/spanien/barcelona/forum/2168.aspx/spanien/barcelona/forum/2168.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2015-09-10 12:59
Hittade en live-feed, dock på katalanska
2015-09-10 12:51
@100% AntiMadridista:

Visas LIVE på Esport3 men man behöver ha VPN-anslutning för att se den från Sverige. Verkar inte som att Barcas Youtube-kanal sänder heller.

Får följa den via Twitter.
ESPNs Lee Roden brukar live-twittra precis som Baarcastuff.
Barcelona Deulofeu
2015-09-10 11:36
Någon mer än jag som gillar ryktet med Fabinho från Monaco?

En Abidal typ fysisk och rätt komplett.

Gillar att vi tittar åt hans håll.

Barcelona 100% AntiMadridista
2015-09-10 11:13
Nån som vet om man kan följa Piques presskonferens? Borde vara nu.
Postat via SvenskaFans-appen
2015-09-10 10:07
Florentino Pérez förnekar sig inte och står upp för den klubb han leder. I natt medverkade han i COPEs "Partido de las 12";

Gillar du Messi?
Ja, men jag gillar Cristiano mycket mer

Är det sant att du försökte värva Neymar?
Ja, men det är inte den första värvningen vi misslyckats med, t. ex. Vieira & Ribery

Vilket resultat skulle du vilja ha i matchen mellan Atlético och Barcelona?
Ett oavgjort, men vi är inte rädda för någon av dem.

Hur ser du på att Barcleona (87) har fler titlar än Real (82)?
Jag bryr mig inte om hur man räknar titlar, de tar t. ex. med Fairs cup som vi aldrig ställde upp i (Barcelona vann 3 gånger).
Det viktiga är vilken plats du har i världen och såväl gamla som barn vet att Real är nummer ett.

Vad anser du om buandet av Piqué?
Piqué gör ibland som alla andra misstag men det känns inte bra att någon blir utbuad när han bär den spanska landslagströjan. Det får mig att må dåligt.
Barcelona enkos
2015-09-10 07:34
Orsaken till att spanska fans buar Piqué är för hans uttalande och stöd för Kataloniens självständighet och inte om Penaldo för vem f.n bryr sig om Penaldo i Oviedo och andra spanska städer. . Men Patrik på AB vill bara lyfta sin älskade penaldo i artikeln och vinkla det hela
Barcelona Barcelonistas
2015-09-09 23:48
Helt jävla otroligt jag har för helvete köpt Cmore inför den här säsongen pågrund av La Liga. Kan man man ha mer otur?. Ska ringa idioterna i mon och fråga dom va fan det är frågan om.

En ganska bra signal på att Cmore inte tar ligan seriöst. Hade näsan stannat kvar i Spanien så hade vi inte haft dom här problemen. Fixa en nu seriös la liga studio på en ny viasat kanal vore det optimala. Den här skiten håller fan inte.
Barcelona gulu
2015-09-09 23:15
[QUOTE=ElRaval]Har för mig att det fanns någon tapas-restaurang i närheten av Plattan som folk samlades på. Vet inte om det är aktuellt längre dock. [/QUOTE] BarCelona heter den. Vet att den svenska penyan sågs och kollade matcher där förut. Vet dock inte hur det är nu men det gör säkert någon annan :)
Barcelona Maestro Xavi - Tito Etern
2015-09-09 22:12
@dyrenrot:

fullmatchandshow ska förmodligen ladda upp den fullständiga matchen efteråt.
Barcelona neymar JR
2015-09-09 22:11
Tyvärr kommer det säkert att sluta upp med att Pique ber om ursäkt och sväljer sin stolthet Personligen hoppas jag att han står på sig, alternativ slutar i landslaget samtidigt skicka ut ännu fler pikar då dom tycks berör en speciell sort extremt mycket
Barcelona dyrenrot
2015-09-09 22:09
Kommer missa matchen på lördag. Någon som vet var man kan ladda ner den i efterhand?
Barcelona Barieta
2015-09-09 21:53
@1974:

Blir det Viasat som köper rättigheterna som det antyds i, i artikeln. Så är det ju det bästa, deras studio är klasser bättre än C-More
Barcelona Soda Popinski
2015-09-09 21:37
Ramos och Pique är lika på många sätt. Dock tycker jag Ramos har en hel del mer att skämmas för än Pique. Ramos är en sjuhelvetes mittback. Ett lejon. Men på samma gång är han också en råtta. Med det menar jag att hans beteende vittnat om det flera gånger. Pique är en mycket schystare spelare enligt mig.
Barcelona DM1982
2015-09-09 21:30
[QUOTE=enkos]Lutar åt att Piqué kommer imorgon att medela att han slutar i landslaget [/QUOTE] Lika bra det, att buas ut av sina egna fans är bara löjligt. Då slipper man i alla fall oroa sig för att han ska skada sig med landslaget.
Barcelona enkos
2015-09-09 21:10
Lutar åt att Piqué kommer imorgon att medela att han slutar i landslaget
2015-09-09 21:00
I morgon klockan 11.00 kommer Piqué att hålla en presskonferens... intressant! Tiden ännu oklar, kan också bli 12.30 - dvs direkt efter träningen.
Barcelona 1974
2015-09-09 20:42
Grabbar ikväll förväntas vi få ett svar. Förhoppningsvis blir det klart innan lördag.
Barcelona Z_Z
2015-09-09 20:32
@Flavía:

Tre ord man aldrig kunde tänka sig att man skulle säga efter senaste åren.
Men sett till hur han börjat året som högerback så vill man gärna se honom fortsätta och se om han kan utvecklas ännu mer i den positionen.
Flavía
2015-09-09 19:54
Sergi Roberto, who is recovering from a thigh injury, trained with the group today. He felt good and wants to play on Saturday. [sport]

Mycket trevlig nyhet :)
Flavía
2015-09-09 19:23
@Barcelonistas:

Byt ut Vermaelen mot Douglas för att lägga extra salt i såret ;)
Flavía
2015-09-09 19:23
@Rambla~:

Det är ganska förståeligt att Hamrén försöker hitta olika mittbackskonstellationer som kan försöka samverka på ett effektivt sätt, något som är tyvärr omöjligt. då vår landslagsgeneration är avsevärt mycket sämre än på flera år Knappast Hamréns fel att försvararna agerade som yra under gårdagen.

Däremot håller jag med dig helt och hållet att Hamrén borde ha satsat på att slussa in spelarna från Sveriges U21-lag. Dock så var Lagerbäck heller ingen vidare när det gällde att genomföra en generationsväxling, trots att U21-laget gjorde bra under hemma-EM 2007.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2015-09-09 18:41
Haha angående Pique-Ramos. Båda två liknar varandra, kan göra klantiga uttalanden och vårdslösa aktioner på planen.

Skillnaden är att Ramos är Real Madrids kapten och representant medans Pique inte ens är fjärdekapten. Det förklarar vilken nivå Real är på.
Barcelona Smogen
2015-09-09 18:22
Nu läste jag engelska artikeln. Där listas ju spelare från hela världen, inklusive inom EU. Hur fan kan Barca vara den klubb som straffas hela tiden? Finns ju inte en stprklubb i Europa som inte värvar minderåriga spelare
Barcelona enkos
2015-09-09 17:51
Rami från Sevilla har skadat ljumsken och blir borta sex veckor och missar även Barcelona
Barcelona Barcelonistas
2015-09-09 17:45
Helt ärligt who gives a shit om vad Ramos säger? Han är duktig på att kasta sten i glashus det vet vi sedan tidigare.

Låt marängerna vara bittra måste svida för dom att vi fullständigt är överlägsna dom vad gäller framgångar. Vermalen har 1 säsong vunnit lika många ligatitlar som Penaldo. Det säger ganska mycket när man summerar hela kakan.
2015-09-09 17:29
En riktigt skön video på Neymar och hans dribblingskonster!
2015-09-09 17:13
Artikeln på engelska.

Tydligen ska inte Barcelona "samarbetat" och "underhållit information" om en del av de spelare som faller under artikel 19 gällande värvningar av internationella spelare under 18 år. Fallet ska vara "prioriterat".

Stämmer detta och det blir ett utökat straff så måste Bartomeu avgå. Nu har han suttit på knappen både som vicepresident för sportsektionen och som president och misslyckats med att göra rätt för sig med klubben på pottan som följd.

För övrigt skrev Paco Aguilar på MD idag att hans källor inom FIFA läckt info om att Atlético och Real var under lupp och att de kunde förvänta sig likadana straff som Barcelona.

Men FIFA är FIFA, de gör allt för att deras interna korruptionsskandaler ska sopas under mattan och det finns ju inget bättre än att rida på världens bästa klubb och dess namn för att vinna bra PR:..
Barcelona Smogen
2015-09-09 17:11
Vafan! Har dom inte utrett detta redan? Är ju liksom därför vi har transferförbud och barnen FIFA påstås skydda tvingats lämna sitt hem (la masia) och sina studier för att leva som uteliggare istället.
Barcelona Liunil Masse
2015-09-09 16:38
Diario As reports FIFA is investigating Barcelona for irregularities with minors, which could lead to a more severe punishment. HAHHAHA vad fan vill FIFA oss jävla korrupta idioter.
Barcelona ElRaval
2015-09-09 15:58
??

Nytt hot om transferförbud. Någon som kan översätta lite? Min katalanska är inge vidare.

Hur pass allvarligt är detta? Framsidan på AS
Annons: