/spanien/barcelona/forum/21738.aspx/spanien/barcelona/forum/21738.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kallé
2008-01-21 17:39
Unikkati,
Ja, dom var helt väck.

De hade fel på hur mycket som helst. Sedan så säger en av de i studion: "Och nu har vi fått reda på att Gudjonhsen ska spela från start" Sen efter det så tar dom in Sylvinho i bild som de inte heller hade med i sin startelva. Tyckte det var lite småroligt!
Barcelona Milbona
2008-01-21 17:39
Hoppas innerligt detta e ett skämt???

Eto till Chelsea knappast!!!
Barcelona Unikkati
2008-01-21 17:30
PS Iniesta startade men som mitfältare, på deras startelva var han anfallare
Barcelona Unikkati
2008-01-21 17:29
Någon som märkte hur bra TV4+ har med startelvan? för igår så ståd det att Marcues, xavi, deco och iniesta skulle starta, men så ser man bojan, Guddy och sylvinho
Barcelona Ghazza
2008-01-21 17:25
Kapten11,

Haha, född och uppvuxen ;)
Barcelona Tomasz
2008-01-21 17:22
Angående spelschemat på den här sidan så kan alla matchdatum utan avsparkstid betraktas som preliminära.

Jag plockar nästan uteslutande info från LFP:s hemsida när jag uppdaterar dag och tid för matcherna. Att vårt spelchema inte uppdaterats tidigare med rätt info för Villarreal och Athletic beror helt enkelt på att de (förbund + tv-bolag) inte bestämt något för matcherna föränn mycket nyligen.
Barcelona Kapten11
2008-01-21 17:04
Låter helt sjukt, med den för tillfället tunna trupp vi har, så är det nog bäst att prioritera en av matcherna, i mina ögon bör det bli ligamatchen i så fall.

Ghazza
Är du göteborgare?:-)
Barcelona Ghazza
2008-01-21 16:53
Match både torsdag och lördag..?! Är de helt goa i huvudet eller?!
Barcelona Rambla
2008-01-21 16:35
Ämne: OK men både här unde....
Det är i dagsläget fel. Enligt det spanska förbundet (RFEF) så ska matchen spelas på torsdag kl. 22. Det står både i sport.es och EMD.

Som du vet så kan både ligaföreningen och förbundet flytta matcher lite hur som helst. Kanske var det datumet bestämt tidgare.
Barcelona Kallé
2008-01-21 16:25
OK men både här under "SPELSCHEMA" till vänster och på Barcas hemsida så står det att matchen är på onsdag.
Barcelona Rambla
2008-01-21 16:24
Nej CdR-matchen är på torsdag kl 22.00. Ligamatchen mot Athletic är på lördag 22.00, och detta har tydligen det tv-bolag som ska sända matchen bestämt sen tidigare. Förbundet kan tydliggen heller inte lämna klara besked om CdR-matchen är bestämd att spela på torsdag eller inte så att Barca kan försöka få ligamatchen flyttad till på söndag istället. Både Villarreal och Athletic har försökt få sina cupmatcher flyttade. Förbundet och tv-bolagen i Spanien är ett enda stort skämt.
Barcelona gio santos
2008-01-21 16:22
Ämne: Så nu är min Lionel ....
Mycket bra video, skönt musik spelade in låten :P
Barcelona Kallé
2008-01-21 16:20
CdR är väl på onsdag? =/
Barcelona r.10
2008-01-21 16:18
Helt sjukt att vi spelar på Torsdag (Cdr) kl 22.00 mot villareal borta, för att spela sen på lördag kl 22.00 mot Bilbao borta...(åker säkert direkt till Baskien efter match i Valencia)..

Spanska Förbundet är ett stort ända skämt! pinsamt..
Barcelona RONALDINHOO!!!!
2008-01-21 15:21
Ämne: Hej ..var det någon ....
Jag hörde ochså det! Jag märkte det direkt! Fan va usla kommentatorer vi har! Häromdan såg jag en match (minns ej villken) och då vare en svensk kommentator. En kille hade blivit sparkad och kommentatorn sa att han hade fått kramp:P
Barcelona Rambla
2008-01-21 15:18
För de som är intresserade av att se Yaya idag på Europsport i ANC.

Fotboll: Nigeria-Elfenbenskusten
Afrikanska mästerskapen, gruppspel. Från Ghana. Direkt. (18:00 - 20:00)
Barcelona RONALDINHOO!!!!
2008-01-21 15:17
Så nu är min Lionel Messi film som jag har gjort upplagt!! Titta o njut!
Barcelona Zizou_nr1
2008-01-21 14:54
Det är mycket tjafs om tur och flyt, guds hjälp till Real, osv.
Visst. Real Madrid vinner och vinner match efter match, framför allt tack vare Casillas och RUUDs fantastiska avslut.

MEn vi får inte glömma, att vi själva har verkligen stora problem utan Ronnie och Messi. Spelet igår visade ännu en gång hur viktiga de två spelare är för laget. Vi kommer å ha ENORMA problem i t.ex CL mot starkare lag, om vi skulle ha en startelva som skulle se ut som igår.

Henry kanske gjorde målet, men han är målsumpare nummer 1 i laget,tycker jag. Vi behöver Etoo, men framför allt, behöver vi Ronnie och Messi för att spelet ska fungera överhuvudtaget!
Barcelona BarcaFan!
2008-01-21 14:37
sorry glömde...!
Barcelona BarcaFan!
2008-01-21 14:36
Hej ..var det någon förutom jag som hörde kommentatorn säga att det finns 2 spelare som bättre än messi kaka och cristiano ronaldo och att han kom 3:a i rankning som världens bästa spelare

kolla länktips 05.38
han säger att messi är 2:a
och cristiano ronaldo 3:a

han nämner att messi är 2:a många ggr om
Real Madrid MADRID 1902
2008-01-21 13:54
Tompa
Bra att du inte tycker enbart att vi har tur.:)
Man kan skriva efter varje macth om det skulle hända så eller så men själva grejen är att ingen bryr sig om OM för man bryr sig vad som hände i verkligheten och då vann vi med halva backlinjen borta!
Ni som såg macthen borde ha sett när vi ledde med 1 0 då kommer Maxi och nästan bryter benen på Torres våran back där skulle han inte bara fått rött han skulle bli utvisad mer än 1 macth!

Sen läser man här ni skriver att Cassilas är som räddar oss ja visst han gör det säkert han är ju världens bästa målvakt och omänsklig varför inte förstår inte eran grej målvakt är också en del av startelvan.
Eran Ronnie var omänsklig i 2 säsonger fast Cassilas är det året runt livet ut.

Real Madrid Suddie
2008-01-21 12:39
Ämne: Jag undrar vartifrån....
Messi_Ronaldinho// Kul att se att du är så bitter. Casillas är en av världens bästa målvakter och han gör sällan tavlor och är som ni såg igår matchavgörande för oss. Ni barcafans får acceptera att det går väldigt bra för Real just nu. Sluta sura och visa lite sportmanship istället. Det har jag fått gjort föregående år ;)
Barcelona Shidenn
2008-01-21 12:32
nedan står det mycket om att både real och vi hade tur med vinsterna igår. Men jag tycker faktiskt att real vann lite på deras effektivitet och atleticos icke effektiva spel under stora delar av matchen. De liksom levante och zaragoza kanske hade lite otur mot real, men när de väl fick chanserna så sumpade man de. Och om vi går tillbaka till vår match så vann vi på vårt spel. Man kunde se att spelarna inte var så jätte intresserade att satsa allt, men vi vann också på racings hoppläsa spel som visade att de i matchen inte hade resurserna att kunna göra mål.
Barcelona Messi_Ronaldinho
2008-01-21 12:00
Jag undrar vartifrån Real's redaktion får att Casillas räddning var avgörande på Agueros skott ? :S

Kollar man noga på bollbanan påverkas den i princip inte alls av hans touch och den skulle inte heller gått "ribba in" om inte han hade rört den med fingerspetsen. Snarare ribba ut fast bollens vinkel skulle riktas mot marken närmre målet.

Simpel matematik bara. Casillas räddade inte Real. Det var Pablo och marängernas på gång äckliga tur. Spelar dåligt men vinner ändå. De gör spansk fotboll tråkig, tyvärr mina vänner. =/

P.S. Robinho överskattad. Messi har redan uppnått allt individuellt och fått ett större erkännande i värden än den filmande brassen. Det är det som är skillnaden. Messi fortsätter och dribblar av 2-3 st - Robinho slänger sig som om någon precis skjutit honom med en pistol. Skulle vilja se honom i ett slagsmål. Blir han petad i ögat kommer han säkert gråta om nåd. Precis som under matcherna. Patetisk är rätt ord. =)
Barcelona Tompa
2008-01-21 11:56
Mali - Hala Madrid:
Nej, det är inte enbart tur ni har, det är sant. Real Madrid anno säsongen 2007/2008 är ruggigt effektiva framför mål, det inte att bortse från. Sen har ni Casillas i mål som är bättre än någonsin. Effektivitrten + Casillas storspel i mål gör att ni leder ligan. Men sen kan du inte heller förneka att ni har en hel del flyt, tur också. Ta bara matchen igår. Atletico träffade trävirket flera gånger. Ett mål på någon av av dem hade kanske gett ett annat resultat.
Real Madrid Mali - Hala Madrid!
2008-01-21 10:45
@ A.Gaudi.

Det där lät faktiskt elakt.. Ni har ett hyggligt målvaktspar. Valdes är i mina ögon riktigt bra dock kan han göra riktigt klantiga grejer. Men en Casillas är han inte och kommer antagligen aldig vara det. Men att du säger att du vill att han skadas i ett år är ju elakt.

@ Visca EL Barca.

Du kan kalla det va du vill. Men inte kan man ha tur när man slår Villareal, Valencia, Barcelona och Atletico madrid på bortaplan (!). Real Madrid spelar ordentligt bra deffensivt, sen kommer kontringarna då vi har spelare som Robinho, Raúl, Van Nistelrooy som kan göra sensationella grejer. Jag tycker verkligen att ni borde inse saker och ting. Real Madrid har inte tur, de är skickliga.
Tack för mig!
Barcelona Tompa
2008-01-21 09:40
Vad gäller vår insats var det absolut nödvändigt med 3 poäng i går och det fixade laget. Däremot tycker jag inte spelet var något vidare. Men just igår var tre poäng det allra viktigaste. Våra ärkerivaler är emellertid ruskigt effektiva och Casillas är nog bättre än någonsin. Ska vi vinna ligan är det nog ett måste att besegra marängerna på Bernabeu i vår.
Barcelona Tompa
2008-01-21 09:35
Taherinho:
Jag såg bara första halvlek i Madridderbyt (tröttnade efter Reals 2-0 mål) så jag kan inte uttala mig om hela matchen. I första halvlek var emellertid matchbilden som den brukar vara när marängerna är på planen. D v s ganska intetsägande spel från de vita, en suverän Casillas i mål och så en del tur.

Redan efer en halv minut gör Atleticos försvar en jätetavla som resulterar i att Robinho spelar fram Raul och så 0-1 på Vicente Calderon.

Efter det tar Atletico efterhand över matchen och hade verkligen marginalerna mot sig. Två träffar i träverket och några riktigt svettiga rädningar från Casillas. I slutet av halvleken fick Real en hörna. Bollen dimper ner hos Nistelrooy som får en kvartsträff men bollen letar sig ändå in i nätmaskorna. Så himmla typiskt Real den här säsongen. Game, set and match....

Barcelona Ronaldiinho
2008-01-21 01:16
Ämne: skulle inte gråta bl....Japp Villareal står på tur, Bortaplan i första mötet men jag tror matchen spelas på onsdag inte tisdag.
Barcelona Taherinho
2008-01-21 01:11
Ar det ngn som kan saga hur Real-matchen sag ut? Jag var pa Camp Nou och hann inte se matchen (TACK O LOV). Hur fan kunde de vinna??

Barcas match var val valdigt trakig tycker jag, aven om det ar OERHORT MAKTIGT och vara pa plats pa Camp Nou... Kan ngn skriva om hur Real matchen var har...kommer nog lasa imorgon for att se... Tack!

Visca Barca och Bonanit fran Barcelona
Annons: