/spanien/barcelona/forum/21708.aspx/spanien/barcelona/forum/21708.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tompa
2008-01-28 18:13
Edwin:
För mig är det inte poängmarginalen som är det svåra. Visst går det att ta in 9 poäng och mer därtill på 17 omgångar, det som verkligen bekymrar mig är att det offensiva spelet är så dåligt. Det går som sagt att hämta in marängernas försprång men då duger det inte att spela som ett dussinlag i La Liga. Säsongen 2003/2004 drabbades marängerna av en total kollaps på slutet av säsongen. Reals lagbygge nu ser mycket solidare ut så vi kan hoppas men knappast förvänta oss ett liknande sammanbrott i vår.

Barcelona Edwin
2008-01-28 17:58
Barcelona får söka inspiration från säsongen 03/04. Barcelona låg efter med 15 poäng när första delen av säsongen var slut.
Läs artikeln! Hur slutade säsongen?

Så alltså än är det inte försent. Real Madrid imponerar. De har "flyt" och är motiverade på att vinna ligan.
Men kasta handuken så här tidigt, det tror jag inte att vi ska göra.
Barcelona -ViscaElBarca!-
2008-01-28 17:57
Ämne: Om man ser till denn....
Casilias, Utan han blir det väldigt väldigt svårt för Madrid.
Barcelona Tompa
2008-01-28 17:56
Shi:
Sett till hela säsongen så långt Leo Messi, Robinho är emellertid riktigt bra också. MVP är självfallet Iker Casillas!
Barcelona Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*
2008-01-28 17:48
Messi

För att jag är Barça fan :)

Vet inte, viktigast för sitt lag är iallafall Iker!
Real Madrid Shi
2008-01-28 17:41
Om man ser till denna säsong vem anser ni har varit La ligas bästa spelare?

Messi, Robinho, Casillas eller Luis Fabiano?

Motivera gärna.
Barcelona Tompa
2008-01-28 17:30
OkkaPokka1:
Helt riktigt. Barca och i synnerhet oss fans måste sluta lägga så mycket energi på marängernas flyt etc. Om vi ska ta in det här försprånget krävs och jag menar verkligen KRÄVS en mycket kraftig höjning på lagets spel, i annat fall har vi inte en chans.

C.L spelet gick visserligen bra i höst och det är som du säger där det mesta krutet borde läggas nu. Men även här måste spelet förbättras radikalt jämfört med dagsläget. Barcelona upplaga januari 2008 kommer inte ha en chans att vinna C.L.
Barcelona Bojan Krkic#27
2008-01-28 17:03
Denna säsongen tycker jag Xavi underpresterat han gör inte lika många assist men han är viktig för Barcas spel men kanske inte lika viktig. För nu har vi Iniesta, jag tycker vi borde köpa in Cesc Fabregas som vill komma hem och bänka Xavi men inte sälja honom. Deco måste säljas!
Barcelona Barcelona...
2008-01-28 16:49
där har vi svaret Valdes är bättren Cassilias ;)
Barcelona nemo
2008-01-28 16:24
Jycken: Gissar på något i form av: "Madrid skithögar, hylla mästarna".
Barcelona Jycken
2008-01-28 16:23
Vad är det Etoo säger när han säger "madrid cabron saluda el campeon" ??

Barcelona Rey Etoo9#
2008-01-28 16:13
Ursäkta stavning! helt slutkörd
Barcelona Rey Etoo9#
2008-01-28 16:11
Kalla mig galen men jag ser poängtappet som en positiv sak. Madridarna kanske tror att ligan är avjord vilket kan göra så att de underpresterar mot de sämre lagen. Jag är säker på att vi vinner ligan detta året även om det är mott alla odds. Cl kommer göra slut på real madrid spelarna och om de åker mot roma och vi går vidare så kommer de vara mäktigt bevikna.

Inget är omöjligt:D

Visca el barca!
Barcelona La Masia
2008-01-28 16:08
Ämne: Tja !

Ska åka på ....
Enklaste sättet att ta sig till stadion är med tunnelbana. Ta den gröna linjen, du kan gå på vid la Rambla, och åk sen i riktning mot Zona Universitaria. Gå av vid antingen Les Corts, Maria Christina eller Palau Reial. Palau Reial är den som är närmast. Du kan även ta blå linjen och gå av vi Collblanc.
2008-01-28 15:56
Hehe, Lite överlägsna Iker och Victor är. Kolla på länken, Valdés har släppt in 14, Iker 16, sen är det Ricardo på 25 :)
Barcelona MR.BoFF
2008-01-28 15:42
http://www.youtube.com/watch?v=TjkHfoBlCnI&feature=related
Barcelona Rambla
2008-01-28 15:40

Ska åka på ....
Camp Nou ligger nordväst om centrum i Barcelona, ca 5-10 min med tunnelbanan. Kolla på kartan. Du hittar Camp Nou uppe till vänster inom de röda linjen. Klicka dig vidare i rutan Dt. 4 - Les Corts. På Barcelonas hemsida kan du se vilken linje med tunnelbanan du behöver ta för att komma till stadion.
Real Madrid Clúb de fútbol
2008-01-28 15:38

Ska åka på ....
Ta en taxi till camp nou, Kostar inte så mkt. Camp nou ligger centralt också, tog mig ca 15 min att gå dit då jag bodde på expo hotell.
Barcelona Barcelona nästa!
2008-01-28 15:23
Tja !

Ska åka på en resa till Barcelona den 22 Februari ungefär, ska kolla på Barcelona - Levante.

Jag har kollat på kartor om var Camp Nou ligger, men kan ej avgöra helt säkert. Som jag förstått ligger den relativt centralt i Barcelona, på gångavstånd. Kan någon berätta eller länka till en bra karta ?
Barcelona MR.BoFF
2008-01-28 15:17
Barcelonas centrala mittfält har inte presterat på ett bra tag, det är där problem ligger.
Spelare som Deco, Xavi, Iniesta, Edmilson och Gudjohnsen har alla underpresterat. Xavi och Iniesta har för många touch på bollen. Deco är inte i form, misslyckas med det mesta för tillfället. Edmilson bäst före datum är ute, skadorna har satt sina spår och Gudjohnsen är inte duktig nog med fötterna för att spela som central mittfältare.
Gudjohnsen ska spela som anfallare punkt slut.

Real Madrid har fortfarande svåra motståndare som de kan tappa poäng mot; lag som Zaragoza, Barcelona, Valencia, Sevilla och Espanyol är inte lätta lag att spela mot.
Med spelare som Ronaldinho, Messi, Henry och Samuel Eto´o i sitt lag är ingenting omöjligt.
Barcelona BarcaFan!
2008-01-28 15:12
Det med vem man ska sälja på mittfältet e det nog Deco enligt mig.Han sa ju om vi inte vinner något i år ska går ja bort.Man märker ju att killen inte har hjärta för laget.Jag skulle helst ta bort honom istället för andra mittfältarna som Iniesta,Toure,Xavi mm.

Angående gårdagens match.Ett poäng med oss men 9 poäng efter Real M.Visst många tror ligan e över men kanske finns det en liten chans kvar.Igår läste jag att någon hade skrivit att Champions League kan vi inte vinna p.g.a Man Utd och några andra lag e för bra detta året.Jag tror inte den personen hade skrivit det om vi hade vunnit matchen igår.
Barcelona OkkaPokka1
2008-01-28 14:54
Ja tycker att barca ska glömma Real ett tag. Vi ligger nu nio poäng efter, och nu måste real göra nåt som vi gjorde förra året nämligen få helt totalt hjärnsläpp och ge bort liga titeln.Barca Ska nu satsa på Champions league titeln och Copa del Rey så att man ändå kan säga till real att: Ni kanske är spanska mästare, Men vi är Europamästare mouahaha!:D men sparka rijkard eller sälja spelare de ska vi inte göra förran till sommaren. Dani Alvés o Fabregas kanske?
Barcelona B.A.R.C.E.L.O.N.A
2008-01-28 14:01
Håller med Tompa i det han säger. Visst man ska inte leta efter en syndabock för att skylla allt på honom, men någons fel är det. Därför ska man hitta den ansvarige för att kunna ändra på saken innan det är försent.

Jag har alltid försvarat Rijkaard men det är faktiskt dags för någon annan nu. Självaste Rijkaard börjar visa sin frustration vilket enligt mig inte bådar gott. Det verkar inte gå som han planerar och verkar inte bestitta lugnet han hade för ett par år sedan.
Barcelona Tompa
2008-01-28 13:51
Taherinho:
Jag letar ingen syndabock. Det är ingen enskild spelares fel att spelet ser ut som det gör. Däremot är det väldigt många som underpresterar. Laget har befunnit sig i en nedåtgående trend (med avbrott för en månad i höstas) ganska länge nu och även om jag försökar vara optimistisk så ser jag inga som helst tecken på en förbättring.

Tränaren kan inte lastas för allt heller men som huvudtränare för FC Barcelona har Rijkaard faktiskt ett ansvar med för att spelet ser ut som det gör. Såvida inte laget drabbas av en total kollaps a la Valencia (föga troligt) så får Rijkaard vara kvar till sommaren. Men står vi med noll titlar då (hemska tanke), ja då har han gjort sitt om jag får bestämma. Två år i rad utan titlar med det här laget vore ett komplett fiasko.

Sen till er andra angående min pessimism:
Jag har inte slutat att hoppas men jag anser även att jag är realist, som vi spelar NU vinner vi inget, det är dagssaningen för mig. Men om det osannolika inträffar, ja då blir ju glädjen desto större. Som läget är nu är det bättre att skruva ner förväntningarna inför resten av säsongen.
2008-01-28 13:44
Angående Xavi-frågan

Om någon på mitten ska säljas så ska Deco bort. Tycker han är så fruktansvärt slarvig med bollen, undrar om han hade högre än 25% passnings-procent igår?

och ja visst, han jobbar och sliter, men det kan Guddy också. Och jag är helt säker på att Guddy är mycket stabilare på mitten just nu än Deco.
Barcelona Taherinho
2008-01-28 13:30
La Cibeles och andra angaende Barcas form

Haller med om det mesta som skrivits har nere. Men jag tycker anda inte att det ar dags att ge Rijkaard kicken eller kopa in andra spelare. Barca har spelarna och en mycket bra tranare aven om hans spel verkar for forutsagbar for tillfallet. Jag tycker problemet ar att Barca spelarna krigar inte jamfort med exempelsvis Madrid igar. Madrid har manga unga spelare som verkligen krigar for laget for tillfallet. Barca saknar det dar riktiga hungern i spelet.

Jag har varit nu i Barcelona i en dryg manad och varit pa alla hemmamatcher frutom El Clasico, och det ar samma visa varje helg. Man ska alltid hitta en syndabock, en vecka ar det Rijkaard, sedan ar HELA lagets fel Ronaldinho och andra veckan ar det Giovanis sjalviskhet som ar problemet och Bojan ar losningen pa allt! Herregud, lite perspektiv och fokus pa problemet nu istallet for all tjafs om fralsare och syndabockar.

Enligt mig ar problemet nu att laget befinner sig nanstans men inte med fotterna pa jorden. Ena veckan ska man spela vackert a la Barcelona. Andra veckan ska man bara vinna, det ar allt som raknas. Samma vecka ar Deco och Ronaldinho klara att saljas, for att nasta vecka vara de mest sjalvklara i Rijkaards startelva.

Man maste bestama sig! Som det verkar nu ska man satsa pa Ronaldinho och kanske aven Deco, da ska man gora det fullt ut tycker jag. Man maste da hitta tillbaka till det gamla spelet med de har spelarna man vill satsa pa. Det kommer ta tid men det kommer komma efter ett tag. Man kan inte som nu andra varje vecka.

Satsa pa det lag man har nu, och skita i Madrid for nagra omgangar for att hitta sitt eget spel. Efter att man fatt lite kontinuitet sa kan man borja jaga pa allvar, annars ar risken att det blir nat slags "Valencia effekt" dar allt gar at helvete! Nu ar Barcelona med i hogsta grad i Champions, bra chans i (den vardelosa cupen, Copa Del Rey) och ligan kan man anda komma i respektabel position med fint spel. Satsa pa de har valen i stallet for att kritisera allt och fornya allt i nulaget. Vi har fortfarande chans att ta Cupen (Wow?!) och kanske Champions (Svart, men bra chans!) da racker det faktiskt en andra plats i ligan OM vi spelar i alla fall lite som forut(aven om det svider ordentligt och vara bakom Real...). Sorry for det langa textet

Fran Barcelona: Visca Barca!!
Barcelona Tompa
2008-01-28 13:30
Criff:
Jag skrev precis som du återgav. Det är helt riktigt. Och det var något överilat av mig att skriva så. Det är lätt att tolka som att jag verkligen vill sälja Xavi. Däremot tycker jag verkligen han har gått tillbaka kraftigt och i nuläget tillför han ingenting i startelvan i alla fall.

Sen tycker jag faktiskt inte vi kan behålla Canteraspelare i evighet bara för att de är egna produkter hur dåliga de än är, inte om vi ska kunna konkurrera med Real och de andra jättarna i alla fall. Men så långt har det naturligtvis inte gått vad gäller Xavis framtid. Deco har jag försvarat länge men efter insatserna den senaste tiden är det nog läge att sälja honom till sommaren. Hans inställning verkar inte vara den bästa heller.

Kan f.ö upplysa er om att det finns personer jag känner som till och med föreslagit att sälja Puyol(!) av alla spelare
Real Madrid MADRID 1902
2008-01-28 13:26
Ursäkta att jag lägger mig i men jag ser ingen fel på eran backlinje och Valdes har varit mycke bra i år eran deffensiv har blivit bättre desto längre ligan har gått ta inte fel nu ni hade bra i början också men den har blivit bättre.
Sen får man inte glömma att spanska ligan är mycke svår stämmer inte allt en dag så förlorar man poäng i spanien och då spelar det ingen roll om man heter Barca eller Madrid.
Sen får man inte glömma att allt går våran väg också man måste ha lite flyt också som vi har haft och då automatisk ser det som om ni gör sämre säsong och ni blir frusterade och hittar fler fel än vad ni kanske har egentligen?
Glöm inte att det är långt kvar i ligan och som vi alla vet i spanien kan vem som helst förlora mot vem som helst såg ni föresten Valencia.:)
Jag vill inte spela expert här de här är bara det jag tror och föresten Bojan tar jag alla dar i veckan före Pato och jag smörar inte nu jag menar verkligen det.
2008-01-28 13:21
Jay-z / förutom Thuram då, han har varit rätt bra dom senaste matcherna han har spelat MEN jämnfört med den gamla Thuram samt Milito, Puyol & Marques så verkar han vara helt rostig. Brukar oftast också göra samma misstag, vänta med att skjuta upp bollen och fastna i ett hörn.
2008-01-28 13:19
Rambla/ hehe de hade fan varit skönt om det nu blev så.

Barca spelarna (inte alla, men många)ser helt utslita ut. Jag tror faktiskt att vissa bör nog vila lite mer och istället för en match så kan man ha någon sorts fys träning eller något liknande.
Annons: