/spanien/barcelona/forum/21709.aspx/spanien/barcelona/forum/21709.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*
2008-01-28 21:15
barcadinho

kände precis likadant när målet kom.

Det har varit en intern match idag på träningen, en mix av Juvenil spelare, Barca B spelare och några A spelare(bla Ronaldinho). Se Länk!
Barcelona barcadinho
2008-01-28 21:09
Igår när Bilbao gjorde målet kändes det som en kniv i hjärtat. Först blev vi tysta allihopa som fiskar i havet och efter några sekunder började min yngste son att gråta. På riktigt med tårar och tjut. Jag försökte lugna ner honom genom att säga att det är 10 minuter kvar (även om innerst inne trodde jag inte på det). Min son gråtande var som en symbol för säsongens slutsignal. Han kände innerst inne att titeln är borta och dess värre att det är marängerna som är på topp.
Idag var jag rastlös och otåligt på jobbet. Det är ingen där som kan förstå varför ett 1-1 resultat av ett lag i Spanien kan betyda så mycket. Jag kan inte heller förklara för dem.

Men eftermiddag försökte jag börja tänka lite positivt. Hur kan vi komma tillbaka med 9 poäng försprång? Det blir väldigt tufft. Jag tittade igen på reals spelschema för att se om det finns några svåra helgmatcher. Svårt att hitta något.
Då kom jag på en tanke. Ska vi ha någon chans med ligan så måste vi slå marängerna i Madrid. Då är det bara 6 poäng skillnad och det är inte mycket.
Jag hoppas bara att Barca kommer att orka och inte tappa ännu mer. Och att spelet blir bättre och försprånget minskar till tre poäng inför nästa el Classico. Sen måste vi vinna den avgörande matchen med två bortamål.

Många här spekulerar hela tiden om vilka spelare/tränare man ska köpa/sälja till nästa år.
Jag orkar inte tänka på såna saker mitt på säsongen. Det gör jag i april/maj kanske.

Barca´s spelare verkar ha sämre kondition än andra topplag, men jag vet inte. Det kan bero lite på spelschemat. En match i Villarreal i torsdag och sen packa och åka till Bilbao. Man hinner knappt hämta krafterna.

Barcelona -ViscaElBarca!-
2008-01-28 21:09
Vad tycker ni om att värva Lorik Cana? Defensiv mittfältare, lagkapten för Marseille. Han kan ersätta Edmilson.
Barcelona FC-Barcelona
2008-01-28 20:44
Messi-Lona.

Dem som ska ut är Ezcuero svår namn att stava, sen har vi Thuram, Zambrota, Edmilson, Sylvinho inget illa menat till han men åldern har tagit honom nu och Guddy bäst ifall han drar nu till somaren för han komer inte få mycket spel tid nästa säsong.
Spelar som ska in, Alaves den första av alla, ifall inte man lyckas med honom då får man jaga Philip Lamh, Modric eftersom han så järna vill så verkar de som att han komer att acpetera bänken så ta honom. Sen tycker jag att de inte behövs fler till barcelona.
Barcelona Messi-Lona
2008-01-28 20:26
jag tror att problemet ligger i att måga spelare har samma spel still. och Henry var ett STORT misstag och bortkastade pengar.. Igår tyckte jag synd om messi han hade alltid flera spelare på sig även när han inte hade bollen och när han lyckades lura dom till kina så fanns det ingen som vissa att dom ville ha bollen. När dinho och etoo är tillbax så kommer dom här försvararna att dela upp sig så att någar tar etoo och några tar dinho och då får messi det lättare och så kan han göra sina motståndare oftare och sen spela in till etoo FRÅN HÖGER KANTEN inte i miten eller från vänster kanten, tom en blind ser att det är på höger kanten ENDAST högerkanten han ska vara på och inte för långt ner heller för då hiner backarna komma ikapp och det blir för långt för messi att springa ..

När det gäller att bytta, köppa eller sälja spelare eller tränare så tycker jag att

Deco Ut
Edmilson Ut
Henry Ut
Zambrotta Ut
Thuram Ut
Rhonaldinho får vi se tills sommaren blir det inte bättre får han lämmna..

Modric (stavning) In
Alves In
Cruz In
Mascerano In
Benzema

När det gäller Frank så vill jag att han stanar tills han vill lämna själv för att han är den bästa tränaren som spelar offensiv fotboll.. Och anledningen till att matchbilden inte ändras när han gör sina bytten är för att spelarna som kommer in har samma spel still. Många säger att vi redan har matrialet men vi behöver spelare med olika spelstillar några som är snabba några som är starka några som är långa några som e tkniska men det har vi för många utav. Nu tycker jag att vi bara har tekniska små spelare offensivt iallafal t ex Messi,bojan, giovani, inesta, Xavi mf. Dessutom är det ingen som skjuter utanför straff området. Vi kan fortfarande vinna ligan med den marial vi har och jag tror att vi kommer att göra det men för att vi ska bli ännu bättre så skulle JAG göra dom ändringar som jag har skrivit tills nästa säsong även om vi vinner Ligan och CL i år
Barcelona Kallé
2008-01-28 20:16
Man får ju hoppas på att man kan få se lite fin fotboll resten av säsongen i alla fall.

CL och Copa del Rey har vi bra chans att vinna om Rijkaard slutar backa hem vid 1-0 ledning. Ligan är inte heller totalt körd men det blir tuffare.
Barcelona el Flaco
2008-01-28 19:27
Det viktigaste frågan vi alla bör fråga oss själva är inte hurivida vi kan komma ifatt Madrid, utan om vi överhuvudtaget förtjänar vinna ligan med det horribla spelet vi har visat upp. Jag personligen hade inte velat se Barcelona vinna ligan med tråkiga spelet vi visat upp än så länge under ligaspelet.
Barcelona Foadinho_2pac
2008-01-28 19:22
Till alla som klagade på Ronaldinho att han förstörde spelet osv är det fortfarande hans fel? har han varit med senaste matcherna?

Ni ville bara ha nån och skylla på så ni tog Ronaldinho. Okey det sant han var i dålig form men alla klagade på BARA honom så irriterande om man ska kritisera var rättvis då, kritisera alla!
Barcelona Edwin
2008-01-28 19:22
Ämne: Barcelona:

Sevil....
Det finns inga lätta matcher i ligan, Så visst kan Madrid torska i kommande matcher. Vi får väl se.
Barcelona Tompa
2008-01-28 19:06
Sen angående alla skadebekymmer vi haft. Pratade om detta i helgen med en polare om detta i helgen som är friidrottstränare men han är också mycket fotbollsintresserad. Jag ska inte säga att jag håller med till 100 % men att skadebekymren bara beror på otur avfärdade han som "trams". Personen i fråga sa ungefär så här:
Om man blir skadad ofta och/eller många spelare i laget blir skadade beror det på dålig träning. Det har ingenting med otur att göra, det är nonsens.

Jag köper inte detta till 100 % som sagt men jag har funderat många gånger hur det verkligen står till med spelarnas fysiska status? Är träningarna verkligen så slappa som vissa spelare har antytt?
Real Madrid Ronaldo (meka)
2008-01-28 18:52
Barcelona:

Sevilla B
Zaragoza B
Atletico Madrid B
Villarreal H
Espanyol H
Valencia H
Real Madrid B

Real Madrid:

Espanyol H
Valencia H
Sevilla H
Barcelona H
Zaragoza B

Inte mycket som talar för att vi kommer tappa det här. Men man vet aldrig.
Barcelona Edwin
2008-01-28 18:51
Ämne: Det går dåligt för b....Hoppas verkligen att du byter. Tror att du är en förkläd madristas.
Spärra honom, ungen.
Barcelona THIERRY
2008-01-28 18:47
Spärrad / Red
Barcelona Edwin
2008-01-28 18:29
Ämne: Edwin:
För mig är d....
Absolut. Det är en del som inte fungerar just nu spelmässigt. Förstår vad du menar.
Men vi saknar ju nyckelspelare, Dihno, Eto’o, Toure. Messi har precis kommit tillbaka.
Låt oss hoppas på att Dinho tillför en hel del av det som saknas i spelet i dag när han är tillbaka.
Jag tror att Barcelona kan höja sitt spel med Dihno, Messi och Eto'o i laget. De känner varandra och de hittar varandra.

Sen det här med Rijkaard. Det är en annan femma. Han borde egentligen ha bytts ut redan efter förra säsongen, tycker jag.
Barcelona Tompa
2008-01-28 18:13
Edwin:
För mig är det inte poängmarginalen som är det svåra. Visst går det att ta in 9 poäng och mer därtill på 17 omgångar, det som verkligen bekymrar mig är att det offensiva spelet är så dåligt. Det går som sagt att hämta in marängernas försprång men då duger det inte att spela som ett dussinlag i La Liga. Säsongen 2003/2004 drabbades marängerna av en total kollaps på slutet av säsongen. Reals lagbygge nu ser mycket solidare ut så vi kan hoppas men knappast förvänta oss ett liknande sammanbrott i vår.

Barcelona Edwin
2008-01-28 17:58
Barcelona får söka inspiration från säsongen 03/04. Barcelona låg efter med 15 poäng när första delen av säsongen var slut.
Läs artikeln! Hur slutade säsongen?

Så alltså än är det inte försent. Real Madrid imponerar. De har "flyt" och är motiverade på att vinna ligan.
Men kasta handuken så här tidigt, det tror jag inte att vi ska göra.
Barcelona -ViscaElBarca!-
2008-01-28 17:57
Ämne: Om man ser till denn....
Casilias, Utan han blir det väldigt väldigt svårt för Madrid.
Barcelona Tompa
2008-01-28 17:56
Shi:
Sett till hela säsongen så långt Leo Messi, Robinho är emellertid riktigt bra också. MVP är självfallet Iker Casillas!
2008-01-28 17:48
Messi

För att jag är Barça fan :)

Vet inte, viktigast för sitt lag är iallafall Iker!
Real Madrid Shi
2008-01-28 17:41
Om man ser till denna säsong vem anser ni har varit La ligas bästa spelare?

Messi, Robinho, Casillas eller Luis Fabiano?

Motivera gärna.
Barcelona Tompa
2008-01-28 17:30
OkkaPokka1:
Helt riktigt. Barca och i synnerhet oss fans måste sluta lägga så mycket energi på marängernas flyt etc. Om vi ska ta in det här försprånget krävs och jag menar verkligen KRÄVS en mycket kraftig höjning på lagets spel, i annat fall har vi inte en chans.

C.L spelet gick visserligen bra i höst och det är som du säger där det mesta krutet borde läggas nu. Men även här måste spelet förbättras radikalt jämfört med dagsläget. Barcelona upplaga januari 2008 kommer inte ha en chans att vinna C.L.
Barcelona Bojan Krkic#27
2008-01-28 17:03
Denna säsongen tycker jag Xavi underpresterat han gör inte lika många assist men han är viktig för Barcas spel men kanske inte lika viktig. För nu har vi Iniesta, jag tycker vi borde köpa in Cesc Fabregas som vill komma hem och bänka Xavi men inte sälja honom. Deco måste säljas!
Barcelona Barcelona...
2008-01-28 16:49
där har vi svaret Valdes är bättren Cassilias ;)
Barcelona nemo
2008-01-28 16:24
Jycken: Gissar på något i form av: "Madrid skithögar, hylla mästarna".
Barcelona Jycken
2008-01-28 16:23
Vad är det Etoo säger när han säger "madrid cabron saluda el campeon" ??

Barcelona Rey Etoo9#
2008-01-28 16:13
Ursäkta stavning! helt slutkörd
Barcelona Rey Etoo9#
2008-01-28 16:11
Kalla mig galen men jag ser poängtappet som en positiv sak. Madridarna kanske tror att ligan är avjord vilket kan göra så att de underpresterar mot de sämre lagen. Jag är säker på att vi vinner ligan detta året även om det är mott alla odds. Cl kommer göra slut på real madrid spelarna och om de åker mot roma och vi går vidare så kommer de vara mäktigt bevikna.

Inget är omöjligt:D

Visca el barca!
Barcelona La Masia
2008-01-28 16:08
Ämne: Tja !

Ska åka på ....
Enklaste sättet att ta sig till stadion är med tunnelbana. Ta den gröna linjen, du kan gå på vid la Rambla, och åk sen i riktning mot Zona Universitaria. Gå av vid antingen Les Corts, Maria Christina eller Palau Reial. Palau Reial är den som är närmast. Du kan även ta blå linjen och gå av vi Collblanc.
2008-01-28 15:56
Hehe, Lite överlägsna Iker och Victor är. Kolla på länken, Valdés har släppt in 14, Iker 16, sen är det Ricardo på 25 :)
Barcelona MR.BoFF
2008-01-28 15:42
http://www.youtube.com/watch?v=TjkHfoBlCnI&feature=related
Annons: