/spanien/barcelona/forum/21726.aspx/spanien/barcelona/forum/21726.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Milbona
2008-01-25 18:56
Rey Etoo9/

Lucho Gonzalez
Luka Modric
Moutinho
Didier Zokora
Manuel veloso
Barcelona Criff
2008-01-25 18:52
Synd bara storebror skadade sig nu :(

Yaya Toure, 1 mål & 1 assist.

Radikalt, räcker det inte med att Messi blev framröstad som 2a & Robinho som 7a av UEFA?
Barcelona the culé
2008-01-25 18:52
Milbona

ingen dålig tvåfotare asså :P
Men va fan gorde Drogba efter målet då ? haha
Barcelona Milbona
2008-01-25 18:50
Haha ni ksall se på Elfenbenskusten- Benin Kolo Toure passade brorsan Yaya som la in bollen i mål sjukt kul att se firandet efteråt...=)

Toures e kungar där...me drogba
Barcelona tarrak
2008-01-25 18:47
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Nej jag är sannerligen inte road av den ständiga diskussionen om vem som är bäst av Robinho och Messi och den nivå den förs på, men om du vill ha en motivering från någon viss person bör du vända dig till den direkt. Att som maräng komma in här och gorma om låg nivå tyder bara på arrogans och/eller bristande verklighetsuppfattning.

Så, tillbaka till vad det här forumet handlar om: FC Barcelona. Synpunkter på moderering och liknande kan ni ta via PM.
Barcelona Milbona
2008-01-25 18:42
Captain Fantastic!/

Låter intressant det du nämnde om Gio visst har han ett stort ego men det är itne heller bra för utvecklingen när man är ung å tror man e bäst i världen´, skulle kunna tänka mig att han haft det om ha presterat under en längre tid då man har befogenhet för det. Men visst Gio har spelat en del som du sa och att han buas ut kan jag också tycka e för jävligt men ja tror att inom en sanr framtid så kommer et nog också släppa har för mig faktiskt dom bua åt han för att han aldrig släpper bollen....

Henry däremot tycker jag fortfarande inte alls kommit upp till den nivån ja e van vid att se han, men d e klart med alla skador vi haft så har han gjort en del nytta nu på senare tid och att han varit skadad hoppas innerligt att han kommer i form till den nivån han hade i Arsenal....

Skulle vara en fröjd för ögat att se Eto, Henry Ronnie lira skjortan av motståndarförsvaren....=)

Men som sagt det är helt min åsikt
Real Madrid Radikalt
2008-01-25 18:32
Ämne: Ämne: Hålls j....
Vilken debatt? Det är ju knappast några bra argument som kommer från båda sidorna, eller hur? Man kan inte bara säga "Messi är bättre", "Robinho är bättre", det räcker helt enkelt inte, man måste ju motivera varför X är bättre, vad han har för betydelse för sitt lag, etc.

@ Messi-Lona

Jag har skrivit i vårt eget forum att vi ska ta bort spärren (och jag vet att många andra vill ha bort den), men jag bestämmer inte, tyvärr.

Och det är ju svårt att säga emot att vi går på halvfart (även om jag inte tror att det är direkt medvetet) om man kollar på truppen vi har och sedan på (de flesta) matcherna. Det har inte bara med målen att göra, utan även att skapa chanserna, hålla i bollen och spela runt, det har vi problem med.
Barcelona Messi-Lona
2008-01-25 18:24
Ämne: Hålls ju väldigt hög....
om ni vill ha spänande liga så kan ni ju öppna eran forum och tåla lite kritik och inte vara så enögda t ex om hela världen tycker att messi är bättre än robinho förutom några brassar och madrid fan så är man enögd ,, resten av världen kan inte ha fel men det är oxå många barca fan som hatar att säga att cassilas är bättre än valdes men dom vet om det och nekar inte lika mycket som real fansen och många real fans säger att vi kör på halv fart ändå vinner vi ,,det e skit snack det är bara 2 matcher ni vann stort 5-1 och 5-0 sen tror ni att ni spelar på halv fart bara för att ni vinner med 1-0 el 2-0 och många matcher har ni tur inte alla och med tur menar jag att motståndarna saknar viktiga spelare t ex som barca ni slapp messi eller hela valencia och sevilla har varit riktigt dåliga i år och många andra lag som spelar mot er spelar ut er och har otur med avsluten på mål.. allså jag menar inte att ni har tur med alla era mål som ni gör jag menar att motståndarna har otur mot er och automatiskt blir det tur för er..

jag vet att jag e dålig på att förklara och ibland på att stava men jag hoppas att ni hajar
Barcelona tarrak
2008-01-25 18:06
Ämne: Hålls ju väldigt hög....
Ännu en maräng som kommer in här och skall tala om hur debatten skall skötas. Tar ni aldrig slut och har ni inte ett eget forum ni borde oroa er för?

Jag är en av flera moderatorer. Hurså?
Barcelona Rey Etoo9#
2008-01-25 18:02
Hoshiar//
Klart han e given
Barcelona Hoshiar
2008-01-25 18:00
E det nån som vet om Yaya ska starta för Elefanterna idag?
Real Madrid Radikalt
2008-01-25 17:51
Hålls ju väldigt hög nivå. Ja, vissa Real fans bidrar ju till den "höga" nivån, men det är ju framförallt ni culés som drar ner nivån något enormt. Om MADRID 1902 verkligen tycker att Robinho är bättre än Messi (som jag visserligen håller med om, även om jag kanske är lite partisk i den diskussionen) är det så svårt att acceptera att han tycker så?

Lycka till i fortsättningen, vi vill ju trots allt ha en spännande liga.

Förresten, vilka är admins här?
Barcelona Rey Etoo9#
2008-01-25 17:50
Jag behöver lite snabb hjälp kan ni gör en lista på topp 5 mittfältare, men det ska inte vara en super känd som iniesta c.ronaldo eller något sånt kanske som aimar eller något liknande

Tack På Förhand!
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-01-25 17:50
Det var faktiskt på hemmaplan.
Barcelona Captain Fantastic!
2008-01-25 17:26
Milbona/

Jag vet att Bojan besitter en högre klass i de mer uppenbara kvalitetsaspekterna en anfallare har, men Giovani's jobb defensivt är nästan minst lika viktigt för att vinna matcher. Våra anfallare (egentligen väldigt få i hela världen) bjuder sällan på ett arbete likt det Giovani lägger ner.

Hans självsiskhet är mer en självförtroende grej och en press han känner sig ha från media och fans. Killen har inte gjort något mål i ligan ännu och får inte ens hälften av den uppmärksamhet/respekt Bojan har. Sånt kan ta illa på killar i 17/18 års åldern som inte mognat vare sig till spelet eller till tanken. Att sedan få höra dina egna fans bua ut en själv på hemmaplan kan sedan knäcka honom ännu mer. Jag hade utan tvekan rytit till/skrikit åt dessa fans som buade ut honom på Camp Nou om jag suttit där för en vecka sedan. Jag förstår inte vad alla ska kräva av honom? Han kom hit gratis och spelar bara med hjärtat och passionen till klubben, han har spelat mer matcher än vad Messi gjorde sin första säsong (Alltså menat att han inte gett's den där mjuka acklimatiseringen Messi hade). Giovani har fått bära en tyngre börda än många talanger i världen då alla våra stjärnor varit skadade på löpande band och alla vänt sig till honom.

Angående Henry så tycker jag snarare motsatsen. Han har burtit detta lag ganska avsevärt den senaste månaden och bara blivit bättre. Man måste tänka på att han inte hade spelat en enda fotbollsmatch i 6 månader (!!) innan han kom till oss, sånt spelar en stor roll.

Tänk snarare såhär: Hur hade vårt spel sett ut utan Henry när Ronaldinho, Messi och Eto'o varit borta? Hur hade vårt spel sett ut med Ezquerro, Bojan och Giovani?...vi hade aldrig slagit ut Sevilla med den anfallsuppställningen tror jag.

Henry kommer bli bättre och i samarbete med en grym Messi, Ronaldihno och Eto'o på plan, ännu bättre.
Barcelona Del-Clasico
2008-01-25 17:26
Captain Fantastic!'

Vad fan kan du om fotboll som säger Gio äger?
Barcelona Messi-Lona
2008-01-25 17:24
Ämne: Nu kom ni undan bill....
jag mins inte riktigt om det var på camp nou eller på el madrigal när barca vann med jag tror 4 - 0 och ronaldinho gjorde bicca.. jag tror det var borta plan
Barcelona Milbona
2008-01-25 17:08
Captain Fantastic!//

Håller med dig om det mesta an¨ående matchen igår men att säga att G2Santos var bra tycker jag är att överdriva visst han kämpar som en häst men han är alldeles för ego för att starta i ett lag som barca än så länge. Däremot skulle jag vilja lyfta Bojan som känns mer som en liten Raul kopia när han va som bäst, med grym blick för spelet och bra passningar.

Kan visserligen ha varit så att Gio var d bästa alternativet igår mot Villareal men jag håller nog Bojan fortfarande ett strå vassare.

Börjar däremot bli orolig över Henrys utveckling tror tyvärr han hade sina glansdagar i Arsenal där han bärde upp laget 3år i rad då avr han outstanding men i hos oss har han itne alls kommit upp i samma kapacitet enligt mig....
Barcelona Captain Fantastic!
2008-01-25 16:47
Matchen igår var utmräkt genomförd sett till 90 minuter. Vi domninerade i princip hela matchen med ett fåtal slarviga stunder där Villareal högg till, men sett till 90 minuter så var det OK. Något jag funderat på de senaste matcherna är vårt utomordentliga fösvarsspel hela vägen från anfallarna till målvakten. Det är riktigt effektivt och "Cruijjfianskt", även offensiven fungerade bra och var även nära på att ge betalt flera gånger under matchen, endast avsluten saknade skärpa (*host* Iniesta *host*).

Säg vad man vill om Bojan vs Giovani. Men fy fan vad Giovani glädjer mig, han jobbar utan tvekan hårdast i laget med en furiös intensitet som inte Bojan kommer nära av. Han äger sin kant fullständigt, faktum är att han under en match inte är en ytteranfallare...den killen är ALLT ytter-anfallare, mittfältare och försvarare. Hans jobb underlättar massor till lagets totala spel och hans "kant-kompanion" Zambrotta lär nog betrakta Giovani som en Gud. Snubben gör ju ca 50 % av Zambrottas jobb och får på så sett Zambrotta att verka bättre. Han (Zambrotta) har faktiskt aldrig gjort en dålig match tillsammans med Gio på samma kant...vilket man defenitivt inte kan säga om han har Messi där. Stor eloge till Giovani, som dock inte presterar i anfallet som han borde, men i en svår borta match på El Madrigal så ska försvaret prioriteras.

Messi var annars en som var väldigt bra igår men som jag tror hade varit än bättre om han spelat på en kant. Iniesta kunde även han höjt sig tillsammans med Deco. Xavi var däremot under all krtik och hans spel i den matchen var bortom all räddning.

Marquez och Milito fortsätter att imponera och Sylvinho fortsätter att visa att ålder inte har en sån stor betydelse. Mycket bra match av dessa tre.

Nu till returen, gäller det bara att gasa. Villareal har inte alltför stora chanser med tanke på att Messi bara hade uppvärmning igår, om en vecka med mer matchtempo så kommer han flyga förbi de än snabbare. Ronaldinho kanske även han återvänder till nästa vecka, och med tanke på rapporterna så verkar han vara jävligt hungrig av att bevisa sig igen.

Men man får inte räkna bort Villareal...
Real Madrid MADRID 1902
2008-01-25 16:35
Tompa
Jag kastar inga pajer problemet ligger i att vissa cules verkar inte läsa mina inlägg de attackerar bara därför ser det ut som de gör här.:)
Barca_92
För det första så kan väl inte alla Real fans vara larviga när det är bara jag som skrivit och för det andra hur ska vi vara avisar när de har gått bra och de går bra för oss när vi ändå går på halvfart mycke svårt för mig och förstå.
El Culé
Nej de gör jag inte bara om du står brevid mig.;)
Barcelona Barca_92
2008-01-25 16:21
Hehe!:) Oj vad larviga alla R.Madrid fans är! Varför ska ni hacka på oss? Ni leder ju ligan! Ni har ju inget att vara avundsjuka på! Hoppas att ni kan hålla er till ert i fortsättningen! :)
Barcelona Tompa
2008-01-25 16:17
Vilken pajkastning det är här inne mellan culés och marängfans, herregud. Är det inte dags att höja nivån på debatten här inne? Vore t.ex betydligt inressantare och debattera orsakerna till att Barca med världens, på papperet bästa anfall har så mycket svårare att göra mål än Real Madrid?

Barcelona Myrran
2008-01-25 16:15
Röstis

Jag struntar helt, ja nästan iaf, om Rijkaard inte vunnit på El Madrigal. Han har vunnit ligan 2 gånger och CL duger gott för mig så jag kan ta att vi förlorar på El Madrigal...
Barcelona ZARM
2008-01-25 16:11
Röstis///

Helt ärligt, vad får dig att skriva det här inlägget??? Helt meningslöst, kan det vara frustration som ligger bakom??

Hur nästa match blir återstår att se, men om jag vore du skulle jag inte vara så kaxig!
Barcelona reher
2008-01-25 16:10
Det var vi väldigt angelägna om att få höra:) ta ditt skit och dra här ifrån!
Villarreal Röstis
2008-01-25 16:03
Nu kom ni undan billigt, nästa match är ni körda.. Ni har inte slagit oss nu på 3 senaste mötena - 2 segrar, 1 oavgjord. Frank Rikjaard har aldrig vunnit på El Madrigal och kommer heller ALDRIG att göra det. Barca är sämst med tanke på de ekonomiska resurser de har!
Barcelona El Culé
2008-01-25 14:40
MADRID 1902:

Men snälla du, brukar du pissa i motvind också?
Barcelona Messi-Lona
2008-01-25 14:33
Är det ingen real fan som fattar att det är ireterande att ni kommer hit och snackar skit men själva är eran forum som (diktator forum = ni får gå in vart som helst och jävlas men omöjligt för andra att jävlas tillbax )
Barcelona Sürer
2008-01-25 14:29
såg att någon madrista hade skrivit att man inte ska jämföra de både spelarna utan man ska titta istället vad de vunnit för titlar. Men snälla det enda robinho vunnit med madrid är en ynka ligatitel medans messi vunnit Cl o ligan 2 ggr
Real Madrid MADRID 1902
2008-01-25 14:07
Ni läser de ni vill läsa jag har inte skrivit nånstans att Robinho är bättre än han som sagt jag skulle aldrig byta Robinho mot nån i erat lag det är de jag har skrivit.
Öppna ögonen och läs igen så kanske ni förstår att ni beter er som barn.

Annons: