/spanien/barcelona/forum/21789.aspx/spanien/barcelona/forum/21789.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Lukas.RP
2008-01-05 18:12
Härligt med La Liga ikväll, låt omstarten av ligan gå vägen!

Jag delar Kallés meningar, Iniesta, Samu och Titi där uppe.

Visca el Barça
Barcelona FCBTilIDie
2008-01-05 18:10
Edmilson är ju tillbaka från skada, och sen kan Marquez spela i den rollen, och i värsta fall kan Iniesta spela i den rollen
Barcelona Bojan_15
2008-01-05 18:05
Någon som har hört något om Barcelona ska köpa någon spelare nu januari. Touré försvinner ju till Afrikanska mästerskapen så det kan behövas en defensiv mittfältare.
Barcelona barcadinho
2008-01-05 17:41
Ämne: Henry, helt klart. ....
Fiil.

Jag känner precis som du varje gång Barca ska spela. Å ena sidan letar jag alltid på mitt lag nästan som en blind. Jag tror alltid att barca vinner matchen.
Samtidigt är jag alltid nervös och orolig inför varje match. Ibland blir det svårt att somna en/två nätter innan. man tänker på massa situationer som kan hända på matchen.
Konstigt men också härligt.
Barcelona Ronaldiinho
2008-01-05 17:39
Hoppas Toure tar på sig ett gult kort idag, då får han sina 5 gula kort sammlade och blir avstängd nästa match.

han ska i alla fall till afrikanska cupen så han kommer missa den anyway. så det är bättre om han tar sitt gula kort idag!
Barcelona Kallé
2008-01-05 17:25
Jag hoppas att vi spelar med Iniesta, Eto'o och Henry där uppe. Toure, Deco och Xavi på mittfältet.
Barcelona barcadinho
2008-01-05 17:21
framtids tränare ?
Guus Hiddink meddelade i onsdags att han stannar som rysslands förbundskapten till 2010.
Beckenbauer från Bayern har meddelat Mourinho att börja lära sig tyska. De vill ha honom till sommaren.
Ten Cate - frågan är om Barca har gjort slut med honom på ett "trevlgt" sätt. Han känner kanske "utslängat" från klubben, trots all succe
(är det nån som vet?)
Rijkaard har fortfarande en chans. Han måste leverera en titel i den här säsöngen (CL eller ligan. CdR räcker inte).
Vi hoppas förstås att vi slipper sådana funderingar om 5/6 månader.
Barcelona Ronaldiinho
2008-01-05 16:53
Villarreal Fíll
2008-01-05 15:58
Captain Fantastic!

Tack för länken. Förstår att detta är en väldigt bra dokumentär, synd bara att man inte kan mer spanska så man förstår :P
Villarreal Fíll
2008-01-05 15:38
Henry, helt klart.
Kan inte fatta det det går så knackigt för oss.. Med den uppställningen som nämns i införrraporten (den allara bästa i nuläget) ska vi klara av vilket lag som helst egentligen. Det är ett riktigt bra lag. Den enda vi egentligen saknar är Messi, för Iniesta gör det minst lika bra som Ronaldinho på vänsterkanten trots att jag också saknar brassen. Fan, detta ska inte blir några som helst problem ikväll, men ändå är man orolig.. Förstår det inte.
Barcelona R.Gaucho 10
2008-01-05 15:19
vem tycker ni ska starta i kväll? Henry, Bojan eller Dos Santos ? Jag tycker i alla fall Henry och jag hoppas på det! Han får fan visa vad han går för.
Valencia Mestalla!
2008-01-05 14:21
Ämne: Här är en ny dokumen....
Tack för tips ..det var en riktigt bra dokumentär
Barcelona Thierry Henry
2008-01-05 13:52
Ämne: Ämne: Visst, ....
Klart det är unikt med tuggummi, men kollar du på hela Messi filmen, så trixar han även med en oval citron och till slut även med en banan!
Barcelona Edwin
2008-01-05 13:37
Ämne: Tränare: Man ska int....
Jag håller med dig, Bojan_15.
Det är inte bra att sparka Rijkaard nu. Han har kontrakt fram till sommaren. Han saknar plan B. Han håller sig fast vid att Barcelona ska spela vackert. Jag förstår men inte på bekosnad av effektiviteten. Det är vinster som räknas i slutändan. Poängen. Medaljer gör klubbar stora.
Hoppas bara att José Mourinho är tillgänglig fram till sommaren. Det är en kille med vinnarskalle. Barcelona behöver honom just nu.
Barcelona FCBTilIDie
2008-01-05 13:31
Mourinho är visserligen en bra taktiker, och hans skitsnack vid sidan av planen ger spelarna lite mer lugn och ro då media fokuserar på hans utspel och inte på spelarna, men Barca brukar köra med Holländska tränare, så därför undrar jag om Guus Hiddink är ledig efter EM? Han gjorde imponerande resultat med Australien och nu med Ryssland
Barcelona Bojan_15
2008-01-05 13:10
Tränare: Man ska inte sparka Rijkaard innan säsongen är slut om det inte går helt åt skogen.
7 poäng från Real blir svårt men inte omöjligt och så har vi ju Champions League som ser bra ut.
Men om inte det gamla spelet kommer tillbaka så tycker jag inte att Rijkaard ska sitta kvar.
Det känns inte som han har en plan B han kör på med sin gamla taktik och det har motståndar lagen läst för länge sen. Jag tycker heller inte att Rijkaard tänker till i sina värvningar. Den enda utväg jag ser att Rijkarrd ska få en chans nästa säsong om inte spelet rätar till sig är att Ten Cate kommer tillbaka som ass coach.
Alltså ser jag två möjliga värvningar av tränare
1. Ten Cate kommer tillbaka.
2. José Mourinho blir ny tränare i Barcelona.
Barcelona Bojan_15
2008-01-05 12:58
Jag menar inte att Bojan är en världstjärna, han är ju 17 år och har mycket kvar att lära men jag är väldigt imponerad av att han kommer in och tar för sig så mycket som han gör. Jag menar heller inte att Eto´o har varit dålig, när jag säger att han har lite mer att bevisa menar jag att han bara spelat några matcher och då går det inte avgöra om han varit bra den här säsongen men det ser ju väldigt bra ut för framtiden.
Barcelona Rambo~
2008-01-05 12:30
Ämne: Mittfält: Jag fick m....
Jag förstår inte varför alla rankar Bojan så högt... vadå Eto'o har lite mer att bevisa? Eto'os två mål mot Valencia slår allting Bojan gjort den här säsongen. Visst Bojan är en väldigt stor talang men ibland känns det som att vissa här inne förväntar sig att han kan komma in i en cl final och avgöra...
Barcelona Bojan_15
2008-01-05 10:46
Mittfält: Jag fick mig en tankeställare när jag läste Barcas senaste krönika där det stod att Barca har gör många talanger från sitt egena lag som mest håller i bollen eller spelar i sidled och ibland slår magsika passningar. Ett köp av Fabregas skulle jag faktiskt inte vilja se om man inte säljer Xavi eller Iniesta och det är noig inte så troligt. Om man kollar på pappret så borde Barca mittfält vara ett av världens bästa Xavi Deco Inietsa Touré. Men vi saknar som sagt en djupledslöpande mittfältare. Mina förslag där är Tiago eller van der Vaart. En drömvärvning av Kaká skulle var roligt men är nog inte så troligt.

Anfall: Här har vi ett stort problem. Ronaldinho vara eller inte vara det är frågan. Ronaldinho som gjort så mycket för Barca så borde han få en chans men då måste han visa att han vill ha den chansen. Köpet av Henry gillar inte. Jag tycker inte att han tillför det som Barca vill ha.
Samuel Eto´o och Messi och Bojan är de enda som jag tycker ha varit bra den här säsongen. Eto´o kanske har lite mer att visa och även Giovani.
Men mina förslag här är. En del Barcafans kanske blir lite arga på mig nu men Riera är en spelare som har imponerat på mig väldigt mycket.
Cristiano Ronaldo skulle vara rolig att ha.
Huntelaar eller Berbatov och någon Guily typ fast bättre.
Barcelona Bojan_15
2008-01-05 10:30
Jag är väldigt irreterad på Barcelona just nu, man tänker tillbaka på hur det var för två säsonger då barca var totalt out standing in the world så jag har lite förslg på nyförvärv och spelare som kan lämna.

Målvakter: Valdes ska va kvar medans jag tycker att Jorquera ska lämna, för att Valdes ska bli den världsmålvakt alla trodde att han skulle bli så måste han ha lite konkurans. Mitt förslag är att Barca köper Guillermo Ochoa, då blir det riktig kamp om vem som ska få vakta målet i los culés.

Backar: Jag var skeptisk till köpoet av Zambrotta redan från början och jag tycker inte han har imponerat. Att slänga ut Puyol på kanten är vansinne, inte för att han var dålig, tvärtom men han behövs verkligen i mittförsvaret, det såg man nju mot Real. Mittbackar har vi fyra stycken men jag tycker att det bara är en som håller väldsklass och han fick ju som sagt spela högerback. Abidal är väldigt bra som vänsterback men jag är lite rädd att han ska sluta våga gå upp i offensiven eftersom att Ronaldinho inte släpoper bollen så ofta utan går hellre in mot mitten. Sylvinho är en fullgod ersättare.
Men de köp jag tycker att Barca ska göra är antingen Miguel eller Dani Alves som högerback och min pesonliga favorit William Gallas som mittback.
Real Madrid Fasihhh
2008-01-05 07:45
Ämne: Visst, Zlatan kan tr....
Tuggummi tricksen var bara unikt var nog därför det blev så kännt:) och att kicka med en apelsin är inte så svårt då det är i ungefär samma storlek som en teknikboll eller en tennisboll:
Barcelona L.Messi19
2008-01-05 04:55
Jycken

Nej han finns inte kvar ;/ Lämnade för något grekiskt lag om jag minns rätt!
Barcelona Jycken
2008-01-05 04:41
Finns toni calvo kvar i barca ?
Han är ju lätt nya C.Ronaldo !!
Barcelona Thierry Henry
2008-01-05 01:48
Visst, Zlatan kan trixa till 3 med ett tuggummi, men kolla länktipset på Messi!!
Zlatan WHO?
Barcelona Rambla
2008-01-05 01:11
Vänta tills ni får se Gerard Deulofeu, "den katalanske Ronaldinho".

Aja, unga och lovande spelare de flesta. Det ska dock mycket till att utvecklas och blir så bra som man hoppas. Det är bara några få som lyckas ta sig ända till A-truppen.
Barcelona Cristocea
2008-01-05 01:09
Några av världens största talanger mellan 9-12 år finns i La Masia.

Såg nyss Messi klippet. Lyssna på vad tränaren säger till barnen. Håll i bollen mer, försök utmana hur mycket som möjligt. Man kommer aldrig, och då menar ALDRIG höra ifrån en svensk tränare de orden.
Barcelona Myrran
2008-01-05 01:02
Captain Fantastic!

Jo jag vet allt vem Gai Asulin är. Han var allt med i krönikan faktiskt. Om (läs när) jag skriver en uppföljare så ska jag nog vinkla den på något annat sätt. Har ju redan tagit upp alla mest lovande. De som alla har hört om redan, inget kul att skriva om en 11-åring som kommer upp om minst 6 år för om det pågår så är vid på spädbarn om 1 år. Vi får se vad det blir kanske hittar tid någonstans ibland.

Natti natti ...
Barcelona Captain Fantastic!
2008-01-05 00:53
Myrran/

Jag hoppas att denna dåliga trend ändras och att man kan börja läsa krönikor om de grymma sakerna med vårt spel. Jag har också en massa andra saker att göra så det blir allt mindre SF dessto närmare våren vi kommer :(

Roligt att du följer upp på den. Den var även den jävligt rolig att läsa och informativ. Ska du följa upp på nya spelare så kan jag nämna en mycket intressant Gai Assulin, du känner säkert till honom (har för mig att du skrivit inlägg om honom?). Den högerfotade Messi:n

Jag längtar som attans tills han når A-laget. Då kommer vi ha två Messis på varje kant i anfallet, en höger fotad och en vänster fotad = ingen chans längre för motståndarna! :D

God night.
Barcelona Myrran
2008-01-05 00:40
Captain Fantastic!

Nog att din krönika va riktigt bra och även om du får Alfred Nobels litteratur pris för "detta är det dåliga med oss" så vill jag inte läsa den, vi får hoppas den dagen aldrig kommer.

Själv tänkte jag ju skriva en uppföljare på "Granskning: La Masia" men det kommer nog ingen före juni/juli om jag skriver någon. Sjukt mycket arbete i skolan den kommande terminen...
Barcelona Captain Fantastic!
2008-01-05 00:32
Tack allihop :)

Jag kanske sätter ihop en ny "detta är det dåliga med oss" krönika i en inte så avlägsen framtid om vi fortsätter att spela dåligt...men jag hoppas inte det :D
Annons: