/spanien/barcelona/forum/21681.aspx/spanien/barcelona/forum/21681.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2008-02-01 00:31
Pio:

Vad är en möjlig "rotura fibrilar" för en skada? Fattas bara att Puyi ska gå och bli skadad nu också. Han kommer att undersökas i morgon. Lär missa landskampen nästa vecka.
Barcelona OkkaPokka1
2008-02-01 00:30
Sürer

De är precis så ja menar. Villareal var aldrig ens nära ett kvitteringsmål. Så försvaret äre inga som helst problem med.

Håller dock med om att Deco slarvar ganska för mycket just nu.
Barcelona Barçaa - Mas Que Un Club
2008-02-01 00:29
Barças officela hemsida
Barcelona Ronaldiinho
2008-02-01 00:27
vart läste du det ?? :O
2008-02-01 00:26
NEEJ!!!
Läste nyss att Puyol blev skadad
Barcelona Rambla
2008-02-01 00:26
Athletic var på bortaplan. Det är skillnad när vi spelar på Camp Nou. Visst, Villarreal hade ingenting ens när Cygan var kvar på plan. Trots att man har ett konstant spelövertag, att Villarreal inte klarar av 3 pass inom laget innan de förlorar bollen så behövs det bara ett litet misstag när det står 1-0 och då är man ute ur cupen.

Pio:

Där är vi ense. Visst var Deco bättre än senast borta mot Athletic men det är ingen specill prestation för då var han katastrofal. Han slarvar som sagt alldeles för mycket och nästan varenda pass går till en Villarreal-spelare. Han envisas med de korta hörnorna som inte leder till någonting vilket gör mig frustrerad. Barça spelar sin possession-fotboll med mittfältarna passande till varandra eller bakåt till backlinjen. Hela tiden till stillastående spelare.
Barcelona Sürer
2008-02-01 00:24
håller med er att vi kan vara för övermodiga ibland lch att vi bör´döda matcherna tidigare när vi väl får chansen, men sanningen är ju den att villareal hade inte ett enda bra läge under hela matchen vi var aldrig hotade. Fick de ens ett skott på mål förutom långbollarna som hamnade hos viktor valdes?
Las Palmas Pio pio
2008-02-01 00:23
Lottning till Copa del Rey sker imorgon. Samma dag där allt pekar på att Aragonés ska kalla Bojan till a-landslaget.

Jag är som många här inne nöjd med första halvlek. Men mindre nöjd med andra. Precis som Rambla skriver så är jag förbannat trött på Decos prestationer på sistone. Slarvar bort pass efter pass, tröttsamt är vad det är!
adiiL
2008-02-01 00:23
OkkaPokka1

Japp, mycket bättre än mot Bilbao men fortfarande för ojämnt spel dåråå.. Dem höjer sig i viktiga matcher och mot sämre lag tror vi att vi kan promenera hem segern. Oförståerligt.
Barcelona concorazon
2008-02-01 00:21
Barca, Valencia, Racing och Getafe? Korrekt?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-02-01 00:20
Rambla

Jag håller med dig, vi är inte riktigt där än. Mer avslut och döda matchen är nåt som måste in i allas skallar.

(My bad mena Osasuna)
Barcelona Visca EL Barca
2008-02-01 00:20
någon som vet vem barca möter i semin ? tacksam för svar
2008-02-01 00:19
Underbar 1:a halv lek
Messi var underbar helt enkel Deco slarvade ibland men han var bra Sen har vi Abidal killen får nästan aldrig beröm men vilken spelare vilka lungor han har springer fram och tillbaka hela tiden, Publiken var fantastiska oh trots att det var en cup match härligt att se Ronnie tillbaka men han var lite ringrostig borde ha spelat på vänstra kanten och Henry i mitten.
Sen var det synd att Messi missade straffet men det var rättvis för det var ingen straff

men i alla fall så är Barça vidare oc det är det viktigaste
adiiL
2008-02-01 00:18
Varför aldrig låta Henry spela i mitten? Han är ju så bra på att rycka ifrån. Får han en boll ifall han spelar i mitten så rycker han ifån sin försvarare och blir fri med målisen. Effektivare at ha honom där. Spelade han inte på mitten mot Levante i höstas när han gjorde ett hattrick?
Barcelona OkkaPokka1
2008-02-01 00:16
Rambla

Men visst, Barca kanske skulle suttit nån boll för att sedan showat, men jag tycker ändå spelet såg dubbelt så bättre ut nu, än senast mot bilbao. Nu var Abidal helt fantastisk på kanten som tog offensift ansvar, Henry var en helt annan spelare nu än senast, och Messi lika bra som alltid. Men ja tycker ändå barca agerade säkert trots de lite nervösa slutet.
Barcelona Foadinho_2pac
2008-02-01 00:12
FCB#19

Den bilden ska lätt läggas som skrivbordsunderlägg nu :D
Barcelona Thierry Henry
2008-02-01 00:11
Ämne: Therri henry

här ....
Tack så mkt!

Visca
Barcelona Rambla
2008-02-01 00:10
Jag är självklart samtidigt glad att vi är vidare men kritiken är enligt mig befogad. Precis som FC-Barcelona är inne på. Valdes, försök starta en kontring åtminstone en gång!
Barcelona FC-Barcelona
2008-02-01 00:08
OkkaPokka1

Man måste hålla med Rambla lite, som valdes ärligt talat jag flippar ut totalt när han bara håller i bollen man ser messi slicka kanten å ingen boll komer, sen att efter man leder 1-0 första halvlek, man får inte göra som barcelona vina på första halvleken! då är det klart att kritiken komer
Barcelona Rambla
2008-02-01 00:07
OkkaPokka1:

Jag är irriterad för vi kunde likväl ha åkt ut om Villarreal fått in en boll i slutskedet av matchen. Det har liksom hänt förut. Döda matchen, sen kan de showa. Ju längre tiden går desto mer nervös blir man ju.
Barcelona Foadinho_2pac
2008-02-01 00:07
FCB#19

Vilken utsikt den där borde jag ha med i mitt arbete om Barca :S
Barcelona FCB#19
2008-02-01 00:06
Therri henry

här

http://zegram.files.wordpress.com/2007/10/camp_nou_1.jpg
Barcelona Rambla
2008-02-01 00:06
Ride:

Det är slarvigt och nästan lite arrogant. Lägg ner med gåfotbollen och showandet när det bara står 1-0 Det irriterar mig för det räcker med någon sekunds okonentration och så har man ett mål i baken på en fast situation.

Det är Osasuna till helgen, inte Mallis.
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2008-02-01 00:05
Vem ska vi möta ?
Barcelona OkkaPokka1
2008-02-01 00:04
Rambla

Som du sagt själv nån gång, Matchen är slut och vi har vunnit,behövs inte nån kritik på spelet.

Nu är det semifinal, blir det revansch på Getafe?
Barcelona Foadinho_2pac
2008-02-01 00:04
Thierry Henry

Sök bara "Camp Nou" på google så kommer många bilder med arenan tom.
Barcelona concorazon
2008-02-01 00:03
Onödigt spännande!!! Vilka lag är kvar nu då? Rac är med.. Vilka mer??
Barcelona Thierry Henry
2008-02-01 00:02
Härlig vinst, Messi outstanding, rättvist att han missade straffen, det var defenitivt ingen straff.
Någon som har några bra bilder på Camp Nous läktare? Alltså när arenan är tom, med Més Que Un Club o de där.
Barcelona FC-Barcelona
2008-02-01 00:02
Lätt matchens lirare går till, inte messi, men Abidal! fyfan vilken krigare han är, bryter varenda anfall, löper upp hella tiden, bara få hoppas att han håller det, för känndes som Sylvinho och Gio sprang i den kanten ifall ni förstår vad jag menar.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-02-01 00:00
Ja 1a halvlek var otroligt underhållande, sen så kom domarn in i centrum lite och det förstörde väl lite grann.

Känns som rättvisan skipades när Messi missa straffen, den var lite hård dömnd såg ut som lopez var på bollen samt benen.

Hur som helst ser det bra ut och denna uppställning gynnar laget, dvs spela spelare som är i-form logiken lyckas oftast bäst.

Skön publik med ronnie hyllningen förresten.
:D

Rambla

Jo laget har en del att förändra innan det ser bra ut i 2 halvlekar den saken är glasklar, de kommer våra tidigare ur-form spelare visar stigande bra form och det är bara att hoppas att den håller i sig.

Nu tar vi an Mallorca på helgen.
Annons: