/spanien/barcelona/forum/21806.aspx/spanien/barcelona/forum/21806.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeN
2008-01-06 13:59
Skönt med 3 pinnar igår, Mallorca såg vassa ut i början av andra... så vi hade lite tur att vi var så effektiva på kontringen som ledde till härna sedan mål :)

i CL och CdR har vi Celtic respektive Sevilla. CL ska vi inte ha några större problem med fast i CdR lär det bli tuffare. Har alla en bra dag ska det dock inte vara någon fara.

Visca el Barca! ;)
Barcelona Rambla
2008-01-06 13:39
Målen från igår.
Barcelona Ronaldiinho
2008-01-06 13:32
jag visste inte att det hade lotatts ?

Men hur som helst, vi möter Sevilla på onsdag i copa del rey. Bortaplan.
Lukas.RP
2008-01-06 13:24
Håller med dig Smogen, man måste lyckas med bedriften att vinna även då man spelar dåligt. Något som ett speciellt vitt lag lyckades med läksigt många gånger förra säsongen och även många matcher i år, vilket gör att dem ligger där dem gör i tabellen.
Barcelona Smogen
2008-01-06 12:46
riktigt dåligt spel igår. Känns som att varenda spelare träffat en formbott efter nyår. Milito spelade ofokuserat, Xavi slog bort passningar, Eto'o var helt osynlig, Iniesta mislyckades med dribblingar etc. Inte många rätt på någon spelare enligt mig. Men lite positivt fanns det ändå,

som att Henry gjorde riktigt bra ifrån sig igår som inhoppare,
när Bojan, Henry och Etoó spelade såg rörligheten riktigt bra ut, bytta positoner konstan och Henry var överallt på plan. Visserligen enklare för Bojan att glänsa mot trötta Mallorca spelare än för Giovanni att göra det i början av matchen, men ändå. Hoppas Henry kommer igång nu.

Målet Etoó gjorde, han var ju helt osynlig hela matchen, men bra för självförtroendet att göra mål. Han kommer nog igång, tänk ändå på hur få matcher han spelat det senaste 1 och 1/2 året.

Att vi tar tre poäng trots att vi spelar dåligt, det behövs om man ska vinna en liga.

Att vi faktiskt vinner på bortaplan mot bra motstånd. De slog ändå Osasuna med 4-0 tidigare i veckan. Detta är enligt mig säsongens andra bortavinst mot vettigt motstånd. Det kan ju ge spelarna en del självförtroende.

Hoppas bara att Real tappat poäng nu. Då kan nog Barca tända till en del, känna att man ändå har chansen, samtidigt som Real kanske får det lite psykologiskt jobbigt...hoppas hoppas :)
Barcelona Jay-z
2008-01-06 12:41
En ny stjärna är född Bojan Kirkic villken känsla han har hans bollkontroll är magisk bara 17 år grabbar.

Vi får hoppas på att Henry är tillbaks i form, och att han håller sig från skdor.

Trotts vinsten igår så spela vi uselt, somsagt med det spelet lär vi inte vinna ligan.
Barcelona Messi_FCB
2008-01-06 12:05
Haha bra gjort av Bojan igen ahah tunneln...:D
Mallorca Jimmie (red.)
2008-01-06 11:40
Ämne: Hoppas Mallorca publ....
så otroligt onödigt! det är sånt som inte hör till fotbollen och jag hoppas att det inte händer igen och de som ligger bakom detta inte får komma tillbaka till Ono estadi.
Barcelona Del-Clasico
2008-01-06 11:36
Om man ska jämför med antal minuter messi fick så JA.
Barcelona Barca_Fan_87
2008-01-06 11:34
Puyol hade inte alls rakat sig! De var någon som sa att han hade rakat sig!
Barcelona Kallé
2008-01-06 11:28
Alltså har Giovanni fått så mycket speltid? Han fick väl spela mycket på försäsongen och kanske lite copa del rey matcher. Men i ligan tycker jag inte det känns som att han har fått spela såå jättemycket.
Barcelona Del-Clasico
2008-01-06 11:18
Aja nog om Gio, men tycker fortf han får överdrivet mycket speltid. Inte ens Messi fick så här mycket speltid när han kom upp i a laget.
Barcelona Der Afro
2008-01-06 10:16
Ämne: Någon som hörde va d....
"Vi är rasister, vi har bara en massa självhat och små hjärnor"

Ungefär så lät det i alla fall.
Barcelona L.Messi19
2008-01-06 08:06
Någon som hörde va de skrek?
Barcelona Marquezzz
2008-01-06 03:05
Hoppas Mallorca publiken får böter dom som skrek rasistiska ord mot våran Toure. Jälva rasister!
Man blir fan sne på dom.
Barcelona Roni#10
2008-01-06 02:08
Ämne: Goran Pandev ryktas ....
Zambrotta bättre än puyol som högerback? det e han inte! puyol är bättre offensivt och bättre defensivt samtidigt som att puyol anfaller mer och ligger högre upp i banan än zambrotta. Även om han ligger högt upp i banan så hinner han oftast hem också och hjälper till att ta tillbaka bollen. Zambrotta har varit bra men inte lika bra längre. Puyol är bättre.
Barcelona Liiooneel-Messiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
2008-01-06 01:55
The Legend:

jaha okej tack, så dött det är här :(
Barcelona The Legend
2008-01-06 01:47
Liiooneel-Messiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii//

Åker dom ut tidigt kommer han hem tidigare....
2008-01-06 01:43
någon här som vet om kamerun åker ut tidigt i afrika cupen kommer då etoo tillbax tidigare eller är det så att han kommer ungefär tillbax 10 februari oavsett vad som händer
2008-01-06 01:43
någon här som vet om kamerun åker ut tidigt i afrika cupen kommer då etoo tillbax tidigare eller är det så att han kommer ungefär tillbax 10 februari oavsett vad som händer
Barcelona Boixos Nois 81
2008-01-06 01:38
Ämne: Yaya fick ta emot ra....
Jag tror tyvärr att många av de svarta spelarna i spanien är vana med rasister. Det är inte första gången de råkar illa ut för sånt o förmodligen inte sista gången heller. Om det är nån som kan klara sånt så är Yaya och Etoo.
Annars tyckte jag att Yaya spelade jätte bra...Imorn håller vi tummarna för Zaragoza!!
Barcelona Barca#1(R.I.P PUERTA)
2008-01-06 01:12
Skönt med vinst idag. Även om spelet är långt ifrån 100%tigt.
Barcelona MR.BoFF
2008-01-06 01:12
Goran Pandev ryktas till Barcelona enligt turkisk media! Låter hur intressant som helst enligt mig

Giovanis insats idag var helt okej, han skapade lite farligheter men han var allt för ivrig. Såg spänd och nervös ut i de flesta lägena. Kanske att han ville visa upp lite för mycket. Jag ser hellre att han spelar med färre tillslag och löper mer.

Gudjohnsen var den ända spelare som spelade dåligt enligt mig. Han är en duktig spelare men Barcelonas spel går för snabbt för han.

Marquez, Milito, Henry och Eto´o var enligt mig de som presterade bäst.

Xavi och Iniesta är inte på topp, märks på bollbehandlingen och framför allt på passningsspelet.

Abidal hade det svårt mot Mallorcas snabbe högerytter.

Puyol spelade enligt mig okej men jag skulle föredra att Zambrotta spelade på högerbackspositionen.
Zambrotta är en bättre högerback än Puyol.

Zaragoza vinner över Real Madrid imorgon.
Barcelona Mot Nya Tider
2008-01-06 01:04
Jag tror inte att någon av oss hade kännt oss dåligt ifall vi vann ligan med att ha spelat varje match framöver dåligt men fortfarande vunnit. :)
Barcelona Saman.
2008-01-06 01:01
Bra resultat idag men fortfarande dåligt spel från vår sida.
Barcelona Squez
2008-01-06 00:43
Que rico med tre pinnar! Och jag hoppas att Henry slipper skador nu för det var riktigt skönt att se han på plan, skulle varit perfekt om han hade nätat. Nu hoppas jag att R.Zaragoza gör sin plikt och tar med sig en pinne eller tre från Madrid :)
Barcelona Marquezzz
2008-01-06 00:29
Fi fan synd om Toure JÄVLA RASISTER!!!
Barcelona ZARM
2008-01-06 00:19
Yaya fick ta emot rasistiska tillmälen när han blev utbytt. Trist att folk tar till sånt!

Edit: Stark insats av Marquez idag, tycker han och Milito spelar bra ihop. Trots att Puyol nog är bättre som mittback än högerback tycker jag inte att Puyol-Milito går lika bra ihop.
Barcelona Kallé
2008-01-06 00:07
2-0, som väntat.
Starkt att vinna även om man inte spelar bra. Henry bäst på planen trots att han bara spelade i ca en halvtimme.
Barcelona Marquezzz
2008-01-06 00:02
Härligt att vi vann idag! Yesssssss
Annons: