/spanien/barcelona/forum/21772.aspx/spanien/barcelona/forum/21772.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona JoeyLa
2008-01-12 19:10
lol meley :D
Barcelona Meley
2008-01-12 19:08
Startelvan enligt den officiella hemsidan:

Víctor Valdés,
Zambrotta, Thuram, Puyol, Sylvinho,
Xavi, Márquez, Gudjohnsen,
Bojan, Eto'o, Henry.
Barcelona JoeyLa
2008-01-12 19:08
startelvan idag

Valdes
zambrotta - thuram - puyol - sylvinho
marquez
xavi - gudjohnsen
bojan-eto'o - henry

iniesta, abidal, milito på bänken !!!!!!!
Barcelona Braxingen
2008-01-12 18:38
Vi vinner ikväll och vi vinner med stil. Det är en sådan typ av match. Hoppas Henry kan leverera, samt Bojan/G2S. Det vore bra om någon av dem tillfälligt kunde leverera medan Eto'o är borta.
Barcelona barcadinho
2008-01-12 18:37
Aubri /

Ditt förslag verkar vara enkelt och bra.
Du skriver att man kunde lägga mera cupmatcher just under den månad som AM spelas. Varför inte egentligen ? Det låter enkelt att genomföra och man kommer höja statusen för cupen (bra status i england, mindre status i Spanien och väldigt dålig status i Italien).
Men det räcker med var fjärde år precis som de övriga kontineneter.
Barcelona barcadinho
2008-01-12 18:31
Frågan är varför det Afrikanska mästerskapet ska spelas varannat år medan alla andra kontineneter försöker anpassa sig till VM turneringen och ligorna.
Em och det asiatiska mästerskap spelas vart fjärde år
och Copa Amerrica ska göra det nästa gång. Den sista turneringen var 2007 och nästa Copa spelas 2011 i Argentina, alltså om fyra år. Arrangörerna i sydamerica har lärt sig (särskillt i sista turneringen när Kaka Och Ronnie orkade inte vara med) att det blir bättre vart fjärde år och så blir fallet. Copa America var faktiskt förut ett fjärdesår turnering (fram till 1987), sen ändrades den till vart annat (1989- 2001) och efteråt vart tredje år ! (2001, 2004, 2007). Lite rörigt därborta men du är man överens om en fjärdesår turnering för att inte tappa kvalitet och intresset.
Barcelona Criff
2008-01-12 18:22
Hey är det någon som minns hur mycket Sylvinho värvades för från Celta Vigo?
Kollade här i arkivet men hittade inget om transfersumman.
Barcelona Smogen
2008-01-12 18:13
Ämne: Smogen

Skönt att ....
har ju hellre än frisk och pigg Henry mot Sevilla och vilar honom idag. med tanke på den oflyt barca har med skador kanske det är bäst. med tanke på att Eto'o lämnar imorgon blir det ju ingen dålig kris om Henry skulle råka gå sönder.
Barcelona Captain Fantastic!
2008-01-12 18:00
Vi lånar en yngling från Pep idag i sista minuten. Detta pågrund av att Ezquerro fått någon form av besvär just innan match.

Han heter Pedrito och är född 87. Spelat nästan alla matcher under Pep:s ledarskap.

Han är nog mer med i truppen pågrund av utfyllnadsskäl. Men det skulle vara intressant att se honom i någon minut, inte så troligt dock.
Barcelona Foadinho_2pac
2008-01-12 17:52
Jag saknar att se Ronaldinho spela, hoppas han kommer tillbaka snart och i bra form!
Barcelona THIERRY
2008-01-12 17:44
Smogen

Skönt att rijkard inte tycker som dig då...
Barcelona Smogen
2008-01-12 17:27
Barca ska visst göra klart med en ny andremålvakt idag, undrar vem det blir....spännande

för övrigt anser jag att Barcelona bör värva Macherano...
och hörde någonstans att barca vill värva Benzema till sommaren, i så fall tycker jag det vore bättre med K J Huntelaar istället. eller var tror ni?
Barcelona Smogen
2008-01-12 17:08
tycker nog det är läga att vila t.ex. Henry idag. Jag har ingen aning om när Deco och Ronaldinho är tillbaka, men Henry lär ju få spela ganska mycket den närmaste tiden så han kanske skulle få sitta på avbytarbänken idag.

Kul video med Hyypiä, fast grymt dåligt att han inte kollar hur det gick med domaren.
Barcelona JoeyLa
2008-01-12 16:42
http://www.d1g.com/video/show/?id=1683230

hahahah nån som såg hyypiäs tackling.. lite off topic.. men tvär kul... glidtackla sönder linjedomaren :D
Barcelona Zizou_nr1
2008-01-12 16:37
Shi//

Exakt. och jag håller med. Jag blev så glad för Iraks skull att de vann mästerskapet. Det var sagolikt.
Barcelona JoeyLa
2008-01-12 16:36
--Valdes--
Puyol--Marquez--Milito---Abidal
----Xavi---
---Gudde--Iniesta
---Dos santos(alt. Bojan)--Eto`o----Henry

Så tror jag att vi spelar idag, mycket pga att barca vill försköna sitt spel och spela mer anfallsfotboll, eftersom vissa fans o spelare klagar, ett spel som vi har saknat under flera matcher, men ajg klagar inte.. jag spelar hellre effektivt, men eftersom Mister har överraskat oss flera ggr, så tror jag uppställningen kommer se ut så här, sen kommer den andra frågan, hur kan zambrotta hoppa in direkt i startelvan när han inte ens har matchats in på ett bra tag, och man kan ju undra varför en världsstjärna inte spelar, men finns ju säkert nån anledning, han e ju etablerad ytterback, så enligt min åsikt så borde han väl matchas in åtminstonde !!
4 - 0 idag, eller man kan ju alltid hoppas iaf :D
Visca El Barca
Real Madrid Shi
2008-01-12 16:27
Ämne: Shi//
Barcelonito//....
Japp jag fårstår vad du menar, du menar nog korrupta länder som Qatar och Saudiarabien som köper spelare från andra länder som är bättre än dem och byter deras namn och ger dem medborgarskap och sedan använder dem för att nå framgångar.

Därför känns det som en seger för underdogen att Irak vann. Hjärta slår pengar.
Barcelona Abbe_
2008-01-12 16:23
Belletti gjorde ett fint mål för Chelsea precis :-).
Barcelona Ghazza
2008-01-12 16:20
Herregud! Hur kom ni in på en diskusion om vilka barn som har det jobbigast i världen..? Det är väl ingen här som på något sätt vill försköna livet i dessa världsdelar, men snälla, tänk på att detta är ett forum för FC Barcelona. Säger det bara eftersom det känns som diskusionen håller på att spåra ur.

Så försökt sätta punkt för det.
Barcelona THIERRY
2008-01-12 16:17
Ämne: THIERRY

Gudj spel....
Tack..:)
Barcelona Zizou_nr1
2008-01-12 16:12
Shi//
Barcelonito//

Irak är ett land som, mot sin vilja, hamnade i ett krig. VI pratar inte om krig och oroligheter i världen. och Irak var ett undantag i mästerskapet.
Jag pratade om Arabländer som pumpar in oljepengar i sina ligor, och tar in alla bra spelare från övriga asien och afrika, och de gamla storspelarna från Europa och sydamerika. Jag pratar om arabländer, som "köper in" duktiga spelare från sydamerika och afrika i deras "landslag". jag pratade inte om starckars Irak.
Barcelona Zizou_nr1
2008-01-12 16:10
Barcelona Barcelonito
2008-01-12 16:07
Tack så mycket. Vill inte missa Tottenham - Chelsea.
Barcelona Unikkati
2008-01-12 16:02
Barcelonito

och sen

http://www.rojadirecta.com/
Länktips: www.myp2p.nl/
Barcelona Barcelonito
2008-01-12 16:00
Zizou_nr1

Jag menade barn som barn. Alla barn skulle vilja se sina idoler så ofta som möjligt i landslaget. Det finns t.ex. Irakiska barn som har det värst i världen just nu. Det finns flera fattiga länder i Asien som spelar i mästerskapet. Jag tror knappast att Afrikas fotbollsförbund låter mästerskapet spelas så ofta pga. fattiga barn i Afrika.

Tvärtom så är Afrikanska länder de länderna som hjälpte Blatter till Fifa posten med hjälp av muta. Något som Blatter mörkade bättre än vad självaste Berlusconi brukar göra saker.
Real Madrid Shi
2008-01-12 15:59
Ämne:
HERREGUUUUUUD! Hur....
Så du menar att Irak som vann mästerskapet i år består av rika bortskämda barn?
Barcelona Barcelonito
2008-01-12 15:53
Kan någon säga den där hemsidan man streamar från som heter nåt sånt: my2npl.com lr nåt sånt. Har formaterat om datorn och minns inte riktigt och är trött på försöka. Tack.
Barcelona Zizou_nr1
2008-01-12 15:53

HERREGUUUUUUD! Hur kan vissa härinne ens jämföra AFRIKANSKA mästerskapet med ASIATISKA mästerskapet?
Nån som säger: "Afrikanska barn kan precis som asiatiska barn se sina idoler vart fjärde år. "

Jämför du afrikanska barn med japanska-barn? med sydkoeranska barn? med rika bortskämda arabiska barn? Om du skulle veta det, så är de fattiga länder i Asien,t.ex Afghanistan, så dåliga i football att de inte ens har ett landslag i den nivå. hur kan du ens jämföra dessa två kontinenter?

Kanske för dig som två-tre dagar i veckan ser massor av fotboll och stjärnor på tv, eller live i de stora arenor, är det mer prestige att ett EM eller AM spelas vart fjärde år. Men jämför aldrig ditt livstil med Afrikaner!!

Man ska vara stolt för å representera sitt landslag. Om Eto tänker mer på sin egen position i Barcelona än sitt landslag Cameroon, då finns det ingen Cameroonare som kan vara stolt över honom. Och då blir de inte ens glada å se honom i ett stort klubb som Barcelona. (nu tror jag inte att Etoo skulle vara en sån).

Jag säger bara: Respektera Afrika, och satsa mer på egna talanger. Har man en bänk med några egna talanger, så klagar man inte de här 3-4 veckorna vartannat år!
Barcelona ansar_iniesta
2008-01-12 15:45
dos santos e lungt bättre än bojan. dos santos kämmpar mycket mer han håller i bollen bättre än bojan.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-01-12 15:30
THIERRY

Gudj spelar på mittfältet så det spelar inte så stor roll vilka som spelar längst fram då gudj är tänkt som mittfältare, det är där gudj gör mest nytta. Och det vi sett denna säsong så ska han spela när de andra gör dåliga prestationer vilket han har fått. Forsätt så Rijkaard.

Gaucho 10

Bojans har utvecklats lite snabbare än gio och det syns, gio är inte långt efter dock men det skiljer sig lite.
Annons: