/spanien/barcelona/forum/21759.aspx/spanien/barcelona/forum/21759.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito
2008-01-15 14:13
Barca är intresserad av Maicon enligt Sport som har i sin tur fått det från Gazzetto Dello sport. Maicon tjänar 1,5 milj. Euro per år och är den offeciella fattiglappen i Inters startelva om det verkligen stämmer.

Nu säger tidningarna att han vill lämna om han inte får nytt kontrakt. Chelsea, Madrid och Barcelona är intresserade.
Barcelona Barcelonito
2008-01-15 14:01
Zizou_nr1

En kreativ offensiv mittfältare är en som kan bryta mönstret mitt i en match. Som besitter en ovanlig teknik och kan lura motståndarna med sitt passningspel och spelförståelse. Du kan inte motbevisa mig eftersom alla lag som har vunnit CL har alltid haft en sån superstjärna med extra krafter. Ta fram ett lag som inte har haft det så accepterar jag det. Genom att tjata så mycket om lag och lagmaskin så erkänner du ju att Inter inte har en sån spelare. Milan hade Kaka, Barcelona hade Ronaldinho och Deco, Pool hade Gerrard osv. Cambiasso är fortfarande mer deffensiv spelare och det vet alla vare sig man är 12 eller 22. Kommer du hur bra Chelsea var när de slog Barca första gången? De var ett lagmaskin i ligan som slog allt och alla. Någon CL pokal blev det inte. Kommer du ihåg Inters lagmaskin förra året i ligan? Inte i närheten av CL-titeln.

Inter har knappt varit nära en CL titel på åratal och inte vunnit den sen 1965. Hur kan du se Inter som ett storlag i Europa då? Så fort de möter ett riktigt storlag så förlorar dom. Så har det alltid varit.

Även om jag inte tycker om Birro så måste jag säga att jag håller med honom om en sak: Hur kan man älska Inter?

Nog tjatat om dom.

Ronaldinhoismx3

Du nämnde ca. 30 spelare men glömde den som är bäst. Essien är utan tvekan den bästa tvåvägspeladen och deffensiva anfallaren. Någon sa att han inte har sett en "Libro" sen Pasarella. Essien är en modern Libro. Målvakt och anfallare han han inte varit men...
Barcelona Der Afro
2008-01-15 12:13
Ämne: Om man klickar på &q....
Men sändningen är ju tillräckligt lång för att kunna visa hela matchen så vi behöver nog inte vara oroliga.
Barcelona THIERRY
2008-01-15 12:09
Om nu alla skulle ringa eller på någor sätt få tag på den person som sätter upp tv tider/matcher och tycker till att dom ska visa Barca matchen ikväll och ite fula benrakande människors liga skulle det funka? besviken fans
Barcelona jonny p
2008-01-15 11:57
Om man klickar på "TV-matcher" ovan så står det ju att de visar matchen 22.40 men det står också "andra halvlek" betyder det att de bara visar andra halvlek ikväll?? verkar ju väldigt konstigt eller??
Är det fri lottning i cupen? Kan vi få madrid i kvarten?
Barcelona Zizou_nr1
2008-01-15 10:56
Barcelonito//

Kreativitet i mittfältspel är inte att dribbla 2-3 spelare. Cambiasso har dessutom en underbar passningsspel som nästan alla känner till, förutom dig.

Jag tror du tänker mkt på Inters-tid för 3-4 år sen då de misslyckades jämt. Nu har vi ett annat Inter, En lagmaskin som vinner match efter match. Jag anser att den som inte kan se Inter som ett stortlag, har inte tillräckligt med kunskaper om hur ett stort fotbollslag ser ut. Ett lag blir inte ett stort lag bara för att man har en kaka, eller en C.ronaldo i mittfältet. Jo,kanske 12-13åringar tänker så.
Ett stort fotbollslag är ett lag som fungerar som ett lag. Fotboll är ett lagspel. Ett stort fotbollslag är ett lag som vinner som en maskin. Det har Inter gjort både denna och förra säsongen.
Barcelona Woods
2008-01-15 10:32
Helt ärligt. Det var den dummaste och onödigaste lek jag någonsin skådat. Du inser väl att det förstör för alla som vill läsa och skriva på det här forumet. Lek aldrig den leken igen, mitt råd. Du har nog tur om du inte blir avstängd..

TV 4 visar vilken oerhörd taktkänsla de har igen, Juventus - Empoli vs Barcelona - Sevilla.. hehe! Genom att visa den första matchen live och den andra i efterhand visar de att de verkligen vill locka oss fans till att skaffa tv4 sport, korkskallar!!
Villarreal Knas
2008-01-15 10:19
Trist att du ska dra ner ett forum i skiten, andra sidan är du bara 14år....

En fråga till andra mer vettiga här.
Vad händer eg med Ronaldinho? Tidigare jagade Milan honom, blir de Chelsea eller kommer Barca ha råd att behålla honom nu när hans kontrakt påverkas av skatten efter sina 5år i Spain?
Barcelona jonny p
2008-01-15 09:21
om vi går vidare i cupen är det fri lottning i kvartsfinalen då? det borde det vara eller? Kan vi i så fall redan nu få revanch för el classico??
Barcelona Unikkati
2008-01-15 08:28
Forza Inter 1908!

kompisar vad är det han sitter och babblar om? först och främst våga aldrig koma hitt och säga att vi alltid har haft 3-4 spelare skaddade för du vill väll inte att jag ska ta och slänga upp alla skdelistor som har komit i barcelona? du komer att få världens chock! Och ne Cambi är inte i närheten av att vara bäst i mittfältet, inte änns fabregas, behöver inte nämna vilken spelare det är för någon skrev det innan :D!
Men kan hålla med dig att Zlatko är topp 3 just nu, Men läs noga här, ETO 5 Matcher 5 Mål? Säger bara Oj Oj!!!
Real Madrid Paco Buyo
2008-01-15 08:05
Barcelona Holländaren
2008-01-15 07:20
Sedan 1971

Holländska tränare: 21 säsonger/4 tränare/9 ligatitlar/3 Copa Del Rey/3 internationella titlar (2 Champions League, 1 Cupvinnarcup)

Icke-holländska tränare: 13 säsonger/11 tränare/1 ligatitel/4 Copa del Rey/2 internationella titlar (bägge Cupvinnarcupen)

Inte så svårt att säga vilken väg vi ska ta med den här klubben va? :)
Barcelona Ronaldinhoismx3
2008-01-15 04:25
Ämne: Maicon (BÄSTA HÖGERB....
snälla snälla...

vi fick ofta höra att vi var beroende av ronaldinho..men vart har han varit denna säsong? är vi fortfarande lika beroende av honom? senaste matchen spelade vi utan messi, dinho och deco det betyder nog att vi har ganska bra bredd

du säger att man u är beroende av ronaldo? han gör väldigt mkt och han är kanske skillanden mellan en 3-0 seger och än 1-0 seger..

men du glömde zlatan? zlatan är exakt som ronaldo är för man u..om inte ännu viktigare om man ser till kreativiteten alltså

by the way...cambiasso världens bästa innermittfältare? defensiva innermittfältare? hmm

jag anser att marquez, edmilson, yaya toure, diarra, vieira, gattuso även pirlo(han spelar väl som utgångs position defensiv även om han inte är någon grov jobbare?) sen har vi väl även emerson, sissoko, marcherano (stavning), mikel, makelele, paulsen m fl

sedan får vi inte glömma att även INIESTA är en bättre defensiv mittfältare än cambiasso och då kan iniesta spela på vilken position som helst nästan..

men missuppfatta mig inte...cambiasso är en väldigt duktig fotbollsspelare men att han är världens bästa på sin position nej nej..kanske någon enstaka match

kanske var off topic eller lite sent att svara på inlägget men jag ansåg att jag var tvungen..
Barcelona Criff
2008-01-15 01:45
Martin Selander, du glömde skriva att Keita är borta också ;)
Barcelona Barcelonito
2008-01-15 01:24
Nej de har inga samarbeten förutom att Beckenbauer och Laporta alltid har respekterat alla klubbar och visar varandra stor respekt. Har svårt att se Calderon nånsin kunna bli lika respekterad av andra klubbar.

Nya Camp Nou har inget med Allianz Arena att göra. Man skapade en tävling för vem som helst att komma med planering och en idé om hur arenan ska se ut. Sen valde en grupp ledare i Barcelona en vinnare.

Jag tjafsade aldrig med dig. :) Tiden får visa vem som har rätt och fel.

Ha det bra
Forza Inter 1908!
2008-01-15 01:10
Barcelonito
Ok vännen du tycker så jag tycker annat.. Men vi ska inte behvöa tjaffsa om en sån sak. Jag har en fråga till dig.Har barcelona någon som helst alliering med bayern münchen? Är Barca och Bayern vänner?

De bjuder ju varann på Alianza och Laporta cup, Van bommel gick dit av alla lag + nu Allianza bygger väll camp nou?

Tack för svar!
Barcelona Barcelonito
2008-01-15 00:49
Forza Inter 1908!

Du nämnde de själv. Ingen av de du nämnde är en superklassig kreativ mittfältare. Figo var det en gång i tiden men inte längre. Solari och Jimenez har aldrig varit det. Stankovic är något bättre men ändå ingen Iniesta, Kaka o Fabregas. Tyvärr men det håller inte i Europa.

Jag glömde inte Cambiasso. Anser bara inte att han ska stå för kreativiteten och har aldrig sett honom springa ifrån 2 spelare i hög fart och göra mål eller passa en genialisk pass i en stor match. Att du tycker att han är den bästa på sin position i världen förklarar annars hur mycket fotboll du kan.

Ha det bra.
Barcelona Barcelonito
2008-01-15 00:43
Zizou_nr1

Mycket kreativ? Om han är MYCKET kreativ, vad är då Kaka och gänget? Cambiasso är en av världens bästa deffensiva mittfältare men när det gäller kreativitet så har han långt kvar för att kunna bära ett lag till CL seger. Titta på alla vinnare genom tiderna i CL, då ser du att alla hade en kreativ superstjärna på mittfältet.

Rambla

Barcelona med Mourinho hade aldrig haft problem med självförtroedet och taskig inställning. Tror faktiskt att Rijkaard har misslyckats med den delen. Men som jag skrev tidigare på morgonen idag så skedde det en förändring efter senaste matchen.
Forza Inter 1908!
2008-01-15 00:41
Forza Inter 1908!
2008-01-15 00:40
Rambla
Skitsamma då...
Barcelona Rambla
2008-01-15 00:38
Ämne: Rambla
Men fan ska....
Han får väl tycka precis som han vill? När han sen motiverar varför han tycker som han gör behöver du inte bli ledsen i ögat och grina som en lite pojke bara för att han inte har samma tankar som du.
Forza Inter 1908!
2008-01-15 00:37
Rambla
Men fan ska han dra in INTER för. Alltså ok om han hade rätt. Men i maj ska vi se vem som har rätt!
Barcelona Suñol
2008-01-15 00:36
Forza Inter 1908!: Är du inte för arg för ditt eget bästa nu? Vem fan bryr sig om vad någon tycker om inters trupp ärligt talat? Gå och lägg dig pojkvasker...
Barcelona Rambla
2008-01-15 00:36
Ämne: Barcelonito
Fan sna....
Men lägg ner din aggressiva attityd. Kan du inte föra diskussion på en normal nivå kan du likväl låta bli att skriva här.
Forza Inter 1908!
2008-01-15 00:34
Maicon (BÄSTA HÖGERBACKEN)
Cambiasso (BÄSTA INNE MITTFÄLTAREN I VÄRLDEN)
Zlatan (TOP 3 ANFALLARE I VÄRLDEN)

Det är spelare som är bäst i sina posetioner just nu. Du kan fan inte glömma bort det. Sen varför drar du in Inter? Vi kommer att slå ut Liverpool. Inter,Arsenal,Man utd och Barca(delvis) spelar roligaste fotbollen i europa! Men fattar inte fortfarande hur du kunde glömma cambiasso?

Man utd: De e beroende av Ronaldo och Rooney. Har du sätt matcher utan ronaldo? De kan inte spela SKIT! Skillanden mellan Inter,Barcelona,Man utd är att INTER är ej beroende av 1 spelare. Det är Man utd tex.
Forza Inter 1908!
2008-01-15 00:30
Barcelonito
Fan snackar du för skit??? Lyssna Inter har skit bra trupp.För det första. Vi har alltid spelat med minst 3-4 spelare borta denna säsong. Hur fan ser inte du INTER som ett stor lag? Har du sätt Inter spela? Du snackar om att Inter inte har kreativa mittfältare? Höörruu har du hört talas om CAMBIASSO,STANKOVIC,JEMINEZ,ZANETTI,FIGO osv.... Cambiasso har spelat hur bra som helst. Alla i INTER har gjort det... Tro mig om INTER spelade i La liga skulle de vinna den i år. du kan fan inte jämnföra Inter i år med 5 år tillbaka! Inter kan spela bra fotboll nu. Vi har spelare som Maicon,Cambiasso,Zlatan,Zanetti,Stankovic och Cruz(som gör mål i varje match)... Snacka inte skit.
Barcelona Zizou_nr1
2008-01-15 00:28

Barcelonito//

Du glömde Cambiasso. Enligt mig är en av dem bästa mittfältarna i världen just nu! Mycket kreativ är han dessutom!
Barcelona Rambla
2008-01-15 00:25
Barcelonito:

Jag tror du har fel när det gäller Inter men är inte helt säker ändå. De känns starka och verkar kunna mala ner de flesta motståndare. Det ska bli intressant att se mötet mot Liverpool då båda är av samma typ, stenhård press från alla spelare och mycket fysisk fotboll. Inter tror jag är tunga att möta, åtminstone på San Siro.

Barça kanske har det mest talangfulla laget tillsammans med Arsenal. Det som vi tyvärr faller på är oftast inställningen och de idiotiska misstagen som kostar mål.
Barcelona Zizou_nr1
2008-01-15 00:24

Är det någon här som tycker synd om Saviola?

Jag tycker Raijkard var ganska orättvis mot honom och borde ha gett honom fler chanser att spela.

Hur som helst, han flyttar till Real med förhoppningar till större lycka där. Men helt iskallt sitter han på Reals bänk, för gott.

Starckars grabben. Han borde flytta till en klubb där han kan spela, istället för å slösa bort sin fotbollskarriär!

Ännu värre med Ezquerro. Jag fattar inte hur karln tänker. Man kan inte ens känna sig delaktig i framgångarna, när man inte ens spelar 1 minut i en säsong.
Barcelona Barcelonito
2008-01-15 00:17
Med lite bättre lag i Serie A så hade nog inte Inter klarat av o leda serien med 4-5 nyckelspelare skadade. United är den enda jag kommer på som skulle kunna göra det tillsammans med Barcelona. MEN det finns en stor skillnad: att hänga med i toppen eller vinna. Chelsea hänger med men kommer inte att vinna. Inte med Essien, Kalou, Drogba och Mikel borta just nu.

Förlåt till alla Interfans men jag räknar inte dom som ett storlag. Jo kanske i Italien men i Europa har de ingen chans. De lär ha många spelare men så länge de inte har 2 bättre kreativa mittfältare så räcker de inte till. Figo, Solari, Stankovic... Det är för dåligt helt enkelt. De har ingen Messi, Kaka, Iniesta, C.Ronaldo, Fabregas osv. Håll Zlatan stenhård så får ni se hur kreativa de övriga är. Maicon är väl den mest kreativa efter Zlatan och han är högerback.

Liverpool har inte vunnit ligan på 18 år och är alltid förhandsfavoriter. Men man kan ändå räkna med de i Europa för att de har lyckats där. Inter har inte vunnit CL sen 1965. De döpte deras arena efter han som låg bakom allt, Meazza.
Annons: