/spanien/barcelona/forum/21676.aspx/spanien/barcelona/forum/21676.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Woods
2008-05-08 18:05
Finns inga ord for hur pinsam den har sasongen ar, fruktansvart irriterande dock att ett lag som var bast i varlden sa sent som tva ar sedan har gatt ner sig sa, och det med en trupp som ar battre (!) an den som vann CL 2006.

Tror tyvarr inte att vi kommer vinna natt nasta sasong heller, vi ar for djupt nere i skiten for det. Det kommer ta langre tid an sa att fa in en vinnande mentalitet i det har laget. Sorgligt!

Varfor har inget hant tidigare, varfor maste vi suga sa totalt innan nagot hander? Sag ingen vartat det barkade?
Barcelona The Dynasty (2004 - 2007)
2008-05-08 17:38
Pinsamt.
Barcelona Valdés
2008-05-08 17:37
Holländaren; Hur naiv får man vara? Det är klart att den nya tränaren och ledningen mer eller mindre har ”spikat” vem man önskar sälja och vilka som skall försöka värvas. Med tanke på hur laget uppträtt under innevarande säsong har nästa säsongs tränare ett jättejobb framför sig och därför borde egentligen spelartruppen varit klar redan för många månader sedan för att man skall kunna göra något åt det spel- och resultatmässiga förfall som ägt rum under de två senaste åren.

Listorna som publicerades under gårdagen i samtliga större spanska dagstidningar innehåller säkert en del riktiga namn men förhoppningsvis också en del gissningar och direkta felaktigheter, som att Touré skall säljas och att Guardiola önskar behålla Zambrotta. Att Barcelonaledningen läcker information till media är snarare regel än undantag.
Barcelona LennyRomario
2008-05-08 17:35
Ämne: En kort fråga, varfö....
Henry ska bort för att han inte levererar. Hade han varit 20 kunde han fått en säsong på sig, men han är 31. Finns inget "en säsong och spela in sig".
Tror dock inte att han levererar vart han än spelar nästa säsong. Om jag inte minns fel så tog hans sista säsong i Arsenal slut redan i februari?
Sedan dess är han sig inte lik. Det där flytande steget i rushen utifrån vänster, förbi sin gubbe och sedan vinkla in den i hörnet. Jag ser inte det steget längre. Jag ser inte övertygelsen om att han kan slå sin back.
Jag tycker han ska bort för att han inte är på samma nivå längre, men framförallt för att jag tror inte ens Henry själv tror han är på samma nivå längre.
Barcelona Tompa
2008-05-08 17:16
Har skummat igenom inläggen som skrivits här efter gårdagskvällens debacle. Kära nån, hur kan några överhuvudtaget ens antyda att det var domarens fel att vi torskade? Inser ni inte själva hur korkat (ursäkta ordvalet) det låter? Hur mycket man än håller på Barca och hur mycket man än vill att marängerna ska få stryk så måste man vara så pass uppriktig att man kan erkänna att Real helt enkelt var mycket bättre igår, vi ska vara "glada" att förlusten inte blev ännu större.
Barcelona barcadinho
2008-05-08 16:59
Mina reaktioner om de saker ni skriver under:

Domare - gjorde kanske några misstag, men att skylla förlusten på honom är helt konstigt. De var bättre slut punkt. Igår och i hela säsongen.
Real har byggt ett lag (efter galacticos perioden) med många vinnarskallar. Det går inte att räkna bort dem även om det är 5 minuter kvar på matchen. Man vinner ofta titlar när man har en sån inställning. De kommer att vara starka också nästa säsong.
Vi culés får hoppas på nästa säsong. Vi vet att vi också kan vinna titlar. Vi behöver också spelare som är unga och hungriga och som kan ha den vinnare inställningen. Vi saknade den rätta inställning på väldigt många matcher.

Jag hoppas verklgen att ledningen blir offensivt med sitt sätt att bygga laget. Och snabbt måste de vara eftersom det finns flera stora klubbar som tänker satsa till nästa säsong.

Rijkaard - vi har snackat om honom i två månader nästan. Det är inta bara han som är ansvarig för skitsäsongen, men han har en del. Ska vi försöka bygga något nytt så måste vi börja med tränaren. Det går inte mer med honom. Man måste ha nytt ansikte med nya ideer.
Jag är fortfarande besviken på ledningen att de väljer Guardiola som första tränaren. Det är inte klart än och jag hoppas verkligen på nån annan. Det är en väldig stor risk att låta en man som endast har tränat ett år (ett B-lag ) och ta ett så stort ansvar. Jag fattar inte riktigt varför Laporta och Co tänker så här. Just nu finns det faktiskt rutinerade tränare som är arbetslösa (eller snart när säsongen är slut). En tränare med pundos, det vad vi behöver. Ska vi chansa igen?

Henry - Laporta gjorde en jämförelse mellan honom och Ronald Koeman. Han berättade att Koeman var inte heller bra förtsa säsongen, men sen blev han en absolut nyckelspelare under framgångstitlarna på 90-talet. Laporta menade att det finns chans med Henry. Men det är inte riktigt samma sak här. Koeman kom till Barca när han var ca 26 år. Han hade sin framtid kvar. Henry är snart 31 år gamal.
Har han en bra framtid franför sig?
Jag kan förstås inte svara på det, utan igen bara spekulera.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-05-08 16:50
ojda

höhöhö, jag skrattar så jag dör...

Mangnito_perez

Vart har du fått ifrån att Giovani kommer spela i PL nästa säsong?
Barcelona FCB_armin
2008-05-08 16:41
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAAHH
Real Madrid ojda
2008-05-08 16:36
Här borde vara barcas nya play maker?
Valladolid Magnito_perez
2008-05-08 16:33
ser ut som det blir Giovanni på premier Leagueördag hädanefter.. Skulle inte förvåna mig om Ronaldinho också går dit nu när Ac Milan dragit tillbaka sitt intresse.. Fast det skulle skitkul för Ronnie att lira med Elano,Bojinov,Petrov,Nero Castillo o dem i City förstås..

tråkigt för oss laliga fans..
Barcelona Karlssoooon
2008-05-08 16:26
Två mål av Thiago mot frankrike igår.
Barcelona FC-Barcelona
2008-05-08 16:06
Dobber

Nej jag missa inte det, men som sagt ni Real suporter blundar alltid när det gäller att erkänn lite, inte lönt och gå in och diskutera med dig, va snäll och F**K OFF!! från deta Forumet.
Barcelona FCB_armin
2008-05-08 16:06
JAG VILL HA HENK TEN CATE TILLBAKA !!! :(
Barcelona Criff
2008-05-08 16:03
Dobber, ta du av dig dina Madrid glasögon istället och inse att domaren igår var väldigt ojämn, sen dem som skyller att man förlorade matchen på det är bara patetiskt.
Real Madrid Dobber
2008-05-08 15:34
Ämne: Kung_Ramos

kevin....
Vill inte strö salt i såren eller nått. Men såg snacket om gnäll på domarn.

Drar man bara upp närkamper i barcas favör å är barca älskare så blir man lätt sur. för vissa verkar va totalt blinda å bara ser från en vinkel.

Först, domarn har inga jävla repris bilder och de är väldig skyllnad på se Hawkeye mot att se från 1.7m upp å va täckt av massa spelare. Borde vell han som va domare här veta själv.

Bara för att kontra de du hacka på "FC-Barcelona"
Du kanske missa när marquez hoppa in med båda fötterna på snejider? kunde vart röttkort där om man ser vad spanska domare gett för tidigare. Sen sparkar bojan sig själv i foten å får frispark, vafan är de då? Bara ni inte förvalta era frisparkar som ni gjorde för nån säsong sen. Sen är de bara inse att ni blev utspelade. Real madrid publiken aploderade åt Barca när ni vann över oss hemma med 3-0 för ni spelade riktigt grym fotboll.

Ta förlusten som en man och sluta skyll på domarn.

(spanska domare generelt sett är väldigt dåliga dock, men igår va han nästan felfri.)
Real Madrid Shac81
2008-05-08 15:12
Era bästa spelare igår var Puyol och Messi, där har ni två spelare som verkligen har ett stort hjärta för Barca. Tycker synd om Rejkaard, en stor och skicklig tränare som får en bedrövlig slut i Katalonien. Rejkaard förtjänar respekt hos alla culés, så att ni förlämpar han nu tycker jag e löjligt. En sak är säker och det är ni kommer och bli starkare nästa säsong. Ser fram emot nästa el-classico.

Hala Madrid
Barcelona petersays
2008-05-08 14:58
Tio pers på skadelistan i dagens träning:
Valdes, Sylvinho, Guddy, Marquez, Iniesta, Ezquerro, Ronaldinho, Jorquera, Milito, Henry.

Har de gett upp säsongen med två matcher kvar?
Barcelona petersays
2008-05-08 14:48
Ämne: petersays

Och hur....
Du ändrar ståndpunkt. Det jag vände mig mot var att de sa att vi förde matchen i 20 minuter. Det hände inte. Messi kämpade hela matchen och blixtrade till då och då. Men absolut inte laget. Och oavsett hur många gånger Messi dribblde förbi försvaret så kontrollerade vi inte matchen i sista 20 i första halvlek som du sade. Nu släpper jag den här tråden och tar inte upp den igen. Ok? Agree to disagree.
•๋● L0S MERENGUES •๋●
2008-05-08 14:32
Vilka var det som sa att Real Madrid spelade en tråkig fotboll och inte förtjänar att vinna ligan, vad är det för skitsnack?
Vi har presterat en väldigt rolig fotboll mot de största lagen i ligan utan tvekan!

Villareal borta slutade 0-5 till oss
Valencia borta slutade 1-5
Barcelona borta 0-1 till oss, tråkigare men effektiv fotboll med tanke på att det var Camp Nou
Villarreal hemma slutade 3-2 till oss, en mycket underhållande match och till sist pricket över i:et. El Classico på Santiogo Bernabeu, 4-1.

Vart är dessa belackare som får fram skitsnacket från ingenstans, tråkig fotboll hit och tråkig fotboll dit. Vem bestämmer vad tråkig fotboll är förresten. Jämför det med det vardagliga livet, vissa gillar opera andra hatar det, vissa gillar filmer andra hatar det. Alla gillar olika saker och därefter bestämmer man vad som är roligt och tråkigt.

Nog sagt, tyckte synd om Rijkaard i går när han gömde sig i skuggan, han kanske hade lite tårar men dålde dom bakom regnet. Han ska iallafall inte få ta all skit utan spelarna ska också hitta motivationen. Barcaspelarna såg ut som legoknektar stora delar av matchen, real hade knappt någon press alls ifrån era spelare.

Jag skulle vara oerhört besviken på Eto'o och Deco om jag var er, laget går före individen va, MY AS NOT! Mer själviska spelare får man leta efter.

Går och tänker på sig själva före laget, de skulle kunna ändrat matchbilden och kanske siffrorna men nu får ni lida för det.
Barcelona FCB_armin
2008-05-08 14:18
petersays

Och hur skulle du förklara det? När messi och Thierry löpte som en häst och åtminstone försökte? Det betyder fortfarande inte att dem hade oss i 90 minuter.
Barcelona Criff
2008-05-08 14:08
Tycker också fansen överdriver lite, men samtidigt så förstår jag dem.
2 st visade hjärta igår, resten såg bara nervösa och ointresserade ut.
I ett El Clasico! Helt sjukt.
Barcelona Gudabenådad
2008-05-08 14:03
Även fall lednignen ville behålla Rijkaard till nästa säsong så tycker jag att han borde sparkas/avgå. Hans ansiktsuttryck sa mer än 1000 ord. Uppgivet, utmatt, omotiverad - hur ska spelarna reagera om tränaren har en sådan attityd?

Tack för allt, Rijkaard. Den här bilden är till dig.
Barcelona petersays
2008-05-08 13:59
Idag kommer skaderapporterna på Sylvinho och Guddy också. Hoppas det inte är nåt allvarligt med nån av dem. Känns som att halva laget ska in under kniven i sommar.
Barcelona Karlssoooon
2008-05-08 13:59
Ämne: Jadu Karlssooooon, d....
Självklart inser jag väl att han var ledsen. Men frågan jag ställer mig var varför han hade samma ansikts uttryck förra matchen mot valencia då vi faktiskt vann med besked.
Jag har inte på något sett hävdat att det faktiskt är på det viset utan jag spekulerar bara.
och nej jag är inte helt blind
Barcelona Gudabenådad
2008-05-08 13:51
petersays. Sylvinho får gärna stanna kvar, men han håller aldrig en hel säsong.
Barcelona Gudabenådad
2008-05-08 13:51
Jag håller med fansen. De har rätt att kritisera sina spelare. När man går ut och ska spela på Santiago Bernabeu mot Real Madrid då får man fanimej inte spela som vi gjorde igår. Vi måste visa stolthet, vi måste kunna bli smutsiga.

Real Madrid vann varenda andraboll, de vann varenda 50/50-situation. Samma stund som vi gick in på gräset så såg man att motivationen inte var den bästa.

Jag vill hylla Messi. Han var enorm. Bygg ett lag kring honom nästa säsong.
Barcelona petersays
2008-05-08 13:50
Och vad var det för sopprot som ville sälja Sylvinho?
1. Vi får inte en spänn för honom
2. Han vill fortsätta i Barca
3. Ryktet säger att han precis fått förlängt ett år, just pga ovanstående punkter
4. Han är den enda av "inhopparna" på bänken som faktiskt kan komma in och vända spelet. Hans offensiva kvaliteter är mycket bra. Se bara på inlägget igår. Och hur han har fungerat ihop med Deco och Ronnie på vänsterkanten.

Nänä...finns ingen som helst anledning att göra sig av med honom. Låt honom gärna spela sin sista (?) säsong i barcas färger.
Barcelona petersays
2008-05-08 13:44
"Det spelar ingen roll. Vi hade en period på 15-20 där vi kontrollerade det mesta."

Verkligen inte. Menar du att när vi låg under med 2-0, förde boll men inte hade ett enda avslut på mål? Är det att kontrollera det mesta? Nädu.
Barcelona Holländaren
2008-05-08 13:36
Jadu Karlssooooon, du troligtvis bara riktigt usel på att bedöma hur människor känner sig. Det krävs inget geni för att se hur sorgsen Rijkaard var i går, det krävs bara att man inte är blind.

Och Valdés det där var inte mycket annat än löjligt skrivet. "Igår presenterades också en lista på de spelare som enligt Guardiola skulle få lämna och på denna fanns bla Touré". Tror du verkligen att Guardiola gått ut med en sådan lista? Eller skickade han den till dig personligen?
Barcelona FCB_armin
2008-05-08 13:10
Jag har också tänkt på en annan sak. Brukar inte vissa manager lämna laget vid sådana här tillfällen? Ungefär som Koeman gjorde?
Annons: