/spanien/barcelona/forum/21712.aspx/spanien/barcelona/forum/21712.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Agge
2008-01-28 00:28
Jag håller med Criff på detta, ytterbacken som kommer rusandes får alldels för sällan bollen! Det är som om dom exkluderas totalt från spelet, speciellt av anfallarna. Detta är endast negativt, visst är det bra att testa med att komma igenom mitt i banan, men inte hela tiden!
Barcelona B.A.R.C.E.L.O.N.A
2008-01-28 00:25
visst jag håller med dig. Men när ett anfall och en mittfält som inte rör sig, va e de för mening med att byta en ytterback? Ett exempel på de va ju idag. Både messi och zambrotta o sylvinho hade några genomskärare/inlägg som ingen va på. Det var inte brist på inlägg i den tiden heller utan själva spelet o byten.
Barcelona Criff
2008-01-28 00:18
B.A.R.C.E.L.O.N.A, byten utav ytterbackar var det som gav oss CL guldet mot Arsenal. Jag förstod det bytet då, genom att slänga in en fräsch Sylvinho som utmanar på kanten blir jobbigt för backen på den kanten. I dagens Barca funkar det inte, när våra backar idag överlappar får dem aldrig, jag upprepar ALDRIG bollen. Så nu skiter dem i det istället.
Murcia matchen utmanade både Zambrotta & Sylvinho, vips hade vi 4 - 0.
Barcelona Agge
2008-01-28 00:16
Grejen ligger väl i att det inte finns (som så många gånger tidigare konstaterat) någon plan B i dagens Barca? Man kan byta ut Sylvinho eller Xavi som idag men det ändrar inte tillräckligt mycket och Messi ska inte behöva bara den enda som vi litar på under hela säsongen, det funkar inte på en så ung spelare. Vem väntade sig att Henry skulle glänsa direkt efter 5månader skada? Inte jag iallafall. Rörligheten (som Hedman kommenterade under Mierda matchen) är det som saknas i vårat spel, så otroligt stillaståande så det är otroligt! Skotten löser sig iochmed Eto'o, skjuter på allt:D Vilket jag ser som en bra grej, ger bredd åt anfallet. Under Våren tar vi Real! Dom måste fela förr eller senare, dom har inte våran 05/06 säsong, dom kommer fela och då är guldet vårat!
Barcelona B.A.R.C.E.L.O.N.A
2008-01-28 00:07
Enligt mig så ligger inte problemet enbart hos
våra "superstars". De flesta visar ingen vilja så som de visade för 1-2 år sedan. När Dinho va som bäst så var Barca mycket rörligare. Alla löpte, alla sprang o alla ville ha bollen.

Idag, om man kollar noggrant, så börjar Barca genom att rulla bollen bak till backlinjen o tillbaka till mittfältet. Mittfältaren kollar runt och 3/4 gånger så passar han tillbaka till backlinjen. Allt detta är pga (enligt mig)dålig rörelse.

Ett annat problem stavas Rijkaard. Jag har aldrig haft nått emot honom som tränare för Barca MEN! Han har enligt mig inte haft någon sorts bra fingerkänsla när han ska ändra på en matchbild. Ett vanligt ex. på det var när Barca låg under och han byter ut gio(van b.)med sylvinho? vilket oftast inte ändrade på en matchbild.

En annan sak är ju att Rijkaard aldrig vågade ta ut vår käre Dinho förrän 2 års sämre arbete på plan. Hade han agerat lite tidigare så kanske brassen hade slutat med allt festande och skött träningen bättre?

En sista sak är ju att spelare som snackar om varann, missar sin träning eller åker utan tillstånd och slipper straff. Det händer inte i andra klubbar. Man måste ju träda fram och visa att det är en ledare i laget. En manager som ska ha koll på allt, precis som en chef på ett företag som har koll hela tiden på sina arbetare.

Allt detta är för att det behövs en annan tränare med en annan fotbolls filosofi.

Visca Barca
Barcelona ¤ Ronaldinho ¤ 10
2008-01-28 00:06
Ärligt såg ni Henry idag det känndes som att barca hade en man utvisad HAN gjorde ingenting alls. Vad var det för henry vi såg idag sedan han kommit till barca kan han inte ta emot en boll allvarligt talat han tappar mycket boll skärpning HENRY. det är inte den henry vi hade förväntat oss. Stör mig mycket på afrikaskamästerskapen också när dem dragit dit Eto'o och Toure, och när tar det slut? och lite rijkaard som inte spelar med Milito, okej jag säger inte förlusten va på grund av det men varför? ska han vila till Villareal matchen? är cupen viktigare än ligan rijkaard? ta in det starkaste laget istället. varför ska man behöva bli förbannad hela tiden.

Forca Barca ENDÅÅÅÅÅ..
Barcelona Messi=maradona
2008-01-27 23:59
Tycker många lag som vi möter läser årat spel hur enkelt som helst. Tex när Messi har bollen så kommer det typ 100 pers på han. Det räcker inte bara att Messi ska visa att han vill röra sig bara. Alla måste röra på sig.

Plus! Barcelona får skjuta mer utan för straff området. Skjuter man inte blir det inga mål!
Barcelona Benito
2008-01-27 23:58
Ämne: Benito

Visst kan....
Ja men fotbollen har blivit en affärsverksamhet.Det gäller att ha fingertoppkänsla. Glöm inte att ronaldinho står under ett högavlönat kontrakt. Vill han få fansen på sin sida så kan han fundera på att gå ner i lön under den här formsvackan. Gör han det ? Nej, absolut inte för att ta ett exempel. Vid ett sådant scenario då kanske pressen minskar på hans axlar och fansen stöttar honom igen.
Real Madrid EL-Gonzalez
2008-01-27 23:57
Emily// Jag ska inte ljuga o säga att jag inte är glad över att real marid spelar som de gör. Men ni kanske inte vinner ligan i år jag vet inte men om ni bara ger 100 % så kan ni vinna folkets hjärta och nästa säsong spela mycket bättre. Och göra La Liga till en av de bästa Ligorna i världen.
Barcelona L.Messi19
2008-01-27 23:52
Benito

Visst kan det vara sant det du säger, men det är inte 100% säkert och det hjälper fan inte honom att komma i form med sådana som dig. Se hur "fansen" buade ut honom efter El clásico tro fan inte han ahr lust att komma iform med sådana "fans"
Barcelona älskabarcelona
2008-01-27 23:51
Jag hatar madrid mer än allt anat . Jag har kanske missat 2 av barcas matcher dom senaste 3 året . Ibland har ja kollat repris ist för direkt . Har hållit på barca sen ja va 5-6 år . Har jobbat bara för att kunna spara pengar till att resa ditt . Vad tycker du nu? är ja Madrid elr Barca fans? De ba inse att det är över . Ifall dom ska vinna så måste det hända nån mirakel .
Barcelona Emily
2008-01-27 23:50
EL-Gonzalez

Jag har förtroende för Barcelona både i gott och ont, men så länge Real Madrid går som tåget finns det inte mycket Barca kan göra, förutom att vinna sina matcher och hoppas på att Real Madrid tappar poäng. Något som i nuläget känns väldigt osannolikt.
Barcelona Benito
2008-01-27 23:45
Ämne: Benito

Jag bjuder....
Varför är du så jäkla blind? Jag bjuder nada på dig,glöm inte att det är laget som kommer i första hand och inte någon enstaka spelare. Alla fans är tacksamma för det dinho har gjort för laget, men allting har ett slut. Arsenal stod inför en liknande situation när det gällde henryvärvningen men där gjorde arsenal ett kap och sålde henry. Henry hade uppnått kultstatus i arsenal men han såldes ändå.
Barcelona Barcelona...
2008-01-27 23:44
Ska du kallas för Barca fans gå kasta dig ( förlåt för uttrycket) e du barca eller real fans ? isåfall tro på barca jag trodde inte heller från början glömde att vi hade hälften av säsongen kvar då klart får man känslan tbx vi tar guldet
Real Madrid EL-Gonzalez
2008-01-27 23:43
Ska ni redan ge upp ligan? Visa förtroende för laget både i gott och ont. Annars så kommer ligan inte vara sig lik.

Det ska vara som förra liga säsongen, kunde ha gått vilket håll som helst, så ska ligan vara, så upp med huvuden ta på era tröjor och heja! Hala Marid !
Barcelona älskabarcelona
2008-01-27 23:42
Ämne: älskarbarcelona
Re....
Sluta dröm ! Dom kommer ge allt in till det sista . Dom vet nog mkt väl att dom inte får slappna av . Och vi kan få tillbaka vem som helst men det verkar inte hjälpa så mkt :S .
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2008-01-27 23:42
Ge inte upp, känner igen känsla (min känsla)som Real hade under januari förra ligan ogång!
Se hur det gick! ge upp är lätt och bör därför inte göras, fansen ska vara den 12 spelare.
om jag får säga nåt ..
Barcelona Barcelona...
2008-01-27 23:41
Ronaldiinho
håller med dig glöm inte Yaya osså sen är ligan vår och Ronnie tar oss till liga guld

Visca el Barca
Real Madrid Kung_Ramos
2008-01-27 23:40
Ämne: Kung_Ramos/
haha, d....
Ja jag vet att dom skrev om att det saknades spelartyper som Larsson Giuly ETC.
Barcelona Ronaldiinho
2008-01-27 23:40
9 poäng, vi behöver tillbaks dinho och lejonet!
Barcelona Barcelona...
2008-01-27 23:39
älskarbarcelona
Real slappnar av nu dom tror ligan är avgjord sammtidigt är det många matcher kvar deras form kommer gå ner och dom förlorar sammtidigt som vi får våra spelare tbx och vinner
Barcelona älskabarcelona
2008-01-27 23:38
Ligan är avgjord ! Det är bara å inse det . Vi har skit svårt å vinna på borta plan å inget talar om att det kommer ändras . Medan Madrid bara vinner med tur å skiklighet . Ge upp Ligan å satsa på CL för det har vi mkt bra chans till iaf . Visca el BARCA!!
Barcelona Emily
2008-01-27 23:37
På ett sätt tycker jag det känns skönt att Barcelona nu har 9 poäng upp till Real Madrid, nu kan i alla fall jag sluta att desperat hoppas och drömma om att Barcelona fortfarande har chansen att vinna ligan. För ärligt talat, det ska till ett mirakel om Real Madrid tappar det här försprånget.

Nu hoppas jag att spelarna kommer igen och visar lite jävlar-anamma mot Villarreal på onsdag, att dom spelar som ett lag och kämpar för varandra och inte förlitar sig på att en individuell prestation ska ta laget till seger.

Visca Barca!
Barcelona Criff
2008-01-27 23:35
Foadinho_2pac,

haha hur länge har du hållt till på det här forumet? Jag såg inte dig ens på detta forumet förra året. Så vad jag har sagt om Dinho vet du nog lite om.

Jag älskar det Ronaldinho har gjort för klubben och för fotbollen.

Den fotbollen han levererade som vi fick uppleva är det inte många som får uppleva. Jag tror alla vill se den igen, och genom historien vet man att spelare ibland behöver en nytändning genom klubbyte.
Sen vet jag inte om Ronaldinho nu som alla medier säger är på G igen.
Det hade varit det bästa.
Samtidigt som jag tvivlar på det. Det är inte lätt, nånstans innerst inne måste han känna sig sviken av fans och annat.
Han kommer ändå inte försvinna förrens till sommaren om det blir aktuellt så tiden får utse om han är på G igen.
Barcelona BARÇAAAAAAA!
2008-01-27 23:34
Ligan kommer att avgöras i februari,då möter vi sevilla och Zaragoza.Hoppas att Eto'o och RONALDINHO är tillbaka.I LOVE FC BARCELONA
Barcelona FC-Barcelona
2008-01-27 23:33
Benito

Jag bjuder 20 öre på dig, någon som bjuder mer på *Benito* för ifall någon ska säljas så är det du och resten som vill ha bort Dinho!
Barcelona Mes que un club 3
2008-01-27 23:32
Ämne: Ämne: Hatar f....
det stämmer till en viss del i vad du säger, spelarna i barca presterar inte max, man tappar koncentrationen och kan därpå åka på kontringar där vissa spelare inte orkar ta o jobba hem o sätta press! detta lag på pappret är ju en bunt med massa stjärnor men när inte alla presterar max och visar glöd i 90 minuter då funkar inte det!
Barcelona Barcelona...
2008-01-27 23:31
Ni får se Ronnie tbx i stor form litta på mig ni ska få se killen dööda allihopa exakt allihopa han är inte dålig som ni tror han är värdens bästa kommer alltid förbli det vi har ingen spelar maker som slår bollar jupled sen det blir mål sen r10 var borta nu med honom tbx kommer ni se en riktig spelar maker med underbara passningar till vår lilla messi som kommer näta och vinna med mäst mål ni behöver inte tro mig men kom inte sen och snacka ah du hade rätt utan se och lär ronnie kommer rädda oss Etoo är värdens bästa anfallre med messi när ronnie är på plan Visca el Barca
Ante Ronaldinho
Barcelona Rey Etoo9#
2008-01-27 23:31
Kung_Ramos/
haha, det fick du från en krönika som skrevs förett par veckor sen av barca redaktionen
Barcelona Benito
2008-01-27 23:29
Ämne: O fan de visste man ....
Alla barcafans saknar Ronaldinho men man måste samtidigt vara en realist och inse att killen har gett allt i klubben. För hans egen skull bör han gå vidare och lämna barcelona medans klubben kan sälja honom relativt dyrt. Jag kan verkligen påstå att Ronaldinho ALDRIG kommer upp i den omänskliga formen han hade för ett par säsonger sen. Glöm inte vem som sade detta.
Annons: