/spanien/barcelona/forum/21793.aspx/spanien/barcelona/forum/21793.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona R.Gaucho 10
2008-01-07 11:37
Jag undrar hur det blir med Deco.Han verkar inte ingå i Rijkaards planer den här säsongen, då han sätter gudjohnsen före honom. Nu när Toure åker till afrikanska mästerskapen så vill jag verkligen se Deco i startelvan. Deco är fortfarande en viktig spelare för Barcelona, han är mittfältets kung. In med Deco i startelvan!
Barcelona PILMÀ
2008-01-07 09:31
Har hört talas om att Marc Crosas ska till R.Sociedad? i fall det är så blir det ett lån för att få lite mer spel tid? eller ska man sälja honom? det sista hoppas jag inte.
Tacksam för Svar.
Barcelona Tompa
2008-01-07 09:25
Återigen vinner marängerna utan att imponera spelmässigt men de är ruskigt effektiva. Trist men sant. Tänk om Barca hade haft marängernas effektivitet kombinerat med samma flödande offensiv som kännetecknar fotbollsfilosofin hos Blaugrana, ja då hade vi varit nästan oslagbara.

Stor elogé till Sevilla som gjorde en kanonmatch i derbyt.
Barcelona Juan_Laporta
2008-01-07 04:18
jahap, va kan man säga om reals match ?
de senaste åren hare sett ut som de såg ut idag,
borta laget / hemma laget har boll mot real MEN vad händer i sista 20 ?
på nåt sätt vinner dom matcher utan att dominera ..
Barcelona Captain Fantastic!
2008-01-06 23:56
sölta/

Jag vill knappast byta plats med de, men jag kan förstå om det lät så (otroligt pessimistiskt inlägg som jag redan sagt). Hur som helst, man ska hylla de som förtjänar att hyllas. Och det förtjänar Sevilla med ett sådant spel.

Vi får hoppas på en annan inställning än den vi såg mot Mallorca.
Barcelona sölta
2008-01-06 23:49
Captain Fantastic:

Självklart är de en tuff motståndare, men du får det att låta som att du gärna bytt sits med dem. Vi ligger som sagt trots allt 11 poäng före dem, utan att ha spelat bra; konstigt att de kan ligga så dåligt till om de nu är så fruktansvärt bra. Nu vet jag att de började knackigt och så men ändå.
Barcelona barcadinho
2008-01-06 23:42
Ämne: sölta/

Ja, de lig....
Vi har all anledning att vara oroliga inför matchen på onsdag, all anledning.
Och Sivilla och publiken är imponerade sen 2/3 års period.
Men det är också en returmatch på Nou Camp.
Matchen på onsdag är den första av många tuffa matcher som förväntar oss under våren.
Men vi tror alltid på barca. Vi ger inte upp vår tro innan allt är klart.
2008-01-06 23:17
sölta/

Ja, de ligger 11 poäng bakom oss, men deras spel kan ta de hela vägen till en CL vinst. Otrolig energi. Och med tanke på vad Del Nido/Monchi gjort under tre års ledning med det där laget så är det inget annat än beundransvärt, Sevilla låg nära nedflyttningsplats innan de tog över och nu har de vunnit UEFA cupen två år i rad.

Våra tilar de senaste åren spelar absolut ingen roll på spelet på en fotbollsplan. Våra spelare intar planen på onsdag i nuvarande form inte den vi hade för 3 år sedan.
Barcelona sölta
2008-01-06 23:11
Ämne: Sevilla är äckliga!.....
Om de har allt vi saknar... så har vi åtminstone 11 poäng som de gärna hade velat ha. Ett par ligatitlar de senaste åren med.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-01-06 23:10
Captain Fantastic!

Kan du klandra dem, de är sugna på att vinna ligan.
:D

Jag är faktist avundsjuk på Sevillas spelare samt publik, sån engangemang de visar och vilket slit.
2008-01-06 23:06
Sevilla är äckliga!...äckligt grymma alltså, fy fan!

De har allt vi saknar, kämparglöd, offervillja, bredd, löpningar, styrelse som vet hur man värvar bra och en helt jävla fanatisk/underbar publik...och sist men inte minst en fantastisk taktik som bygger på ett otroligt kantspel sällan skådat detta år bland topplag.

Om våra spelare intar Sanchez Pizchjuan:s gräsmatta på onsdag med den dåliga rörlighet och miserabla uppfinningsrikedom de visade mot Mallorca så kommer vi bli näst intill slaktade. Jag tror tyvärr att de kommer att göra det.

Det finns endast en chans för överlevnad där, och det är att spela hänsynslöst och snabbt. Deras raka spel skär igenom allt, vi måste bryta tidigt och spela ett kontringsspel som jag inte sett på länge hos oss.

Hoppas att grabbarna iaktagit denna match och lärt sig något, hoppas Rijkaard och spelarna förstår vad som krävs...

PS: Ledsen för mitt otroligt pessimistiska inlägg men med tanke på att jag nästan sommnade under vår match igår och bet av alla mina naglar nyss, så fanns det inget annat att säga.
Puyiii
2008-01-06 23:03
Varför köpa Alves när vi har Zambrotta? Bara Rijkaards fel att han inte får speltid.
Barcelona the culé
2008-01-06 23:00
Jag vill se Dani Alves i Barca !

Han och Messi hadde vart så jävla gryma tillsamans, hoppas värkligen att han kommer till världens finaste klubb nu i vinter.
Barcelona barcadinho
2008-01-06 22:50
Jag är barcacules men jag tittar förstås också på Real.
Och jag ska vara ärlig nu.
Real strålar självförtroende på de flesta matcherna, De är väldigt starka på deffensiven och de har det starkaste kontrinsgspel som finns idag i europa.
Men de spelar inte attraktivt och offensivt. Stora delar av många matcher är tråkiga att titta på och den finns ingen som är särskillt extra med sitt spel (utan några stunder kanshe med Robinho).
Tråkig effektiv fotball, ungefär som Milan har visat oss i fjol i CL och Italien har visat oss i den sista VM.
Ni marängerna måste vara nöjda med tabellen, sjlävklart.
Men är ni nöjda med fotbollen ?
Jag är inte alls nöjd med den fotball som mitt Barca har visat under hösten, trots att de ligger tvåa. Jag villse mycket mer än detta.
Real Madrid Shi
2008-01-06 22:44
Ämne: Ronaldo (meka)...
....
Är det något fel med att ha en målvakt som är så duktig och plockar poäng till oss? Vad är skillnaden mellan det och en anfallare som avgör matcher. Om vi tex hade haft en medelmåttig målvakt i vårt mål idag hade vi förlorar med minst 4-2, men just nu och i flera år innan dess har vi haft världens bästa målvakt bara att ingen insett det eftersom vi inte vunnit några titlar, men nu börjar världen uppmärksamma Kung Iker.
Real Madrid Radikalt
2008-01-06 22:43
Ämne: Ronaldo (meka)...
....
Jag vet faktiskt inte varför Real inte är jättebra mot lite sämre lag. Det beror förmodligen på att de spelar väldigt djupt försvarsspel, vilket laget från Madrid inte kan dyrka upp. Spelar vi mot mer kvalificerat motstånd, som inte backar hem med 9-10 man, då blir det lättare för Real att kontra, samt spela igenom mittfältet. Det var samma visa förra året, då alla lag under plats 5-7 envisades med att spela kontringsspel mot oss.
Barcelona Unikkati
2008-01-06 22:29
Ronaldo (meka)...

Varför är det så svårt att inse? jag själv säger med öppen hjärta att barcelona inte har spelat bra på flera månader!.. Men när man sitter och kollar på real möter mindre lag, ni spelar inte dåligt men inte bra, och den som vinner era matcher är eran målis, ni måste ge han all bröm för varje match som går, för det är bara casillas jag ser i real madrid som gör något vettigt!
Barcelona Ronaldiinho
2008-01-06 22:18
en annan gång som ronaldinho gick förbi var då han fick en långboll som han gjrode en fin nertagning på, sen han gick föbri ramos direkt efter..

men ja hittar inte videoklipp på det.
Barcelona Evička
2008-01-06 22:17
Ämne: Evièka // Ok nu är j....
Bra.
Barcelona Ronaldiinho
2008-01-06 22:13
Ämne: Ronaldiinho/
Ok kan....
jag hittar inte videoklipp på det.. och du vet själv att han gick förbi 3 gånger

och vad menar du med att ronaldinho var världens bästa ? videklippet som jag visade var från den senaste matchen ? och så som jag minns rätt så har ronaldinho fått kritik hela säsongen så vrf säger du världens bästa ?

och ramos e han inte tillräckligt rutinerad ere så du menar?
Barcelona Jay-z
2008-01-06 22:10
Evièka // Ok nu är jag lungn lite omoget men spärren skrämmer mig tillräckligt för jag ska sluta.
Real Madrid Ronaldo (meka)
2008-01-06 22:08
Unikkati/
Förstår ej hur du kan tycka att Real spelar dåligt.
Vi har slått alla topplagen eller förväntade topplagen i Primera och vi leder ligan med tre 7 poäng före er.
Det är bara att erkänna. Real är mycket bättre än Barca för tillfället.
Barcelona Evička
2008-01-06 22:04
Lägg ner tjafset. Jag börjar tröttna på såväl maränger som culés.

Jay-z / Skärp dig! Du är farligt nära en fetspärr IGEN!
Barcelona Jay-z
2008-01-06 22:02
Real Madrid Club Dé Fútbol //

Sluta leka smart va det inte du nyss som snacka om robinhos finter osv. Ååå villken hög nivå dina inlägg har. Ni madristas är för roliga ni spelar tråkig fotboll sen ska ni komma hit och försvara er. Va hemma och va nöjda med era poäng.
Barcelona Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*
Ronaldo(meka)

När tar sig Robinho förbi Puyol där egentligen..
Han filmar första, andra och tredje klackar han bara den som en pass och fjärde klippet vänder han hem och passar..
Nu kanske inte Betis är motståndet som kan visa hur bra Sevilla verkligen kan vara, men om dem kommer igång så kanske övriga storlag kan ta efter me engangemanget,hjärta,kreativa anfall.

Ronaldo (meka)

Men ta och lägg ner, ta det via pm vi andra vill inte läsa om hur många gånger robinho lr ronaldinho tagit sig förbi.
2008-01-06 22:00
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2008-01-06 22:00
Ämne: Asså real spelar int....
Jag kollar på matchen han är hur bra som helst leker med betis försvar hela tiden gång på gång.
Real Madrid Ronaldo (meka)
2008-01-06 21:58
Ronaldiinho/
Ok kan du inte visa alla tre gånger som Ronaldinho går förbi Ramos.

När den matchen spelades var Ronaldinho världens bästa och dessutom så var inte Ramos lika erfaren som han är nu eller lika erfaren som eran lagkapten är.
Barcelona Unikkati
2008-01-06 21:58
Asså real spelar inte dåligt med dem spelar fan inte bra heller! Jag måste säga att Casillas är den som vinner match efter match, den målvakten borde utses som världens bästa spelare snart för han vinner match efter match för real madrid!

Och sen ni som kollar sevilla matchen fy fasiken vad Daniel Alaves är grym asså, hoppas verkligen Barcelona tar och pungar upp lite extra pengar och köper honom!!
Annons: