/spanien/barcelona/forum/2175.aspx/spanien/barcelona/forum/2175.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2015-09-10 17:04
FIFA är en maffia organisation, dom vill stoppa våran dominans det vet vi sedan länge. För detta är inte normalt det är någon som verkligen är ute efter att skada våran klubb.

Jag väntar fortfarande på Bartos uppgifter där han under Tata menade att det finns personer som vill skada oss. Well hitta dom personerna och avrätta dom ( inte döda) men ni fattar vad jag menar.
Barcelona the cameroonians
2015-09-10 16:59
@Rambla~:

Ja, nu kräver de att Barcelona ska visa upp alla papper gällande spelarna och deras licenser. Och i väntan på detta stänger de alltså av dem från spel. Jisses - låter som att det är värsta traffic-caset alltså.
Barcelona påfågeln
2015-09-10 16:53
enkos: De har inte köpt TV-rättigheterna, bara sett till att ta del av Unibet:s rättigheter för att streama via deras sajt (de har säkert fått betala för det, eller gjort upp om att Unibet får göra reklam under sändningar eller liknande). Men förhoppningsvis ska man via Aftonbladet kunna köra fullskärm. Edit: Unibet såklart, precis som the cameroonians säger, ändrar.
Barcelona enkos
2015-09-10 16:52
Ja nu såg ja de tar det från United
Även bet365 sänder live både serie a o la liga varje match o omgång
2015-09-10 16:52
@enkos:

Det är ett samarbete med Unibet (och deras streamsida), och de har väl köpt in sig vid detta enskilda tillfälle. Inget långsiktigt alltså.
Barcelona enkos
2015-09-10 16:47
Hur köpte och av vem AB de rättigheterna. . Undrar vad de har kostat..
Barcelona Rambla~
2015-09-10 16:41
Fifa, en organisation som själva utreds för korruption av FBI, bedriver alltså en häxjakt på en fotbollsklubb. Fuck logic...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2015-09-10 16:39
Grattis alla fotbollsälskare - i helgen kan ni njuta av Ronaldo, Messi, Milanoderbyt och Guidetti. Sportbladet.se sänder alla 20 matcher från Serie A och La Liga helt gratis.
2015-09-10 16:37
WOW - FIFA har alltså stängt av ytterligare 8 spelare i ungdomsleden, bland dessa supertalangen Xavi Simmons som växte upp i Alicante och kom till Barcelona som 7-åring.

Hur hittar de felaktigheter kring detta undrar jag?
Läser man artikeln som är länkad finns det ingen anledning.

Det här känns mer och mer som en häxjakt där barns tillvaro ställs på kant och där FIFA åter igen visar sin vidriga sida.

Jag hoppas verkligen att det bara handlar om administrativa fel och att detta reds ut innan barnen och dess familjer hinner ta någon mer skada.
Barcelona Smogen
2015-09-10 16:35
Sportbladet sänder alltså helgens alla matcher i laliga. otippat och kul! Helt gratis säger dom!
Barcelona Meessii10
2015-09-10 16:34
Sportbladet visar helgens omgång av både la liga och serie a gratis på sin hemsida
Barcelona Neymars
2015-09-10 16:34
Aftonbladet kommer sända helgens matcher gratis.
Barcelona enkos
2015-09-10 16:15
Vilken länk var det nu som enbart räknar poäng på Europa spel? Jag tycker att alla matcher på alla plan borde räknas. . Och med tanke på att Real vunnit ligan bara 1 gång på mycket länge borde inte placerat de så högt..
Barcelona Rambla~
2015-09-10 16:14
Skulle det inte komma nyheter om tv-rättigheterna igår kväll? Har det verkligen varit "tyst" om detta hela dagen?
Flavía
2015-09-10 16:11
Sergi Roberto, who trained with the rest of the team today, wants to play on Saturday against Atlético Madrid [sport]

Barcelona Barcaholic
Enkos Det är bara Europa spel så som CL/EL som räknas. Det är baserat på antal poäng du tagit per säsong, inte antal titlar. Madrid har alltid kommit till Semi senaste åren och oftast vunnit dom "onödiga" gruppspels matcherna. Exempel är säsongen 2013/2014 då dom vann CL och vi kom bara till kvarten och vann ingen utav mötena mot Atletico så bara där stack dom mycket ifrån oss. Det är enkelt att räkna ut, men det är fortfarande bara statistik.
Barcelona Rambla~
@enkos:

Hur? Det handlar om mattematik så klart. Du får kolla hur poängen fördelas för vinster, oavgjorde resultat i gruppspelet och slutspelet i de olika turneringarna. Har man på förhand bestämt att det ger så många poäng för dittan och dattan, så är det bara så. Sen att man kan räkna och fördela poängen efter andra premisser är en annan sak.
Barcelona Kröjf
2015-09-10 16:07
Om jag varit personlig rådgivare till Piqué inför dagen presskonferens, hade jag nog frågat honom följande: Du spelar normalt sett på vår hemmaplan var och varannan vecka över två tredjedelar av året, hur många landskamper blir det i Madrid under en säsong? Piqué som är intelligent inser genast att de senare är försvinnande få vid en jämförelse. Jag fortsätter sen att påpeka för honom hur impopulär han var hos de egna fansen så sent som förra hösten, p g a sitt agerande såväl på som utanför planen. Vidare påminner jag honom att han precis som Cesc Fabregas valde att spela i England som ung, istället för att slåss för en plats i sin moderklubb (en "black" om foten för en person som aspirerar på en plats i folkets hjärtan som sann baracaikon). Jag säger sen till honom att nu har du din gyllene chans att bli hyllad som kung på Camp Nou vecka ut och vecka in. Ja kanske till och med bli lika populär och folkkär som självaste Carles Puyol bland barcasupportrarna i allmänhet och katalanska culés i synnerhet. Tro inte för ett ögonblick att fientliga "madristas" eller spanjorer i stort inklusive pressfolk, kommer att ta dig till sina hjärtan om du viker ned dig idag och ber om ursäkt för vad du "vräkt" ur dig. Risken är tvärtom att reaktionerna blir dom rakt motsatta; d v s att du stämplas som en feg mespropp som inte vågar stå upp för dina åsikter och hålla fast vid vad alla vet att du faktiskt sagt. Efter det frågar jag honom om han möjligtvis har några funderingar på att bli klubbpresident i framtiden. Piqué säger sannolikt att han inte alls är främmande för den tanken och att han gärna för familjetraditionen vidare. (farfadern var vice ordförande). Jag peppar Piqué en sista gång innan presskonferensen genom att lägga armen om hans axel och viskar i hans spetsade öra så alla härinne kan höra: Det är dags Tiden är inne för ett tal.Nu är det ditt val!!! Kungen är död. Länge leve Kungen!
Barcelona enkos
2015-09-10 16:02
Rambla

Hur kan Real vara före Barcelona om man går efter senaste 5 säsonger då Barca under tiden vunnit mycket mera
Barcelona Neymar N11
2015-09-10 15:53
Pique: "I think they whistle me because of Barça-Madrid rivalry, but I won't change. I'll always want things to go bad for Madrid." #fcblive
Barcelona Rambla~
2015-09-10 15:52
@enkos:

Allt handlar ju om hur man räknar för att komma fram till vem som ska stå överst i tabellen. Det finns säkert andra sätt där du kan få Atletico, Chelsea, Arsenal eller något annat lag där.

Går man efter Uefas rankningssystem, som kommer ifrån EL och CL-matcher som sträcker sig bakåt de 5 senaste säsongerna, ja då hamnar Real Madrid överst. Det är väl bara att gilla läget?
Flavía
2015-09-10 15:51
Jag kan varmt rekommendera artikeln som hyllar Piques agerande under presskonferansen.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-09-10 15:49
Det är bara att lära sig. Barca borde blanda sig in i Madrids alla affärer, körs med enorma kampanjer mot ledningen, spelarna, tränarna osv. Det är vardagsmat för Madrid mot andra lag. Är det någon som ifrågasätter höguppsatta madridistas i FIFA? Är det någon som ifrågasätter deras affärer i diktaturer i Mellanöstern? Är det någon som ifrågasätter vf Ronaldos sponsorpengar hamnar i Valencias ägares ficka? Eller gäller sånt bara Barca?

Madrid håller på med politik. Det är ett fascistiskt lag, det vet ju alla som har koll på historia.
Barcelona enkos
2015-09-10 15:44
På tal om ranknimg, vad är denna sida för något för den visar Barca som nr 1
Barcelona Rambla~
2015-09-10 15:43
@enkos:

Det håller jag nog med om men fan alltså, det känns ändå uppfriskande och svårt att låta bli och inte gilla hans benhårda integritet att stå på sig. Även om det kanske inte alltid är så smart eftersom det drabbar laget.
Barcelona Rambla~
2015-09-10 15:42
@DM1982:

Hans morfar som heter Bernabeu väl?
Barcelona enkos
2015-09-10 15:41
Piqué har blivit nagel i ögat på många spanjorer och många domare som kommer att behandla honom illa inte bara på läktarna utan även på plan. . Senaste röda kortet är bara början. .. Barcelona kommer också att lida för det..
Barcelona Rambla~
2015-09-10 15:41
...
Barcelona Rambla~
2015-09-10 15:40
Flavía
2015-09-10 15:31
@Barclasico:

Åtminstone fick Messi lättförtjäna pengar.
Annons: