/spanien/barcelona/forum/2176.aspx/spanien/barcelona/forum/2176.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mikheil
2015-08-01 00:02
Efter att ha läst här ett tag angående våra talanger och La Masia. Så känns känns det som att ledningen (kanske med luchos acceptans) har satsat på en kortsiktig lösning för att vinna.

Real Madrid hade en sådan period när dom köpte in världstjärnor "Zidanes y Pavones" var deras taktik för titlar, rätta mig om jag har fel! Fansen ville ha titlar och då krävdes det att satsa på att köpa in namn och fylla på bredden med egna talanger.

Får samma känsla nu med angående vårt lag. Med allt skit som händer kring klubben med rättegång, böter från Uefa (skandal) osv. Så tror jag att ända chansen som ledningen har för att "visa upp sig" är via titlar. Hade vi inte haft någon transferban hängande över oss så tror jag att vi hade rått hem ett stort namn denna sommar med, likt de senaste 2-3 somrar som har gått.

Dessutom så har inte B-laget rosat, självklart så ska tränaren ha skit. Men spelarna ska ha en stor känga också. Kanske därför ledningen med Lucho inte litar fullt ut på våra ungdomar och satsar hellre på säkra kort för att vinna titlar. En kortsiktig lösning!

Sorry för det långa inlägget!
Barcelona 11-9-10
2015-07-31 23:42
Komedin när madridtistas räknar med turnerings vinsterna under försäsongen haha
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-31 21:25
@the cameroonians:
det där med samper är sorgligt. jag förstår inte vad mer vill lucho se? samma sak me adama varenda gång han fått chansen i a laget så har han varit grym. det är nåt som inte stämmer. ändrad filosofi i klubben kanske? ähh vet inte oerhört tråkigt bara. älskade lucho första press han pratade en hel del om la masia o d kändes verkligen som nya pep fast med annorlunda fotboll. men tyvärr så blev inte fallet:(. allt pep byggde ser jag gå åt spillo=( rekord snabbt också
Barcelona the cameroonians
2015-07-31 20:47
Samper och Gumbau tränade inte med A-truppen ikväll utan genomförde istället ett pass med B-laget.

Vet inte om det kommer påverka deras medverkan i Florens.

Börjar hur som få dåliga vibbar när det gäller Sampers framtid i klubben.
2015-07-31 20:19
Ja, det är väl både för- och nackdelar med att de inte följer med. Det är bara att acceptera tränarnas bedömning och hålla ut till den 5:e augusti :-) Sen vet man ju inte om Sport har full koll, väntar in det officiella beskedet.
Barcelona Liunil Masse
2015-07-31 20:15
the cameroonians Aja, positivt på ett sätt, vill se mer av Sandro :) Så en träningsmatch (Roma) för Messi, Ney, Masche och Alves innan finalen mot Sevilla?
Barcelona DM1982
2015-07-31 20:01
[QUOTE=the cameroonians]Alves, Mascherano, Messi, Neymar, who started pre-season yesterday, won't play against Fiorentina on Sunday. Will train in Barcelona [sport] Tyvärr. [/QUOTE] De kom precis tillbaka, bättre att de tränar istället. Neymar har sett lite rund ut om magen, han får nog köra lite extra löpträning.
2015-07-31 19:48
Alves, Mascherano, Messi, Neymar, who started pre-season yesterday, won't play against Fiorentina on Sunday. Will train in Barcelona [sport] Tyvärr.
Barcelona koeman92
2015-07-31 18:53
the cameroonians

Tack för ett mycket välformulerat svar. Jag var dessvärre inte med om Nuñez tiden då jag inte är speciellt gammal.
Dock är jag säker på att ett lik ligger begravt i detta valresultat, riggat eller ej. Och som sagt så tror jag att andra parter är inblandade (Qatar) och att det kommer att komma ut förr eller senare.
2015-07-31 18:35
koeman92

Jag tror inte valet var riggat.
Jag tror helt enkelt att Bartomeu segrade på grund av det som @el Flaco skrev i sin artikel - att han hade de äldre nuñistas röst med sig hela vägen.

De äldre medlemmarna har också sina makar/makor med sig, när de blev medlemmar såg de till att hela familjen också blev det. Röstar den ene på Bartomeu gör den andre det också.

Sen är det såklart inget snack om att media, MD, RAC1 och la vanguardia, var på Bartomeus sida. Det har de varit ända sedan de fick nobben av Laporta 2003 då de ville att han skulle ingå allians med honom för att skriva "bra saker". 2008 skapade deras sportdirektör till och med en blogg (Pelikano) som bara hade till uppgift att trasha Laporta.

Det enda som hade kunnat stoppa Bartomeu från att vinna var en sportslig motgång, men det blev tvärtom. Inget gott som inte har nåt ont med sig.

Däremot har du förmodligen rätt i att vicepresidenten Cardoner kommer att ta över om Barto tvingas avgå av en eller annan orsak (rättegångarna). Dock är de nu flyttade till Barcelona från Madrid och det gör att Bartomeus chanser att bli dömd är väldigt låga. Han har mer makt i staden än man kan tro.
Fram till dess kommer han att använda klubbens pengar för att rentvå sig själv och advokatkostnaderna lär inte vara särskilt låga.

Det var ju garanterat en av anledningarna att kontot "altres" skjutit i höjden i den senaste ekonomiska rapporten. Det är förvånansvärt hur lite kritik han fick för ekonomin i slutet av valkampanjen. Men vem bryr sig om pengar så länge man är priviligerad medlem och klubben precis vunnit trippeln. Inte 54 % av de som röstade i alla fall.
Barcelona koeman92
2015-07-31 18:09
Bara jag som tror att valresultatet är riggat? Nog för att Laporta hade en usel valkampanj, men efter allt som har hänt så känns det ändå allt annat än relevant att Barto skulle lyckas få egen majoritet, om ens vara nära en valseger. För att inte nämna hur illa han gjorde bort sig under debatten. Luktar illa på väldigt långa vägar. Om man nu ser lite närmare på det.. Mundo Deportivo, som alltid varit på Bartos sida, kan ha haft en inblandning i detta. Man det vara så att man tvingade sina anställda att rösta på honom? Kan man ha tagit emot mutor för att försöka manipulera väljarna? Att Qatar kan ha haft med detta att göra tvekar jag heller inte på. I och med att Barto ändå riskerar fängelse, så kan detta komma ut som en skandal i det sista, när det väl är försent dvs. Då kommer nog Bartos vicepresident redan ha tillträtt presidentposten och kan komma med ett uttalande som "jag har inget med denna skandal att göra, det var Bartos fel alltihop. Jag tänker heller inte kalla till nyval då detta inte angår mig. Det var Bartomeu som vann det riggade valet, inte jag".

Vad tror ni andra?
Barcelona barca!54
2015-07-31 17:58
KiNg-PuYi

Barto kommer aldrig överge avtalet med Qatar. Allt snacka om att överväga andra sponsorer handlade enbart om att tysta kritikerna och vinna röster under presidentvalet.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-31 17:52
barto är en orm. och jag har en känsla av att han har ett muntligt avtal med qatar. typ att han säger vi skippar tröjsponsorn för det har blivit mycket snack. och det som skrämmer mig är om han lovat dom arenan. qatar camp nou åh nej tror jag måste spy
2015-07-31 17:23
Idag har Toni Freixa, en av kandidaterna i presidentvalet, skickat över ett "letter of intent" till Bartomeu gällande den sponsordeal han pratade om under valkampanjen.

Det handlar om ett företag som heter Tasweek och ägs av personer i Abu Dahbi i Förenade Arabemiraten. Företaget sysslar med investering och utveckling i fastighetsbranschen och ska enligt Freixa vara villiga att sponsra klubben med €60 miljoner årligen från 2016/17 och tre säsonger framöver.

Har ingen koll på detta företag men det känns lite udda.

Nu finns det åtminstone ytterligare ett alternativ till Qatar vilket är bra när generalförsamlingen ska rösta i oktober. Om nu Bartomeu väljer att gå vidare med förslaget alltså.
2015-07-31 16:47
@Liunil Masse:

Yttrandefriheten är stor i Spanien så länge du inte bor i Katalonien, har en rödblå tröja och viftar med rödgul flagga.

Ska dock bli intressant att höra om något av detta framkommer i hans intervju om han blir klar för Real. Men Perez kommer väl att hota media långt innan.
Barcelona Liunil Masse
2015-07-31 16:27
Canaletes Har han twittrat detta så borde det komma någon form av avstängning? Stämmer det så är människan sjuk, önskar att folk ska dö i en fotbollsmatch låter inte direkt normalt.
Barcelona Liunil Masse
2015-07-31 16:25
Får skylla sig själva. Medlemmarna fick som de ville, Barto och lova går inte ihop. Hade Laporta vunnit nog fan hade han spottat på hela UEFA. Nu särar vi på benen till allt i 6 år till, great.
Barcelona Tiki-Taka
2015-07-31 16:16
"Si guanyem el dia 19 respondrem a la Uefa per les estelades. Abans no hem pogut, quan van posar la denúncia ja havíem dimitit" #Bartomeu

Detta skrev Bartomeu på sin twitter den 15 juli. Barça har valt att acceptera UEFA:s bötfällning riktat mot de katalanska självständighetsflaggorna på läktaren under Champions League-finalen i Berlin. Detta har enligt rapporter skapat irritation bland lokala fans eftersom Bartomeu innan valet lovade att han skulle överklaga bestraffningen om han vann, vilket ni ser i twitter utlägget ovan.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-31 14:42
Barcacat hade varit grymt! men tror tyvärr inte lucho tänker som oss här inne=( tror tyvärr att adama är förlorad.
Barcelona Barcacat
2015-07-31 14:16
Angående Silly Season och truppsammansättningen. Sähär tycker jag att truppen borde se ut:

Stegen/Bravo/Masip
Alves/Vidal(Douglas) - Pique/Masch/Mathieu/Bartra/Vermaelen - Alba/Grimaldo

Busquets/Samper
Rakitic/Rafinha - Iniesta/Turan(Roberto)

Messi/Adama - Suarez/Sandro - Neymar

Sandro är, enligt mig, en Suarez light. Han kämpar stenhårt, både i försvar och anfall, har bra avslut samtidigt som han har näsa för mål. Adama och Rafinha skulle kunna dela på speltiden när/om Neymar/Messi vilar samtisigt som Rafinha även får speltid på mitfältet. I och med att Di maria är nästintill klar för PSG, räknar jag med att Pedro säljs till Man utd. Även Adriano bör lämna, dels för hans eget bästa, men också för Grimaldos skull.

Skulle Alves skada sig/behöva vila tycker jag att Roberto/Bartra bör täcka upp där. I januari ersätts Douglas rätt av med Aleix Vidal samtidigt som Arda Turan ersätter Roberto. (Douglas bör säljas)Eftersom jag inte tror Halilovic hade gynnats av att spela ett halvår i A-laget för att sedan gå på lån och för att Roberto täcker upp på högerbacken, tycker jag att en utlåning för Halilovic skulle passa bra. Kanske Rayo, Celta Vigo eller varför inte Premier League? Där skulle han få stora ytor, vilket skulle påskynda hans utveckling. Angående Munir tycker jag att han borde spendera säsongen i B-laget. Han är helt enkelt inte tillräckligt bra för A-laget än. I B-laget kan spelet kretsa kring honom, vilket jag tror kan få fart på Munir igen.

Vad tycks?
Barcelona Mikheil
2015-07-31 12:32
@Canaletes:

Har Ceballos twittrat detta?

Om fallet är så borde inte han bli avstängd eller att spanska fotbollsförbundet tar tag i detta?
2015-07-31 11:13
Som väntat valde klubben att inte överklaga straffet från UEFA gällande fansen som hade katalanska frihetsflaggor under CL-finalen.

Anledningen, enligt AS, ska vara att man inte vill gå i clinch med UEFA. Dåligt.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-07-31 10:56
Mancini (coach Inter Milan): "Montoya has to work a lot, he's used to another kind of football." [gazzetta]

Varför lånar Barca ut till såna lag som bänkar de i slutändan ?

Montoya är inte så dålig som han verkar få det till.
Barcelona Canaletes
2015-07-31 10:54
@Canaletes:

Godhetep som:
"död åt alla katalaner" "Pique och Cesc borde skämmas för att pose'a med katalanska flaggan (efter EM 2012)" "Jag hade inte bangat på Sara Carbonero, Iker kan dra åt helvete, hans kuk är säkert jätteliten" "en bomb borde ha exploderat i finalen Bilbao - Barça"

Jag bryr mig inte att han bara var 14-16, visar ju vilken typ som person han är.
Barcelona petersays
2015-07-31 10:17
Ha ha, Marca alltså... Hur troligt låter detta? ;)

"United har bråttom att ge igenom affären då ligan sparkar igång den 8 augusti. Barcelona vill enligt Marca i stället ha kvar Pedro över den 11 augusti för att vara tillgänglig för den europeiska supercupen mot Sevilla den 11 augusti."
Barcelona 11-9-10
2015-07-31 08:29
Messi ser ju makalöst bra tränad efter semestern, annat kan sägas om neymar haha! Det här kommer bli en bra säsong, en riktig skön känsla har man efter man har sett spelarna
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2015-07-31 02:38
Min favorit "Messi säsong" Ett monster!
Barcelona Barca4life98
2015-07-31 01:20
Canaletes Vad står det i texten? Är det att han är kritisk till Pique och Katalonien?
Barcelona Canaletes
2015-07-31 00:56
@Liunil Masse:

Eh, nej?
Snarare tack att han inte kom.
Barcelona Smogen
2015-07-31 00:43
the cameroonians Tack för info. Man börjar ju få lite Messi abstinens. :)
Annons: