/spanien/barcelona/forum/21761.aspx/spanien/barcelona/forum/21761.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mot Nya Tider
2008-01-13 20:04
Canizarez kanske flörtar lite med Levante? Hehe.
Barcelona Barcelonito
2008-01-13 20:04
De lär bli utspelade men de får med sig resultat. De vann mot oss på Camp Nou och hade mer kontroll över oss än vad de har mot Levante borta. De lär göra ett mål runt 70:e minuten som vanligt och när de gör det så många matcher i rad så kan man inte bara kalla det tur, utan vilja och bra fysik.
Barcelona Criff
2008-01-13 20:00
"Om inte Raul bytts ut nu så är det RIKTIGT skämigt och vara Real fan utanför spanien. Robinho har lite kvar för att blir världsstjärna och det är att han måste vara jämnare. Vårra mittfältarna kan inte samsspela med våra anfallrna."

Haha alltid lika kul att se när Real fans snear :P
Det är skämmigt att real ligger 1a i tabellen, dem spelar verkligen som krattor och det är inte första gången denna säsongen. Alla vet vi att dem kommer göra nåt skitmål i andra halvlek.
Barcelona Zizou_nr1
2008-01-13 19:59

Messi-Lona//

Jag håller med dig. Varje gång Real spelar på bortaplan, blir de mer eller mindre utspelade. (om man inte ska tala om senaste HEMMAmatchen mot Zaragoza där de oxå var utspelade!). Och nu pratar vi om Levante. Seriens sämsta lag. Men, på nåt märkligt sätt, brukar de ändå ta med sig poäng av matcherna.

Sällan har jag sett Barcelona bli utspelade i en match, även när de inte vinner. (nu säger jag inte detta för att jag har hjärtat för Barca).

Man brukar säga att ett lag som vinner ligan efter 38 omgångar, då är det rättvist! Men Reals ligaguld förra säsongen var en av de turligaste ligaguld som jag nånsin har skådad, där de i många matcher, speciellt på bortaplan, var utspelade som vanligt.

Varje gång Barca spelar, så ser man tydligt vilket lag som styr och bestämmer. När Ronaldinho, Messi och Etoo är tillbax, så finns det ingen chans att Real kan hota om Ligaguldet.

Barcelona Holländaren
2008-01-13 19:57
Mycket ointressant men välskriven krönika.

Levante spelar fint och bra, hoppas att de får i alla fall en poäng med sig. Flintskallen på mitten är briljant, precis som den allt annat än flintskallige mannen som kamperar ihop med flintskallen.
Barcelona Mot Nya Tider
2008-01-13 19:51
Ifall 0-0 skulle stå sig vid slutsignalen (Ytterst tveksamt) så hade det varit en enorm skräll. Man kan bara hoppas och be, inget annat.
Barcelona Smogen
2008-01-13 19:47
vem är Riga?
Barcelona Smogen
jag brukar alltid lyckas med bedriften att sätta på tv:n ca 1 minut innan Real gör mål. funderar på att skita i 2:a halvlek idag och hoppas att knepet fungerar. kanske inte real gör mål då... :)
Barcelona Mot Nya Tider
Riga är ju katastrofal med sin bollbehandling, klumpigare spelare får man leta efter.
Barcelona Mot Nya Tider
2008-01-13 19:44
Aleessandroo

Finns ingen chans att Levante håller detta. Real kommer göra både 0-1, 0-2 om inte mer i andra halvlek. Orättvisst? That's football.
Barcelona Aleessandroo
2008-01-13 19:42
hoppas levante håller detta hela matchen för dom spelar grymt bra azzå !
Barcelona Messi-Lona
2008-01-13 19:38
varje gång jag ser real så blir dom utspelade..
så jag trodde att jag tyckte det för att jag e barca fan men jag frågade lile brosans kompisar som e real fan och dom tycer som jag och nu sitter vi och tittar på levante - real och d e samma sak där, Levante har haf mycke mer mål chanser och casillas har haft mer att göra än Levantes målvakt men jag förvetar mig inget
det kommer komma ett mål sista minutrana och ral kommer vinna
Barcelona The Legend
2008-01-13 19:29
Ämne: Ämne: Varför ....
Nej, och inte dåliga heller ;)
Barcelona Ronaldiinho
2008-01-13 18:13
Ämne: Hur många mål har et....
Om jag inte har fel så har han gjort 5 mål denna säsong,

2 mot Murcia
2 mot Valencia
1 Mot Mallorca
Barcelona Rambla
2008-01-13 18:10
Ämne: Varför spelade inte ....
Skadade spelare brukar inte bli uttagna.
Barcelona Messi_FCB
2008-01-13 18:03
Varför spelade inte Ronaldinho mot Sevilla och R. Murcia?
Barcelona Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*
2008-01-13 18:00
Såg just nu, det står 1-1 för Barcelona B i halvtid.
Barcelona Rambla
2008-01-13 17:56
Brittisk media har försökt placera Giovani i diverse klubbar i PL under en längre tid. De har dock dålig koll på när hans kontrakt går ut. Sport.es har mer än en gång nämnt att det går ut först om 18 månader och inte i sommar som brittisk media hela tiden envisas med. Dessutom så är hans utköpesklausul på €30m. Jag är övertygad om att han inte går någonstans.

När det gäller det gula kortet för Samu när han firade med tjejerna på läktaren så har jag för mig det handlar om säkerheten. Spelarna får inte ta sig utanför planen och "uppmuntra" publiken. Samma regel finns i PL. Jag tror det handlar om det i alla fall.
Barcelona Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*
2008-01-13 17:48
Någon som har koll på hur det går för B-laget just nu?
Barcelona Fantastic 4
2008-01-13 17:40
Härlig seger igår hoppas att vi fortsätter så nu på cupen mot Sevilla o slår ut dem
Barcelona Mot Nya Tider
2008-01-13 17:26
Mallorca gör det bra. Leder 0-1 borta mot Zaragoza just nu. Självförtroendet är på G, tillräckligt hög för att slå ut Real Madrid ur cupen i veckan? Återser att se.

Edit. Zaragoza utjämnar precis då, typiskt ;P
Barcelona RonaldinhoGaucho10
2008-01-13 17:25
Hur många mål har eto'o gjort i laliga den här säs?
Barcelona Criff
2008-01-13 16:41
Ride_the_big_one. för att det anses som maskning. Töntig regel tycker jag.
glömmer aldrig när Robinho gjorde mål förra säsongen om det var sista matchen eller nästsista och han blir så glad för det innebär mer eller mindre att dme vunnit guldet och tar av sig tröjan och springer rakt ut i publiken.
2 gula kort och så bara går han av planen, capello bara "var fan ska du?"
Robinho bara 2 gula hahahaha.
som jag flabbade, men töntig regel. Måste fan kunna visa glädje med fansen tycker jag :)
Barcelona Edwin
2008-01-13 16:02
En fråga som ställdes ett antal gånger tidigare:
Är det någon som vet/har läst, om matchen mot Sevilla kommer att sändas i Svensk TV på tisdag?
Barcelona A.Gaudi
2008-01-13 15:41
ojsan.. ja milan matchen blir ju lite intressant. Kan Pato klara av att prestera enligt hans hype??

roligt att berlusconi gick ut och deklarerade att han skulle göra 30 mål fram till sommaren :D

det gäller att vara effektiv för patos del.
Sagna #3
2008-01-13 15:40
Såg nyss highlights från matchen igår. Henry verkar vara tillbaka i gammalt gott slag.

PS Arsenalfan.
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-01-13 15:38
abbe_

Tror att de bytte Milan Matchen till TVSport, stog så igår iaf när den dära remsan gick förbi under matchen.
Barcelona Abbe_
2008-01-13 15:29
19:00 Levante - Real Madrid, TV4 Plus
20:30 Milan - Napoli, TV4 Plus
21:00 Atl Madrid - Valencia, TV4 Plus

TV4 känner inte att det krockar lite eller?
Barcelona A.Gaudi
2008-01-13 15:20
ronaldinho bör väl stanna.. han bidrar ju till laget även om han är sämre än förut. men jag undrar om hans Ego klarar av att inse att han inte är någon självklar startare längre.

annars bidrar han ju till laget i viss mån.. jag menar även om han inte var magisk förra året så gjorde han 22 mål ^^.. folk verkar alltid glömma den delen.
Barcelona Abbe_
2008-01-13 15:05
ronaldinho+messi+ettoo+henry=bäst

Snälla du, man kan inte leva på gamla meriter. Om du nu är en riktig culé så måste väl du kunna se att det är något fel på Ronaldinho och att han verkligen inte är sig lik? Vi måste inse att han är inte lika bra som förut, hur tufft det än är, och då räcker det inte att man fört Barça till CL-seger.
Annons: