/spanien/barcelona/forum/21811.aspx/spanien/barcelona/forum/21811.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Der Afro
2008-01-06 10:16
Ämne: Någon som hörde va d....
"Vi är rasister, vi har bara en massa självhat och små hjärnor"

Ungefär så lät det i alla fall.
Barcelona L.Messi19
2008-01-06 08:06
Någon som hörde va de skrek?
Barcelona Marquezzz
2008-01-06 03:05
Hoppas Mallorca publiken får böter dom som skrek rasistiska ord mot våran Toure. Jälva rasister!
Man blir fan sne på dom.
Barcelona Roni#10
2008-01-06 02:08
Ämne: Goran Pandev ryktas ....
Zambrotta bättre än puyol som högerback? det e han inte! puyol är bättre offensivt och bättre defensivt samtidigt som att puyol anfaller mer och ligger högre upp i banan än zambrotta. Även om han ligger högt upp i banan så hinner han oftast hem också och hjälper till att ta tillbaka bollen. Zambrotta har varit bra men inte lika bra längre. Puyol är bättre.
Barcelona Liiooneel-Messiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
2008-01-06 01:55
The Legend:

jaha okej tack, så dött det är här :(
Barcelona The Legend
2008-01-06 01:47
Liiooneel-Messiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii//

Åker dom ut tidigt kommer han hem tidigare....
2008-01-06 01:43
någon här som vet om kamerun åker ut tidigt i afrika cupen kommer då etoo tillbax tidigare eller är det så att han kommer ungefär tillbax 10 februari oavsett vad som händer
2008-01-06 01:43
någon här som vet om kamerun åker ut tidigt i afrika cupen kommer då etoo tillbax tidigare eller är det så att han kommer ungefär tillbax 10 februari oavsett vad som händer
Barcelona Boixos Nois 81
2008-01-06 01:38
Ämne: Yaya fick ta emot ra....
Jag tror tyvärr att många av de svarta spelarna i spanien är vana med rasister. Det är inte första gången de råkar illa ut för sånt o förmodligen inte sista gången heller. Om det är nån som kan klara sånt så är Yaya och Etoo.
Annars tyckte jag att Yaya spelade jätte bra...Imorn håller vi tummarna för Zaragoza!!
Barcelona Barca#1(R.I.P PUERTA)
2008-01-06 01:12
Skönt med vinst idag. Även om spelet är långt ifrån 100%tigt.
Barcelona MR.BoFF
2008-01-06 01:12
Goran Pandev ryktas till Barcelona enligt turkisk media! Låter hur intressant som helst enligt mig

Giovanis insats idag var helt okej, han skapade lite farligheter men han var allt för ivrig. Såg spänd och nervös ut i de flesta lägena. Kanske att han ville visa upp lite för mycket. Jag ser hellre att han spelar med färre tillslag och löper mer.

Gudjohnsen var den ända spelare som spelade dåligt enligt mig. Han är en duktig spelare men Barcelonas spel går för snabbt för han.

Marquez, Milito, Henry och Eto´o var enligt mig de som presterade bäst.

Xavi och Iniesta är inte på topp, märks på bollbehandlingen och framför allt på passningsspelet.

Abidal hade det svårt mot Mallorcas snabbe högerytter.

Puyol spelade enligt mig okej men jag skulle föredra att Zambrotta spelade på högerbackspositionen.
Zambrotta är en bättre högerback än Puyol.

Zaragoza vinner över Real Madrid imorgon.
Barcelona Mot Nya Tider
2008-01-06 01:04
Jag tror inte att någon av oss hade kännt oss dåligt ifall vi vann ligan med att ha spelat varje match framöver dåligt men fortfarande vunnit. :)
Barcelona Saman.
2008-01-06 01:01
Bra resultat idag men fortfarande dåligt spel från vår sida.
Barcelona Squez
2008-01-06 00:43
Que rico med tre pinnar! Och jag hoppas att Henry slipper skador nu för det var riktigt skönt att se han på plan, skulle varit perfekt om han hade nätat. Nu hoppas jag att R.Zaragoza gör sin plikt och tar med sig en pinne eller tre från Madrid :)
Barcelona Marquezzz
2008-01-06 00:29
Fi fan synd om Toure JÄVLA RASISTER!!!
Barcelona ZARM
2008-01-06 00:19
Yaya fick ta emot rasistiska tillmälen när han blev utbytt. Trist att folk tar till sånt!

Edit: Stark insats av Marquez idag, tycker han och Milito spelar bra ihop. Trots att Puyol nog är bättre som mittback än högerback tycker jag inte att Puyol-Milito går lika bra ihop.
Barcelona Kallé
2008-01-06 00:07
2-0, som väntat.
Starkt att vinna även om man inte spelar bra. Henry bäst på planen trots att han bara spelade i ca en halvtimme.
Barcelona Marquezzz
2008-01-06 00:02
Härligt att vi vann idag! Yesssssss
Barcelona Ronaldiinho
2008-01-05 23:30
skönt med vinsten, vackert 2-0 mål.

och har bara en fråga.. Toure fick sitt 5e gula kort idag.. och han ska iväg till afrikanska cupen, då när han återvänder visst han behöver inte sitta någon match? de räknas ju matcherna som går medans han är i afrikanska cupen.
Barcelona Jacko
2008-01-05 22:57
GöööööööööööööTT , vi hänger med i toppen :) Eto'os mål var ju faktiskt riktigt snyggt, Bojan gjorde det med väldigt bra innan målet :) BAARCA! bARCA !BARCA!
Barcelona Fantastic 4
2008-01-05 22:54
En skön borta seger :D fint mål av eto´o slutminuterna
2008-01-05 22:43
så tråkigt att tv4 sport var typ 18 sekunder sega med bilden, jag kolla i rummet och min bror i vardagsrummet innan barca hann slå hörnan han skrek marquez mål , fixa det nästa gång
Barcelona FCB#19
2008-01-05 22:41
om ni går ner lite så ser ni målen. Det e med blå text

PS: sv kommentatorer :P
Barcelona kevina
2008-01-05 22:40
trots att vi gjorde ett mål, det var verkligen en svag insats från laget...

jag kanske hade för höga förväntningar! :(
Barcelona Messi(as)
2008-01-05 22:39
Kan nog ligga nåt i det du precis skrev, kan det verkligen vara så att det är Rijkaard som är den stora boven? Känner han kanske att han måste lyckas med Giovanni på samma sätt som han gjorde med Messi och därför ger honom så många chanser?

Blev många frågor nu..

Hah! Kul att se Espanyol piska Villarreal =)
Barcelona Vampíro
2008-01-05 22:38
Messi(as):

Nu tänkte jag mer på hur det var här inne under matchen. Fullt med clowner som skriver att Giovani är sämst etc. Visst, tyckte Giovani var dålig men han var inte ensam, som sagt Marquéz och Henry var de enda bra enligt mig.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-01-05 22:29
Messi(as)

Du har helt rätt i att kritisera med ha i tankarna att det ändå är en 18 åring som inte är redo för att starta matcher av denna betydelse, han var rätt usel men han har en ursäkt och det är (orutin) vad har de andra spelarna för ursäkt?

Nä men dålig coaching att låta han starta han är inte redo och det syns.

Och nej du är absolut ingen medgångssupporter för att du kritiserar en barca spelare.

Barcelona Messi(as)
2008-01-05 22:26
Jobbigt att bli kallad medgångssupporter för att jag vågar kritisera Giovanni, tro mig jag har varit med i ett antal år. Inget skulle göra mig mer glad om Giovanni dribblar av 10 spelare och slår tunnel på målvakten. Jag säger bara att jag tycker han är självisk och att den egenskapen syns alldeles för mycket på honom vilket hindrar hans utveckling.

Guddy har jag redan kritiserat och inte blev han bättre i mina ögon efter kvällens match. Det finns bara en kille som kan länka ihop vår deffensiv och offensiv -Deco
Den stora frågan är väl vem som ska ta över Decos roll?

Edit:
Kan nog hålla med om att coachingen av Guddy varit riktigt illa av Rijkaard, men när jag tänker på vilka misstag han gjorde i förra säsongens el classico och när han missade öppet mål blir jag illamående. Men visst hade han kunnat göra ett inhopp med tanke på hans form.
Barcelona PILMÀ
2008-01-05 22:25
Gio?
Fan kom igen alla Culés sluta och skylla på Gio.
Killen är bara bara 18 år.
Ähhhhh jag som trorde att han skulle inte ha något stort press på sig för att utvecklas riktigt bra.
Barcelona Rambla
2008-01-05 22:24
Messi(as):

Jag håller med om att Giovani ibland är allt för självisk. Det är dock Rijkaards och de andra spelarnas sak att "ta honom i örat" och förklara för honom hur han ska uppträda på planen. Det är en mognadsprocess som alla yngre spelare får gå igenom.

Guddy var sämre idag ja. Jag klandrar Rijkaard för det. Innan el clásico var han en av de mest formstarkaste spelarna i laget. Trots det så fick han inte ens hoppa in mot Madrid. Snacka om att trycka ner hans självförtroende i skorna. Nu har det varit uppehåll i 2 veckor och han verkar vara tillbaka i sämre form. Dålig coaching av Rijkaard anser jag.
Annons: