/spanien/barcelona/forum/21679.aspx/spanien/barcelona/forum/21679.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Shi
2008-01-30 21:08
Hehe lite komiskt att man jämför Bojan(!) med Raúl. Inte ens lönt och diskutera det om man ställt in sig på att Bojan kommer att bidra mer än Raúl.

Om Bojan blir uttagen kommer han vara som Walcott under VM, bidra med inget förutom lite medial uppmärksamhet.

Som jag sa Guti är en smaksak, man kan se det att han inte kan vara ojämn under de 7-8 matcherna som ett mästerskap är eller så kan man se det att han kan spela riktigt bra i 7-8 matcher men inte lyckas vara jämn under en säsong som är ca 50+ matcher.

Som sagt även om man är röd blå måste man ha lite förstånd och inse att Raúl bidrar mer till ett landslag än valpen Bojan, låt killen börja med att spela regelbundet.
Barcelona OkkaPokka1
2008-01-30 20:53
Shi

I ett mittfält måste du ha balans, Ex real har ju Diarra eller som man nu använder Gago. Barca har också starka spelare på mitten ,Bollvinnare. Som Yaya Touré , Marquez och Edmilson. Och dessamma gäller väl då spanska landslaget, Då man måste blansera upp mittfältet lite. så mittfältet borde ungefär vara följande.

--D.Silva--Fabregas--Iniesta--
--------Xavi------Albelda-----

Sen har man Villa/Torres på topp. och backlinjen som den brukar vara. Så jag tror inte Guti är den spelare Aragonés spanien söker...
Barcelona Ghazza
2008-01-30 20:36
J-vlar vad Eto'o öser in mål borta i Afrika då.. Hoppas det håller i sig =)
Barcelona FCB_Alex
2008-01-30 20:35
Eto'o så jäkla grym 2mål och leder skytteligan :D
Flames
2008-01-30 20:25
Messi-Lona/
Så man blir riktigt uttråkad alltså ;-)
Barcelona FC-Barcelona
2008-01-30 20:18
Borde inte Eto leda skytteligan nu?
Barcelona Rambla
2008-01-30 20:15
Där.
Barcelona Blaugrana #99
2008-01-30 20:14
Kolla på länktipset;)
C.Ronaldo och Messi - bästa spelarna
2008-01-30 20:13
Någon som vet vart man kan se gruppspelen i ACN, hur det ligger till i grupperna. Samt skytteligan etc?
Barcelona Messi-Lona
2008-01-30 20:08
Juventus mot Inter ikväll kl 21.00 om ni har tråkigt
Barcelona Messi-Lona
2008-01-30 19:57
etoo ett till mål nu allså två mål sammanlagt..

bra etoo hoppas Kamerun vinner hella tuneringen
Barcelona Engstrom88
2008-01-30 19:20
Ämne: Spelar inte Bojan me....
Bojan ska ha sagt till media att han vill spela för det Spanska landslaget om ja inte minns fel!?
Dojjan
2008-01-30 19:00
Spelar inte Bojan med Serbien?
Eller ska han spela med spanska landslaget?
Barcelona Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*
2008-01-30 18:50
Messi-Lona

Ja visst. Och framför allt för att säkra att han blir spansk så han inte kan välja serbiens landslag.

Ronaldiinho

Han var i gymmet och tränade sitt före detta skadade lår, förebyggande syfte förstås ;)
Barcelona Barcelona#7
2008-01-30 18:28
Vem kollar på eto'o nu?

Jag har sopcast och Tvu kan någon ge mig koden?
Barcelona Messi-Lona
2008-01-30 18:28
Salami köttfärs lök med bea i norrtälje men det är inte min resturang det är en kompis som äger den.. Etoo gör mål nu på straff historisk
Barcelona Messi-Lona
2008-01-30 18:18
Att han valt bojan kanske passar hans spel ide medans raul inte gör det .. Varför spelar ni experter han har mer koll än real fans har.. Bara för att raul spelar för real så behöver han inte vara med i lands laget.. Sen finns det ju Torres och David V och det är inte alls säkert att Bojan får spela,, han kanske bara är uttagen för att se hur det går till och lära sig lite av dom mer erfarna..
Barcelona Ronaldiinho
2008-01-30 18:14
vet någon varför messi inte deltog i den där träningen när ronaldinho gjorde 3-2 målet ?
Barcelona Rambla
2008-01-30 18:14
Ämne: Ämne: Ämne....
Visst, ta ut Guti på Albeldas position och låt honom spela där så får vi se hur mycket matcher Spanien vinner. Raul? Han som bommar straffar och inte lyckats ta Spanien längre än till en kvartsfinal i ett mästerskap. Nej tack, fram med nya hungriga förmågor istället så som David Silva, Iniesta, David Villa, Cesc, Bojan osv.
Barcelona Kallé
2008-01-30 17:55
Messi-Lona,
Vad är det på?
Barcelona Foadinho_2pac
2008-01-30 17:53
Messi-Lona

Haha fantastiskt vilken stad bor du i måste komma till den pizzerian!
Barcelona Messi-Lona
2008-01-30 17:50
Jag tror inte att det är bra att det blir för många egna produkter i a laget .. det blir oftast samma spel stil om det är samma position ialla fall för dom får ju nästan samma träning även om det är bra träning så har dom ungefär samma spel stil och det är det som är problemet i Barca A.. när Frank gör byten så ändras inte match bilden och det är för att dom oftast har samma spel stil så därför tycker jag att det är viktigt att köpa spelare oxå men det är min åsikt där är inte jag som bestämer men det är viktigt med olika spelar typer..

En grej som jag fick bestämma var att jag fick välja ett namn på en pizza nu när en kompis öppnat en resturang med bar och pizzaria och vet ni vad jag gav den för namn...

--------------- FC Barcelona ---------------

vad tycker ni om det namnet heheheh en rolig grej ...
Barcelona Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*
2008-01-30 17:49
Guti vinner inga mästerskap, rutin kanske. Bojan ska med så är det bara!
Barcelona Foadinho_2pac
2008-01-30 17:45
Shi

Du snackar som om Guti skulle vara en som skulle avgöra en match bara sådär för Spanien tänk om han inte gör det du verkar så säker på att han kommer vara så viktig för landslaget...
Barcelona Kallé
2008-01-30 17:41
I ett mästerskap, som du precis nämde: Spelar man max en 7-8 matcher. Då har man inte råd att vara ojämn.
Real Madrid Shi
2008-01-30 17:31
Ämne: Ämne: Ämne....
Rutin vinner mästerskap inte en kille på 17 år som Bojan, all heder åt honom men fan heller att han håller landslagsklass, alla är inte den nya Messi.

Hällre satsa på Guti som kan leverara under ETT mästerskap som är under typ 7-8 matcher högst än och satsa på oerfarna spelare som bara tycker det är kul och va där. Både du och jag vet att Raúl skall vara med i landslaget, Guti är en smaksak. Men hällre Guti än Albelda eller vad säger du? Han må vara ojämn men när han är på humör är han skillnaden mellan vinst och förlust.
Barcelona Rey Etoo9#
2008-01-30 17:20
Jag har en fråga vem tycker ni är hetast just nu Marquez eller nesta.
Ni behöver inte skriva några långa meningar utan det räcker med namnet.

Visca el barca!
Barcelona Smogen
2008-01-30 16:41
Rambla

Tror Garay hade varit en perfekt värvning. Han är väl dessutom bara 21 eller 22 år? Man kan inte bara lite på att barcas ungdomsspelare blir världsstjränor. Garay hade kunnat skaffa sig nyttig erfarenhet som ersättare för Thuram och så småningom kanske t.o.m. ta över efter t.ex. Marquez eller Puyol....
Barcelona FCB10
2008-01-30 16:38
vad betyder OM glömde bort :S
Barcelona Smogen
2008-01-30 16:36
Mr Baloo-Gonzalez

Om ni haft Dudek istället för Casillas i mål är jag helt övertygad om att ni legat efter oss i tabellen. Men om inte OM funnits hade Barcelona vunnit alla sina matchet. är en ganska menlös diskusion med andra ord.
Men, ett litet exempel ändå. 23 december, El Clasico, Nou Camp. Ronaldinho får ett lysande läge att göra 1-0. Han har i princip öppet mål lite till vänster om målvakten. Han skjuter ett stenhårtskott, men genom en makalöst snabb sidoförflyttning hinnes Casillas dit och lyckas få bollen nästan rakt på sig istället. Någon minut senare gör Real 0-1. Är helt övertygad om att de flesta andra målvakter inte hunnit med att rädda det skottet och istället för att bli (idiotiskt) bespottad på Barcas flygplats hade Ronaldinho hyllats som en hjälte efter sitt matchavgörande 1-0 mål.
...om inte OM hade funnits det vill säga...
Annons: