/spanien/barcelona/forum/21686.aspx/spanien/barcelona/forum/21686.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barcadinho
2008-02-17 22:18
Ämne: Ghazza:

van Bomme....
Rambla/
Det fattas kraft och djup i Barcas mittfältet. Det är solklart.
Toure räcker inte (och vad gör man om han är skadad). Barca har gjort stora ändringar på backlinjen inför 07/08, och Henry framåt.
Jag är helt säkert på att nästa steg är mittfältet till nästa säsong.
Vi kommer att se en djupledlöpande i mitten.
Frågan är vem. Kanske Javi.
Barcelona barcadinho
2008-02-17 22:08
Ämne: Ämne: Ämne....
kim/
Jag leker bara med tanken.
Jag tror inte heller att de tar ett sånt beslut.
Och sen tror jag att de har ganska bra liv i Spanien.
Barcelona Rambla
2008-02-17 22:03
Ghazza:

van Bommel löpte en hel del ja men hans bolltouch var oftast bedrövlig. Jag börjar helt ärligt tröttna på Deco, han ser så mätt och spelar väldigt nonchalant. Hans felprocent är alldeles för stor numera, han slår bort alldeles för många bollar. Det räddas ibland av någon fin prestation han gör som tex passningen till målet igår. Jag har alltid annars försvarat Deco men det räcker inte längre att briljera i någon enstaka match under en säsong. Den där Javi Martinez hade var en fin värvning, han jobbar stenhårt bakåt och är också med framåt i djupledslöpningar.
Barcelona Lionel M.
2008-02-17 22:01
Ämne: Jisses, vilken löpni....
Rambla,
Den där tjur-rusningen var inte dålig. Kan bara instämma med att det saknas i vårt team då grabbarna i mitten är rätt så sugna på att passa runt den (och även ut den på kanterna) för att röra sig framåt.

En kraftfull och snabb mittfältare som låter Xavi ta hand om passningarna, Toure täcka bakåt och fokuserar sig på att djupledslöpa skulle inte vara fel.
Delarocha RIP Puerta
2008-02-17 22:00
Störd löpning. Bland de sjukaste målen jag sett på länge. Sen är ju Aguero äcklig. Spelar så jävla omoget så det är tragiskt. Han borde ju ha rött kort varje gång han spelar. Beter sig rent ut sagt som ett svin. Men det är kul att han hyllas gång på gång av i princip alla och allt han mot motståndare glöms bort totalt.
Barcelona Ghazza
2008-02-17 21:58
En som löpte sjukt mycket i djupled var ju Van Bommel. Ibland saknar man faktiskt det.
Barcelona Rambla
2008-02-17 21:53
Jisses, vilken löpning av Javi Martinez vid Athletics 1-1 mål. Är det något vi saknar är det mittfältare som löper så bra i djupled. Visserligen är Yaya en sådan spelare men han spelar ju pivote så vi får nästan aldrig uppleva det. Jag hade minsann inte haft något emot att Barça hade värvat Javi Martinez. Han är ung och kan bli hur bra som helst. Kostar nog heller inte så mycket som andra mer kända namn skulle göra.
Barcelona barcadinho
2008-02-17 21:53
Ämne: Ämne: Ämne....
Jag märkte inte att fansen buade mot Abidal.
Det var mest mot Yaya och en del mot Gabi Milito.
(och den sista vet vi så klart varför).

Barcelona Kim
2008-02-17 21:49
Ämne: jogabonito_barca
....
Ehe...? Handlar fotboll om att skapa målchanser? Jag är nog ganska övertygad om, att så gott som samtliga här inne kan skriva under på, att inget lag någonsin har fått tre poäng tack vare att man har skapat fler målchanser. Det är antalet mål som avgör var poängen hamnar, och således är poängen till syvende og sidst att göra mål, oavsett vad du själv vill tro.
Barcelona Kim
2008-02-17 21:47
Ämne: Ämne: Messi_C....
Längta tillbaka till Israel kanske de gör, men att de skulle riskera att spoliera sin sons hela karriär, bara för att de inte skulle stå ut i Spanien några år till, ja det känns väl inte särskilt troligt, va? :)
Real Madrid Shi
2008-02-17 21:39
Ämne: Ämne: Varför ....
Menar givetvis Abidal.
Barcelona Edwin
2008-02-17 21:27
Ämne: Varför buade man ut ....
Har du svårt att förstå texten? Du ställer frågan varför de buade Touré?
Se nedan:

"Fansen buade Yaya hela tiden för hans tackling mot Matuzalem i första matchen i september.
Matuzalem har varit borta i flera månader på grund av den fula tacklingen.
Zaragoza fansen tyckte att Yaya tuffa tackling var med avsikt."
Real Madrid Shi
2008-02-17 21:22
Varför buade man ut Abidal då? Henry är inte svart jämfört med Touré och Abidal. Eto'o utsattes för samma behandling 2 säsonger sedan och han har inte skadat någon.
Barcelona barcadinho
2008-02-17 21:20
Ämne: Messi_CE_Iniesta_V.V....
Den här grabben Gai Assulin.
Är det inte så att hans pappa är från Spanien och mamman är från Israel (eller tvärtom)?
Tänk bara om hans föräldrar kommer plötsligt att längta tillbaka till Israel.
Det tror jag knappast, men man vet aldrig.
Barcelona Edwin
2008-02-17 21:17
Jag tror också att det handlade mest om tackligen i förra matchen. Fansen buande också Milito för att han bytte klubb.
Barcelona barcadinho
2008-02-17 21:11
Ämne: Ämne: RoyalMa....
Det stämmer inte med det ni skriver om hudfärg, tror jag.
(Abidal och Henry är inte precis ”vita” heller).
Fansen buade Yaya hela tiden för hans tackling mot Matuzalem i första matchen i september.
Matuzalem har varit borta i flera månader på grund av den fula tacklingen.
Zaragoza fansen tyckte att Yaya tuffa tackling var med avsikt.

Att bua på grund av hudfärg kan kosta nu för tiden mycket för klubbarna i Spanien.
De har höjts straffsumman om jag minns rätt.
Barcelona Shaban
2008-02-17 21:11
Här i länktipset hittar du alla dom senaste bilder från Barcelonas matcher och träningar!
Barcelona Rambla
2008-02-17 21:05
Henry reder ut vissa felaktiga skriverier i media. Han har sett vissa saker han inte gillar när det gäller hur pressen felskriver det han själv sagt. Han trivs visst bra i Barcelona tvärt emot vad viss media skrivit. Han har heller inte beklagat sig över att spela till vänster utan sagt till Rijkaard att han kan spela både i mitten eller ute på en kant. Han spelar där Mister säger åt honom att spela.

Hans talar redan bra spanska, bra jobbat Titi.
Barcelona Sürer
2008-02-17 20:54
tycker inte heller det är lönt och komma o prata om domarens beslut, ingen kan ju ändra på det iallafall. Men om man ser situationen live (straffen) då ser det ut som en klockren hands oc domarna har ju tyvärr inte tillgång till repriser. Om vi nu inte kan komma överens på om de var hands eller ej så tänk er hur domarna har det.

shi

angående raul så borde han vara med i spanska truppen, det är nog inte så att Raul inte platsar det är säkert personligt
Real Madrid Shi
2008-02-17 20:52
Ämne: När det gäller övert....
Domare överlag är väldigt snåla med övertiden, minns El Clasico nu i julas där varje frispark tog minst 20 sekunder och där det var en helt vanligt match men borde vatt minst 5 tilläggs minuter.
Barcelona Rambla
2008-02-17 20:47
När det gäller övertidsminuter i den spanska ligan ska det väldigt mycket till för att de ska överstiga 4 minuter. Trots att det i många matcher säkert är befogat, även kanske i matchen mellan Betis-Madrid, men hur ofta ser man domarna lägga till så mycket? Det är nog därför alla reagerar så starkt på det och med tanke på vad resultat just då var.
Real Madrid Shi
2008-02-17 20:46
Ämne: Shi

vad jag såg s....
Inte lönt och ge sig in i en diskussion om tilläggsminuter då det känns ganska meningslöst.
Real Madrid Shi
2008-02-17 20:45
Ämne: För de som tror att ....
Tror nog listan kan göras lika lång åt andra hållet, ingen är korrupt det är bara väldigt inkompetenta personer som styr spansk fotboll. Bla Aragones som vägrar se till Raúl i storform.
Barcelona Sürer
2008-02-17 20:44
Shi

vad jag såg så maskade betis inte så värst mycket som lag brukar göra, omdu såg barcelona-osasuna där har du prov på riktig maskning men vi fick bara 4 tillägsminuter
Barcelona OkkaPokka1
2008-02-17 20:42
Shi

Så äre för mej med. Kommer då ihåg en speciell match när ni vann mot oss på Camp Nou, man var så helt otroligt besviken, men de lägger sig som sagt :)
Barcelona barcadinho
2008-02-17 20:42
För de som tror att det bara är Barca som vinner på dåliga beslut.

Här tre stycken bara från februari:

1) Spanska fotbollskommite bestämmer att matchen mellan Barca och Villarreal ska spelas på torsdag (31/jan), trots den planerade matchen på söndag mot Osasuna.
Barca vädjar att spela på onsdag för att få en extra vilodag till helgen men får icke.

2) Dani Alves från Sevilla får sitt femte gula kort mot Huelva och han kan inte spela mot Barca. Man bestämmer plötsligt att makulera det femte gula kortet utan någon tydlig förklaring. Dani Alves får och spelar mot Barca.

3) Tilläggstid på 6 minuter i matchen Real – Betis. Varifrån 6 minuter?

Ni tycker kanske att det är små saker.
Nej, det är några exempel på marängs korruption i alla nivåer i den spanska ligan !!!
Listan kan vara mycket längre om vi tittar längre tillbaka.

Annars - det var den bästa lördagen jag har haft på länge…
Låt oss njuta.

Real Madrid Shi
2008-02-17 20:41
Ämne: RoyalMadrid:

Herr....
Tror nog att hans hudfärg spädde på visslingarna det var nästan Figo på Camp Nou klass på ljudnivån. Skrämmande att se att det fortfarande händer, att spelare blir trakasserade på grund av sin hudfärg, skulle vilja se en av dem som buade och skrek träffa på Touré i en mörk gränd och göra det samma.
Barcelona Rambla
2008-02-17 20:40
Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*:

Gai igen?
Denna underbara Gai Assulin. Jag bara avgudar den lilla grabben.

GAI GAI GAI! :)
Real Madrid Shi
2008-02-17 20:38
Ämne: Shi

De du säger n....
Man är förbannad i 1 timme sen kommer man över det, sånt händer tyvärr, inget man kan göra åt det, domarna gör inte sitt jobb till 100% och det både gynnar och förstör för alla lag, och ang. de 6 tilläggsminuterna så maskade Betisspelarna otroligt mycket men ingen skada skedd då vi inte kvitterade.

Barcelona Rambla
2008-02-17 20:38
RoyalMadrid:

Herregud, du är här och på Zaragozas forum och fortsätter med din häxjakt. Det var inte Sergio utan det var Juanfran. Bollen landar på armbågen och inte på axeln. Armen är utsträckt i 90 grader från kroppen. Hur mycket tydligare kan det bli? Straffen är trots det hård dömd men det är knappast Barcelonas fel.

Shi:

Jag tror att publiken buade åt Yaya för den olyckliga skadan på Matuzalem på Camp Nou. Men sen när de även buade åt Abidal så blev jag mer tveksam.

När man tänker på hur många spelare Zapater brukar skada i Barças startelva, som när han skadade Messi, Edmilson och Deco förra säsongen under 20 min i första halvlek, så borde han buas ut för alltid på Camp Nou. :)
Annons: