/spanien/barcelona/forum/21755.aspx/spanien/barcelona/forum/21755.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2008-01-17 00:23
Klint:

Visst, jag kan köpa det men han tar trots det upp en plats i truppen. Alltså, Rijkaards idealtrupp är 22-23 spelare och hade Santi inte varit kvar så hade någon annan spelare fått den platsen. Det är slöseri att ha en spelare som tar upp en plats och som inte knappt får spela när det tom är skadekris i laget.
Barcelona Ronaldinhoismx3
2008-01-17 00:22
Ämne: Ronaldinhoismx3 :
....
jaa exakt tänk om barca förlorar allt imorgon, hur kul skulle det vara om alla maränger sparkade på dig då när du redan ligger????

därför ska man hålla sig lugn

det kallas vett i skallen (K)
Barcelona Messi_Ronaldinho
2008-01-17 00:20
Ronaldinhoismx3 :

Tänk om morgondagen inte fanns ? Eller att Barca förlorar allt på en dag ?

Carpe Diem heter det ;-)
Barcelona Klint
2008-01-17 00:17
Ezquerro kommer aldrig att försvinna verkar det som. Han verkar inte direkt gråta floder över att inte få spela mer än 4-5 matcher per säsong heller. Egentligen så kan han väl lika gärna få stanna i truppen om han accepterar rollen som typ nionde anfallare. Inte många andra spelare som hade gjort.

Men visst är det optimala att göra sig av med honom och låta någon från Barca B få agera nionde anfallare.

Fast Ezquerro har blivit lite av en maskot. En kultfigur på något sätt.
Barcelona Ronaldinhoismx3
2008-01-17 00:16
varför ska vi hålla på och skratta åt marängerna bara för att de åkte ur cupen? visst kul vi är fiender men hur kul är det när de skrattar åt oss när vi förlorar?

exakt, ta inte bara tillfället i akt, tänk långsiktigt och visa att vi är bättre än dem för det är ju bara barnsligt tycker jag...
Barcelona Rambla
2008-01-17 00:14
Barcelonito:

Det är tom brittiska pund, och det är summan de tror de ska få för Drogba. Kommer aldrig att ske efter alla hans uttalanden och med tanke på hans ålder.

På tal om Santi. Han lär inte försvinna i detta fönstret heller som det verkar. Eller vad tror ni? Jag har inget personligen emot honom, han spelar ju ändå aldrig men samtidigt är det fel då han tar upp en plats. Tänk om någon kunde få hans trupplats istället, som var lite bättre och som kunde fått lite speltid.
2008-01-17 00:13
Jag kan rekommendera en låt åt alla Maränger och Espanyolfans därute :

Justin Timberlake - Cry Me A River

=D
Barcelona Barcelonito
2008-01-17 00:10
Haha vart får de alla historier ifrån? Messi mot Drogba? Haha, tror inte ens Abramovich skulle våga komma med det förslaget. Värderar de Messi till 30 m. Euro? Om Messi kostar 30 så borde man kunna få Drogba gratis. :D
Barcelona Klint
2008-01-17 00:07
Zambrotta undviker nog fortfarande att resa med taxi. Nu lär ju taxichaffisen vara ännu mera pissed off!

Vad ska vi med Drogba till? Vi har Ezquerro!
Barcelona Barcelonito
2008-01-17 00:05
Rambla

Haha, ja precis. Ingen Barcafan vågar åka taxi ikväll efter Reals och Espanyols förlust. Om man nu vill slippa alla diskussioner på katalanska och svordomar.
Barcelona Rambla
2008-01-17 00:03
Haha, jag kan inte sluta skratta.

Jo, Messi lär ju säkert vilja gå till Chelsea i utbyte för Drogba så han ska få tillåtelse att gå till Barça. Laporta kommer heller inte kunna sluta skratta om en sådan begäran kom. Roman, behåll du Drogba, jag tror knappast någon i Barcelona är speciellt intresserade ändå.
Barcelona Mot Nya Tider
2008-01-17 00:02
OM Barça gör sitt jobb, vinner sina matcher, plockar poängen så kommer vi vara mästare. Madrid kommer att tappa mer poäng, var så säkra.

Lite intressant statistik ;

Real Madrid 04/05
8 förluster, 2:a plats i ligan.

Real Madrid 05/06
8 förluster, 2:a plats i ligan.

Real Madrid 06/07
8 förluster, 1:a plats i ligan.

Senast Barça hade mer förluster i ligan än Madrid var säsongen 02/03. Så, bara fokus på vårt spel, våra matcher och våra poäng nu, så kommer det vara Puyol istället för Raùl som lyfter bucklan maj månad. Inga onödiga poängtapp som förra säsongen, där vi gav bort guldet. ;D

Är det bara jag som tycker att Pinto borde odla skägg igen? Skulle nog sätta skräck hos många anfallare när han får spela ;D ( Se länk )
Barcelona ¤ Ronaldinho ¤ 10
2008-01-17 00:00
Är det någon som vet än vart finalen spelas i Cdl ?? .. Det är i alla fall inte på Santiago.B igen va ?

Forca De Barcelonita
Barcelona sthlminho87
2008-01-16 23:53
kolla denna stekarn....!!!!

Namn: Royston Drenthe is the best! Real Madrid » Svara inlägg
Sänt: 2008-01-16 23:44
Jag satt och kollade på reals trupp och konstaterade att vi har så otroligt många unga spelare som är riktigt bra redan nu och som kommer bli bättre:
Ramos
Pepe
Drenthe
Marcelo
Gago
Higuain
Robben
Sneijder
Balboa
Robinho
Soldado

Fy fan vi kommer äga mer än vi gör nu om vi behåller alla de här. Vi har verkligen ett lag för framtiden det tycker jag är riktigt kul! till skillnad från tex barca
Barcelona Klint
2008-01-16 23:43
Både Madrid och Espanyol åker ut under samma kväll. Kan det bli bättre?
Barcelona Rambla
2008-01-16 23:40
Ämne: Kvällen blev perfekt....
Du menar taxichaufförerna? De enda fans de har. :D
Barcelona Barcelonito
2008-01-16 23:35
Kvällen blev perfekt när Espanyol åkte ut för mig. Glädje för alla i Barcelona förutom ett par fans som Espanyol har.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-01-16 23:34
Iniesta citat: (2008 är Barcas år!)

Barcelona Barcelonito
2008-01-16 23:33
Cannavaro sa för 2 veckor sen att Real skulle vinna trippeln. Då får han se till o göra mindre sånna misstag som han gjorde idag vid målet tycker jag.
2008-01-16 23:32
Haha kan bara skratta åt Real madrids elände nu =D

Kommer sova gott denna vackra natt !

Herregud dom klarar inte av Mallorca. Barca fixade Sevilla med flera nyckelspelare borta ex Deco, Ronaldinho och Messi.

Real Madrid är i en svacka ? NEJ!

Real Madrids spel börjar äntligen återspegla sig på resultaten. Rättvisan är på gång, 2008 !
Barcelona Rambla
2008-01-16 23:25
Mot Nya Tider:

Haha, såg min miss först nu. Han gjorde i alla fall vad han är bäst på i kväll, missade en massa målchanser.
Barcelona Messi-Lona
2008-01-16 23:22
Ämne: Dummaste jag hört by....
varför gemmför du förr , det är nya tider nu .. jag förstår dig du e säkert 16 år och är henry fan det e därför du försvarar honom och du va den enda som gjorde det oxå.. Jag är ingen expert själv men jag säger bara vad jag tycker och sen kommer du som värsta experten och tror att du kan allt, det e du som ska skärpa dig jag e 23 år och har varit barca fan sen jag var 9år och till skillnad från dig så vill jag att det ska gå bra för laget än att det ska gå bra för henry.. Henry kommer endå att lämna inom ca 2år så vänj dig vid det men njut av det som finns kvar av honom, gäller även drogba om han kommer dom är endå 30år, men jag tänker i längden jag vill inte att barca ska vara beroende av 1 el 2 spelare men om du vill det så får du hoppas på det men jag hoppas inte på det..

låt mig tycka vad jag vill så får du tycka vad du vill jag gillar barca så mycket att jag inte ens vill tjafsa med en barca fan.. peace kompis
Barcelona samot
2008-01-16 23:14
2 assist och ett mål av guily 4-0 till roma
Galáctico
2008-01-16 23:14
Lycka till i cupen så syns vi i Supercupen;)
Barcelona A.Gaudi
2008-01-16 23:09
Celtic Celtic celtic!

det är matchen jag längtar till.. hoppas vi glänser rejält i den.. fats jag gillar att vi har, för en gångs skull, lite underdog status i årets CL.

känns som att vi har blivit lite utdömda och inte längre favorittippade i CL. kanske kan bli en motiverande bonus för oss.
Barcelona Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*
2008-01-16 23:07
Oj, Det blir tufft!
Barcelona Mot Nya Tider
2008-01-16 23:07
Ramooooos :-)

Okej, vi får se vad du säger efter att Totti & Co slagit ut er ur Champions Leauge. Men du skulle väl inte bry dig, eller Real Madrid. För Champions Leauge kommer väl också då bara vara en 'skitcup' enligt dig, eller hur? ;D

2008 hoppas jag blir året då Real Madrid för en gång skull har turen EMOT sig. Det har börjat helt okej faktiskt. Mot guldet Barca!

Rambla

Inte visste jag att det fanns två Saviola hos Marängerna ;P

Ser fram emot helgen, derbyt i Madrid spec. ;D
Barcelona Foadinho_2pac
2008-01-16 23:06
Rambla

Ett bra tips!
Bara bry er inte om de vi vet hur de är så orka locka de in hit och börja tjafsa.
Barcelona FCB10
2008-01-16 23:06
Vi ska möta Villareal i kvartsfinalen!
Barcelona Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*
2008-01-16 23:05
Vilka blir det i nästa omgång nu då?
Annons: