/spanien/barcelona/forum/21807.aspx/spanien/barcelona/forum/21807.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Sherko
2008-07-19 03:00
Hallå alla barcafans :)

Jag gillar att bilda startelvor och jag tänkte, varför inte göra en jag tycker barcelona borde spela med :P

Målvakt: Valdes, inte så mkt att snacka om

Backlinjen: Lär väl se ut så? :)
Vet inte hur duktiga pique och caceres är, men dem petar väl inte marquez än?
Och puyol sitter säkert ju.

Defensiva mittfältaren: Toure, grym spelare med grymma defensiva skills.

Lite offensivare mittfältare: Keita och xavi, dem tar offensivare roller än toure.

Anfallet/yttermittfältet:

Messi och iniesta tar var sin kant och henry tar den centrala rollen.
Henry ligger lite högre än dem.

Om iniesta skulle bli skadad tycker jag att hleb ska spela där, han spelade väl på en liknande position i arsenal?

------------Valdes-----------
Alves--Puyol--Marquez--Abidal
------------Toure------------
--------Keita----Xavi--------
Messi-----------------Iniesta
------------Henry------------

Så tror jag det kommer se ut hos er kommande säsong, men vem vet vad pep har för planer :)

Kommentera gärna

God natt!
Barcelona Rambla
2008-07-19 02:05
Ichi:

I länktips.

Truppen åker på träningsläger till St. Andrews Skottland, på måndag.
Barcelona SaM__-
2008-07-19 01:25
Ämne: Det är bra att messi....
och vad exakt säger att det är större chans att han blir skadad i Argentina än i Barca?
Spanien Ichi
2008-07-19 01:23
Har ni nåt schema för försäsongen ?
Barcelona Gaucho_10
2008-07-19 01:00
Det är bra att messi får stanna..sure det lär bli en hel del tjafs om det , och messi lär knappast bli glad, MEN vi vet hur sjukt skadebenägen killen är, det sista vi vill är att han ska bli skadad
Barcelona BlueRed.
2008-07-19 00:12
Ämne: Jag tycker han ska k....
4-4-2 kunde du lika gärna skriva :).
Barcelona Ciao-V
2008-07-18 23:52
Det sägs att Sporting de Gijón är angelägna om att låna Gai Assulin (17) från Barcelona.
Det kanske vore en bra idé att låta honom spela i La Liga på lån i den kommande säsongen.
Läste någonstans om att han har sagt att han är lite besviken att han inte fick träna med A-truppen i försäsongen.
Barcelona westinhoblaugrana
2008-07-18 23:51
Jag tycker han ska köra "4-2-4" där xavi och touré är mittfältare, en defensiv (toure) och xav isom offensiv. Xavi kanskicka in många bollar till Henry och (Eto'o) medans messi och hleb/iniesta har relativt fria roller mellan anfall och mittfält. Tycker man ska ge Cáceres startplatsen nu när Milito är skadad, och jag tror milito kommer få det tufft när han försöker ta tillbaka den.
Barcelona Rambla
2008-07-18 23:14
Pep kommer huvudsakligen spela 4-3-3. Han körde inte 3-5-2 i Barcelona B utan i vissa hemmamatcher så använde hans sig av 3-4-3. Nu har det nämnts att han kan tänka sig att även prova spela 4-3-1-2.
Barcelona Heywood Jablome
2008-07-18 22:54
Rambla. Mycket möjligt. Hur tror du Pep väljer att formera laget? Han körde väl 3-5-2 i b-laget? Annars kan vi göra Santanders gamla 4-2-4 :-)
Barcelona sölta
2008-07-18 22:52
Ämne: Heywood:

Jag ser ....
Exakt vad jag tycker med, visst kan det vara bra att kunna byta spelstil i vissa speciella matcher, men om Adebayor skulle värvas för 40 miljoner eller vad det var snack om, då lär han spela alla matcher där han är frisk.
Barcelona sölta
2008-07-18 22:48
Ämne: sölta. Tanken är ju ....
Nej, men ska vi spela med Yaya + Keita på mitten t.ex, känns det inte som att vi säljer lite av vår identitet då? Det är inte ens säkert att det kommer gå bättre bara för att vi köper "större, mer otekniska" spelare.

Det är många som stödjer FC Barcelona pga att de har en identitet, och vårat mål borde vara att vinna titlar med ett sådant spel som vi hade för några år sedan, det funkade ju bevisligen.
Barcelona Rambla
2008-07-18 22:47
Heywood:

Jag ser vad Pep är ute efter. Minns ni matcherna mot United? I båda matcherna var det Barça som förde spelet men hade ruskigt svårt att få till det på den sista tredjedelen av planen. United låg så lågt med sitt försvar att det inte fanns några ytor att komma in bakom för Henry och Eto'o. Det är i sådana matcher Pep antagligen vill ha en större spelare i mitten där man kan skicka bollen mot hans bröst samtidigt som han håller spelare ifrån sig (ungefär som Alves till Kanoute/Fabiano i Sevilla).

Trots det så håller jag inte med Pep riktigt, att det är så livsviktigt. Har han missat hur vi spelade 05-06? Rörelse, rörelse och åter rörelse, där vi hade en dödlig press högt upp i banan och där moståndarna inte fick en chans att andas när de någon gång lyckades få vara bollållare. Då hade vi ingen stor target där framme, trots det så öste Samu och Ronaldinho in mål, framför allt Samu. Det handlar om hur man vill spela.
2008-07-18 22:38
sölta. Tanken är ju att vi ska kunna bryta mönstret med olika spelartyper. Du måste erkänna, det är inte små tekniska under vi har värvat iår. :-)

Jag kommer ihåg när folk ville få bort Eto'o p.g.a. hans frispråkighet. Men när han är en av de mest effektivaste anfallarna i Europa så gör det väl inte så mycket.
Barcelona Rambla
2008-07-18 22:37
För att inte tala om Samu, som verkligen känns som en barcaspelare när det gäller inställning till klubbmärket och arbetskapacitet. Han må vara en big mouth utanför planen men när det gäller inställningen på planen är det många som har mycket att lära av. Jag har inga problem med en frispråkig Samuel utanför planen. :D
Barcelona Gaucho_10
2008-07-18 22:36
Drömmer vore ju om vi kunde byta eto'o+pengar= Torres...
Barcelona sölta
2008-07-18 22:29
Ämne: Ämne: Rambla:....Eller hur, känns som de är väldigt inkonsekventa. Tycker att Deco, Ronnie och Eto'o fått ta för mycket skit, alla tre har kämpat när de väl spelat. Men Laporta verkar tycka att det är nödvändigt för nyckelspelarna att lämna om man vill göra stora förändringar.

Det hade varit okej med mig, om man värvat spelare som Modric, Arshavin osv som drömmer om att spela för Barcelona + är hungriga. Men istället vill man ha in Adebayor, Silva, Hleb osv som inte känns som Barcelonaspelare på något sätt. Jag vill se mer tanke bakom värvningarna, mes que un club!
2008-07-18 22:28
Jo, precis. Klubben sänder ut dubbla signaler. Jag tror klubben först och främst vill få bort de viktiga rollerna och skapa ny roller för att på så sätt göra en roll-växling. Ut med de viktiga spelare ffrån förr och köp in nya som kan bli viktiga spelare.

Precis, frågan är om man vågar satsa på Berbatov. Gnälliga fotbollsspelare är svåra att handskas med. En tung striker. Senast vi hade det var väl Patrick Kluivert, och han var väldigt teknisk och spelskicklig samtidigt.
Barcelona Rambla
2008-07-18 22:16
Ämne: Rambla:

Jo, verkl....
Som sagt, med Eto'o kvar så behövs det ingen annan anfallare, men det är ju uppenbart att klubben inte vill ha kvar honom. Självklart är det hans frispråkighet utanför planen som är anledningen till det. Rafa Marquez, som hela förra säsongen visade dålig attityd genom att ständigt flyga till Madrid och springa på nattklubbar med sin käraste istället för att rehabilitera sig på La Masia, är det tydligen inga problem att behålla. Henry som i stort hela säsongen klagade på att han fick springa för mycket på kanten, saknade sin dotter osv, är också okej att behålla.

Berbatov har också han attitydsproblem när han är på det humöret, är rökare och känns som allmännt oseriös när det gäller träningsbiten är tydligen också aktuell. Trots det så är han fantastisk emellanåt och hade passat perfekt i den rollen som Pep är ute efter. Kan Pep bara få honom att ändra inställning så kanske det hade blivit succé, men vågar man verkligen chansa på det?
Barcelona FCB10
2008-07-18 22:16
Personligen tycker jag synd om Arshavin, hans älskade lag sedan han var liten och Barca vill inte ha han :(
hoppas allt löser sig ;)
2008-07-18 22:06
Rambla:

Jo, verkligen. Men vad finns det för alternativ? Adebayor flörtar med oss och Milan. Men med största sannolikhet stannar han nog i Arsenal. Och vad är syftet med att ha en till anfallare i truppen? En målspruta eller en som kan gå in och göra ett bra jobb då och då?

Jag har en favorit i Berbatov. En Hristo Stoichkov förutom allt prat vid sidan av planen :-)

I sina bästa stunder är han hur bra som helst, en dålig Berbatov är precis som en p7-spelare. Går och lunkr på mittplan.
Barcelona Rambla
2008-07-18 22:02
PILMA:

Kul, jag länkade till samma bilder några rader ner. Känns lite överflödigt dubbellänka, eller?

Heywood:

Det räcker absolut inte med Henry. Går han sönder så står vi där med Bojan, eventuellt en släpande Hleb. Detta förutsatt att Samu lämnar. Fast om Samu lämnar så köps garanterat en ersättare in. Problemet är att Txiki och Ingla lade ner alldeles för mycket tid på Adebayor, de borde ha dragit sig ur förhandlingarna mycket tidigare. Dåligt skött.
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-07-18 21:56
Bilder från tränning, vet ej om det är dagens eller! Länken.

Förresten om ni inte visste så kommer Eto'o Dani Alves och Keita imorn 18/07/08(Lördag) hem i Katalunya. enligt officiella hemsidan.
2008-07-18 21:41
Klubben verkar inte vilja ha Arshavin annars hade vi redan haft honom. Det är nog inte spelartypen Arshavin vi behöver just nu. Hleb är mångsidig och bäst centralt. Vi skulle behöva en striker eller klarar Henry en säsong?
Barcelona SaM__-
2008-07-18 21:37
Ämne: Henk Ten Cate - El M....Klart han ska få åka på OS om han så gärna vill det. För det första så ska Barca klara av ett kval med eller utan Messi, annars har man ingenting i CL och göra.

Sedan det här med skador är ju bara löjligt att vara orolig för. Ska det komma så kommer det, kommer det i OS så är det så, annars kanske den kommer i CL kvalet? Eller så kommer inte den så kallade "Messi" skadan alls. Så att spekulera i helt onödiga saker är bara löjligt.
Barcelona Barca Barca
2008-07-18 21:33
Henk Ten Cate - El Mister//

Jag förstår ledningen ifall dom gör sitt yttersta för att inte skicka iväg Messi till ett OS. Hur skulle det se ut ifall han åker på en typiskt Messi skada som håller honom borta i 3 månader? Inte så klokt tycker jag iaf.

Skön bild där med Henry och Bojan...Man ser klart o tydligt hur Henry verkligen tar hand om våra unga spelare, kan förstå att Pep vill ha kvar killen, han har en skön personlighet denne Henry
Barcelona Rambla
2008-07-18 21:05
Lite träningsbilder från idag.
Barcelona Rambla
2008-07-18 21:04
Det känns inte alls som överflöd. För det första så Hleb köpt för sin mångsidighet, inte för vänsterkanten. Det som talar emot Arsahvin förutom priset, att inte heller han är någon kantspelare, utan snarare en släpande forward som opererar mer innåt mitten.
2008-07-18 21:02
Vi kan glömma Arshavin. Hade Barcelona varit en kvinna så hade det kanske vara mysigt att vara svårfångad, men jag blir inte klok på ledningen. En spelare som uppenbarligen vill komma, men efter värvningen av Hleb så känns det lite överflöd eller vad säger ni?
Barcelona Smacked
2008-07-18 19:15
Pep verkar vara en svagis för centralbackar:p
Annons: