/spanien/barcelona/forum/21684.aspx/spanien/barcelona/forum/21684.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona OkkaPokka1
2008-02-01 22:33
Ride the big one

Det håller jag med om att Lampard skulle få riktigt svårt att ta plats i start elvan, men ibland behöver man en spelare som bryter mönstret. Ja mena Deco/Xavi/Iniesta är väldigt lik varann i spelstilen.

Lampard skulle nog bli ungefär som Gudjohnsen(som verkligen börjat övertyga) Han är ändå en riktig fighter, och fortsätter utvecklas.

Då kan ja hålla med om att Diego skulle vara riktigt intressant då barca just nu saknar en riktig ledare på mittfältet.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-02-01 22:11
OkkaPokka1

(Ja lampard till barca är som vanligt ett rykte startad av tidningar som inte har nåt bättre för sig)

Lampard har ett bra skott men om inte van bommel lyckas ta en fast plats hur ska då lampard?

Inget illa menat men det är stor skillnad på den spanska ligan och den eng ligan, Deco må inte vara snabb men har ett spelsinne utöver det normala och tekniken är inte fel den heller och därmed klarar sig galant. Xavi och Iniesta och Yaya behöver jag inte ens nämna alla de har bra spelsinne och det är nåt som behövs när man spelar för barca. Sättet vi spelar så krävs det att man klarar vissa kriterium.

OM deco lämnar har jag bara ett namn i tankarna och han heter DIEGO ifrån werder bremen.
Barcelona OkkaPokka1
2008-02-01 21:37
Messi=maradona

Att Lampard ska till barca är nog bara hlet taget ur luften, Då han gillar att spendera tid i sin Frus hemmastad. Och Spekulationerna ökar mer när de sägs att Mourinho ska ta över efter säsongen.

Fast att byta ut Deco och ta in Lampard skulle inte vara HELT fel, Då Decos form inte alls varit bra.
Barcelona barcadinho
2008-02-01 21:29
Ämne: Alltså, allvarligt t....
Jag tänkte först inte lägga mig i, men några ord för skoj.

Det tar tid för vissa att se skillnaden mellan en troll-konstner fotbollspelare (Det finns just nu bara två i världen, den andra är i England, och en ex som kanske kommer att vakna igen )

och en väldigt duktig och viktig selare (finns några i real och andra lag).
leon-E
2008-02-01 21:27
ahhahaha kolla länk*

att madrid fans pallar bli så sne å gör en klipp om de ahahah. men låten är skit Hetsig..

gött ligan e vår :P
Barcelona Messi=maradona
2008-02-01 21:26
OkkaPokka1
Tack så mycket för hjälpen! Verkar som Lampard ska till barca? Han har mycket bättre skott än deco.
Barcelona OkkaPokka1
2008-02-01 21:21
Barcelona barcadinho
2008-02-01 21:15
Det var viktigt att vinna matchen och gå vidare i CdR. Viktigt för spelarnas självförtroende och för att få lugn i klubben några dagar/veckor till.
Tänk hur det skulle kännas bland spelarna och runt klubben om Barca inte skulle avancera vidare! En sådan situation precis efter 1-1 i Bilbao med känslan av att ligatiteln är lite längre bort.
Så jag var lite rädd inför matchen och är superglad med avancemanget.
Bra spel tycker jag av de flesta spelarna. Deco gjorde lite fel här och där men han var väldigt dominant i mitten. Han ser bättre och bättre ut. Messi är ett troll. Man njuter från varje sekund. Det är sådana spelare som gör det värd att betala tusenlappar och titta på fotboll.

Mycket snack på sistone om tråkig och ineffektiv fotboll.
Man undrar hur det kan vara så att matcher slutar 1-0 eller 0-0 eller så, när Barca har 60-70 % bollinnehav. Man behöver inte klaga bara på Barca utan också på motståndarnas lag. De lag som möter Barca (de flesta iaf) spelar väldigt tråkigt. De försöker inte spela offensivt. Titta igår t ex. Varje gång barca har bollen och närmar sig den offensiva halvan så ser man 10 gula tröjor, utspridda överallt. Det är samma bild på många matcher (inklusive mot real!) Motståndarlaget försvarar med alla sina spelare och väntar på en kontring. Matcherna blir ibland tråkiga på grund av att motståndarna inte försöker bjuda med offensiv eller våga göra något annat än att försvara och vänta på att barca ska göra ett misstag.

I den här fotbollens kultur jag har växt upp med så betraktar man sådana lag som äckliga!

Hur kan man göra 4 mål mot en mur?

Hur kan Barca lösa problemet (man kan inte förvänta sig något från de lag man möter)?
Barca behöver ta mer risk genom en väldigt hög press (som det var under 04-06). Att försöka vinna bollen högt upp när motståndarnas försvar inte är lika organiserad. Då har man större chans att komma till flera målchanser. Det är en risk eftersom barcas försvar kommer att ligga högt och om man inte lyckas erövra bollen är man väldigt sårbar. Det är nog bra att ta risken och träna på när precis är bäst att starta en högpress.
Ett annat alternativ är att spela ännu mer med sina offensiva ytterbackar. Då har man mer folk med i anfallet på kanterna och i mitten. Det måste vara ett bra samspel på kanterna med fart och rörelser och passningar.

Barca försöker iaf att spela snyggt, men det är inte lätt när framför sig finns det stora gråa tråkiga betongmurar överallt.
Barca har spelarmaterial som kan våga ta risken. Vi kommer att vinna på det tror jag.

Valencia (modell 07/08) är föresten lika bra lott som Getafe eller Racing.
Barcelona tribente_magico
2008-02-01 20:44
Alltså, allvarligt talat, av det jag såg gjorde inte Messi något som Robinho inte skulle klarat av// av nån i reals forum, ibland undrar man vad en del männsikor kollar med. inte med ögonen i det här fallet iaf. Hur fan kan man va så enögd på robinho!, messi gjorde otroligt mycke igår som robinho aldrig kommer klara av i sin karriär. Blir så förbannad när man säger sånt som inte stämmer på långa vägar. och sen att villareal va trötta sen matchen mot real är bara rent skitsnack, dom är väl inge korplag som inte är tränade till o spela 2 matcher på en vecka. nästan årets skämt det där, skulle viljat skriva det här i pajjasarna reals forum men tyvär går ju inte det.
Barcelona OkkaPokka1
2008-02-01 20:10
Messi=maradona

Har har du din länk översatt.
Barcelona Koeman_4
2008-02-01 19:41
Ämne: nån som vet när barc....
Jag förstår att det måste vara jobbigt för dig att trycka på länken till vänster på sidan. Det står ju trots allt bara SPELSCHEMA där.

Men orkar du inte leta där så tryck bara på mitt länktips
Barcelona Unicef
2008-02-01 19:38
Ämne: vad är det för jävla....
Håller med till 100*/. grymmt bra match av oss!!! små marginaler som håller nere siffrorna! Fattar inte att allt vänt o blivit så negativt runt klubben? alla vill åt oss på ett lr annat vis,skulle vara kul med en liten mer positiv rapport!!!
Barcelona Patrick Kluivert
2008-02-01 19:38
Helt rätt broshan ;)
Barcelona Carles Puyol Saforcada
2008-02-01 19:27
vad är det för jävla pajas som skrivit matchrapporten?? jag har sällan skådat ett så överlägset lag som barca var i matchen mot villareal. villareal skapar inte ens nästan en målchans på hela matchen och barcelona kontrollerar den fullständigt. man slår av på takten i andra halvlek men hade det verkligen gällt något hade barca kunnat utöka ledningen med ett par bollar. messi hade t. ex inte fått lägga straffen om man verkligen varit tvungna att göra mål. jag tycker att det var en av barcas mest övertygande matcher på länge och då villareal är ett mycket duktigt lag är det skamligt att få skriva en sådan bedrövligt pessimistisk matchrapport som skribenten i fråga gjorde. usch
Barcelona Hadad
2008-02-01 19:25
nån som vet när barca möter celtic första matchen??
Barcelona OkkaPokka1
2008-02-01 19:09
Enligt mig är nog Valencia den bästa lottningen i och med att vi mot Getafe senast borta förlorade (2-0) , och oavgjort borta mot racing (0-0) även om vi sedan vann hemma med 1-0. Men mot Valencia vann vi borta med 3-0, så övertaget har vi verkligen mot Valencia. Även om CdR är den enda cup dom har realistik chans att vinna , men ja tror inte de räcker mot barça.
Barcelona OkkaPokka1
2008-02-01 19:01
Messi=maradona

Gå till google.se, sök sedan på "Translate", sedan kommer förmodligen högst upp i söklistan finnas "Google translate" klicka in där. Sen där kan man skriva in en webbadress som man vill översätta. Fast den kan bara översätta till engelska, men de funkar lika bra de också. (Glöm bara inte att ändra språkinställningen den finns bredvid där man anger webbadressen. "From Spanish to English") sen kommer sidan upp på engelska ;)
Barcelona Messi=maradona
2008-02-01 18:46
Nån som kan översätta? Tack!
Barcelona Barcelonista! :D
2008-02-01 17:24
Ska bli kul att se hur det går mot valencia
Lukas.RP
2008-02-01 17:22
När Ronnie kommer tillbaka, ja då skadar Puyi sig, så logiskt. Vi är läskigt skadebenägna!
Barcelona Boswin
2008-02-01 17:21
Det med bojan var riktigt skoj. ;) Han förtjänade verkligen platsen.

Tråkigt såklart att ledaren Puyol missar en bit av säsongen.

CdR, är okej med Valencia för då får vi lite upprättelse om vi vinner... Vem pallar snacket om att ligan är avgjord, det kanske gläder några men det känns aningen långsökt då man kan se att tabellen inte står på 38 omgångar.
Barcelona Klint
2008-02-01 17:17
3 Barca nyheter idag alltså. En positiv, en negativ och en neutral.

Att Puyol blev skadad är riktigt tråkigt. Hoppas nu att Yaya kommer tillbaka snart och att Marquez får spela mittback med Milito.

Kul att Bojan blev uttagen i landslagstruppen. Hoppas verkligen att han övertygar och spelar till sig en plats i EM-truppen.

Sedan så fick vi just som sagt Valencia i CdR. Värsta möjliga motstånd alltså. Valencia kommer att ge allt för att vinna eftersom det är deras enda möjlighet att få spela i Europa nästa säsong. Men slår vi väl ut Valencia så bör det inte vara några problem att vinna en eventuell final mot antingen Racing eller Getafe.
Barcelona Gaucho 10
2008-02-01 16:18
asså dom där messi skorna kommer ju aldrig.
Barcelona Myrran
2008-02-01 16:01
FC-Barcelona

Jo blir allt intressant hur det kommer gå efter Laporta, hoppas i samma spår och ingen Gaspart-typ kommer. Sägs ju att Laportas förra höger hand Sandro Rosell ska ställa upp.
Spanien Alex.L
2008-02-01 15:55
Ämne: Alex.L
Balotelli är....
Jag vet.. Ville bara se hur barca fansen skulle reagera :).
Barcelona Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*
2008-02-01 15:11
Messis betyg från tidningen sport:

Messi, 9. Extraterrestrial. His game is light years away from the rest. His colleagues could not continue because Leo is another world.

Länktips: där har ni allas!
Barcelona FC-Barcelona
2008-02-01 15:08
Myrran,

Jag förstår inte så mycket om sånt, men blir nu lite nyficken, då blir de så att han inte kan bli omvlad till president mer, ifall saken är så, ska bli så jävla intresant och se hur den nya killen kan sköta de :D,
Barcelona Myrran
2008-02-01 14:13
FC-Barcelona

En president får bara sitta på mandatsperioder, Laporta är inne på sin sista som går ut 2010.
Barcelona FC-Barcelona
2008-02-01 14:05
*That has never been considered by the board of directors. Frank Rijkaard has a contract until 2009 and, in addition, I would like for him to continue until the end of my mandate (2010)," he told the gathered press.

Kan inte Laporta bli vald till President igen efter 2010?
Barcelona Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*
2008-02-01 13:51
Puyol borta 3-4 veckor
Annons: