/spanien/barcelona/forum/21748.aspx/spanien/barcelona/forum/21748.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca o Mort!
6/6/2008 17:33
Kimppa_fcb

Inget slår ändå Eto'os och Ronnies sammarbete. De få matcherna som de spelat tillsammans den här säsongen så har anfallspelet funkat relativt bra.
Barcelona Kimmpa_fcb
6/6/2008 17:30
BlueRed

David Villa, Benzema (Inte så trolig).
Barcelona BlueRed
6/6/2008 17:27
Ämne: Jag hoppas verkligen....
Frågan är om dem håller samma klass som han? Huntelaar verkar inte lämna Ajax, jag hittar inte någon mer än Huntelaar som skulle kunna ersätta han faktiskt.
Barcelona BlueRed
6/6/2008 17:26
Ämne: Gaucho_10//

Varfö....
Dem frisparkar som Henry har tagit dem senaste matcherna han fick lira när Dinho inte varit med har varit outstanding, dem är på mål och dem är hårda och farliga, han har känslan för frisparkar, jag ser han som vår förste frisparksskytt om Dinho inte lirar.
Barcelona Kimmpa_fcb
6/6/2008 17:24
Jag hoppas verkligen inte att Mancini köps, gillar inte honom och ser ingen plats för honom.
Han är ju en vänster springare så han tar säkert Ronaldinhos gamla position, men är han tillräckligt bra för det?

Messidinho_10

Kris om Eto'o säljs? Varför det? Finns många anfallare som man kan köpa om han går.
Barcelona BlueRed
6/6/2008 17:24
Kommer inte Laporta hem idag från USA? Alves borde bli klar då idag/imorgon?.
Barcelona Messidinho_10
6/6/2008 17:05
Vilken jävla miss av Laporta att släppa 2Santos. Att ha uppfostrat honom i så många år och sen bara sälja honom så tidigt är ett STORT misstag. Nu måste vi se till och behålla våra anfallare annars är det kris om ETO oxå skulle säljas.
Barcelona Barca o Mort!
6/6/2008 16:51
Montjuïc (D.E.P. PUERTA)

Han ville ju inte lånas ut!
Barcelona Andreas-3
6/6/2008 15:56
Gios kontrakt går ut nästa år och han kom inte överens med styrelensen om ett nytt kontrakt, därför såldes han för en billig peng. Han skulle gått gratis nästa år annars.
Barcelona RonaldinhoKungen
6/6/2008 15:55
Synd att vi tappar Giovani Dos Santos. Riktigt dåligt av ledningen att låta honom gå till ett så lågt pris. Hoppas vi värvar in Alves och någon offensiv kraft så är truppen spikad :)
Barcelona Montjuïc (D.E.P. PUERTA)
6/6/2008 15:38
Sicket misstag att sälja Dos Santos till SPurs.

Inget jäkla tålamod alls! Låna ut honom till Spurs och låt honom sedan komma tillbaka och visa varför han flyttades upp till A-laget till den gångna säsongen.

Alves på väg in? Jag gillar Alves men allt snack om honom känns lite oroande, som med Dos Santos... När man hör folk säg att Alves är på väg in är det som att höra Marängerna snacka om att Ronaldo är på väg till de. Som att han ska göra Barca till 05/06 bra igen.
Det tror jag inte men som sagt, jag är himla glad om Alves kommer till oss. Men jag väntar med att hylla en spelare till efter säsongen.

Vamos Barca mia!

PS. Grattis Sverige!
Barcelona PILMÀ
6/6/2008 15:22
Barça är alltid dåliga på att sälja spelare F*N.
Barcelona Unicef
6/6/2008 15:18
skulle vart skönt att sett Alves klar nu, då har vi stärkt defensiven något grymmt enligt mig, tex att kunna spela med dubbla pivots för tex borta matcher Yaya Keita känn på den=) sen kommer de bli riktigt kul längre fram i leden! BTW fy fan vad dåligt vi fick in på Gio! vi kommer säkert få samma pengar för Guddy!
Barcelona PILMÀ
6/6/2008 15:16
Säger bara lycka till G2S i PL trots att jag inte kan hålla kvar tårarna just nuuuuuuuuuuuuu.
Synd att man tappar en sådan talang, med ett sådant skjukttttttt summa F'n också.
Har aldrig tvivlat på hans potentiell.

G2S du borde ha bytt AGENTEN F' F*N synddddddddddd.

Hoppas nu att Gai flyttas upp men absolut inte samma spår.
Kwake
6/6/2008 15:04
Gaucho_10//

Varför skulle inte Henry våga ta frisparkar? han gjorde ju alltid det i Arsenal. Skulle tro att tränarna i Barca rankar Xavi/Ronaldinho högre? fast jag tycker Henry är minst lika bra frisparkskytt som Xavi iallafall.

Henry hade gjort mer mål om hade han fått ansvar att ta frisparkar och straffar som han gjorde i Arsenal.

Fast nu klagar jag inte, straffar har Barcelona för det mesta satt i år, men att sätta frisparkar har varit lite trögare. Med tanke på hur bra frisparkslägen dom fått.

Jag tror även och hoppas att även Ronaldinho och Eto´o stannar, för Barcas skull.
Barcelona Kallé
6/6/2008 14:43
Barca o Mort!,

Är rätt så säker på att Henry kommer lyckas bättre nästa säsong även om jag inte tycker han har vatt dålig 07/08. Han gjorde en del mål också.
Barcelona Barca o Mort!
6/6/2008 14:41
Kallé

Thuram och Deco slutar/säljs iallafall tror jag.
Själv är jag en REM-fan så hoppas att både Ronnie och Eto'o stannar. Hoppas att Henry drar men den chansen är liten. Vill gärna också att Rafa stannar då jag gillar hans spelstil och han passar ihop med alla mittbackar.
Barcelona Hoshiar
6/6/2008 14:37
----Messi----

Hoppas jag med
Barcelona Kallé
6/6/2008 14:26
Vilka av de som är kvar tror ni lämnar nu?
Jag hoppas i alla fall att vi får behålla MINST 3 av de stora där framme. Messi och Henry stannar. Sen tror jag att antingen Eto'o eller Ronaldinho stannar, eller båda två. :)

Tror att Thuram och Deco lämnar helt klart i alla fall.
Barcelona Hoshiar
6/6/2008 14:24
Mancini brukar väll mest spela på den positionen som Ronaldinho spelar på , kanske lite längre bak som höger mitt . Ronaldinho spelar ju mellan anfallare och mittfällatare till höger . Men ändån några av er påstar att han skulle kunna ersätta Deco . Hleb skulle vara en mycket bättre spelare att välja om nu man skulle välja nån av dom för att ersätta Deco , eftersom att Hleb kan spela släpande anfallare . Han är mer central än vad Mancini är . Plus att han är en mer lugn och passninsäker spelare än vad Mancini är.

----Messi----
6/6/2008 14:15
Hoppas ni inte menar allvar när ni säger att ni vill ha Mancini.
Barcelona Barca o Mort!
6/6/2008 14:09
Kallé

Nej han är inte utlånad han är såld.
Barcelona Kallé
6/6/2008 14:07
Är G2S utlånad på något vis eller han tillhör inte Barca alls längre? (Förutom summorna som Barca kan tjäna på en vidareförsäljning av honom.)
Barcelona Rambla
6/6/2008 14:01
Ämne: Rambla...
Vi skrev ....
Japp, så kan det gå ibland. ;)

När det gäller Mancini så tror jag att han blir bra mycket billigare än Hleb. Har svårt att se hur du tycker att han är en komplett spelare? Snarare en rätt så begränsad spelare som helst håller till på en kant. Väldigt ojämn men när han får till det så är han magisk. Nåja, vi får se hur det blir när det gäller honom.
Barcelona Ciao-V
6/6/2008 13:59
Rambla...
Vi skrev om samma sak i inläggen...
Så kan det vara ibland.
Barcelona Rambla
6/6/2008 13:56
Så då blev det klart med Giovani idag trots allt. Sjukt låg transfersumma men det är inget att göra åt, dåligt jobbat av ledningen att inte kunna få ut mer för honom. Jag gissar att hans agent har pushat på ganska så ordentligt för att få ner summan eftersom hans kontrakt går ut nästa säsong.

Summan landade på €6m + €5m (under fem säsonger). Dessutom så har Barça rätt till 20% av en eventuell transfersumma de första två säsongerna om Giovani säljs vidare och 10% under hela hans tid i Tottenham.

Edit: Heh, Ciao-V hann tydligen före. :)

Något säger mig att han får spendera en hel del tid i reservlaget den första tiden. Vi får se hur han tacklar det.

Adíos pesetero.
Barcelona Ciao-V
6/6/2008 13:55
Dos Santos säljs för 6 miljoner euro + 5 miljoner rörliga under fem år.

I artikeln framgår det också att FC Barcelona kommer att äga 20 % av rättigheterna om han säljs inom två år och 10 % under återstående tiden av hans karriär.
Inte så illa ändå.

Angående Mancini. Jag vill hellre ha Mancini än Hleb. Jag tror att han mer en komplett spelare än Hleb. Han skulle kunna vara en ersättare för Deco.
Så jag hoppas på Mancini som troligen är ligger på samma prisnivå som Hleb.
Barcelona Gaucho_10
6/6/2008 13:50
Du kan glömma Aquilani, har svårt att se att roma släpper honom, han är för bra helt enkelt

Gillar verkligen ideen om att vi köper Pirlo, sjukt bra spelare, och han behövs VERKLIGEN
Barcelona Davveinho
6/6/2008 13:47
rykten om mancini tkr inte om..
har aldrig gillat honom och tkr inte han passar i barca..
däremot hleb skulle jag gärna se i barca tröjan.
Hade även en tanke på Aquilani (stavning)
ung och otroligt bra de matcher jag sett ! :D
Barcelona Hoshiar
6/6/2008 13:45
Gaucho_10

Jag kan hålla med dig om att det är onödigt att köpa Mancini. Men att du tycker att Hleb skulle vara ett onödigt köp håller jag inte med om.
Annons: