/spanien/barcelona/forum/21798.aspx/spanien/barcelona/forum/21798.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona R10 y G2S :)
2008-01-06 16:01
Ämne: Ämne: om 3-5 ....
Jag tror defenitivt att Crosas kommer få chansen i Barça, varför skulle dom annars ta upp han i A-laget redan?
Barcelona kubala
2008-01-06 15:54
Ämne: om 3-5 år? de lite s....
Det verkar som att Marc Crosas har blivit utlånad till Real Sociedad, och dessutom med uppköpsklausul vilket oftast betyder att klubben tänker inte satsa på honom.
Barcelona Vampíro
2008-01-06 15:54
A.Gaudi:

Första matchen mot Celtic spelas den 20:e februari. I framtiden gå in på "spelschema" där hittar du all information om när matcherna spelas

Nej, Afrikanska mästerskapen börjar den 20:e januari och slutar den 10: februari så Eto'o och Yaya Touré är tillbaka när CL drar igång.
2008-01-06 15:42
Året är 2010/2011, så här ser truppen ut

Målvakt: Valdés är väl antagligen kvar. Oier slåss med Valdés

Backar : Alves tror jag köps till sommaren och blir kvar. Mittbackar Milito och Puyol, möjligtvis kan Richards inhandlas! Vänsterback är svårt, nån ny.. Vidal från Leverkusen kanske? Valiente bra avbytare på bänken.

Mittfältare: Iniesta är självklart kvar och slåss om "världens bästa", Yaya är nog också kvar och krigar. Xavi är jag mer tveksam till, är då knappa 30 år, inte i startelvan iallafall. Crosas är nog med och slåss om en startplats så även Alcantara. Nån större lär ju inhandlas, Diego, Nasri m.m? Tror att Deco lämnar i sommar , tyvärr. Även Guddy lämnar.

Anfallare: Världens bästa anfall. Med Giovani-Bojan-Messi. Ronaldinho har lämnat, men inte förens sommaren 2009 I think. Eto'o är kvar men för det mesta chillar han vid sidan av planen. Henry har flyttat tebax till Frankrike och Lyon. Och med och slåss om en startplats är även Gai Assulin.

Tränare: José Mourinho

Världensbästa: Lionel Messi, tätt följd av Bojan, Giovani & Iniesta. Även Fabregas, Ronaldo & Pato :)
Barcelona A.Gaudi
2008-01-06 15:37
etoo var blek igår men han är en måltjuv.. tydligt exempel på varför etoo bör få så mkt tid som möjligt. får han en chans sätter han den oftast.

vilket datum är celtic matchen? jag antar att den är under afrikanska mästerskapen?
Barcelona Vampíro
2008-01-06 15:33
Ämne: mer intressant, hur ....
Tycker att din uppställning ser bra ut. Rijkaard brukar inte prioritera Cdr men mot Sevilla så tycker jag att han borde ställa upp men en hyfsad elva iaf. Någon som har läst/hört något mer om Ronaldinho? Blir han frisk tills Sevilla matchen så tycker jag han ska spela.
Barcelona Smogen
2008-01-06 15:26
mer intressant, hur ska barca spela mot sevilla nu på onsdag? ska vi skita i cupen helt och bara sikta på ligan, eller ska vi köra med en hyfsad vettig upställning? låta henry, givonni, edmilson, deco etc. få lite speltid och komma igång? gissar på att rijkaard kör på det sista, en hyfsad vettig upställning.
kanske:

ezquerro, Henry, Giovanni/Bojan
Deco, Guddy
Edmilson
Sylvinho, Milito, Thuram, Zambrotta
Oier

vad tror ni?
Real Madrid Elias_Barca
2008-01-06 15:08
Ämne: The Legend:

jaha ....
du kan väl ändå inte tro att det är så många som är inloggade kl 2 på natten...
Barcelona Juan_Laporta
2008-01-06 15:05
MiliTooo :

du har 100 % rätt i vad du säger, ramla är en riktig cule !

Siempre Barca !
Real Madrid Elias_Barca
2008-01-06 15:01
hoppas på att barca värvar Ismail Aissati från PSV en ung talang ;) hoppas även att han gör som han gör i länktipset :P
Barcelona Ronaldiinho
2008-01-06 14:47
om 3-5 år? de lite svårt o säga..

Messi, Bojan och Dos santos kommer va kvar i truppen antar jag. men vi kommer ha 2 nya anfallare.

mittfältet kommer se helt annorlunda ut, yaya och iniesta kan jag tänka mig vara kvar, xavi också. Marc crosas kommer ha utvecklats och han kanske är med i truppen då också.

Men backlinjen har jag ingen aning om, abidal kanske är kvar.. milito också. Puyol är hjärtat så vet inte om han lägger av efter 5 år.
2008-01-06 14:30
Vi verkar inte ha så kul här! Så har ett litet diskussionsämne på G ;) haha! Jag tänkte, hur tror ni att Barça truppen ser ut om 3-5 år? :) Hoppas det kan vara ett trevligt ämne att diskutera!

Visca el Barça y La Masia!
Barcelona MiliTooo
2008-01-06 14:17
Rambla

Vill bara säga att du är kungen här inne! Otroligt grymt imponerande av dig att du är en riktig cule det är jag med.

Men så fort nåt händer kommer du upp med nyheter från Barca:) Real förlorar idag!

Äkta cule!
Barcelona Ronaldiinho
2008-01-06 14:15
MiliTooo

aa faktist han har gjort flera ;)

den igår var lik messis när han gjorde sitt maradona mål från halvaplan.
Barcelona MiliTooo
2008-01-06 14:09
Ronaldiinho
Hur många tunnel har bojan gjort nu? Hehe han gör rätt många tunnel nu:)

Visca Bojan!
Barcelona Ronaldiinho
2008-01-06 14:06
Där har ni målen från igår.

Bojans tunnel kommer komma fram i allt fler videoklipp.!
Atlético addeN
2008-01-06 13:59
Skönt med 3 pinnar igår, Mallorca såg vassa ut i början av andra... så vi hade lite tur att vi var så effektiva på kontringen som ledde till härna sedan mål :)

i CL och CdR har vi Celtic respektive Sevilla. CL ska vi inte ha några större problem med fast i CdR lär det bli tuffare. Har alla en bra dag ska det dock inte vara någon fara.

Visca el Barca! ;)
Barcelona Rambla
2008-01-06 13:39
Målen från igår.
Barcelona Ronaldiinho
2008-01-06 13:32
jag visste inte att det hade lotatts ?

Men hur som helst, vi möter Sevilla på onsdag i copa del rey. Bortaplan.
Lukas.RP
2008-01-06 13:24
Håller med dig Smogen, man måste lyckas med bedriften att vinna även då man spelar dåligt. Något som ett speciellt vitt lag lyckades med läksigt många gånger förra säsongen och även många matcher i år, vilket gör att dem ligger där dem gör i tabellen.
Barcelona Smogen
2008-01-06 12:46
riktigt dåligt spel igår. Känns som att varenda spelare träffat en formbott efter nyår. Milito spelade ofokuserat, Xavi slog bort passningar, Eto'o var helt osynlig, Iniesta mislyckades med dribblingar etc. Inte många rätt på någon spelare enligt mig. Men lite positivt fanns det ändå,

som att Henry gjorde riktigt bra ifrån sig igår som inhoppare,
när Bojan, Henry och Etoó spelade såg rörligheten riktigt bra ut, bytta positoner konstan och Henry var överallt på plan. Visserligen enklare för Bojan att glänsa mot trötta Mallorca spelare än för Giovanni att göra det i början av matchen, men ändå. Hoppas Henry kommer igång nu.

Målet Etoó gjorde, han var ju helt osynlig hela matchen, men bra för självförtroendet att göra mål. Han kommer nog igång, tänk ändå på hur få matcher han spelat det senaste 1 och 1/2 året.

Att vi tar tre poäng trots att vi spelar dåligt, det behövs om man ska vinna en liga.

Att vi faktiskt vinner på bortaplan mot bra motstånd. De slog ändå Osasuna med 4-0 tidigare i veckan. Detta är enligt mig säsongens andra bortavinst mot vettigt motstånd. Det kan ju ge spelarna en del självförtroende.

Hoppas bara att Real tappat poäng nu. Då kan nog Barca tända till en del, känna att man ändå har chansen, samtidigt som Real kanske får det lite psykologiskt jobbigt...hoppas hoppas :)
Barcelona Jay-z
2008-01-06 12:41
En ny stjärna är född Bojan Kirkic villken känsla han har hans bollkontroll är magisk bara 17 år grabbar.

Vi får hoppas på att Henry är tillbaks i form, och att han håller sig från skdor.

Trotts vinsten igår så spela vi uselt, somsagt med det spelet lär vi inte vinna ligan.
Barcelona Messi_FCB
2008-01-06 12:05
Haha bra gjort av Bojan igen ahah tunneln...:D
Mallorca Jimmie (red.)
2008-01-06 11:40
Ämne: Hoppas Mallorca publ....
så otroligt onödigt! det är sånt som inte hör till fotbollen och jag hoppas att det inte händer igen och de som ligger bakom detta inte får komma tillbaka till Ono estadi.
Barcelona Del-Clasico
2008-01-06 11:36
Om man ska jämför med antal minuter messi fick så JA.
Barcelona Barca_Fan_87
2008-01-06 11:34
Puyol hade inte alls rakat sig! De var någon som sa att han hade rakat sig!
Barcelona Kallé
2008-01-06 11:28
Alltså har Giovanni fått så mycket speltid? Han fick väl spela mycket på försäsongen och kanske lite copa del rey matcher. Men i ligan tycker jag inte det känns som att han har fått spela såå jättemycket.
Barcelona Del-Clasico
2008-01-06 11:18
Aja nog om Gio, men tycker fortf han får överdrivet mycket speltid. Inte ens Messi fick så här mycket speltid när han kom upp i a laget.
Barcelona Der Afro
2008-01-06 10:16
Ämne: Någon som hörde va d....
"Vi är rasister, vi har bara en massa självhat och små hjärnor"

Ungefär så lät det i alla fall.
Barcelona L.Messi19
2008-01-06 08:06
Någon som hörde va de skrek?
Annons: