/spanien/barcelona/forum/21711.aspx/spanien/barcelona/forum/21711.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona A.Gaudi
2008-01-31 00:31
2 mål av etoo ikväll. 5 mål än så länge i afrikanska mästerskapen. verkar lovande för oss cules iaf. hoppas nu bara dom går hela vägen, tycker det är lite överaskande över hur förbisedda kamerun känns av media. förmodligen för att dom missade VM men det var ju bara av en rent löjligt högmod..

när kameruns mittback ville bli hjälte och insisterade på att han skulle få ta straffen i avslutande skedet av matchen istället för etoo. och vad hände, han missade såklart och kamerun missade VM. :)
Real Madrid Shi
2008-01-31 00:31
Ämne: Shi
Skulle vara snä....
Ingen har sagt att Guti e världens bästa mittfältare eller liknande, jag kan skriva var jag vill passar de inte läs inte. Allt kommer inte passa dig i livet.
Barcelona Barçaa - Mas Que Un Club
2008-01-31 00:26
Shi
Skulle vara snällt om du gick till ditt eget forum och skriva om guti som om han vore världens bästa mittfältare, ingen här inne bryr sig om vad du skriver
Real Madrid Shi
2008-01-31 00:19
Barçaa - Mas Que Un Club

Skulle vara snällt om du inte hoppade in i en diskussion du inte har någon aning om vad den handlar om.

Rambla

Han har faktiskt riktigt sjuka passingar mellanåt, favoriten är mot Sevilla hemma säsongen 05/06 där Zidane får göra sitt hattrick, se länktipset.
Barcelona Ronaldiinho
2008-01-31 00:10
Ämne: En ny trailer så här....
Riktigt galen video, bara 20 år och han har gjort alla möjliga mål som de går att göra. :D
Barcelona Rambla
2008-01-31 00:00
Shi:

Jag håller med om att det ej finns tillräckligt bra defensiva spelare i Spanien.

När det gäller Guti så visst har han bättrat sig jämfört de senaste åren men jag anser också att ni överdriver det här med hans fanstastiska passningar. Så märkvärdiga är de inte som ni maränger vill ha det till. Visst, hans klack in i straffområdet vem det nu var till var självklart ögongodis.

Det är annars många spelare som slår lika bra passningar och även bättre passningar än Guti men det förstoras inte upp så som det görs med Gutis. Kanske är det för att han mellan varven kan vara så usel att alla reagerar på hans "fantastiska" passningar som han konstant försöker slå under en match och nästan alltid misslyckas med även om de någon gång går fram.
CurvA Nord INTER
Mario Balotelli och Bojan Krkic vilka SUPER TALANGER!!!! Bägge är 17 år också!
Shi
Kan du inte bara aceptera att guti inte är uttagen till landslaget och OBS jag säger inte att det är rätt men det är samma sak med Valdés han borde få chansen nån gång jag tror inte att han petar casillas men han borde i alla fall få chansen som 2:a målvakt
CurvA Nord INTER
Mario Balotelli och Bojan vilka SUPER TALANGER!!!! Bägge är 17 år också!
2008-01-30 23:54
Härligt att Ronnie e tillbaka men vrf e inte Guddy uttagen? :(
Real Madrid Shi
2008-01-30 23:52
Ämne: Shi:

I dagsläget ....
Nej givetvis begär jag inte det och det kommer han inte heller och göra. Ang Villa så ska han självklart till EM men jag är gangska säker på att han inte kommer vara något vidare, däremot tror jag Iniesta kommer vara Spaniens bästa spelare. Varför inte offra en oduglig spelare som bara tar tid och plats som, Juanito (mittbacken) eller liknande.

Bottom line är att Guti inte har den minsta chans och komma med i landslaget så länge Aragones är förbundskapten hur bra än han kommer spela. Ni som sett Reals matcher senaste året har sett att har Guti vaknat på rätt sida sängen så slår han dom mest fantastiska passningarna. Men bristen på riktigt duktiga defensiva mittfältare som Touré och Diarra finns inte i Spanien enligt mig.
Barcelona Rambla
2008-01-30 23:45
Shi:

I dagsläget så har Raúl varit bättre än alla anfallare förutom Tamudo och Torrés. Dock så kan du inte blunda för David Villas kapacitet. Du tror väl inte att han lär ha den här klena formen när EM spelas? För då lär han inte ens bli uttagen.

När det gäller Guti så är hans dagsform klart bättre än både Xavi, Albelda och Xabi Alonso, det motsäger jag inte. Du kan fortfarande inte begära att Aragones, som nu har spelat in ett spelsystem, ska utelämna två viktiga defensiva pjäser för att ta med en joker som Guti som KANSKE kan prestera. Balans är något som alla tränare eftersträvar, det får man inte utan defensiva spelare. Det finns inte en chans att Aragones ändrar sig på den här punkten så kort tid inför EM och tar ut Guti, oavsett hur bra han spelar under våren.

När det gäller Xavi, så är han en av Aragones viktigaste spelare. Han är dynamon på mittfältet. Det är han som håller i bollen, fördelar små korta pass och snabbt tar ny position samtidigt som hela laget flyttar upp i banan. Cesc däremot har en friare roll. Det är meningen att han ska gå på djupet, komma i en andra våg och gärna bidra med lite mål. David Silva och Iniesta används som yttrar men de har mycket frihet och rör sig över stora delar av planen. De tar också mycket defensivt ansvar. Jag har ju svårt att se Guti klara av de rollerna bättre än de som nu är med i truppen.

Du kan inte begära att Aragones helt plötsligt ska slopa sina nyckelspelare och ändra spelsätt några månader innan ett mästerskap bara för att några maränger ska bli tillfredställda.
Real Madrid Shi
2008-01-30 23:37
Ämne: Shi:

Du som har e....
Jag säger absolut inte att Raúl måste vara startspelare, men han har en plats i den truppen helt klart, då endast Torres av de spanska anfallarna gjort något denna säsongen.

Ang Guti så menar jag inte att han och Albelda ska byta plats rakt av, jag vet klart och tydligt att det är skillnad mellan dem. Vad jag menar är att EFTERSOM ett mästerskap är så kort så bör man kunna ta en chansning på Guti som inhoppare sista 15 minuterna eller liknande om spelet stannar upp, som vi vet är han väldigt bra på att bryta mönstret.

Ta Tex spelare som Albelda och Xabi Alonso tror verkligen inte de hade varit så värst saknade i ett EM som är så pass få matcher, man har Xavi, Iniesta och Cesc med fl, även om Xavi inte varit något vidare denna säsongen.

Så visst skulle man kunna offra en av Albelda och Xabi Alonso för en joker som Guti som kan vända en match, men knappast att det händer.
Barcelona Rambla
2008-01-30 23:34
En ny trailer så här på nattkvisten. The Messiah 3, heter den. Mykcet mål. ;)
Barcelona Ronaldiinho
2008-01-30 23:33
Rambla

Härligt att du kom med denna nyhet har väntat länge på truppen. synd att Guddy inte är uttagen.
Barcelona Rambla
2008-01-30 23:24
Ronaldinho uttagen till matchen i morgon. Det tråkiga är att det är på bekostnad av Guddy. Jag förstår mig inte på Rijkaard. Han tar hellre ut spelare som är i dålig form som Xavi och Deco medans han utelämnar spelare i form som Guddy.

Valdés, Pinto, Xavi, Iniesta, Puyol, Márquez, Henry, Ronaldinho, Milito, Deco, Messi, Thuram, Abidal, Zambrotta, Bojan y Giovani.
Barcelona Sürer
2008-01-30 23:11
spanska landslaget har ett av världens starkaste mittfält och jag har svårt o se guti spela där. Man har spelare på tillväxt som raul garcia och javi martinez från bilbao, det spanska mittfältet är väldigt bra
Barcelona Ronaldiinho
2008-01-30 23:05
Captain Fantastic!

tänk ifall han skulle stannat med barca istället
han + bojan två framtida legender.
Barcelona Rambla
2008-01-30 23:01
Shi:

Du som har en sån koll på allting. Vem ska Guti ska peta på mittfältet? Kom inte med Albelda för har du någon som helst koll så borde du veta att Albelda är en balansspelare vilket Guti knappast klarar av att spela. Kom inte heller med Iniesta eller David Silva. Båda används som yttrar av Aragones. Han petar knappast Cesc eller Xavi. Så vem ska han peta?

Raúl har ingenting i en startelva att göra i ett EM. Jag har svårt att se honom acceptera att nöta bänk. Bojan är nog lite för ung ännu för ett EM. Dock så hade han bidragit med mer rörelse och snabbhet i djupled än vad dagens Raúl klarar av. Han är helt enkelt för långsam i det spelssytem som Aragones förespråkar.
Barcelona Captain Fantastic!
2008-01-30 22:54
Ämne: Bojan har fått en br....
Balotelli har spelat i Barcas juniorlag, om än i runt bara 5-6 matcher. Han provtränade för Barcas cantera 05/06 och antogs men pågrund av hans starka band med Italien så valde han Inter.
Barcelona Sürer
2008-01-30 22:53
ronaldiinho

jag såg matchen precis juve-inter o jag kan säga dig att balotelli är äckligt bra. fantastiskt mål han gör (2-3) vänder bort en försvarare o pangar in bollen i krysset. mkt duktig
Barcelona Ronaldiinho
2008-01-30 22:29
Bojan har fått en bra konkurrent i europa

Mario balotelli från inter han är också 90a
han har gjort 2 mål nu mot juventus, han verkar galet bra.
Barcelona Ronaldiinho
2008-01-30 22:18
Barcelona Criff
2008-01-30 22:14
Ja det kan man spekulera i :P
Just nu har Rijkaard gjort bra ifrån sig om man bortser från spelet på planen.

2a i ligan, semifinal i CDR & Vidare från gruppspelet i CL.

Men blir det ingen titel detta året går han nog självmant.

Den som lever får se!
Barcelona Edwin
2008-01-30 22:09
Criff//
Bra sagt av Laporta. Men betyder det att han får gå självmant, kanske när säsongen är avslutad?
Han är en bra caoch men har han mer krut kvar? Tveksamt.
Barcelona Criff
2008-01-30 22:00
Joan Laporta has denied press reports that the club had started to look for a new coach: "Frank Rijkaard has a contract until 2009 and my dream is to finish my mandate with the same coach," he said. "He is a great coach that has an image that corresponds with the club. He is calm, judicious, capable and has a great sense of humour. He has been with us for five years and will only leave when he wants to."
Barcelona Ghazza
2008-01-30 21:41
Shi,

Så du tror att Raúl och resten av Spanien vill se honom på bänken? Ska han med ska han vara i startelvan, ingen annanstans. Och det finns inte en chans i helvetet att det kommer hända.
Barcelona Rickiboy
2008-01-30 21:21
Ronaldinho finns med i truppen till matchen imon..

BARCA
Real Madrid Shi
2008-01-30 21:08
Hehe lite komiskt att man jämför Bojan(!) med Raúl. Inte ens lönt och diskutera det om man ställt in sig på att Bojan kommer att bidra mer än Raúl.

Om Bojan blir uttagen kommer han vara som Walcott under VM, bidra med inget förutom lite medial uppmärksamhet.

Som jag sa Guti är en smaksak, man kan se det att han inte kan vara ojämn under de 7-8 matcherna som ett mästerskap är eller så kan man se det att han kan spela riktigt bra i 7-8 matcher men inte lyckas vara jämn under en säsong som är ca 50+ matcher.

Som sagt även om man är röd blå måste man ha lite förstånd och inse att Raúl bidrar mer till ett landslag än valpen Bojan, låt killen börja med att spela regelbundet.
Barcelona OkkaPokka1
2008-01-30 20:53
Shi

I ett mittfält måste du ha balans, Ex real har ju Diarra eller som man nu använder Gago. Barca har också starka spelare på mitten ,Bollvinnare. Som Yaya Touré , Marquez och Edmilson. Och dessamma gäller väl då spanska landslaget, Då man måste blansera upp mittfältet lite. så mittfältet borde ungefär vara följande.

--D.Silva--Fabregas--Iniesta--
--------Xavi------Albelda-----

Sen har man Villa/Torres på topp. och backlinjen som den brukar vara. Så jag tror inte Guti är den spelare Aragonés spanien söker...
Annons: