/spanien/barcelona/forum/21819.aspx/spanien/barcelona/forum/21819.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Las Palmas Pio pio
2007-12-29 14:12
Alexander den store

Nänä, många medier har gått på det. Grejen är att den 28:e dec är som vår April april. Man kan lugnt påstå att Sport har lyckats väl! =) För många har uppmärksammat det..
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-12-29 14:08
Alexander den store

Sport.es hade publicerat en snaggad puyol, men om man ser till hårfästet så stämmer det riktigt inte.
Skämt bild med andra ord.
Valencia Alexander den store
2007-12-29 13:55
Är det där bokstavligt? Ska bli väldigt kul att se isåfall, en historisk händelse =)
Barcelona Kallé
2007-12-29 13:50
Haha vilket mål! 1-0 alltså. Killen är grym!
Barcelona Liiooneel-Messiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
2007-12-29 13:27
han var riktigt grymt, men tycker ente han har likadan stil som eto han liknar mer som robinho stil men verkar riktigt grym =)
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-12-29 13:15
Rivaldo_gudarnas gud

Puyol Och Milito långsamma?
Marques och Thuram är långsamma, Puyol är en sprinter förfasiken och inte långsam. Att båda gillar att stöta har inte med att de anser sig själva för långsamma i en löpduell utan att de helt enkelt vill vinna bollen i stundens hetta. Ibland är svaret så pass enkelt. Cannavaro är ett bra exempel, han chans stöter rätt ofta och har man en back bredvid han som vet vad denne ska göra och faller blir det jobbigt att gå igenom detta försvar.

Nya mittbacks paren må vara nykomponerad men spelar tränarn Puyol och Milito i mittförsvaret så bär det frukt till slut. Bägge måste anpassa sig en aning och hitta den rätta balansen, för det är ju ändå 2 bra backar och ska kunna spela ihop.

Inga mer tokexperiment, Puyol skall spela bredvid Milito all day everyday. Känns som de byts alldeles för ofta i backlinjen vilket blir för rörigt.

Det är en av orsakerna till varför det inte ser så stabilt ut där bak som vi är vana vid, alltför många byten spelarna hinner inte anpassa sig då de ständigt byts spelare och det bildas ostabilitet.

Rijkaard och Neeskens har lite tänkande att göra!

Avslutar med att quota Iniesta "2008 blir vårat år!"
Barcelona Bojan Krkic#27
2007-12-29 13:12
Ämne: Bojan Krkic#27

Fi....Han är bara 13år tror jag, men han ser ut att platsa i B-laget redan nu.
Barcelona La_BARCA!
2007-12-29 12:57
Bojan Krkic#27

Fi fan vad grym han är! Varför tar Barcelona inte upp han till A-Laget? Hur gammal är han?
Barcelona Bojan Krkic#27
2007-12-29 12:53
Kolla in denna spelaren från Barcelonas akademi han heter Ebwelle tror jag han har nr 7 på tröjan dom kallar honom nya Samuel Eto'o. Han spelar med i en cup med Barca just nu och han har lekt med Inter och Espanyol.
Barcelona fansen
2007-12-29 12:45
Ämne: Ämne: Själv k....
det kmr han inte alls göra med sin dåliga form om bojan spelade från start hade han slitit ut reals backar men ronaldiho kunde inte göra ngt ska han göra ngt mot inter som e bättre än real madrid
Barcelona fansen
2007-12-29 12:42
ronaldinho har jätte dålig form just nu för att han festar varje dag och det är inte bra för hans hälsa förut var det ingen som kunde stoppa han men slarvar han bort bollen hur snabbt som helst och sänker tempon på spelet när han har bollen
Barcelona fansen
2007-12-29 12:39
Ämne: nej en målvakt behöv....
tränaren har inte gjort ngt fel så skyll inte på tränaren skyll på spelarna som har dålig form
Barcelona kevina
2007-12-29 12:33
nej en målvakt behövar vi inte men vi behövar verkligen en ny tränare.. bort med Rijkaard!
Barcelona La_BARCA!
2007-12-29 12:30
Det som behövs i dagens Barca är en ny tränare!

En ny högerback.

Och självklart en målvakt.
Barcelona Smogen
2007-12-29 12:22
Ämne: Rivaldo_gudarnas_gud....
Criff, Om Rijkaard är en bra psykolog borde han kunna få spelarna att prestera det bästa dom kan. Något han uppenbarligen inte lyckas med,Det känns oftast som mer än 50% av laget går på halvfart.

Om Rijkaard är en lysande psykolog borde det inte vara några problem för honom att få spelarna att pretera bra även på bortaplan. Något som inte hänt särskilt ofta under året 07.

Om Rijkaard är en lysdande psykolog borde han kunna vända spelarnas dåliga form. Något som han bevisligen inte lyckas med.

Om Rijkaard var en duktig psykolog skulle han vinna mer av de "stora" matcherna. De matcher där lagen som Barca möter har ett näsan lika bra spelarmaterial som oss. Dessa matcher vinner nästan aldrig Barcelona. Jag tycker inte extremt formsvaga Valencia och Sevilla är sådana lag.

Jag tyckte som du, Criff, för något år sedan, men bara för att man är kompis med många av spelarna så är man ingen bra psykolog.
Barcelona Criff
2007-12-29 11:47
Rivaldo_gudarnas_gud, En del i din kritik mot Rijkaard är rättfärdigade, men Rijkaard har ite varit värdelös som du säger.
Även om hans taktiska sida är väldigt dålig. Så är han en sjuhelevetes psykolog. Han skapar harmoni och är en pålitlig tränare. Det kan man inte säga om Mourinho & Capello precis. Spelar du dåligt åker du ut mer huvudet före innan du ens fått chansen att bevisa motsatsen. Kanske som sånt behövs ibland men jag föredrar Rijkaards sätt.
För att få så många stora Egon att dra åt ett och samma håll är nästintill omöjligt.
En taktiskt tränare och med Rijkaard psykologiska egenskaper så får man helt enkelt det bästa tränarparet. Ten Cate var antagligen den taktiske utav dem 2 och antagligen den som röt till också.
Neeskens tycker jag mer bara sitter och tittar på. Tänker på vad han ska göra med sin fru när han kommer hem eller något.
Nej jag gillar Rijkaard, han är som gjuten för Barca. Problemet är bara att han måste inse själv att han behöver en riktig taktiker brevid sig på bänken. Då blir vi oslagbara igen :)
En Daniel Alves hade heller inte varit fel för att få igång dem offensiva räderna utav ytterbackarna igen. Hade Alves gjort det hade säkert Abidal blivit svartsjuk och gjort det också :P
Barcelona Kallé
2007-12-29 10:54
Messinho,
Säker på att du inte är Culé?
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2007-12-29 09:09
Nyckeln till framgång stavas. TRÄNARBYTE! I samma ögonblick som Ten Cate skrev på för Ajax försvann vårat försvarspel med honom. Rijkaard har inte dom kunskaper som krävs för att konstruera en duglig defensiv. Och med en så onyanserad trupp som vi nu besitter kan han heller inte ändra spelsystem med någon vidare effekt. Nej in med Scolari eller Mourinho. Med deras vinnarmentalitet + några dugliga kantlöpare ska det nog skakas liv i den sovande bjäsen igen. För med Rijkaard på bänken kommer vi nog inte vinna några större titlar längre. Tyvärr.

Sen kan man också ifrågasetta några utav värvningarna som vi gjorde i sommras. Millito är en otroligt bra mittback. Det visade han i Zaragoza. Men är han verkligen rätt man att ha brevid Puyol? Dom är ju som kopior av varandra båda är ganska långsamma och inte särskilt långa heller. Vilket ofta leder till att dom ofta chansbryter och lever på gränsen hela tiden. Brister dom kompenserar för med ett jävla rammama och en fantastisk fighting spirit på plan. Vilket hade varit fantastiskt bredvid en något mer städad å athletisk mittback vid deras sida. En ung Thuram helt enkelt. Men tillsamans blir det oftast bara kaos. Abidal och Yaya va klockrena båda två. Specielt Yaya har visat att vi kanske fått tag på framtidens gigant på den possitionen. Värvningen av Henry har dock inte varit klockren. Vrf värva en 30 åring som precis har gjort sin sämsta säsong på typ ett decenium precis efter att han kommit tillbaka från 6 månaders skada? Och på topp av allt kanske inte plattsar i första uppstälningen? Något som både han och hanns anfallskonkurenter (Messi,Etoo,Ronaldinho) konkurenter med all rätt kräver av vilken klubb som helst att dom ska göra? Jag hade hellre sett C.Ronaldo eller Ribery anlända i sommras. Och en ung utveckingsbar anfallare såsom Villa/Torres eller en pålitlig målskytt precis under världseliten såsom Inzaghi hade kommit. En Spelare som precis som henke hade gjort sitt jobb utan gnäll oavsett vad och som alltid ger 100% för klubben han representerar. Men vem vet Titi kanske blir hur bra som helst efter att han återhämtat sig från sin skada. Dock kommer inte Rijkaard bli det. Då jag betvivlar att han ens varit det någon gång. Ten Cate mina kära vänner. Kom ihåg det namnet. Utan honom hade det nog aldrig blivit varken cl eller liga triumph. Den mannen har lika stor delaktighet som Rijkaard i våra nyliga framgångar.

Visca Barca!!!!
Real Madrid #Messinho#
2007-12-29 07:08
Vaddå sälj Deco? ni skojjar.. om det är någon ni ska behålla är det Deco.. kolla bara under dem 2 åren Barca va som bäst och tänk efter vad nyckeln va någonstans
Barcelona Ronaldiinho
2007-12-29 01:23
Ämne: Själv kan jag inte f....
skulle du inte lämnat de laget som klagar allt på dig?

Milan? jaa det är för att dom har så många brassar i laget, de e ju en dröm att få spela i samma clublag som kaka och ronaldo.

och tänk efter milan ligger just nu inte bra till i ligan så det är ett perfekt läge för ronaldinho att gå till milan.. han kommer ta upp dom!!
Las Palmas Pio pio
2007-12-28 23:40
Vi fick spö i fotboll, men idag så var basketlaget totalt överlägsen Real Madrid. Det vann med 84-65 hemma på Palau Blaugrana härligt! =)
Barcelona La_BARCA!
2007-12-28 23:14
Själv kan jag inte fatta om Dinho väljer Milan före Barca. Milan spelar den tråkigaste fotbollen så segt! Långsamt!

De har bara gamlingar. OK! De vann Champions legue men ändå tråkigaste laget! Vi spelar med temo och fart rolig fotboll att se på.
Barcelona kevina
2007-12-28 23:09
själc tyckte jag att chelsea mot Aston villa var ett enda rör.. Gud..
ialf, var e alla Bárcas.. ?
Barcelona Gaucho 10
2007-12-28 22:27
Köp Diego innan någon annan gör det! och sälj Deco.
Barcelona La_BARCA!
2007-12-28 22:17
Helt dött här! 27 inloggade men ingen skriver nåt. Var är ni Cules?

Saknar gänget här:) Nått nytt om Barca?
Barcelona barcadinho
2007-12-28 21:40
Föresten, innan jag stänger datorn.
Jag såg Chelsea mot Aston-Vila på tv.
Vilken primitiv fotball av bägge lagen!
(trots resultaten 4-4)
Jag räknade. Chelsea har börjat nästan alla sina anfall med ett långskott av målvaktan Cesc.
Sådan fotball trodde jag var borta för längesen.
Hmmm, jag hade fel.
Tack och lov att man har primera division i Spanien.
Barcelona barcadinho
2007-12-28 21:26
Att fortsätta snacka taktik.
Rijkaard har provat några olika spelsysyem (mest olika spelare hela tiden och det är inte bra), men det verkar inte funka riktigt bra i alla fall.
Jag har en ide. Barca förlorar mycket speed när Messi spelar på högerkanten (och han är en vänsterfot) och Ronalidnho på vänsterkanten (och han är en högerfot). Båda två måste ofta stanna sitt löp för att bryta mot mitten. Den största nackdelen är att de flesta motståndarna känner till den. De vet att t ex Messi nästan alltid bryter mot mitten och inte fortsätter löpa på kanten (han kan inte göra ett inlägg med högerfoten). Den andra nackdelen är farten. Det är ofra plötsligt stopp och sedan en sväng mot mitten när Messi och Ronaldinho attackerar.
När Ronaldinho lyckades dribbla Ramos på matchen fick han göra inlägget med högerfoten, samtidigt som han springer på sin vänsterakant. Det är väldigt onaturligt. Det är rimligare om det är tvärtom. Rijkaard ide fungerade väldigt bra 04-06, men jag tycker att Rijkaard bör prova några matcher att byta plats mellan Messi och Ronnie.
Man kommer att få speed, det är jag säker på.
Hänger ni med ?
•๋● L0S MERENGUES •๋●
2007-12-28 21:21
Oj här är länken på puyol med hår
•๋● L0S MERENGUES •๋●
2007-12-28 21:19
Grabbar, va inte blåsta, det där är absolut inte Puyol är 110% säker på det. Varför, jo titta på bilden jag länkat längst upp och titta sedan noga på puyols panna där håret växer och jämför det sedan med länken där puyol har rakat hår. Man ser klart och tydligt att Puyol med det rakade håret har en betydligt mindre panna upp till håret än vad Puyol med hår har.

Bilden på en "rakad puyol":

http://fcbnews.com/skinhead-puyol/

BUSTED!!
Barcelona :.:Messi:.:
2007-12-28 21:09
Ska på Barca-Murcia då får ja se om Puyol har rakat sig xD
Annons: