/spanien/barcelona/forum/21739.aspx/spanien/barcelona/forum/21739.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Shi
2008-01-17 21:47
Ämne: Domarna dåliga stand....
Jag själv känner att de laget som leder får sina små fördelar med frisparkar och vissa avgörande lägen. Kännder det nu oxå när vi leder att vi får frisparkar som vi absolut inte fick förut. Tror det beror på att domarna är ganska svaga i psyket och faller för trycket allt för ofta.
Barcelona Rambla
2008-01-17 21:41
Domarna dåliga standard jämnar ut sig i det långa loppet även om vissa fans inte vill se det så. När vi vann ligan de två säsongerna så kändes det att vi fick med oss mycket av domarna. Knappast något vi får nu. Speciellt på Camp Nou, där man alltid fick extra fördelar (det går inte att blunda för), men nu för tiden får spelarna inte ens gå upp i press innan det blåses för frispark för minsta lilla beröring. Får inte ett offensivt spelande lag vara aggressivt eller vad är det frågan om? Nåja, jag är säkert lite färgblind här men det känns faktiskt så många gånger.
Real Madrid Shi
2008-01-17 21:36
Ämne: Shi, Samtidigt blev ....
Det är nog bäst att vi lägger ner denna diskussionen om tur då du har din uppfattning och jag har min. Säsongen är lång och vi får se i slutet vad som avgör. Jag är nöjd sålänge domarna inte avgör något, de har inte varit lika dåliga som alltid denna säsongen men dock fortfarande håller det väldigt låg standard.
Barcelona R_10_ME
2008-01-17 21:35
titta på räddningen
Barcelona Rambla
2008-01-17 21:33
Ämne: vill bara undra om ....
Samuel Eto'o lämnade för ANC efter matchen mot Murcia i lördags.
Real Madrid Shi
2008-01-17 21:33
Ämne: Ämne: Hur ser....
Tror personligen att Vi kommer tappa poäng mot Atletico som ger er chansen att komma ikapp. Vi har visat sämre form och en hel del skador i baklinjen bådar inte gott mot deras giftiga anfall, sådet blir spännande och se hur det blir.
Barcelona barcadinho
2008-01-17 21:32
Jag rättar mig.
15 vinster av 19 var det till och med.
Barcelona Criff
2008-01-17 21:31
Shi, Samtidigt blev inte Muhammad Ali utboxad i 10 ronder för att sen knocka motståndaren pga ork.
Det är ju inte så att de lagen som spelar ut er de första 75 minuterna inte har några chanser. Utan det är stolpskott, ribbträffar, felträffar och självklart kanonräddningar utav Casillas.
I mina ögon har ni haft mer tur att lagen inte gjort mål på sina chanser än ni har stått emot för att förhindra det.

Kolla Henry innan han blev skadad, han hade träffat stolpen 7 gånger. Kalla det vad du vill, men det är vad jag kallar otur.
Barcelona R_10_ME
2008-01-17 21:29
redan kompis
Real Madrid bilo
2008-01-17 21:28
vill bara undra om etoo har åkt till afrikanska mästerskapet??
Barcelona Rambla
2008-01-17 21:28
Ämne: Hur ser ni på helgen....
Vinst för oss och förlust för er innebär ett gap på 4p. Då kommer spelarna i Madrid under en helt annan press. Framför allt från media.

Det närmaste tiden blir ju då mer spännande. Blir det dock status quo med 7p, så är det ju inte på något sätt avgörande för ligans framtida spänning för det kommer att dyka upp fler liknande situationer. Det är väl ingen som på allvar tror att både Madrid och Barça från nu kommer att ta full pott.

På något sätt så lyckas alltid Atlético klanta till det mot Real Madrid så ingenting förvånar mig längre.
Barcelona barcadinho
2008-01-17 21:24
Jag kollade lite statistik om Racing och det är något som man märker ganska snabbt.
Racing ligger sexa men om man tittar på deras anfallsspel ser man att

1) De har gjort bara 9 mål på bortaplan på 10 matcher.
2) De har gjort minst antal mål totalt (20 st), bland de lag som ligger mellan plats 1 och plats 9.
3) De har släppt in lite (bara 19 mål) emot sig, men 15 av de är på bortaplan och 4 är hemma.

Statistiken säger alltså att Racing kommer att ha mycket svårt att göra mål på Barca.
De är starka på defensiven men mest hemma (4 insläppta mål).

Barca vinner 2-0 !

Atletico har förresten åtminstone tre bra anledningar att vinna derbyt.
1) Revansch för förlusten på första matchen 2-1 mot Real.
2) De måste försöka hänga med på topp fyra om de vill ha en plats i CL.
3) Det finns knappt bättre än att vinna ett derby mot Real framför hemmapubliken.

Shi/
Vill du ha några lugnande ord?
Det är klart att Real är ett bra lag. Annars skulle ni inte ligga där ni ligger och det går inte att förklara 14 vinster av 19 matcher bara med tur. Men vi här hoppas på andra tider för vår egen skull och sämre tider för ditt lag.
Vi är båda överens om att det kan komma en svacka. Det är precis vad vi cules väntar på.
Barcelona Giovanni17
2008-01-17 21:23
Barcelona leder mot real madrid i basketen med 52-51:D
Real Madrid Shi
2008-01-17 21:10
Hur ser ni på helgens intressanta omgång? Vi har en riktigt tuff match på bortaplan och ni har en tuff match hemma.

Blir det en avgörande omgång för ligans framtida spänning?
Barcelona Rambla
2008-01-17 21:06
Shi:

Fair enough. Då kanske du kunde koncentrera dig att disktuera något meningsfullt istället för att irritera och hänga upp dig på inlägg från culés som bara är one-liners om Madrids tur, hur Madrid suger osv. Du får helt enkelt acceptera sådana inlägg och strunta i att ge svar på tal för du borde veta att det inte leder någon vart. Var glad att du slipper se de inläggen på ert forum.
Barcelona Barcelonito
2008-01-17 21:05
Jag har sagt det innan: Madrids spelare är i bättre form rent fysiskt än Barcas spelare. Tänk på alla skador i Barcelona och Madrids avgörande efter den 75:e minuten. Det måste bli bättre och hårdare träning i Barca. Det är ingen slump att Guddy har blivit nästan ordinarie i Barca och petar Ronaldinho och Deco ur startelvan främst på bortaplan. Han har bättre fysik, springer mer och har bättre inställning.

Men Barca har blivit bättre de senaste matcherna och har även visat att de kan kontrollera matcher utan boll. Som mot Sevilla t.ex. Det är en klar förbättring.
Real Madrid Shi
2008-01-17 20:56
Ämne: Jag pratar inte om f....
Criff

Har du inte tänkt på att att vi avgjort sista kvarten kan inte vara tur varje gång utan bero på något? Enligt mig beror det på att vi mal ner våra motståndare under 90 minuter för att sedan gå på knock och allt som oftast avgöra sista kvarten då motståndarna inte orkar hålla emot.

för att ta en liknelse. Muhammed Ali kunde ta mycket stryk under sina fighter för at kunna gå på knock när det började närma sig slutet.
Barcelona Criff
2008-01-17 20:47
Jag pratar inte om förra säsongen utan om denna som spelas nu.
Real Madrid har blivit totalt utspelade i många matcher för att sen i slutminuterna få in ett avgörande mål.
Jag har gnisslat mina tänder många gånger.
Det är tur! Inte skicklighet.
Igår vann Mallorca med tur, lite gnälligare domare hade ni kunnat få minst 2 straffar och alla spelare hamnade på fel stödjeben i skottögonblicket eller något annat. Det var en match där Mallorca hade ALL tur och Real hade all otur i världen.
Storlag behöver tur för att vinna, helt klart. Reals har varit väldigt överdriven därför satt nog alla Barca fans och väntade på att vändningen skulle komma.

Så att säga att ni ligger 1a pga skicklighet håller jag absolut inte med om.

Förra säsongen hade vi en kollaps medans ni kämpade och spelade framförallt bra fotboll.
Real Madrid Shi
2008-01-17 20:27
Ämne: Jag håller med om at....
Barcelonito

Tack äntligen en som insett att allt inte handlar om tur, tack!

Rambla

Jag föredrar och inte föra några diskussioner i Reals forum då det finns inget intressant med folk som håller med om allt eller kritiserar allt som är mot Real, ingen direkt självkritik därinne. Ni/du borde inte ta det som att jag försöker irritera er utan, jag föredrar och diskutera med folk sm inte håller med om allt man säger.
Barcelona Foadinho_2pac
2008-01-17 20:16
Ronaldo (meka): Verkar som du har glömt bort när alla maränger på erat forum hoppades på att Messi skulle bryta benet, sen när han skadade sig så firade ni som om ni nyss hade skrivit på för Real madrid.
Barcelona Barcelonito
2008-01-17 20:00
Jag håller med om att Madrids framgångar inte beror på tur. Det är bara en dålig förklaring som inte är logiskt. Madrids ligaseger berodde mycket på dålig självförtroende hos Barca och Rijkaards misslyckande att hålla ihop truppen. Madrids ledning, spelare och tidningar kom hela tiden med nya respektlösa komentarer och trycket från media blev för stor för Barca. Medan Madrid kämpade och slet och inte accepterade en förlust och till varje pris gjorde mål i sista minuten och visade stort hjärta. Nu spelar de inte så bra fotboll i vanliga fall men vinner ändå och igår när de spelade bra förlorade dom och de kommer att förlora många poäng i fortsättningen också.

Barcas misslyckande eller lycka har inget med Madrid o göra. Det är i Barcas egna händer och de måste se till att inte göra om samma misstag som förra säsongen. Nu har de trots allt insett att det handlar först o främst om vinster och inte propaganda fotboll varje match.
Barcelona Rambla
2008-01-17 19:48
Shi:

Allvarligt talat, istället för att komma in hit och dryga dig så kan du väl gå in till ert. Du vet det där forumet där man bara får vara om alla stryker varandra medhårs. Det där forumet som är stängt för alla andra bara för att ni inte klarar av en diskussion. Trots det så har ni mage att ideligen invadera det här forumet som spyflugor och raljera om avundsjuka och om hur jävla bra ni är.
Real Madrid Shi
2008-01-17 19:42
Ämne: Shi,
Menar du att M....
Om vi är så jävla dåliga och inte kan avgöra får vi väl skylla oss själva.

Smogen

Finns ett uttryck som lyder "bra lag skapar sin tur" detta stämmer. Jag tyckte också att ni hade tur i början säsongen 04/05 då ni dominerade i ligan, men som tur var insåg jag att tur är en liten del av det hela.

Ni kan snacka om tur när domaren ger oss segrar osv det där har inte ärliga segrar men att skylla på att våra motståndare träffar stolpar är bara patetiskt och bevisar på avundsjuka.
Barcelona Smogen
2008-01-17 19:11
Ämne: Ämne: "Namn: ....
Ni är ju naturligtvis, under en hel säsong, duktigare än t.ex. Real Murcia, men ni har ändå haft en otrolig flyt denna säsongen.
Visst, ni har några grymt effektiva målgörare och en fantastisk målvakt i Casillas. Men när motståndarna gång på gång missar öppet mål, träffar stolpen och ribban och ni konstant lyckas göra avgörande mål i sista minutrarna så är det ju inte bara skicklighet. Då är det ganska mycket tur inblandat också.
Barcelona Criff
2008-01-17 18:40
Shi,
Menar du att Mallorca vann på skicklighet igår eller?
Real Madrid Shi
2008-01-17 18:37
Ämne: "Namn: reul madrid ....
Haha, kan inte förstå att ingen är stor nog att erkänna att Real leder ligan eftersom vi helt enkelt varit bäst och är ruggigt starka, otroligt pinsamt och skylla det på tur, bara för man inte spelar glädjefotboll alá Barcelona anoo 2007 så betyder det inte att man har tur när man vinner. Fotboll kan spelas på mer än ett sätt, vi spelar med effektivitet. Så ta det som en man och va stora nog att inte skylla på tur bara sorgligt.
Barcelona Criff
2008-01-17 18:15
"Namn: reul madrid » Svara inlägg » Tippar REAL-VIL 3-1
Sänt: 2008-01-17 17:21
Jasså, jag blev spärrad i Barcelona forumet för att jag gav dem den kalla sanningen."

Vad var den kalla sanningen? hehe

Allting både han och vi säger är något ingen kan veta. Vem vet om vi kommer stå som segrare men klart tror vi det och hoppas. Samtidigt som han hoppas på sitt Real, men någon sanning ligger det inte i något utav det.

En sak är säker och sann i alla fall, Real Madrid ligger 1a pga tur och effektivitet. Dem har blivit utspelade i många matcher detta året i ligan men ändå kommit därifrån med 3 poäng.
Hoppas förändringen kom igår :)

Shi, du måste missat Saviolas slängningar som jag fick till minst 2 gula kort.
Barcelona Smogen
2008-01-17 18:12
Ämne: Smogen/
Hur fan kan....1. jag skrev dessutom vrickning, inte att jag önskar att han bryter benet på 4 ställen som jag egentligen hoppas...

2. jag ska försöka lära mig att det är svårt att uppfatta irioni och skämt när man skriver, men jag lär mig det nog inte idag... :)

3. jag är fan 30 och ingenting annat

4. lol, omogen istället för smogen, lol

5. lol BARÇAAAAAAA!

6. för er som inge hängde med var 1:an och 4:an delvis ironi.

ps. och för att inte göra någon mer upprörd ska jag hädanefter hoppas att han hamnar i ett bråk med Calderon eller Schuster istället och därför blir bänkad resten av säsongen. Nöjd så Ronaldo?

Rättelse, ska börja hoppas att Nisteltå och Casillas hamnar i bråk istället och att bägge stängs av, Casillas (kan jag faktiskt erkänna) har inte bara tur, utan är en sjukt duktig målvakt. Synd att han är maräng.
Barcelona BARÇAAAAAAA!
2008-01-17 17:55
Barcelona Rambla
2008-01-17 17:55
Ämne: Smogen/
Hur fan kan....
Man ska självfallet inte önska motståndare att bli skadade, speciellt inte när klubben man själv supportrar hela säsongen haft problem med en massa skador. Han menade nog ingen allvarlig skada utan snarare att en liten sträckning eller så. Även om det inte heller är okej.
Annons: