/spanien/barcelona/forum/21758.aspx/spanien/barcelona/forum/21758.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Foadinho_2pac
2008-01-19 02:27
Det går inte en dag utan att det blir nån tjafs med ett annat lags fan här i Rambles. Irriterande!

Nu till laget hoppas Messi får vara med i truppen (om läkarna tycker att det är okey) så han åtminstone kan få komma in de sista 10.
Barcelona Rambla
2008-01-19 01:37
Hörrö dammsugaren, ta och töm din påse någon annanstans. Det var ju just det du tydligen själv inte begrep. Bara genom att kalla sig dammsugare och slänga sig med allehanda klämchecka uttryck, ja då tror man verkligen att man håller i taktpinnen på SF.

Du läser ett inlägg om Zlatan som du inte håller med om och känner dig genast tvungen att fåna dig och trycka ner den som skrev inlägget. Det behövs inget geni för att räkna ut att det inte dröjer så värst länge innan den gode Rey Etoo9# försöker ge svar på tal genom att kalla dig korkad som inte tycker som han gör och så är karusellen igång. Vilket säkerligen resulterar i ett tiotal meningslösa inlägg mellan er där ni bara käftar och aldrig lär bli överens. Men hej, lycka till om det gör din dag.

Om det inte framgick, så anser jag att Rey Etoo9#s inlägg var meningslöst, intetsägande och framför allt en helt orättvis beskrivning av Zlatan.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-01-19 01:16

Bedöms inte "årets lag" av det man gjort säsongen innan?

Förstår inte riktigt vad årets prestationer har med saken att göra.

c.Ronaldo,Messi,Drogba,Zlatan(jag har säkert glömt en massa men jag kommer inte på mer) mm var alla strålande, känns som vissa är en aning enögd men visst lätt att det blir så.

Jag vet inte om man kan säga att Zlatan bär inter på hans axlar men mycket går via honom och han är hur grym som helst, Drogba därimot bär eller bar Chelsea på sina axlar hur gick det när han inte spela?

Massa oavgjort och förluster!

Klart som fan att dessa är kandidater till att var amed årets lag.

Aja ingen ide att forsätta på denna disskusion den verkar ändå vara avslutad.

A bid you all adiue.
Volta Dammsugare
2008-01-19 01:04
@Rambla

- Alltid kul med folk som tror sig hålla i svenskfans-taktpinne.

"Det är inte V75 vi diskuterar här."

- Oj, ser man på. Du är ju en skarp individ. "Lycka till med eventuella högre studier."

@Ronaldiinho

- Zlatan kan bara inte vara med. Han är självskriven där. En annan sak som jag däremot kommer alltid att vara nyfiken över är hur en Zlatan och en Ronaldinho i ett och samma lag hade sett ut? Träningarna hade garanterat varit full ös och rock and roll men själva matcherna är lite av ett mysterium för mig. Flipp eller flopp?

Mvh:
Barcelona Ronaldiinho
2008-01-19 00:47
Okej zlatan kan vara med men då borde messi spela brevid honom, drogba har gjort 5 mål i ligan och inte så många i CL heller den här säsongen.

Messi har 8 mål i ligan och 4 mål i CL
och i våren var han gryymmmt bra i Ligan.
under sommaren så lyste han i Copa America.

Han har defentivt visat mer än Drogba och förtjänar sin plats i UEFA's startelva.
Barcelona Rambla
2008-01-18 23:03
Dina synpunkter som talar emmot honom är sen så lätta att genomskåda att dem är inte ens värda en halvdels sekund av reflektionstiden .

Då kan man ju undra vad du gör här?

Gud vad kul det är med alla dessa "tok-roliga" klatschiga metaforer som så många envisas att slänga sig med, så som tex "alla hästar inrapporterade i stallet" och liknande. Det är inte V75 vi diskuterar här.

Jag blir så trött....zzzzz
Volta Dammsugare
2008-01-18 22:52
Ämne: Messi inte med årets....@Rey Etoo9#

- Ibra överskattad? Uppenbarligen så är inte alla dina hästar inrapporterad i stallet. Dina synpunkter som talar emmot honom är sen så lätta att genomskåda att dem är inte ens värda en halvdels av en sekund av reflektionstiden .

Kort och gott: Bland så många bling-bling spelare där ute så är ibra den ende som verkligen levererar. Effektivitet är ett signum med dagens Zlatan. Fyra år Iitalien snart – snart med en fjärde scudetto på kontot.

I början, när Zlatan verkligen blev verklighet för inter så var jag emot. En diva sa jag. Som enbart tänker på sig själv och ingen annan. Han kommer att sabba hela stämningen i laget. Det här kan bara sluta illa. Men det han har gjort här har varit det motsatta. Han lyckades med en sak som så många stora fotbollsikoner före honom försökte med – att nämligen spola bort inters stämpel som den eviga tvåan. Bara en sån sak....

Ett rykte som uppkommer sen lite alltför ofta är Zlatan och Real (Real, som är ett lag jag verkligen avskyr förövrigt). Här bör ni verkligen hoppas på att det är och det förblir ett löst rykte och inget mer än så. För om i någon mardrömsscenario och han hamnar i Real, då kan du käre ”Rey Etoo9#” börja viska namnet ”la liga vinst” vid varje säsong-slut så länge han spelar där. För närmare än så kommer du aldrig vara en la liga seger om hans spel står till förfogande för det äckliga laget i Madrid.

Mvh:
Barcelona Rey Etoo9#
2008-01-18 22:08
Unikkati/
haha tyvärr inte men all heder åt den som gjorde det!. jag uppmanar alla som inte sett den att kolla, ett riktig mästarklipp:D
Barcelona Messidinho 10
2008-01-18 21:44
va ska man säga. Dom som varit med om det vet mest. Rivaldo fick se sin karriär förstöras när han lämnade Barca, ett val jag önskar han aldrig hade gjort.Han nämner också att en spelare som Messi kmr se på hur Ronnie hanterar situtionen, för att kanske göra samma sak när han kommer upp i den åldern. Hoppas verkkligen att Messi stannar i Barca för alltid!

Rivaldo e Bäst och kmr alltid att vara d.
Barcelona Unikkati
2008-01-18 21:12
Rey Etoo9

Underbar video, du som gjort den eller? för man blir verkligen ledsen när man ser dem spela så! för det är så jävla underbart spel så det inte är sant, om vi bara kan koma upp till hälften vad vi gjort 05-06 så komer vi vinna alla titlar tack vare våran försvar för den är mer stabil änn på många år!
Barcelona Rey Etoo9#
2008-01-18 20:37
Messi inte med årets lag? skrattretande asså ibra är så F***** överskattad asså vi bler ju bombaderade av vad som händer alltså fakta i minsta detalj. *Inget Mål i landslaget på två år(strejk inkluderat)
*Kan bara spela med världsspelare
*Har bara imponerat från början av säsongen!(Noll mål i cl förra året)
*Och i visa matcher är han bråkig han visar brist på hjärta man kan tro att han enbart fokuserar på sin egen prestation och S-k-i-t-e-r i de andra! och i vissa topp matcher försvinner han TOTALT.
Real Madrid Ramos y Hierro
2008-01-18 20:24
och för övrigt kolla länken

HALA MADRID PARA SIEMPRE
Barcelona 2santos
2008-01-18 19:48
Ämne: Messi borde väl ta p....
Man tycker de...
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-01-18 19:26
Min Ronaldinho video på länken. Barcelona vinner 3-0 på söndag!

Visca Barca y Ronaldinho
Barcelona BarcaFan!
2008-01-18 19:22
tack för svaren Barcelona # 7
Barcelona Ronaldiinho
2008-01-18 19:10
Messi borde väl ta plats i UEFA Team Of The Year !

Barcelona A.Gaudi
2008-01-18 18:23
underbara tider :)

vilket legendariskt gäng det där.. så fantastiskt att larsson fick vara del av det också. nu krävs det en adrenalin kick och en rejäl dos självförtroende så kanske vi kan börja arbeta oss dit igen.
Barcelona Rey Etoo9#
2008-01-18 17:30
ojj, ursäkta glömde klippet
Barcelona nemo
2008-01-18 17:22
UEFA Team Of The Year är nu publicerat. Den här gången är det bara Abidal från oss som lyckats slå sig in i startelvan. Mer information finns i länktipset.
Barcelona PILZNER_POJKEN
2008-01-18 17:10
Vilket klipp?
Barcelona Rey Etoo9#
2008-01-18 16:56
Kolla på detta klippet och se om ni hittar skillnaden på barca idag och igår, ronaldinho när han var som bäst med hela laget det är ett samlat klipp från barcas höjdpunkter från 05/06 snälla kolla på det!
Barcelona Foadinho_2pac
2008-01-18 16:47
SPÄRRA THE REPORTER NU!!!
Alltså jag får damp på såna "fans" sluta snacka skit och dra härifrån IDIOT.
Barcelona Barçelona
2008-01-18 16:37
Kan någon skicka länk till när Barcelona vann la liga 06/07 ?

VISCA EL BARCELONA !
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2008-01-18 15:56
Barcelona#7
Om man läser det här så förstår man att han är köpt som 2andra målvakt . Valdes går bara inte och peta :D.

“As the coach and head of goalkeeping, I think it’s important that he is a person who can accept what his role is going to be and wait for his chance and not throw in the towel. He needs to know that Víctor Valdés is our first choice and will remain so, but also that he’s got to put the pressure on, put in the work every day to win our confidence and above all to be ready for the day when we need him.”

Nån som vet när Pinto presenteras och vet hur man kan se presentationen?
Barcelona Rambla
2008-01-18 15:54
Egentligen är jag trött på debatten om Ronaldinho men när nu alla vägrar att släppa det. Som jag ser det finns det två alternativ.

1. Vill Ronaldinho av egen fri vilja lämna klubben för att han inte trivs, vill han en ny utmaning eller vad det nu må vara, så ska han få lov till det. Låt han själv välja vilken klubb han vill till. Självklart ska klubben ha så bra betalt för honom som det bara är möljligt.

2. Vill han själv absolut stanna och kämpa på för att komma tillbaka till någorlunda bra form, så ska han inte tvingas iväg från klubben. Istället ska klubben och vi fans stötta honom.

När det gäller alternativ 2 så måste han självklart uppträda som ett proffs och sköta sig när det gäller träning och livet utanför fotbollsplanen. Han ska även acceptera om tränaren (vem det nu blir som tränar nästa säsong) väljer att bänka honom i någon match. Känner tränaren att Ronaldinho för dagen inte platsar i startelvan är det bara för honom att acceptera det.

Vi minns nog alla hur tidigare mindre begåvade presidenter tvingat iväg spelare som Ronaldo, Romario och Rivaldo. Jag har svårt att se Laporta skulle uppträda så. Han och flera andra inom klubben har alltid försvarat och stöttat El Gaucho. Åtminstone utåt sett mot media och inför fansen. Hur det sen är inom klubben bakom stängda dörrar kan vi ju bara spekulera i. Det har ju skrivits en hel del om att flera direktörer i ledningen hellre ser att man säljer Ronaldinho nu. Hur mycket av det som är sant är omöjligt att säga. Media skriver precis vad de känner för oavsett vad personen i fråga säger i en intervju.

Sen att han av fri vilja hellre skulle gå till Inter, Chelsea eller Milan kan man ju bara skratta åt. Behandlas han väl av klubben och av fansen så vill han nog inte spela någon annanstans.

Idag kan man läsa att han fortsätter sin rehabsträning tillsammans med Juano Brau och det ser väldigt bra ut. Det skrivs att han åtminstone är borta 15 dagar till.
Barcelona ¤ Ronaldinho ¤ 10
2008-01-18 15:30
Ämne: Rivaldo har HELT RÄT....
ALL RESPEKT TILL RIVALDO. När han säger så bra saker om vår bäste Ronnie OSV

Forca Barca Y Rivaldo Y Ronaldinho
Barcelona Nemo - Gudjohnsen
2008-01-18 15:25
Det är bara medgångssupportrar som vill ha bort Valdés och såna som inte ser hans storhet.

Om det var någon som räddade oss i CL-finalen så var det Valdés. Hjärtklappning när Henry fick ett halvt friläge.
Barcelona Rey Etoo9#
2008-01-18 15:23
För många av er underskattar valdes, Ni har fasnat på casillias cech som gör ögongodis räddningar varje match men det ni har glömt är att valdes i princip varje år släpper in minst mål. Alltså så sätter ni fina räddningar framför mindre mål vilket är helt tokigt.

PS. Valdes har släppt in minst mål i cl tsm med cech, gemfört med casillias 9!
Barcelona Criff
2008-01-18 15:10
The Reporter, var får du allt ditt skvaller ifrån?
Säg inte saker om du inte har en bra grund till det och kan hänvisa till någon källa.
Jag vet inte vad som är värst, pressen eller fans som dig.
Barcelona lill moe
2008-01-18 15:07
Gio och drogba är långt ifrån samma spelar typ.
Annons: