/spanien/barcelona/forum/21783.aspx/spanien/barcelona/forum/21783.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.Messi19
2008-01-09 18:29
Flow

Nej Iniesta har varit nästbäst i Barca iår.
Flow
2008-01-09 18:26
r.Hyder/

Men det är en hypotetisk spekulation, som du verkligen inte har en anning om hur någon tränarstabb skulle resonera i.

Ja, jag tog upp Uniteds egna produkter, men nu tog du ju faktiskt bort det bästa exemplet, Giggs. Jag vet inte varför du ens tog bort namnet, för att undvika något antar jag.
Han, om någon, är en erkänd världsspelare.
Iniesta tycker jag för övrigt inte är en världsspelare, än.
Barcelona L.Messi19
2008-01-09 18:26
Flow

Ja Anderson är en världspelare men inte bland de bästa??
Kan du bara gå härifrån för du tillför inget i detta forum. Konstigt att vi tycker att t ex Messi är världens spelare, VI ÄR BARCA FANS! Skulle va konstigt om vi skulle säga att han suger eller något sånt. Vi är (de flesta) inte medgångsfans som dömmer en spelare efter en dålig match och då ska han säljas?
Barcelona Smogen
2008-01-09 18:24
Ämne: r.HYDER/

Det var ....Flow, kan inte du vara vänlig och byta ställ vid ditt namn. känns lite konstigt att du går in hit som barca fan och börjar snacka skit om laget. eller blir du bara så stött för att du har menlösa argument? Jag förstår inte riktigt vart du vill komma. Förklara för mig är du snäll.
Försöker du säga att Man U är bättre än barcelona? Jag håller i så fall inte med dig, men visst, Man U är en av världens bästa klubblag. Precis som Barcelona.

Sen tycker jag faktiskt att Barcelona på papperet har en världsspelare på nästan varje position, men det är många lag som har det. R Madrid, Milan, Inter, Chelsea, Arsenal och Man U t.ex.

Så återigen, vart vill du komma? Att Anderson är en mycket lovanade fotbollspelare kanske? Visst, i så fall håller vi här inne med dig. Men det finns nog ingen här som skulle vilja byta honom mot t.ex. Dos Santos. Vi kanske har fel, men det kan vi ju diskutera om 7-8 år igen...då vet vi nog vem som hade rätt.
Barcelona r.Hyder
2008-01-09 18:22
Flow

Det du inte förstår är att ingen av Iniesta, Xavi eller Yaya skulle petas i förmån för Anderson. Därav är din teori/önskining om att Anderson skulle ta en plats i startelvan obefintlig.

Att du sedan tar upp Man U's egna produkter som Fletcher och O'Shea för att sedan säga "inte fan spelar dem från start i Man U". Nej, men finns en väsentlig skillnad mellan dem och exempelvis Xavi och Iniesta. De båda spanjorerna är erkännda världsspelare och högaktade fotbollsspelare det kan man inte säga om Fletcher eller O'Shea. Det är en sak som är jävligt klar så börja inte klanka ner på det nu.

Barcelona Vampíro
2008-01-09 18:21
Flow:

Snacka inte om dubbelmoral. Snabbt en fråga bara, vilket lag håller du på? Barça eller Man united? Du verkar inte stödja Barcelona väldigt bra, med att hela tiden påpeka att laget är på dekis och att de ligger långt efter i ligan. Plus att du har tippat nästa match 9-0 till Murcia. Håller du på United(som är mer troligt) så är det väldigt konstigt för igår skrev du att Barça borde köpa C.Ronaldo och Anderson. Dubbelmoral var ordet!
Real Madrid Ramos y Hierro
2008-01-09 18:20
Rey Etoo9# och Myrran tack för hjälpen
Barcelona Rey Etoo9#
2008-01-09 18:17
där har du det:D
Barcelona Rey Etoo9#
2008-01-09 18:16
Ramos y Hierro /
haha han e den som vet bäst i dettaforum:P men jag vet nt han kanske inte e inloggad nu men senare när du ser att han skickat ett meddelande:P ahah
Barcelona Myrran
2008-01-09 18:15
Ramos y Hierro

Taget från Granskning: La Masia: "Den spelaren som ska ta över efter Edmilson, Motta och Marquez som pivote heter nog säkerligen Marc Crosas. Crosas har jämförts med legendaren Josep ’Pep’ Guardiola för sitt sätt att styra inne på mittfältet. Crosas fysiska kvaliteter hjälper honom avsevärt inne på det tuffa innermittfältet och likt Xavi så gör Crosas väldigt få misstag med bollen och i sitt passningsspel."

Sen har Crosas jämförts mycket med Pep och en beskrivning av Pep finns i länktips.
2008-01-09 18:11
Rey Etoo9# //
När ska jag fråga han???
vem är han???
Flow
2008-01-09 18:09
r.HYDER/

Det var ett exempel, yxskaft. Det är klart som korvspad att den spelaren som för tillfället är bäst spelar. 150 gånger bättre? Då kan du inte ha sett fotboll överhuvudtaget. Egen produkt är bland annat Fletcher, Giggs och O’Shea också. Inte fan är dom alltid ordinarie för det.
Giggs var petad under en period, trots att han är, hör och häpna, andrakapten!!

L.Messi19/

Det är bara roligt när folk alltid tror att utländska spelare stavar ungefär som svenska. Jag förstår inte hur man kan(i detta fall) ha missat hur det egentligen stavas.
Tycker du inte nu att det låter som lite dubbelmoral över det hela?
” Fan va idiotiskt tänkt att köpa in världspelare fär flera miljoner så vinner man?”
Sen skriver du(och typ, alla andra på detta forum) detta:
” Sen ja, de där spelarna är faktiskt förutom Anderson bland de bästa i världen.”

Barcasupportrar påstår ju i princip alltid att man har världens bäste på nästan varje position..
Fansen hata en om man petar en spelare för en, för tillfället, bättre? Se på Ronaldinho.. Hatar fansen tränaren för just det?

andreasbarca/

Ja, vi kan vara överens om att Anderson inte platsar om han, samt de i Barca spelar på sin högsta nivå. Det handlade inte om det.
Någon sa att Anderson ALDRIG kommer platsa i Barcelona, och det är jag övertygad om att han kommer göra, han är faktiskt inte alls långt ifrån redan nu, vid 19 års ålder.

Jag kan ju säga det samma om Barcelona, inga speciella spelare som skrämmer mig, med undantag för Messi...

Avundsjuk? Varför skulle jag vara avundsjuk på ett lag som är på dekis, som ligger en bra bit efter i ligan, och som gick titellösa förra året?
Barcelona Smogen
2008-01-09 18:06
Tror ni Hanry får starta idag. Känns lite tveksamt enligt mig. Enda dagen är han frisk och nästa skadad, sen är han frisk igen, sen kan han spela max en match i veckan och sen är han skadad igen...
om han får/kan spela tror jag han kan vara den avgörande skillnaden mellan succe och fiasko idag. Sevillas spel skulle nog passa honom ganska bra.
enligt den tillförlitliga källan Goal verkar det ju inte så...
Barcelona Rey Etoo9#
2008-01-09 18:04
Ramos y Hierro /
Jag tror inte någon känner han så bra men fråga RAMBLA kanske han e kunnig
Barcelona andreasbarca
2008-01-09 17:58
Flow

När du säger "den som för tillfället är sämst skall bänkas" och vill ha in Anderson då måste du alltså mena att han inte platsar på Barcas mittfält så länge alla spelar på sin normala nivå. Alltså kan vi vara överens om att han inte platsar i Barca om alla inklusive Anderson spelar på sin normala nivå?

Era mittfältare som du mämner skrämmer ju inte speciellt många. Helt ärligt det är inga stjärnor, förutom kanske Scholes, Giggs, Ronaldo och kanske Anderson. Resten är ju fakiskt utfyllnadsspelare.

Jag tycker vi avslutar denna diskussion, din avundsjuka börjar bli tröttsam i detta forum. Du verkar även vara en lysande tippare, kanske ska du satsa en slant på ditt resultat hehe.
Barcelona YayaYaya
2008-01-09 17:58
snabbt, vem vinner ikväll? ska tippa.
2008-01-09 17:57
vilka är marc Crosas starka och svaga sidor???? svara snälla
Barcelona Myrran
2008-01-09 17:55
Kul att Crosas lånas ut men till Lyon? Kommer han få så mycket speltid där? Sen är det även lite kul att läsa rapporterna från Barcelona sidan och Lyon sidan. Från Barcelona är han mer eller mindre bara en spelare från b-laget som har en framtid men från Lyons sidan är Crosas en spansk supertalang :)
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-01-09 17:55
Ämne: Någon som såg listan....
"1 Ronaldinho, Barcelona

Första gången jag såg Ronaldinho var i franska PSG. Hans otroliga kontroll överbollen kombinerat med fart var otroligt att se. Hans kroppsfinter är nog det bästa jag sett genom tiderna och med den känslan han har i fötterna är han nästintill omöjlig att ta när han får tag i bollen. När han kom te PSG visste nog inte många vem han var men snabbt gjorde han sig ett namn i Paris och match efter match lekte han med sina motståndare. De gick undan, de är bara kolla på videos på youtube så märker man. Denna kille har allt men det som utmärker han mest är helt enkelt hans teknik, ingen besitter sån teknik. Synd att Ronaldinhos form dalat, men så fort han kommer igång igen och tro mig det kommer han att göra så är han helt klart världens bäste i fotboll. Ingen försvarare i världen klarar av att plocka bort Ronaldinho i form. INGEN!"
Barcelona Rey Etoo9#
2008-01-09 17:54
Vad är det med er ni argumenterar bara om anderson skulle platsa i barca vi har en svår match bort borta sevilla vi diskuterar det istället:S Vem gör mål? Hur kommer barca ställa upp vad somhelst kom igen:D DET E MATCH!!
Barcelona Fantastic 4
2008-01-09 17:42
Någon som såg listan på sportals sammanfatning av dem bästa dribblers Nr 1 Ronaldinho så klart :D Messi kom på sjunde plats
Barcelona L.Messi19
2008-01-09 17:37
Flow

Att påpeka andras skrivfel är ganska patetiskt tycker jag. Sen ja, de där spelarna är faktiskt förutom Anderson bland de bästa i världen.
Fan va idiotiskt tänkt att köpa in världspelare fär flera miljoner så vinner man? Se på Real Madrid för några år sedan och lär!!
Även om du skulle vinna titlar med det laget skulle fansen hata dig om du bänkade Xavi för! Anderson, eller Puyol för Oleguer om de spelade bättre faktiskt. Dessutom måste man ha en ordinarie startelva inte bara de som spelar bäst?
Las Palmas Pio pio
2008-01-09 17:35
Rambla

Jag håller med. Verkar som att han lider av lillebrors komplex och måste alltid uttala sig om Barcelona. ;-)

As och Marca är ju allt mer patetiska. Och det som irriterar mig är att det inte kan stå för att det är pro-Madrid. Sport och El Mundo Deportivo har trots allt ett uttalat mål att deras mål är att bli den största tidningen som handlar om Barcelona..
Barcelona Smogen
2008-01-09 17:23
sen tycker jag barca ska köpa in Gerard, fabregas, kaka och anderson till barcas mittfält. sen ska den som spelar bäst spela matchen...

pssst....ironi altså...
Barcelona Rambla
2008-01-09 17:22
Pio:

Jag läste det. Schuster är en idiot. Trots att allt går som på räls för hans lag så måste han hela tiden uttala sig om Barcelona och klanka ner på precis allting.

Läste du inte hur han i en intervju med AS kritiserar hur illa Barcelona behandlar Ronaldinho? Idioten tycks ha glömt bort hur Laporta, Txiki och Rijkaard (lägg här också till alla lagkamrater) konstant i intervjuer och uttalanden, tagit Ronaldinho i försvar och där de nästan dumförklarat den spanska pressen.

Lägg där till att det nästan hela tiden är AS och Marca som kritiserar och skriver dåliga saker om Ronaldinho. Vi vet ju alla vilken klubb de sympatiserar med. En klubb som aldrig någonsin gör några misstag så som att sparka tränare på löpande band eller låter spelare som är legender få lämna genom bakdörren.

Schwester din klåpare, varför kritiserar du inte hemma hos dig istället? Varför håller du helt enkelt inte bara käften, din dumma arroganta tysk?
Las Palmas Pio pio
2008-01-09 17:09
Alltså fattar inte poängen med att diskutera Man U mittfält och Anderson att skulle peta Xavi och bla bla. Va lite verklighetstrogna för fasen.

För övrig är det någon mer än jag som tycker det är så förbannat roligt att både Manolo Jimenez och Schuster är bittra över att Eto´o får spela idag och till helgen? Schuster borde tamefan ta fram näsduken för att torka tårarna. Denna eviga lipande om domare hit och dit och Barcelona hit och dit.
Barcelona Ronaldiinho
2008-01-09 17:02
kan ni sluta diskutera manchesters mittfält och så?

diskutera istället matchen som spelas om 5timmar, hur tror ni det blir på anfallet.. vem blire på start brevid Henry och Eto'o..
Bojan eller Giovanni ?
Barcelona r.Hyder
2008-01-09 16:59
Flow

Hehe, okej bänka Xavi. Skitbra drag, han är inte en egen produkt, hundrafemtio gånger bättre än Anderson och tredjekapten. Men visst... om du vill ha det så.

Du märker själv att Anderson ALDRIG skulle bänka Xavi, Iniesta eller Yaya. Finns inte på kartan.
Flow
2008-01-09 16:53
Jag förstår mig inte på dig r.Hyder, den som FÖR TILLFÄLLET ÄR SÄMST skall bänkas. Låt oss säga Xavi, då tar jag in Anderson.
Barcelona r.Hyder
2008-01-09 16:51
Flow

Okej. Säg att du skulle vara tränare för Barça, köpa in Anderson och sedan enligt dina tankar sätta honom i startelvan. Låt säga att mittfälltet består av Iniesta-Yaya-Xavi med Deco som back-up. Vem hade du bänkat? Och säg inte nu "den som spelar sämst". Om du tycker så, berätta för mig vem du faktiskt tycker spelar sämst för tillfället och vem du då skulle bänka. Kan du inte svara på den frågan så har du ju änu en gång fällt dig själv.
Annons: