/spanien/barcelona/forum/21782.aspx/spanien/barcelona/forum/21782.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sersari
2008-01-09 23:12
Var det någon som klagade på Valdés eller?!
Barcelona tarrak
Flow

Så du menar att Rijkaard var förvarnad om att spelarna skulle gå ut i media och bråka? Du kanske förstår liknelsen nu (förmodligen inte) men sålänge du har med människor att göra kan du aldrig vara helt säker på vad de skall ta sig till oavsett om det är verbala angrepp i media eller fysiska på läktaren.

Inte heller brukar spelare i Barcelona gå ut och snacka om interna stridigheter. Om du har någon annan info får du även bjuda på den, inte för att du verkar vara den som använder dig av fakta när du diskuterar...
Barcelona FCB#19
vilken räddning av valdes världsklass
Barcelona FCBTilIDie
2008-01-09 23:09
Ämne: Ämne: Domaren....
Skönt att dom inte har dom irriterande tutorna som vissa fans i Spanien envisas med att använda
Barcelona Barcelona#7
2008-01-09 23:08
IDAG så fyller Marc Crosas År.. 9 Januari
Barcelona the culé
2008-01-09 23:05
Braxingen

ne ja tänkte mest på att du sa att bollen gick i huvud höjd på valdes.

Vist ska man kritisera valdes lika mycket som alla andra. men jag tycker inte man kan lägga skulden för ett mål därför att han tog det säkrare alternativet och lägger ut bollen till hörna.
Sevilla Stiff
Ämne: Domaren är riktig sk....
Men det är en publik som åtminstonde sjunger på sin arena...

Småtrevlig match så här långt. Dock en riktigt dålig domare...
Flow
tarrak/

Ser du inte skillnaden på att ha ett verbalt bråk i media och att göra en oförutsedd karatespark där det slår slint i huvudet på en spelare? Isåfall är det illa..

Det brukar inte hända i United att en spelare går ut och snackar i media om ett bråk i klubben, iaf inte utan att han går ostraffad..
Föresten har jag heller aldrig påstått att "harmoni" är Fergies starkaste sida.. Det är inte precis den viktigaste egenskapen en tränare kan ha heller..
Barcelona Ronaldiinho
2008-01-09 23:04
kom igen nu barca! :D
Barcelona Barcelona#7
2008-01-09 23:03
Speciellt när det är mot bra lag
Barcelona Barcelona#7
2008-01-09 23:03
Smogen //

Matchen är inte slut..

Vi Gör mål ibland och ibland så släpper vi in mål.

Det är vanligt att man släpper in mål
Barcelona Smogen
2008-01-09 23:02
Ämne: Braxingen //

Du k....
Det är ju inte direkt Braxingen som har en miljon lön och står i mål i barca. då är det inte heller någon som förväntar sig att han ska ta Alves skott. :) Barcas målvakt ska vara en av de bästa i världen, och problemet är att ibland är Valdes det, men ibland gör han för många misstag...han bara bara väldigt ojämn och jag har svårt att bestämma mig om jag vill ha kvar honom eller inte.

Coolt med en målvakt som BOKSTAVLIGEN växt upp på Camp Nou men också lite segt att då och då tappa poäng pga. målvaktsmisstag. Nu gör han ibland också brillianta räddningar, men det ska alla målvakter som spelar på denna nivån göra.
Barcelona Braxingen
2008-01-09 23:02
the culé

Det hör ju inte till saken. En målvakt som är 1,60m förväntas ändå ta en boll som går mitt i mål. Klistrad och ingenting annat.

Faktum är att jag aldrig kritiserat Valdes. Jag har heller ingen förståelse för att man inte skall få kritisera honom.
Barcelona Barcelona#7
2008-01-09 23:01
Alla som klagar på Valdes kan säga till någon person som dom känner att skjuta allt dom kan rakt på och så kan ni sen säga till oss i Forumet hur det gick.. Om du rädda eller tappa den?

Enligt mig så var skottet hårt och bollen kom precis under ribban..

Klaga inte på Valdes, Klaga på personen som inte täckte Diego Capel
Barcelona Liiooneel-Messiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Det var inte tillräckligt hårt skott så att inte han ska kunna klistra den, eller joo kolla vem som står dete ju Valdes , amatör :P
Las Palmas Pio pio
Criff/ Lugn och bryr dig inte

Flow/ Du får en varning nu. Antingen så kommer du hit och diskuterar sakligt och trevligt lr så blir du avstängd. Jag vill inte se någon Man U snack och definitivt inga provokationer och onödigt tjaffs.
Barcelona tarrak
Flow

Ok, så med din logik var det ett tecken på dålig disciplin från Fergusons sida när Cantona karatesparkade en åskådare?
Barcelona Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*
2008-01-09 23:00
Så fort det blir ett mål mot oss så verkar allas syndabock vara V.V.. "bara han hade limmat bollen", ja visst.. tänk om Xavi stoppat Capel tidigare, tänk om försvaret gjort sitt och fått undan bollen. Det är tame f*n pinsamt att läsa vissa inlägg.

Skärpning!
Barcelona Criff
2008-01-09 22:59
Flow, du är så barnslig. Skaffa dig en mening i livet, för är detta ditt liv består av så tycker jag synd om dig.
Barcelona Rodell
2008-01-09 22:58
Sluta pracka ner på Valdés så fort Barcelona släpper in ett mål, ingen vet hur hårt det där skottet igentligen är och enligt mig så klarar Barca av med Valdes i målet inget fel på han
Barcelona Kallé
Men herregud,
Kan ju inte tänka mig att någon här inne har påstått att de ska rädda stenhårda skott från Alves.
En målvakt i FC Barcelona ska dock kunna plocka ner ett skott från 25-30 meter ganska mitt på.
Barcelona Braxingen
Barcelona#7

Hahaha, tack för att du bjöd oss på dagens groda! :)
Barcelona Smogen
Ja, frisparken var en klar miss av Valdes. Synd att han ALLTID blandar bländade räddningar med (hrmpf...) tveksamma ingripanden...

blir nog en tuff andra halvlek. riktigt synd att barca inte kunda hålla undan. Rijkaard såg allt annat än nöjd ut vid sidlinjen, och det var innan kviteringen. Tror nog att Bojan får komma in mot Giovanni, eller eventuellt Guddy för att ge lite mer tyngd.

Ananrs tycker jag Barca gjort det hyfsat, blir ganska stressat på mittfältet, saknar det lugn som Deco ger. Giovanni har varit visat en del positivia tendenser, även om hans oerfarenhet lyser igenom. Eto'o har varit gansak osynlig, men byt inte ut honom för guds skull. och Henry har varit riktigt bra...
spännande andra halvlek väntar
Barcelona the culé
Braxingen

hur lång tykcer du valdes ser ut? det är ju inte så att han slår huvet i ribban eller?

men vi har fattat att du hatar valdes nu.
Barcelona Barcelona#7
2008-01-09 22:57
Braxingen //

Du kan testa och stå så kan vi se om du räddar skotten som Dani Alves och CO skjuter
Flow
2008-01-09 22:56
tarrak/

Bland annat ja. Man ska kunan sköta sånt internt, och ha hård diciplin för att förhindra sådant.

För övrigt Criff, jag har inte nämnt några namn.. Men om du tar åt dig gör det.. Du sa att han var dålig taktiskt, men det han var bra på var att skapa harmoni..
Barcelona Braxingen
2008-01-09 22:55
the culé

Herregud, ska vi inte ha en målvakt som kan klistra en boll, hur hård den än må vara, som går i mitten av målet i huvudhöjd? Praktiskt taget samtliga division 2 målvakter klarar det. Tror man inte så mycket på sig själv, att man inte kan klistra en sådan boll då vet jag inte om man är rätt man för att stå i FC Barcelona.
Barcelona Bojan Krkic#27
2008-01-09 22:54
Synd att Diego Capel inte stanna i Barca:(
Barcelona the culé
2008-01-09 22:53
Braxingen

va snackar du om ? bollen gick ju precis under ribban pluss att det va ganska hårt. Och laget måste ju kunna ta bort en hörna.
Barcelona r.Hyder
2008-01-09 22:53
Bortsett från målet så tycker jag vi har presterat bra. Det jag främst tänker på är att vi känner igen oss i den höga pressen som vi delvis hade under första halvlek. Spelarna krigar för varandra, det var ett tag sen man såg sådan kämparglöd.

Edmilson har faktiskt varit bra. Vinner bollar hela tiden är stor och vinner mycket höjdbollar. Lite nonchalant ibland, men han är precis tillbaka. Skönt!

Marquez, grymt jävla bra kille. Man märker, till skillnad från förra säsongen, att han är i form nu. Världens bästa mittback på fötterna utan tvekan. Kungen av brytningar! :D

EDIT: Någon som ville sälja Dos Santos? Eller hörde jag fel? ;-)
Annons: