/spanien/barcelona/forum/21801.aspx/spanien/barcelona/forum/21801.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Karlssoooon
2008-01-08 15:11
Ämne: De som inte har någr...."Förenkling: Spelare som tidigt blir upptäckta och som det satsas på stenhårt brukar tidigt utvecklas(Messi osv)."
FEL!
Det finns ingen statistik som visar att spelare som man satsar på tidigt utvecklas snabbare. det handlar om människor och det finns inte två människor på jorden som utveckals exakt likadant.
Jag skulle snarare anse att de spelare som det satsas på tidigt är de som är bra när de är unga men det behöver inte betyda att det är just de som blir bra när de blir äldre.
Faktum är att det sällan är den som är bäst i ungdomslagen som bli bäst som seniorspelare utan det brukar vara den som ligger runt 3-4e plats.
Spelare som blir tidigt upptäckta blir upptäckta tidigt på grund av den anledning att de redan har utvecklats en hel del men det betyder inte att de kommer vara bättre än sina lagkamrater om 5 år. Du kan aldrig på förhand veta hur bra en spelare kommer att bli det är något man kan se först i efterhand.
Barcelona Rambla
2008-01-08 15:05
Barca kommer inte att köpa C.Ronaldo, Kaka och Anderson oavsett hur mycket du grinar om det. Så bryt ihop, bit dig i underläppen för Giovani och de andra lär du få dras med. Åtminstone den här säsongen ut.

Dessutom, Anderson? Vad fan har han presterat? Vi har Iniesta på mittfältet, en spelare Anderson aldrig någonsin kommer att rubba på Barcas mittfält.
Flow
2008-01-08 14:55
De som inte har några vettiga argument är svåra att ta på allvar(Criff bla.).

Jag ställer inte orimliga krav på unga spelare. Men Dos Santos har väldigt länge varit lovande, men hans genombrott kommer aldrig.
Förenkling: Spelare som tidigt blir upptäckta och som det satsas på stenhårt brukar tidigt utvecklas(Messi osv).
Detta har inte Dos Santos gjort. Nu tycker jag nästan att Bojan är ikapp honom, trots att det snackats om Dos Santos iår..

Jag tror fortfarande att Dos Santos kan bli bra, men inte bland de bästa.

Det är också svårt att ta "Criff" på allvar. En person som tycker att Rijkaard skapar harmoni i laget.. För Barca är ju väldigt harmoniskt, och har varit väldigt harmoniskt i ungefär ett år nu.. Bråk hit, bråk dit...

Att man sedan påstår att Mourinho slänger ut spelare och inte ger dom chansen... Pff... Samma gäller Capello, men framför allt Mourinho.

R.HYDER/

Ronaldo var itne borta särskilt länge, men kom aldrig riktigt tillbaks.

Det är skillnad på att sälja spelare som inte presterar, och att sälja spelare som presterar(Etoo, Yaya osv.) så det var riktigt patetiskt skrivet... och om du på fullaste allvar tror att man felciterat Deco, okej.. Jag tror att varje gång Ronaldo går ut och säger något om spanska ligan, t.ex att han gillar den osv, då felciterar tidningarna honom och skriver att han vill spela i spanska ligan!!

Det känns som att alla skriver "ge killen(Ronaldinho) lite mer tid. När man sedan gett honom mer tid, då ska man ge honom ÄNNU längre... Det är jag grymt trött på nu.

Angående Dos Santos, läs ovan.

Barcelona HeNrY_!!
2008-01-08 14:54
Här är truppen till imorn.

Valdés, Oier, Xavi, Iniesta, Puyol, Eto’o, Márquez, Henry, Milito, Thuram, Gudjohnsen, Abidal, Edmílson, Zambrotta, Bojan and Giovani.

Deco kommer inte att vara med eftersom han har problem med sitt knä. Rätta mig om jag har fel?

Visca Barca!
Barcelona r.Hyder
2008-01-08 14:44
Flow

Så om Deco varit borta i 4-5 veckor ska du då jämföra honom med Ronaldo som var borta hur länge som helst? En konstig jämförelse i min mening.
Om du ska köra på det spåret så kan vi lika gärna sälja Eto'o, Henry, Yaya osv. vilka också varit skadade ungefär eller längre än Deco. Sedan angående Decos uttalande om att han vill gå om vi inte vinner något. Tror att media har vinklat och felciterat Deco. Om man ska sälja alla spelare som ,enligt media, uttalar sig någonting negativt om Barça då är inte Deco den ända som ska dra.

Ronaldinho är inte i form. Ingen säger emot. Men snälla, ge honom resten av säsongen för att sedan utvärdera hans prestationer under hela säsongen. Han har gjort en del mål men inte presterat utöver det alls nästan. Vi vet alla hur bra han var under våra senaste guldår, han har det inom sig. Jag börjar också tappa tålamodet och är trött på att vänta att det ska lossna för Ronaldinho men jag tycker att alla ska ge honom resten av säsongen i alla fall.

Dos Santos kommer inte bli något? Vad grundar du det på? Det är inte för inte som han har flyttats upp i A-laget, spelar för Mexikos A-landslag och ses som en av världens mest lovande talanger. Märk order "lovande". Han är ingen världsspelare än vilket inte någon har begärt förutom du verkar det som. Han var en av lagets bästa spelare under försäsongen och har varit bra i en del matcher som han fått chansen i. En del plattmatcher har han också gjort, men är det så konstigt? 18 år, ny i a-laget och är i behov av att spela in sig med sina medspelare. Jag kan slå vad om att du tyckte att Dos Santos var hur grym som helst efter Valencia-matchen exempelvis. Men bara för att han gjorde ett dåligt jobb senast mot Mallorca ska han nu säljas. Förstår inte hur du tänker eftersom att tid genererar tillslut i en mognare och bättre spelare. Det är den stigen Dos Santos kommer att ta.

Att du vill köpa Kaká, C.Ronaldo och Anderson är ju bara som grädde på moset och visar att du är en drömmare och orealistisk. Förstå att Barça med Laporta i rodet aldrig kommer köpa sådana spelare för sådana stora summor pengar. Men det kanske inte du tänker på.
Barcelona Criff
2008-01-08 14:37
Ibland blir jag rädd när jag kollar runt på dem olika forumen över olika kommentarer, för att sen trycka på profil knappen och se att människan som sitter bakom tangentbordet är 11 - 14 år gammal. Då blir jag genast lugn.

Sen har vi dem fallen som Flow, som man ser skriver något helt befängt och så tänker man: "äsch han är bara 12 år". Så trycker man på profilen och så ser man 18 ÅR.
Vet inte vad jag mer ska säga än att jag verkligen hoppas han är något madrid fan som bara kommer hit och ska skapa pajkastning, för att vara 18 år och slänga ut sig sådana dumma saker så är det något som inte står rätt till.
Barcelona Barça-fan
2008-01-08 14:35
Ghazza.
Det är väl klart att han får vara bättre än Valdes. Hittar vi en målvakt som gör jobbet bättre och kan få honom för en rimlig peng så är det inte mer än rätt. Även om det innebär en petning av Valdes.
Getafe Feyenoord & AJA
2008-01-08 14:17
Vad betyder nyheten? Kan inte spanska så jag är tvungen att fråga ;).

Han är en bra målvakt, helt klart, men till Barca?

Roligt ifall det är sant!
Barcelona R.D.A.M
2008-01-08 14:16
Blir så trött! Går in på forumet för att se om det hänt något nytt eller om det finns någon ny intressant diskussion att följa, men som vanligt är det detta tjafs om Ronaldinhos vara eller icke vara i Barca som dominerar inläggen. Vad spelar det för roll om någon på svenska fans varje dag skriver att Ronaldinho ska säljas. Vi har hört att vissa vill att han ska säljas och andra inte, vad får vi ut av att föra den diskussionen vidare dag ut och dag in??

Visca Ronaldinho
Barcelona Karlssoooon
2008-01-08 14:12
Ämne: r.Hynder/

På en &....
"Dos Santos har varit lovande länge nu, men det känns som att han aldrig kommer bli "Barca-klass"

Han är fan knappt 19 år fyllda och du tycker att man borde ge upp?
Herregud bara för att man inte öser in mål som 18 åring varje match så är man kass? Klart som faan att Dos santos ska vara kvar. Du kan aldrig veta när en spelare blommar ut det kan vara imorgon eller om fyra år lika gärna, men en sak är säker säljer vi honom så kan vi ju glömma att han någonsin ska kuinna tillföra barcelona något i framtiden.
Jag tycker att dos santos är en väldigt bra spelare redan. Problemet är att folk ställer orimliga krav på unga spelare.
Flow
2008-01-08 13:47
r.Hynder/

På en "Barca-skala" har Ronaldinho inte heller varit bra. Han har varit lat, och visat pissig inställning. Det är dags för honom att gå vidare.

Ja, det finns många som varit bra innan skador, för att sedan aldrig komma tillbaks ordentligt, Ronaldo till exempel.. Dessutom har Deco sagt att han vill gå efter säsongen, om vi ej vinner något.

Dos Santos har varit lovande länge nu, men det känns som att han aldrig kommer bli "Barca-klass". Då är det bättre att vi lurar någon klubb på dyra pengar, så får han floppa där istället...

Vad som är ett skämt här är du.
Barcelona Ghazza
2008-01-08 13:46
Flow,

Det känns bara som om du inte riktigt har förstått Barcelonismon.
Barcelona Roni#10
2008-01-08 13:45
Håller med r.Hyder till Hundra PROCENT..Riktigt bra sagt
Flow
2008-01-08 13:41
Men han har ju varit bänkad, och det är uppenbart att han inte fått tillbaks motivationen.....

Sen kan jag verkligen inte hålla med om att han är en legend i klubben, då ska man ha spelat ca 10 år i klubben minst..
Barcelona r.Hyder
2008-01-08 13:41
Flow

Haha! Antingen är du allmänt dum eller så skämtar du. Eller kanske är det så att du inte hejar på Barça? Ronaldinho suger, Deco ska bort för att han har varit så jävla dålig och Dos Santos ska säljas för att han inte kan bli den bästa? Ronaldinho är inte dålig på en vanlig skala men på en "Ronaldinho-skala" är han inte speciellt lyckad den här säsongen. Ge honom åtminstone resten av säsongen. Deco var hur grym som helst innan skadan, ge honom chansen att komma tillbaka. Dos Santos är ung, han behöver tid att komma till rätta precis som vilken annan spelare i hans ålder.

Att du sedan vill köpa in C.Ronaldo, Anderson och Kaká är bara orealistiskt. Om du har följt Laportas värvningsstrategi så förstår du att vi inte köper spelare för 700 milj/styck vilket vi kommer få betala för åtminstone Kaká och Ronaldo.

Dina argument är ett stort jävla skämt. Pinsamt är ordet att som Barça-fan (om så är fallet för dig) säga något som du gör.
Flow
2008-01-08 13:40
Men han suger ju, eller hur? Han är inte alls lika bra som han varit, och han är inte nära världens fem bästa yttrar..

Deci till United? Vad fan ska United ha honom till? Vem har sagt det?
Barcelona Roni#10
2008-01-08 13:40
Oavsett om ni tycker att ronaldinho suger eller inte så är han en barcelonaspelare och han gjort så mycket för barcelona. Därför tycker jag inte att man ska sälja honom och om han nu suger, som vissa säger så kan man bänka honom lite mer så att han börjar springa och kämpa som en häst. Om han börjar springa så mycket så hjälper han de andra barcelonaspelarna mycket!

Fattar inte hur vissa vill sälja en legend! Det spelar ingen roll om Ronaldinho inte spelar lika bra som innan för det finns inte många i barcelona som spelar bättre än honom nu!

Visca Ronaldinho
Barcelona HeNrY_!!
2008-01-08 13:39
Flow
Han menar att du drömmer att du säger dinho suger. Vi säljer deco till united. Köper massa spelare som är svåra att köpa sig till.
Flow
2008-01-08 13:35
Ghazza/

Öh, okeeej, vad är "FM" med det där?
Barcelona Ghazza
2008-01-08 13:34
Ämne: Ronaldinho suger.. H....
Öh, okeeej? FM någon?
Flow
2008-01-08 13:33
HeNrY/

Men grejen är ju att dom ligger före oss...
Barcelona HeNrY_!!
2008-01-08 13:31
Jag kommer aldrig glömma krönikan nån här inne skrev om att Real Madrid behöver en playmaker. Fi fan vad det knäckte dom hahaha.
Flow
2008-01-08 13:21
Ronaldinho suger.. Hoppas vi får ett bra pris för honom och att typ Abramovich köper. Hoppas vi säljer Deco till typ Inter också... Och att vi säljer Dos Santos, han kommer aldrig bli den bäste, lika bra att sälja så vi får pengar. Då har vi mycket pengar att spendera i sommar!!!

UT:
Ronaldinho
Deci
Dos Santos

In:
C.Ronaldo
Kaka
Anderson
Barcelona HeNrY_!!
2008-01-08 13:15
Jag säger bara in med Amelia och i sommar får vi Mourinho!
Barcelona Ghazza
2008-01-08 13:13
Ämne: Ämne: Vad ska....
Ja, Amelia är ju en av Serie A´s bästa målvakter. Bl.a var väl Liverpool och Milan intresserade?
Men jag är kluven i frågan.. Drömmen vore att få se en bra, rutinerad målvakt som ger Valdés konkurrens, men som tål att sitta på bänken. Men han får inte vara så bra så att Valdés blir petad.

Vi får se vad som händer.. Annars är det ju skönt att Sport inte skrivit något om Isak. =)
Barcelona Arman-Messi
2008-01-08 13:06
ALLDRIG ISAKSSON
Barcelona HeNrY_!!
2008-01-08 13:04
Jag vill inte se Isaksson i Barca.
Barcelona Arman-Messi
2008-01-08 13:03
Hej alla hopppas hleb kommer om deco sälj till manu elr??
Barcelona Fantastic 4
2008-01-08 12:40
Hoppas på att han förbättrar sig vänta tills på sommaren om han nt gör det sälj honom fast det kmr att svida om vi säljer en stor spelare som ronaldinho
Barcelona Bojan Krkic#27
2008-01-08 12:38
Hopppas Ronaldinho säljs i sommar, han kommer aldrig komma tillbaka till sin gammla form.
Annons: