/spanien/barcelona/forum/21742.aspx/spanien/barcelona/forum/21742.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona OkkaPokka1
2008-02-06 16:01
I CL finalen blir det Vi mot United. Ronaldo mot Messi. Fast en dröm vore El clasico i en CL final. Där vi skulle vinna. kan ni tänka er va knäckt real fansen skulle vara?
Barcelona barca__elve
2008-02-06 15:56
Kan någon berätta lite mer om han här Garay vet inte så mycket om honom...:D
Barcelona Rambla
2008-02-06 15:35
Barcelonito:

Jag tror att både Gattuso och Kaka kommer att hinna bli någorlunda friska till första mötet i CL. Mötet mot Arsenal kan gå hur som helst som jag ser det. Räkna aldrig ut Milan, som varje gång lyfter sig något oerhört när de har kniven på strupen. Vem minns inte förra året när de först efter förlängning gick vidare mot Celtic. För att inte tala mot Bayern, där de bara fick 2-2 hemma på San Siro för att sen vinna på Allianz Arena.

Något säger mig att vi kommer att få det riktigt svårt mot Celtic. Vi måste helt enkelt göra minst ett mål borta. Ni såg hur svårt Milan hade förra säsongen. Först efter lite magi av Kaka i en förlängning gjorde att de slog ut Celtic. Usch, jag fasar faktiskt för den matchen. Visst är Barca ett bättre lag, men den inställning och kämparanda Celtic alltid visar upp ska aldrig underskattas.
Barcelona Barcelona#7
2008-02-06 15:31
Jag tror att Real och Barcelona kommer möta varandra i Semifinal eller Final
Barcelona Kapten11
2008-02-06 15:28
Nä, men det finns ju andra spelare, även om Messi och Ronaldo känns givna för tillfället. Fast det är ju bara början av februari.

Milan hade fått det svårt oavsett om dom hade haft samtliga friska, nu är det nog helt kört. Jag tror faktiskt att Inter får det väldigt tufft mot Liverpool också.
Barcelona Beautiful_Barca
2008-02-06 15:25
Utmärkt att vi får in en ung back med fin framtid.
Har några år på sig att lära sig av Puyol och sedan ta över ansvaret den sorgliga dagen när Puye lägger skorna på hyllan.

PS:
Läste häromdagen att Fernando Navarro har spelat upp sig rejält de senaste veckorna. Han har också blivit uttagen till veckans lag två gånger.

Har han äntligen börjat blomma ut måntro?
Det kanske inte är för sent för han ännu. Han är väl bara 25.
Barcelona Barcelona#7
2008-02-06 15:24
Kapten11 //

Det finns också VM-Kval och det kanske inte går så bra för Portugal i Em?
Barcelona Kapten11
2008-02-06 15:23
Barcelonito

Det blir svårt för en icke-europeisk spelare att vinna priset, med tanke på sommarens EM-slutspel. Det krävs något alldeles extra.
Barcelona Barcelonito
2008-02-06 15:21
Tror ni Milan kan gå vidare mot Arsenal? Ingen Pato, Kaka, Gatusso och kanske även Ronaldo.

Det blir nog kort resa för Milan det här året precis som det blev för oss förra säsongen. Anledningen till båda gångerna är alla skador man drar på sina storspelare.

Vi hade Eto'o och Messi borta och nu har Milan 4 viktiga spelare borta.

En sak är säker: Kaka kommer inte bli världens bästa spelare nästa år igen. Ronaldo och Messi slåss om den beroende på vem som kommer längst i CL.
leon-E
2008-02-06 14:58
R_10_ME *
tack men ja kollade det sog inget där då tänkte ja ifall de kanske är eurosport men får helt enkel slå på nått bara =)
Barcelona FCB_Alex
2008-02-06 14:58
Någon som vet var man kan se Spanien - Frankrike går int på viasat och hittar inte heller i någon annan tv tablå
Barcelona Barcelonito
2008-02-06 14:56
Rambla

Ja det är verkligen riktigt bra värvning. Jag har alltid sett Albiol, Garay, Ramos och Alexis som de största backtalangerna i ligan och kanske hela Europa faktiskt tillsammans med Richards.

Bra att de än en gång förstärker deffensiven men för en gångs skull verkar Barca ha problem med det offensiva spelet. Modric är så lik Crujjf att man bara vill ha honom i laget för hans utseende. Nu återstår det o se vilken av Lahm, Alves och Rafinha som kommer till Barca.

Vem som än kommmer så måste vi ha 3-4 katalaner och Iniesta i elvan. Vi måste behålla hedern som Inter, Arsenal, Pool och Chelsea har tappat.
2008-02-06 14:55
Avspark 19.35, utan försnack.
Kan även rekommendera www.livescore.com för sådan information.
Barcelona R_10_ME
2008-02-06 14:51
leon-E
jag tror att viasatsport 2 eller 3!!
Barcelona the culé
2008-02-06 14:48
Barcelona#7

Matchen går på trean klockan 19:30

Barcelonito

Tror inte det är meningen att Garay skulle ta en plast i starelvan, iallfall inte första året.
Men jag har själv inte sett han spela, hur bra är han igentligen ?

Om nu Garay och Modric skulle komma till Barca i sommar så vore det ju grymt bra att få två utav dom mest eftertraktade spelarna just nu, men inget är ju klart än.

leon-E
2008-02-06 14:46
gubbar en fråga snabbt.. vilken knal visar spanien - frankrike? hittar ingenstans på nån tablå heller :S
Barcelona Rambla
2008-02-06 14:44
Barcelonito:

Thuram lär ju säkerligen lämna när hans kontrakt går ut nu till sommaren. Vi behöver faktiskt 4 mittbackar. Det är denna säsong ett bevis på. Skador kommer när man minst anar det. Marquez lär ju även vara ett alternativ som pivote precis som denna säsong. Oleguer får finna sig i att vara sista alternativ som mittback/högerback.

Garay är ju bara 21 år så han ses fortfarande som en talang. En fysisk stark spelare som är riktigt bra på huvudet vid offensiva fasta situationer. Han har en bra teknik, ett grymt skott och även ett bra passningspel.

En kanonvärvning som jag ser det. Matchas han rätt kan han bli en av de riktigt stora mittbackarna i framtiden.
Barcelona Barcelonito
2008-02-06 14:40
Gamla Barcahjälten Pau Gasol gjorde 24 poäng och tog 12 returer i sin första match med Lakers i NBA. Han har bara tränat 1 gång med laget och överglänste självaste Kobe Bryant.
Barcelona Karlssoooon
2008-02-06 14:40
3:an med sändningsstart 19.30 kan tänka mig att matchen börjar lite senare. Jag tänker då inte sitta och lyssna på Mjällby och Surbosse innan matchen det är en sak som är säker.
Barcelona Barcelona#7
2008-02-06 14:34
Visar dom Sveriges match mot Turkiet?

Om dom visar vilken kanal?
Barcelona Barcelona#7
2008-02-06 14:33
Om Drogba
Barcelona Barcelona#7
2008-02-06 14:32
Om Deco
Barcelona Barcelonito
2008-02-06 14:27
Rambla

Ja, Milan, Pool, Arsenal, Real har alla varit ute efter honom. Om han verkligen kommer nu så är det en riktigt grym värvning och det som imponerar mest på mig är att de försökte göra klart allt nu innan alla andra klubbar lägger bud.

Men det är ingen tillfällighet att Pernia säger så nu. Han vill att andra klubbar ska blanda sig in och öka budet. Men samtidigt säger han ju att han ändå lämnar för Barca.

Bra jobbat av Txiki och Soriano igen. MEN vad händer med Milito och Marquez?
Barcelona Rambla
2008-02-06 14:22
Heh, såg att du också läst det nu. :)
Barcelona Rambla
2008-02-06 14:21
Barcelonito:

Francisco Pernía, Racings president, säger att han har svårt att se Garay hamna någon annanstans än i Barca. Han säger också att han har varit i Barcelona och förhandlat med Laporta om Garay. Enligt honom så har Racing erbjudande från minst 6 europeiska storklubbar när det gäller Garay men att Barca ligger längst fram i förhandlingarna.

Jag såg här om dagen, om det nu var Sport eller EMD minns jag inte, att Racing hade värvat två sydamerikanska försvarare för nästa säsong. Så nog räknar de med att Garay lämnar.

Samma nyhet om Pernia finns nu även på Sports websida.

Vi får väl avvakta och vänta till Barca säger något officiellt, men nog är ryktet hett.
Barcelona Jycken
2008-02-06 14:19
Spaniens A-Landslag måste ha det bästa mittfältet i världen !

Xabi Alonso, Xavi, Iniesta, Cesc
Barcelona Barcelonito
2008-02-06 14:17
Santanders president säger att Garay går till Barcelona nästa säsong. De förhandlar och är mycket nära att komma överens och han blir förvånad om han inte går till Barcelona.

Kan man säga att han är klar?
Barcelona Barcelonito
2008-02-06 14:15
Criff

NEJ, det är helt nytt. Det står i de flesta stora tidningarna. Han lämnar Chelsea efter den här säsongen. Tror inte att man bara kan tillbaka den här meningen: "Jag äcklades av att skriva på för Chelsea." Milan gillar ju att köpa spelare över 30 så Drogba och Zambrotta går nog dit båda två.
2008-02-06 14:11
Enda anledningen till att läsa Sportal, som jag ser det, är om man varken förstår Spanska eller Engelska
Barcelona Barcelona#7
2008-02-06 14:02
Annons: