Om Laporta kunde svälja stoltheten och låstas som om allt är OK i klubben, att Rijkaard gör ett bra jobb, att Ronaldinho är bra då kan man komma nånstans. För första gången är jag förbannad på Laportas ledning. Varför låtsas att allt är bra?
Barcelona Visca_Barca
2008-02-11 15:34
tja grabbar.
nån som vet hur det e med våra skador?
hur länge är de här borta?
1.Zambro?
2.Henry?
3.Deco?
4.Etoo?

Barcelona MR.BoFF
2008-02-11 15:32
Tidninge GOAL rankar de bästa ytterbackarna.

Top 15

1.Zambrotta
2.Gary Neville
3.Maicon
4.Javier Zanetti
5.Daniel Alves
6.Paulo Ferreira
7.Pasquele
8.Sergio Ramos
9.Miguel
10.Abidal
11.Oddo
12.Evra
13.Vargas
14.Gökhan Gönul
15.Tonetto
Barcelona Jay-z
2008-02-11 15:11
kluivert9 // Kolla på hans kropp då och nu faan villken skillnad.

:( :(
Barcelona Jay-z
2008-02-11 15:09
Zizou_nr1 // Byt tröja eller gå och häng dig.

Guti bättre än Deco hehehehehehehehe
Barcelona Jay-z
2008-02-11 15:07
Allvarligt kan nån här inne svara på VARFÖR Dhinho och Titi får spela dom är helt värdelösa på plan.

Så jävla otränade så det sant, allvarligt har barca fystränare eller vad ????

Fan Dhinho har vart dåligt tränad i över 1,5 år och henry se knappast bättre ut.

Fy fan.

Köp in Benzema sätt både Dhinho och Henry på bänken skiter i hur bra dom va förr det är nuet som gäller.
Barcelona Criff
2008-02-11 14:55
Zizou, lägg ner. Bara för Guti gör en bra match var 10e match så är han bättre än Deco?
Hoppas du ser hur dumt ditt uttalande är.
Barcelona Nemo - Gudjohnsen
2008-02-11 14:17
Zizou_nr1. Studera Guti från och med nästa vecka också - då ska du se att han är bra var tioende match.

Deco har klass. Deco är en bättre mittfältare än Guti. Det är nog bara du och Schuster som tycker annorlunda.

Det är 1 eller 2 matcher som går överstyr varje säsong för ett lag. Igår hände det för Madrid.
Barcelona Zizou_nr1
2008-02-11 14:10

Såg ni Reals Match igår?

Allt går så fort, så effektivt. Ett eller två tillslag på bollen, sen kommer passningen.

Jag studerade speciellt Gutis spel. Han påminde mig mkt om Zidane. En fantastiskt mittfältare som är 10 gånger bättre än Deco.

Men att Real lyckades göra 7 mål... hummm. Vad ska man säga om Valladolids Försvarspel? Det var rena motorvägen! Ett svenskt division-5 lag skulle ha haft ett bättre försvar.

Det roliga var när Kommentatoren, vid ställningen 0-0, sa: "Härligt å se Valladolid som kommer och kör anfallspel på Reals Hemmaplan"!
Barcelona Beautiful_Barca
2008-02-11 12:35
Så som jag uppfattar det så vill han vänta till sommaren med att förlänga kontraktet.
På så sätt kan han kanske visa lite mer vad han går för och då få till ett bättre kontrakt än vad han skulle få annars.

Samtidigt är det då bara ett år kvar på hans kontrakt vilket skulle göra att han antagligen får högre bonusbelopp.
Barcelona Criff
2008-02-11 12:06
Giovanni has assured everyone that he is in no rush to renew his contract with FC Barcelona: “My current contract ends in 2009 and I’m very happy at Barça. I’m relaxed and I’ll renew when the club deem it convenient”.

Alla som brukar spekulera att folk i Barcelona är sura på Giovanni och att hans agent vill ha ut multum och hit & dit. Nu kan ni sluta spekulera :)
Barcelona Beautiful_Barca
2008-02-11 11:47
Jag citerar Puyol:

"There were many years when the club won nothing, where we did not even go for a trophy.

Those were difficult times, but then Ronaldinho came and he brought happiness back to the club.

He brought hope back to the club. All the players took to him and we managed to turn everything around."

Kunde inte sagt det bättre själv.
Barcelona Barca Barca
2008-02-11 01:18
Ämne: fan jag önskar att j....
Ja ryser! Minns den underbara dagen, finns inga ord för den. En sak är säker, den dagen Ronaldinho lämnar oss kommer jag gråta och då är det första gången jag gråter pga fotbollen...
Barcelona kluivert9
2008-02-11 00:58
fan jag önskar att jag kunde gå tillbaka till den dagen. kolla länken, man blir så ledsen när man ser den kille
Barcelona Ronaldiinho
2008-02-10 23:50
finns det inte nån grymm högerback från b-laget ?
Barcelona Ravo
2008-02-10 23:31
Att ha Thuram på höger är väl inte bra. killen orkar knappt springa och om man ska spela som en högerback så gäller det att hänga med i varje anfall för att kunna slå in inlägg om man får bollen.
Barcelona Ronaldiinho
2008-02-10 22:33
Yaya toure ska starta utan tvekan!
Barcelona Edwin
2008-02-10 22:17
Hej!
Var har Yaya Toure tagit vägen i din startelva? På bänken?

Valdes
Turham Marques milito abidal
edmilson/Y Toure
xavi iniesta

Messi eto Ronaldinho/Henry/Bojan
Barcelona Criff
2008-02-10 22:16
beautiful__barca, Det var precis det jag sa också. Men han envisas att skriva här ändå.

Namn: Criff » Svara inlägg » Tippar SEV-BAR 2-1
Sänt: 2008-02-10 18:11
H.C Xavier, denna diskussionen leder absolut ingenstans och jag tror alla på forumet är relativt trötta på det du har att säga och det jag svarar på.
Om du vill mig något i fortsättningen så skriv till mig privat.
Barcelona Hoshiar
2008-02-10 22:10
Hoppas på detta mot Zaragoza

Valdes
Turham Marques milito abidal
edmilson
xavi iniesta

Messi eto Ronaldinho

..

Barcelona Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*
2008-02-10 22:02
Vad händer nu med försvaret? Puyol, Oleguer, Zambrotta borta... blir det och ta upp någon B-lags spelare nu?
Vad tror ni?
Barcelona Duda
2008-02-10 22:00
Jag hoppas verkligen att vi köper in Diego som efterträdare för Deco. Har följt Werder Bremens säsong och Diego är i en klass för sig, snubben är grym på allt typ, kanske inte nicka då...
Barcelona El Culé
2008-02-10 21:30
Nyheter angående Eto'o.
Det som befarats vara en knäskada är tydligen 'bara' en påfrestning på muskeln.
Mer information om skadan kommer i dagarna när han är tillbaka i Barcelona.

Källa, SPORT.ES

Problemen tar aldrig slut, man kan ju undra om grabbarna tränar fel?
Annons: