/spanien/barcelona/forum/21729.aspx/spanien/barcelona/forum/21729.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2008-01-23 23:33
Iniesta kommer innan månadens slut förlänga sitt kontrakt. Han själv har begärt ett längre kontrakt då han säger sig vilja avsluta sin karriär i Barcelona. Det nya kontraktet kommer löpa till 2014, då är Iniesta 30 år. Han kommer självklart också få ett mycket välförtjänt lönelyft.

Han har varit i klubben sen han var 12 år och vill avsluta karriären i Barça. Kan man annat än att älska vår lille vampyr?
Real Madrid Shi
2008-01-23 23:29
Ämne: A.Gaudi.

Om nu Be....
Du kan inte jämföra värje talang med Messi och sedan anse att dom inte är tillräckligt bra eftersom dom inte är lika bra som Messi.

Benzema har bevisat en hel del redan, att han inte gjorde det mot just er har ingen betydelse.
Barcelona Rambla
2008-01-23 23:24
Ämne: Rambla.

Jag begär....
Självklart är det så. Dock så har han ju visat en hel del den här säsongen och att som 19-åring leda skytteligan i franska ligan är riktigt bra. Dessutom så har han gjort mål även i CL.
Barcelona A.Gaudi
2008-01-23 23:20
Shi. underskatta inte eran tur :P.

hoppas vi lyckas dra ihop allt till CL i vår. Henry borde vara tänd som tusan. det är väl öppet känt att det är CL han brinner som mest för, då han vunnit alla andra titlar.
Barcelona FC-Barcelona
2008-01-23 23:19
Rambla.

Jag begärd inte att han ska glänsa eller dominera i varenda match, det jag begär är att ifall han vill koma till barcelona då får han vissa att han har den den kapacitet för stora lag med.
Har för mig att en av Barcelonas regler är, ifall du vill bli köpt av Fc Barcelona då måste du vara bättre änn våra unga ungdomar som vi producerar,
Barcelona Ghazza
2008-01-23 23:15
Ämne: Ämne: A.Gaudi....
Dessutom var det ju faktiskt kung Puyi han mötte ;)
Barcelona Rambla
2008-01-23 23:13
Ämne: A.Gaudi.

Om nu Be....
Du kan inte begära att unga talanger ska glänsa eller dominera i varenda match de spelar, Benzema i det här fallet.
Barcelona FC-Barcelona
2008-01-23 23:11
A.Gaudi.

Om nu Benzema verkligen är så grym som han är i Frankriket, *Benzema är onekligen en av framtidens superstjärnor*, vad gjorde han när dem möte Barcelona? har för mig att Våran Puyol stängde ut han hellt och hållet, för att kunna vissa att man håller på att bli en av dem bästa i världen då får man ta och vissa mot stora lag med, våran messi förstörde Real vid 18 år sen fick Chelsea smaka på en liten bit oxå, någon jag skulle vilja se ifall dinho lämnar, som jag Hoppas på Gud han inte gör, då är det Berbatov *stavnigen är kanske inte korekt men*
Real Madrid Shi
2008-01-23 23:07
Ämne: Kolla på den här cit....PILMÁ

Ganska pinsamt inlägg om jag får säga mitt, när man inte berömmer en duktig Barca spelare så är man avensjuk, men berömmer man en Barca spelare så ÄR man oxå avensjuk men också pinsam tydligen. Starkt av honom att skriva det.

Angående Benzema så är han helt klart framtidens stora anfallare i världen. Styrka, målsinne, teknik, snabbhet, bra skott, bra på huvet, ja allt en anfallare skall ha.

Men Ni har Eto'o och han håller minst 5 år till så det är nog inte so viktigt meden ny anfallare snarare få alla stjärnor och dra åt samma hål så blir ni nog ganska ostoppbara, till och med mot Vår "Tur" :D
Barcelona Rambla
2008-01-23 23:05
Ämne: mjo jag överdrev en ....
Jag läste det idag. Om Samu eller Ronaldinho lämnar i sommar, så skriver Sport att Benzema kommer att vara huvudmålet under sommarens transferfönster. Det är bara spekulationer. Dessutom så är halva Europa ute efter honom så han kommer att kosta multum.
Barcelona A.Gaudi
2008-01-23 23:02
mjo jag överdrev en smula.. men jag anser att Iker kanske är 35% av laget..

den senaste spelaren att länkas till oss är ännu en anfallare. denna gång Benzema, som känns bättre lämpad för laget än drogba. vi är inte i något större behov av anfallare, men skulle dinho lämna i sommar så behövs det någon förstärkning. helst ser jag dock att dinho stannar men Benzema är onekligen en av framtidens superstjärnor.
Barcelona Rambla
2008-01-23 22:59
Hehe, Motta lyckas bli utvisad på 10 minuter. Tillbaka i gammalt gott slag tydligen. :D
Barcelona Edwin
2008-01-23 22:59
Angående matchen imorgon och krönikan. Bra krönika. Bra analys utan överdrift.
Det kommer att bli en svår match. Jag tror dock att det blir minst kryss.
Torskar Barcelona så är det egentligen hela världen. För då kan ju lagen koncentrera sig på ligan och CL som är betydlig viktigare.
Men som sagt jag tror att det kan bli kryss eller som bäst med vint på 0-1.
Vinst kan det bli om Barcelona gör ett mål först.
Håller tummarna!
Barcelona OkkaPokka1
2008-01-23 21:58
Där har översatt Sports nyhet om ronaldihos träning. Kolla länktips.

A Gaudi...

Casillas är väldigt viktig för sitt real. Men utan han tror jag ändå att man kan räkna med Real I guldstriden.
Barcelona A.Gaudi
2008-01-23 21:55
med det sagt så håller jag inte RVN högre än messi. men han är extremt målfarlig. och den som oftast ger dem poäng trots att dom spelar dåligt.
Barcelona A.Gaudi
2008-01-23 21:54
Pilma.. Van Nistelrooy har dock gett Real mer poäng i år än vad Messi gjort. fast den jag håller högst av marängerna är såklarT casillas. utan honom undrar jag verkligen hur det skulle gå för dom. förmodligen inga guldkandidater iaf.
Barcelona Kallé
2008-01-23 21:17
PILMÀ, Tycker att man ska ge killen en eloge istället.
Barcelona Sürer
2008-01-23 21:16
någon som kan skicka länken där man ser de nya bilderna på en vältränad ronaldinho.

tacksam för svar
Barcelona PILMÀ
2008-01-23 20:56
Kolla på den här citatet från en maräng!

Namn: ENIRO » Svara inlägg » Redigera eget inlägg
Sänt: 2008-01-23 20:47 - Ändrat 2008-01-23 20:50
Hoppas inte att vi tappar några poäng nu med tanke på att Barça har fått tillbaka deras bästa spelare MESSI vi msåte nästan slå alla lag.
Hoppas vi vinner ligan i år men som sagt MÉSSI kan göra skillnad i en match jag beundrar honom verkligen trots att han spelar för Rivalerna.

Nåhon som har fruktat så där mycket om Nistelrooy eller Robinho? inte jag i alla fall haha
Barcelona Sersari
2008-01-23 20:38
nemo

Vad skönt att höra! För att få tillbaka sin kvickhet måste han bli lättare och snabbare. Kul att läsa att han börjar bli allvarlig med träningen igen.
Barcelona nemo
2008-01-23 20:32
Sersari det skrivs att Ronaldinho ännu en gång visat upp magen för pressen. Denna gång var han i form utan fett på magen så att säga. Han vägde 5kg för mycket för 2 veckor sen men har tydligen gått ner de kilona.
Barcelona tarrak
2008-01-23 20:31
Jag tycker mest att det brukar bli töntigt när klubbledningar försöker tvinga fram "bra stämning" på läktarna. Det enda alternativet jag kan tänka mig är att man försöker stödja bildandet av en större klack och hoppas att det får igång resten av arenan. Vill folk sjunga så gör dom det...
Barcelona A.Gaudi
2008-01-23 20:21
frågan är bara hur man ska bygga upp det.. behövs ju helt klart ett större tryck på matcherna. vad har ni för förslag på hur man ska gå till väga?

kanske sänka priserna rejält i vissa delar av läktaren så fler unga kan få se matcher ofta. hitta någon ny kämpar låt till laget som publiken kan få sjunga upp.. Real har ju infört musik under pauserna och efter mål men det tycker jag bara är töntigt.. fast med rätt låt-val kan det väl funka.
Barcelona Sersari
2008-01-23 20:16
Förstår lite av denna artikel, men vill ha lite mer info av någon som förstår spanska lite bättre. Om jag har förstått rätt så står det i artikeln att Ronaldinho har gått ner 5 kilon? De har foton och allt på honom från dagens träning. Någon som kan berätta vad det handlar om egentligen? Se länktips
Barcelona Smogen
2008-01-23 20:12
Men nu låter det lite som att bara för att folk sjunger och skriker på läktaren går de också sen ut och slår folk på käften. Det behöver ju inte stämma. Är helt övertygad om att man kan uppnå en bra läktarkultur utan att ha råhudade huliganer på matcherna.

Något för Laporta att bita i helt enkelt, ska man vara Mas Que un club, bör man vara det överallt, inklusive på läktaren.
Vore dessutom perfekt att börja bygga på en vettig läktarkultur nu när man ska bygga om arenan.
Barcelona tarrak
2008-01-23 20:08
Att det kan vara lite ljummen stämning på Camp Nou har inte med turisterna att göra, utan att man saknar den läktartradition som kommer från England och som Boixos Nois försökte importera till Camp Nou. I Barcelona är fotbollen traditionellt mer av ett helgnöje dit du tar familjen för en trevlig stund, än ett ställe där arga pojkar tävlar i att skrika högst. Båda har sina för och nackdelar.
Barcelona Kallé
2008-01-23 19:59
På el Classico kan där nog vara en 10.000 turister skulle jag tro. Annars max 6000/7000 tror jag.
Lukas.RP
2008-01-23 19:55
Ämne: Fansen på Camp Nou ä....Inga är att ta i då vi snittar på 70 000 åksådare per match, jag har svårt att se att över 8-10 000 är turister.

Edit: Om inte mindre, 5000 högst skulle jag säga.
Barcelona tarrak
2008-01-23 19:55
Ämne: Fansen på Camp Nou ä....
Tror jag knappast. Har du någon källa på det?
Barcelona Cristocea
2008-01-23 19:52
Fansen på Camp Nou är inga katalaner. De flesta är turister.
Annons: