/spanien/barcelona/forum/2172.aspx/spanien/barcelona/forum/2172.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-08-02 17:56
Hehe,, Det här är roligt. Wengar har lärt sig efter alla dessa år att vinna mot Chelsea. Det är första gången jag ser Wengar parkera bussen mot Mourinho för att vinna (det tog ett decennium) men han har fattat det. I love it! Är Mourinho's storhet förbi? (Tänkte skriva ett ögonblick där, hoppas detta inte biter mig i arslet när den här kommande säsongen är slut och Chelsea står det med Cl, liga och cupen. Men jag tror inte på sånt så skippar det). Visst, Mourinho vann föra säsongen ligan och någon titel till men han gjorde det detta med samma gamla spel. Vad tror ni om den här säsongen? Tro mig, alla kommer att studera den här matchen för att vinna poäng från dem. Wengar's lag gjorde mål och gjorde en Mourinho :-). I fuckin love it!
Barcelona Rambla~
2015-08-02 17:55
Smogen Tror dock inte Mou ligger sömnlös över resultatet i den här matchen. Hans fotboll kräver mer än andras att alla hans spelare är i 100% fysisk toppform. De är inte där ännu.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Smogen
2015-08-02 17:51
Fast det är alltid gött att se Chelsea och Mou åka på stryk.
Barcelona Liunil Masse
2015-08-02 17:50
Bayern-Wolfsburg igår var MYCKET mer underhållande än denna skitmatch.
Barcelona Rambla~
2015-08-02 17:49
...och Arsenal fortsätter och vinna bucklorna ingen bryr sig om. Får se hur de klarar sig när det väl gäller.
Barcelona Rambla~
2015-08-02 17:46
Vilken skitfotboll, Chelsea spelar på samma sätt varje säsong där Mourinho inte utvecklar deras spelsätt det minsta.
Barcelona Liunil Masse
2015-08-02 17:38
Hur många gånger faller Hazard ihop per match? Typ tusen? För övrigt en väldigt dålig match av honom hittills, förvänta mig mer efter den hypen han får av Chelseas fans.
2015-08-02 17:33
Faan va Hazard överdriver när han lägger sig ner och skriker som har har blivit skjuten frispakr.
Barcelona 11-9-10
2015-08-02 17:15
Det är ju bara att kolla tjurens armjävlar haha! Satan så bra tränad han är nu
Barcelona Smogen
2015-08-02 17:14
@Arda-Turan:

Sitter också och kollar matchen, mest för att försöka dämpa min Barcelonaabstinens. Visst, Hazard gör en ganska medioker match idag, men är det någon spelare i världen som jag gärna sett i Barcelona så är det nog Hazard. Tror han hade gjort det riktigt bra hos oss.
Barcelona 11-9-10
2015-08-02 17:13
@barcastuff: English club Southampton have contacted Barcelona B winger Adama (19) ahead of a possible transfer move this summer. [via metro] Det här gillar jag ändå, låna ut han 2 år under koemans ledning. Southampton brukar satsa på talanger och spelar en helt okej fotboll för att vara i England.
Barcelona LeoMessi
2015-08-02 17:09
The cameroonians Att han är byggd som en tjur skulle förklara hans låga tyngdpunkt;) haha skämtåsido, han är i fantastisk fysisk form. Han trycker undan spelare som är mycket större än han själv.
Barcelona the cameroonians
2015-08-02 17:01
B-Guden

CO-sign på de!

MARCA publicerade en artikel idag där de skriver att de som genomförde de medicinska testerna konstaterade följande när det gällde Messis fysiska status;
"Han är byggd som en tjur"
Barcelona B-Guden
2015-08-02 16:56
@the cameroonians:
Om man kollar på målet så ser man hur han sparkar messi på hälen och snubblar till själv medans messi bara fortsätter, kollade tidigare i veckan på ett klipp på messi i copa america och det bara stärkte det jag tidigare sagt om att Messi är världens starkaste och ärligaste fotbollsspelare. Han kanske inte tar mest i bänkpress, men han är då fan i mig så jävla stark när han bara springer trots tacklingar osv.
Barcelona Arda-Turan
2015-08-02 16:49
inte för att överdriva men jag tycker Hazard är ganska överskattat rör knappt bollen mot Arsenal idag
2015-08-02 16:03
Han hade feber tidigare i veckan och efter det drog han på sig en öroninfektion. Därför följde han inte med till Florens.
2015-08-02 15:58
Varför är Mathiue kvar i Barca med Messi och company?

Skadad eller behöver extra träning?
2015-08-02 15:25
Rico (Athletic): "Goal Messi in cup final? Many said I had to foul him. I did kick him though, but I almost fell myself while he kept going"

HAHAHAHAHA

Messi - unstoppable, untouchable and incredible :-)
Barcelona 1.70-ligan
2015-08-02 15:05
The cameroonians Hehe, du har en poäng. Tror inte riktigt på detta ryktet men skulle det stämma, är det isåfall kombinationen av adrianos uttåg och vermaelens fysik som ligger bakom beslutet. Synd om vermaelen inte kan nå gammal god status. Det var en världsback häromåret
2015-08-02 14:45
1.70-ligan

Logik och Sport är inget som brukar gå ihop.

Men ledningen har ju visat att de tänker ge Lucho precis vad han vill och ha, och jag tror inte han bryr sig ett skvatt om att placera Vermaelen i frysboxen om fysiken visar sig vara ett problem. Han känner kanske redan att det är mer frågetecken än utropstecken gällande Belgaren, vad vet jag.

Men allt stämmer ju in på de bild ledning och tränare har.
Riskminimering till varje pris.
Barcelona 1.70-ligan
2015-08-02 14:37
the caremoonians

Mathieu och Vermaelen är väl vänsterfotade mittbackar båda två?. Om Sports artikel stämmer, och Lucho inte är nöjd med alternativen och därför vill ha ytterligare en mittback av den profilen, måste det ju samtidigt innebära att någon av dessa två lämnar. Annars finns det ingen logik ju..
2015-08-02 14:28
Ja, det stämmer.
Och han anses officiellt vara en A-lagsspelare precis som Sandro och Munir.

Det är däremot inte liktydigt med att han kommer att stanna, det är ff Lucho som avgör vilka han vill ha i truppen. Det var ju samma sak med Deulofeu förra sommaren.

West Ham är den klubb som visat mest intresse att värva kroaten, och Alens entourage har också antytt att han vill lämna på lån.
Barcelona Barca4life98
2015-08-02 13:56
Stämmer det att i Halilovic kontrakt så står det att han ska bli uppflyttad denna säsong? Just nu verkar det väl som att han stannar eller?
Barcelona LeoMessi
2015-08-02 13:53
11-9-10 Jag minns att jag såg att Song hade en högre lön än Busi. Men detta var för något år sedan och Busi kan mycket väl ha fått en förbättras lön :) Haha låter inte logiskt, nästan som att Vidal skulle känna bättre än Alba och Alves.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-08-02 13:22
@the cameroonians:

sorgligt!
2015-08-02 13:10
Ja, Grimaldo kan vi glömma.

Han har ju till och med börjat användas som winger i B-laget, spontant känns det som att klubben har frågetecken för hans defensiva kvaliteter.
Annars brukar det ju vara tvärtom, att man omskolar wingers till ytterbackar.

Det är just dessa delar som Eusebio totalt misslyckades med som tränare, utvecklingen av spelarna och ett tydligt sätt att försvara.

Hans kontrakt går ut nästa sommar även om det finns en option för ytterligare ett år. Den brist på förtroende som klubben visar för honom tyder dock på att han förr eller senare lämnar. Just nu är det 50/50 att han stannar.
2015-08-02 13:03
Så länge Verthongen inte hamnar hos oss är jag nöjd. Han är Bartra II. Kan vara bra i visa matcher men han har inte pondusen eller kontinuiteten för att spela en i en klubb som Barca. Vi får se vad de värvar när Barca har börjat köra R.Madrid/Man u modellen d.v.s skita i sina egna talanger och värva så mycket det går. Om Lucho får bestämma tror jag att att han skulle värva Aymen Abdennour då den spelaren har egenskaperna som coachen uppskattar. Vi får hålla tummarna.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-08-02 12:53
the cameroonians

vore klockrent med ayman abdennour. hans spelstil kommer att sprida sig bland sina kamrater. han har det lilla som puyi o masken nu har. har inte scoutat han så väl. men hans insats mot arsenal förra året var sjuk. gillar krigar stilen faktiskt=). han har helt ok snabbhet också.

att lucho inte vill värva vänsterback måste bara tyda på en av 2 saker. grimaldo flyttas upp ( kommer aldrig ske tyvärr ) eller att han insett att mathieu är knas o kommer spela han på vänsterbacken.

visca barca
2015-08-02 12:43
Sport skriver idag att klubben tittar på möjligheten att köpa in en mittback om Adriano försvinner till Roma.

Det mes logiska vore att gå efter en annan vänsterback, men enligt tidningen är inte Lucho nöjd med de alternativ han har i mitten och vill därför värva in en vänsterfotad mittback. Sport tror att det också kan ha att göra med att tränaren vill ha möjligheten att spela med en trebackslinje. Samtidigt ska det fortsatt finnas frågetecken runt Vermaelens fysik.

Klubben har redan sonderat möjligheterna kring Abden Aybennour i Monaco och Lucho har gett sitt OK när det gäller profilen. Priset är runt €25 miljoner men man tror att det kommer att kunna lösas för mindre. Man vill vänta till försäljningen av Pedro är klar för att kunna lösgöra pengarna.

Ett annat alternativ är Verthongen, men Tottenham ska tidigare ha visat sig svåra att förhandla med och därför är Belgaren inte nummer ett på listan.

Ryktena om Ayden dementerades ju så sent som förra veckan av MD, men det svänger fort i fotbollsvärlden - särskilt under Silly Season.
2015-08-02 12:03
Fast Bsuquets förnyade sitt kontrakt för ett halvår sedan, så jag tror nog att han tjänar mer än Song nu. I alla fall om det finns någon rättvisa i världen...
Annons: