/spanien/barcelona/forum/21818.aspx/spanien/barcelona/forum/21818.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2008-01-04 18:53
för övrigt anser jag att Barca bör köpa Macherano i januari och sen sälja Deco till sommaren...
Barcelona Smogen
2008-01-04 18:42
Tycker nog också att Bojan sett bättre ut än Giovanni. Men Giovanni är fortfarande ett superlöfte och redan nu än duktig fotbollspelare, så varför inte ge honom chansen nu när Messi är skadad? Finns många bra anledningar till att han bör spela nu.
tex. så diskuterar ju man hans kontrakt och en förlängning av det. bra att låta honom spela så han känner sig delaktig och att han faktiskt har chansen att slå sig in i laget. Då vill han nog gärna stanna, har ju annars snackats en del om att Giovanni Dos Santos är på väg bort från Barca. (något som numera visserligen är mer regel än undantag när en spelare diskuterar kontrakt med sin nuvarande klubb)
och vad är alternativet? låta Bojan peta Eto'o? Låta bojan spela på giovannis plats till höger eller flytta Eto'o dit och spela med Bojan i mitten? I vilket fall som helst riskerar man i så fall att knäcka Giovannis självförtroende för ett bra tag framöver.

Ps. Captain Fantastic! skrev den fina krönikan
Barcelona barcadinho
2008-01-04 18:15
Ska jag välja mellan Dos Santos och Bojan så väljer jag Bojan
Vi har inte sett så mycket av de ännu så länge (de har varilt ca 4 månader i A-laget), men enligt vad vi har sett hittills, så gillar jag mer Bojan. Han lyckas göra mera positiva saker på planen (skott, dribblingar, passningar, mål)
än Dos santos.
Så känns det, men jag har kanske fel.
Barcelona The Dynasty (2004 - 2007)
2008-01-04 18:14
Utmärkt krönika, vem det nu var som skrev den. Bland det vettigaste jag läst på denna sidan på ett väldigt, väldigt bra tag.
Barcelona Captain Fantastic!
2008-01-04 17:44
Här är en ny dokumentär från Canal+ (den spanska versionen) om Messi som jag kan tipsa om, riktigt intressant men det gäller att förstå spanska annars kan ni bara njuta av bilderna (inte för att de är så dåliga).

Den handlar om hans unga år främst i Rosario.
Barcelona Del-Clasico
2008-01-04 17:21
Då kan han starta med Bojan istället.
Barcelona Smogen
2008-01-04 17:16
Ämne: del-clasico du har h....
Detta gäller i 95% av fallen

Vänsterkanten: Henry, Ronaldino, Iniesta och sällsynta fall Etoó

Centralt anfall: Eto'o, Henry, Bojan, ibland Ronaldinho.

Hägerkanten, Messi, Dos Santos och vis sällsynta tillfällen Iniesta

så spelar Barca vid 95% av sina matcher. Därför är jag ganska säker på att Giovanni kommer gå före Bojan.
Anledningen till att Henry inte startar är för att han varit skadad/sjuk. Även om han kanske är fullt återställd är det väldigt sällan som Rijkaard startar med en kille som varit borta så länge som Henry.
Barcelona Jacko
2008-01-04 17:02
del-clasico du har helt rätt , om dos santos startar så bör barcelona ledningen sparka rijkaard! henry är solklar för mej, bojan lika så. nu när inte messi finns med, annars är det ju messi som gäller istället för bojan...
Barcelona Del-Clasico
2008-01-04 16:55
Startar Dos Santos istället för Henry/Bojan så sparka Riijkard genomgående!
Barcelona Jacko
2008-01-04 16:47
Barca ska inte spela med Marques! enligt mej var det han som orsakade baptistas mål i el clasico senast. Marques är alldeles för slö. jag skulle blivit väldigt glad om barca köpte daniel alves, och sedan ska dom köpa fabregas , efter som deco vill bort, speciellt til man utd. och en nyålvakt skulle intre vara dumt... akinfejv från CSKA Moskva bör flytta till Barca.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-01-04 16:40
Barca_the best!!

Zaragoza är ju inte helt ofarliga, de har ju Oliveira tex men nåt säger mig att OM Ayala spelar så avgör han på en fast situation.

:D
Barcelona Smogen
2008-01-04 16:34
Ämne: Smogen

Eftersom a....ok, förlåt, jag glömde ta "svara inlägg" en gång, var inte meningen.
men fortfarande, jag skriver inte: "så här bör bara spela, man ska köpa in C.ronaldo och D.Alves och Buffon till lördag och spela med dom"...tycker också sådana inlägg är ganska menlösa.

jag skrev "så här KOMMER dom spela". och det var tre anledningar till att jag skrev det.
1. någon undrade.
2. jag svarade eftersom jag vet hur dom kommer spela.
3. jag tänkte att det var ett dött forum, jag har långtråkigt och då kan man skoja lite genom att svara som jag gjorde. min smily i slutet av inlägget där jag skriver "något mer ni undrar över :)" kan ju åtminstone få en del att ana att jag skojar.

ps. tack Barca_the best!! :)
Barcelona andreasbarca
2008-01-04 16:07
Smogen

Eftersom att du inte referrerade till något tidigare inlägg så ser det ut som att du ska spela coach och visa hur Barca bör spela enligt dig. Ser du inte ditt ostrukturerade sätt att skriva inlägg här på forumet är det inte mycket att göra åt...
Barcelona Ronaldiinho
2008-01-04 16:06
Kommer Henry att spela ?
Barcelona Ronaldiinho
2008-01-04 16:04
Ämne: När kommer Messi til....
messi är tillbaks om ca 3 veckor.
Barcelona Barçelona
2008-01-04 15:49
När kommer Messi tillbaks ?
Barcelona Smogen
2008-01-04 14:58
Ämne: Jag är inte ute efte....
Men du andreasbarca...

så här skrev Unikkati: Vet nån vilken star uppställninga barca kör med imon tacksamm för svar.

Som svar skriver jag exakt vad som kommer hända i matchen. skriver aldrig någonstans "så här TYCKER jag barca ska spela" jag skriver "så här KOMMER barca spela" stor skillnad.
ser du då inte IRONIN i att jag skriver vilken minut de exakta byterna sker så är det tyvärr inte mycket att göra åt.
Barcelona Barca_the best!!
2008-01-04 14:35
Madrid har tur att Diego Milito är avstängd annars hade han sänkt Företaget real på egenhand:)
Barcelona andreasbarca
2008-01-04 14:32
Jag är inte ute efter att provocera, men snälla kan ni sluta lägga upp era egna startelvor inför matcherna? Dom är helt ointressanta att se, faktiskt. Den enda elvan jag vill se är den officiella, den får gärna läggas ut.

Att sedan lägga in de byten man tycker skall göras under en specifik minut verkar också lite konstigt. Bytena som görs beror väll på hur matchen artar sig? Jag vet att fler har klagat lite på detta innan; jag ser liksom ingen poäng i att att se femtioelva i princip likadana elvor inför varje match. Ni kommer ändå inte att påverka Mister bara för att ni lägger upp dem här på forumet.
Barcelona Barcaaa!!!
2008-01-04 14:27
Smogen

Det låter perfekt!
Barcelona Smogen
2008-01-04 14:26
Barcelona Smogen
2008-01-04 14:24
så här kommer barca spela på lördag

valdes
puyol Marquez Milito Abidal
Toure
Xavi Deco
Giovanni Eto'o Iniesta

i 67 minuten kommer Henry in istället för Deco, och Iniesta går ned på mittfältet.
i 75 minuten kommer Zambrotta in istället för Marquez och Puyol går in på mittbacken
I 84 minuten kommer antingen Bojan eller Edmilson in beroende på vad resultattavlan visar...
Edmilson i ledning, annars Bojan...

ps. något mer ni undrar över? :)
Las Palmas Pio pio
2008-01-04 14:04
Fantastic 4

Nu ska vi inte måla fan på väggen! Han har inte kommit sent till någon träning alls. Han var med och tränade i den första träningen efter uppehållet. Dock så har han en liten skada i knäskålsleden - tendinitis heter det på spanska -vilket gör att han missar matchen mot Mallorca.
Barcelona Fantastic 4
2008-01-04 13:56
Vet någon vad som har hänt me Ronaldinho han har börjat dumma sig kom sent till första tränningen för säsongen o det är nog därför han är nt med i truppen inför matchen imoron tror nt på att han har en knäskada
Barcelona R_10_ME
2008-01-04 13:41
bra att vi möter Sevilla i CDR det It couldn,t been better!!

Las Palmas Pio pio
2008-01-04 13:27
Unikkati

Det är nog lite för tidigt för att spekulera kring laguttagningen inför morrondagens möte. Det som är med i truppen är iallafall följande spelare: Valdés, Oier, Xavi, Puyol, Gudjohnsen, Edmílson, Henry, Giovani, Milito, Deco, Thuram, Abidal, Bojan, Márquez, Touré, Eto'o, Zambrotta och Iniesta. Mer om detta på länken.
Barcelona Unikkati
2008-01-04 13:07
Vet nån vilken star uppställninga barca kör med imon tacksamm för svar.
Barcelona Mot Nya Tider
2008-01-04 12:45
Blir ju intressant att se hur Rijkaard formulerar startelvan utan Roni o Messì.
Barcelona El Culé
2008-01-04 12:23
andreasbarca:

Vill du ha ett relativt billigt, men ändå ett klasshotell med gångavstånd till Camp Nou (20 minuter) så heter hotellet Barceló Hotel Sants. Hotellet ligger precis ovan den stora buss/tunnelbanestationen Sants Estacio.
Barcelona Kallé
2008-01-04 12:12
Vet inte om det är speciellt billigt men Plaza del Catalonua (akta felstavat) är bra och ligger ganska nära Nou Camp.
Annons: