/spanien/barcelona/forum/21674.aspx/spanien/barcelona/forum/21674.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Shi
2008-02-02 18:24
Kan någon ge mig nummret till GolTV i TVUs kanalutbud, hittar inte kanalen i kanallistan? Snabbt svar uppskattas stort!
Barcelona Barca Barca
2008-02-02 16:05
Kung_Ramos// Du vet att statistik ljuger;)
Delarocha RIP Puerta
2008-02-02 15:58
Det går inte att säga att vi har varit bättre än Real oavsett hur mycket vi vänder och vrider på det. Ge upp. Real har kanske inte spelat vackert, men i ärlighetens namn har ju inte vi spelat vacker nån match förutom kanske mot Zaragoza och Sevilla för typ 10-15 matcher sedan.
Sen har Real en målvakt som Valdés inte ens kan mäta sig med. Det är en stor skillnad tror jag personligen. Real har ju vinnarmentalitet och vi har för tillfället "rädd för att förlora-mentalitet".
Barcelona Criff
2008-02-02 15:53
Kung Ramos, lägg av. Ni har spelat dåligt i betydligt fler matcher än 3- 4 st. Bara i början utav säsongen får jag lätt ihop det till 6 st matcher där ni egentligen skulle tappat poäng.
Ni har blivit totalt utspelade i första halvleken i många matcher där motståndarna har radat upp chanser men dem har missat. För att sen Real gör 1 - 0 i andra halvlek och sen 2 - 0 i slutminuterna.
El Clasico, roligt du tar upp den matchen för där är exakt en sån match, ni hade fan inte en chans i den matchen fast vi spelade som sopor, ni fick en kontringschans och vips var det mål.
Ronaldinho hade fritt läge men Casillas räddade.
Det är så ni har sett ut detta året, men det vänder alltid. Omöjligt att ha sådan tur blandat med effektivitet en längre period.
Real Madrid Kung_Ramos
2008-02-02 14:16
Carles Puyol Saforcada

Du säger att Real inte gjort någon bra säsong, men ändå så har vi bara tappat 10 poäng(!) än så länge. Vi har spelat 3-4 matcher som varit direkt dåliga(vilket är betydligt färre än Barcelona), sen kan du lägga till: En El Classico vinst på bortaplan, 5-0 mot Villarreal borta, 5-1 mot Valencia borta(Innan dom hade klappat ihop totalt) och vinst mot Atletico Madrid med 2-0 borta.Plus att vi har tagit tre poäng mot dom lagen som vi ska ha tre poäng imot (Getafe,Betis,Almeria mf)förutom två.

Hur kan man kalla det en dålig säsong?

Ha det bra Cules!
Barcelona OkkaPokka1
2008-02-02 14:11
Blir svåra borta matcher nu (Sevilla,Zaragoza,Celtic). Men ja tycker vi ska sluta kolla på madrid och istället kolla på oss själva, Vad vi forfarande har en stor chans att vinna. Att vinna ligan så måste de bli en repris på fjolårets ligaslut, och jag bland många andra tror nog inte att detta sker (och kalla nu mig inte pessimist). Vi kan istället blicka framåt mot Celtic (CL) , och Valencia (CdR). Och jag tror vi kan vinna både CL och CdR. Även om det känns jobbigt att kanske ge upp ligatiteln.
Barcelona Ronaldiinho
2008-02-02 13:46
Efter osasuna mötet så har vi 3 svåra bortamatcher.
Sevilla, Zaragoza, Celtic

de kommer bli svårt utan puyol, Yaya, och Eto'o
en världsstjärna från varje position.
Barcelona Messi-Lona
2008-02-02 13:18
Messi är omänsklig .. Han dribblar på linjen i motståndarnas straffområde och dom lyckas inte peta ut bollen. ojoj villken lekstuga han hade.. Ingen annan spelare i världen är så uppvaktad som Messi är men när Etoo, R10 och Messi spelar tillsamans så kommer Messi bli mindre uppvaktad och då kommer målen och assiterna .. Alla som möter Barca är fegisar som backar och inte spelar sitt eget spel det är därför vi inte gör så många mål.. Jag tror att vi är mest respkterade laget i världen alla är rädda när dom möter oss och tänker bara på försvara och kontra... Därför gör vi få mål och släpper in minst mål.. Det måste vara jobbigt att vara anfallare i dageens Barca ,,specielt Messi som blir uppvaktad av flera spelare samtidigt..
Barcelona Edwin
2008-02-02 13:15
Håller tummarna för att Kamarun blir utslagen från Afrikaniska mästerskapet på måndag(tror den matchen ska spelas på måndag), så att vi får tillbaka Eto'o i matchen mot Sevilla den 10 februari. Vore tråkigt att tappa poäng där.
Barcelona Tompa
2008-02-02 12:47
Carles Puyol Saforcada:
Om nu marängerna spelar så dåligt som du säger, måste ju i ärlighetens namn Barca logiskt sett gjort en katastrofsäsong så långt, eller?

Nä, oavsett vad vi tycker om klubben Real Madrid CF så får vi konstatera att Barca inte räckt till så här långt. Ska man vinna titlar räcker det inte med att spela snyggt, elegansen måste faktiskt innehålla effektivitet med. Och marängerna har denna säsong visat en effektivitet som Barca f.t är långt, långt, långt från att matcha.
Barcelona Criff
2008-02-02 12:44
Du vet om att Real har gjort en rekord säsong va?

Barca har också gjort en bättre säsong än förra året poängsmässigt.

Det är bara Real som har haft blandning av tur och effektivitet. Det lär knappast hålla i sig i flera år.
Barcelona Edwin
2008-02-02 12:19
Carles Puyol Saforcada//

Real Madrid spelar kanske inte underhållande och vackert men de är ruskig effektiva. Det är det som är avgörande när det gäller att vinna tittlar. Så nog ska man erkänna att rivalen spelar bra. Tycker att det är rättvist att effektiviteten och kämpaglöden löner sig i längden. Däremot inte sagt att Barcelona inte kan ta in gapet(9 poängen). Det är många matcher kvar och allt kan hända i La liga. Det har vi sett förut.
Barcelona Carles Puyol Saforcada
2008-02-02 12:10
Det är lite tråkigt att barca ligger så långt efter real madrid i ligan med tanke på att real madrid knappast gjort någon bra säsong. Det hade varit en sak om marängerna hade övertygat spelmässigt och helt enkelt var bättre än barca men nu är ju fallet inte så utan tvärtom; jag mår förskräckligt dåligt när jag ser real madrid spela och sen betraktar ligatabellen. Den hawaiifotboll marängerna spelar borde rimligen inte räcka längre än till en mittenplacering i allsvenskan
Barcelona PILMÀ
2008-02-02 12:09
Ni måste bara se denna sida så kommer ni att förstå vad han har gjort för dig.
Tomorrow can he reach his 200 matches with Barça: totals 92 goals and 61 assists.
He really did a big succe career.
Barcelona Barcelona#7
2008-02-02 12:08
Kolla minut 2:52-Klippet och 3:14-Klippet
Barcelona PILMÀ
2008-02-02 11:49
Messi är ingen människa på den där klippet mot Villareal senaste matchen .
Herreguuuuuddddddd.
Real Madrid Paco Buyo
2008-02-02 11:15
Tompa:
Parantes. Jag har alltid hört att Barça skulle vara den klubb i världen med flest medlemmar fram till att jag i förra veckan läste att den låg på tredje plats efter Benfica och en annan som jag nu inte minns (Celtic eller Rangers?). Jag kan för mitt liv inte minnas var jag läste det, men jag bedömde mediet som trovärdigt. Om du orkar får du gärna kolla vidare.

Vad gäller titlar så är det klart att det är viktigt även för Barça. Det var iom Barças framgångar på 90-talet i allmänhet och CL-vinsten i synnerhet som klubben gick från att vara en stor klubb till att ta steget upp till de stora framgångsrika klubbarna internationellt sett (man hade tre cupvinnarcuper tidigare, men det väger inte riktigt lika tungt). Betydelsen kan inte underskattas.
Tacka Cruyff för det.

EDIT: Enligt Wikipedia stämmer det om medlemsantalet. Benfica störst i registrade betalande supportrar, "S.L. Benfica is since 2006, the club with the most associates (registered paying supporters) in the world, with over 160,000 members".
Det verkar som att Man Utd ligger på andra plats. Det borde gå att hitta officiella uppgifter.
Jag blev förvånad.
Barcelona Tompa
2008-02-02 11:01
Beautiful_Barca:
Visst vill jag se Barca spela offensiv och underhållande fotboll, det vill nog alla som håller på Futbol Club Barcelona. Men jag måste ändå kommentera ditt senaste inlägg. Barcelona är en av världens allra största klubbar, allra största mätt efter antalet medlemmar och klubben har miljontals fans runt om i världen. Men ska vi på allvar kunna kalla oss även den bästa klubben räcker det inte med att bara underhålla, vi måste leverera titlar med. Du får ursäkta, men med det här spelarmaterialet nöjer jag mig inte bara med at en fantastisk Messi trollar, jag vill faktiskt se lite effektivitet från laget som helhet också och det har sannerligen varit en bristvara på senare tid, ja egentligen under ett helt år nu. Och även med min bästa vilja kan jag inte påstå att t.ex Bilbaomatchen eller torsken mot Getafe bjöd på underhållande spel. En neutral åskådare hade kallat det ett sömnpiller...

Om vi bara skulle nöja oss med att spela offensiv fotboll óch "inte bry oss" om det blir titlar eller ej så menar jag att man får en riktig looser mentalitet i klubben och det kan jag aldrig acceptera. Ligan är inte körd än men ska det här gå vägen måste det bli en helt annan effektivitet framöver, annars är ligan och C.L så körd den kan bli. Och 2 säsonger i rad utan en tung titel vore ett på alla sätt totalt fiasko.
Barcelona Sürer
2008-02-02 11:01
håller med dig okkapokka 1 att barcas framgångar de tre senaste åren stavas ronaldinho. Förra säsongen när vi hade messi borta 3 månader och etoo borta 5 månader spelade ronaldinho med en iskal gudhjonsen och giuly på topp och ändå ledde vi ligan tills messi o etoo kom tillbaka. Jag tycker ronaldinho gjorde en bra säsong förra året, okej kanske inte lika bra som vanligt men vem var det som förde oss vidare mot bremen? vem assisterade messi 2 ggr i el classico? vem fick 3 man på sig varje gång han fick bollen? jo RONNIE. Kommer ronaldinho tillbax i gammal gott slag är vi ostoppbara igen tro mig
Barcelona lundell
2008-02-02 10:01
Skön video från matchen mot villarreal.
Han får deras försvar att se ut som BK Bollplan.
Läskigt bra.
Barcelona Beautiful_Barca
2008-02-02 02:31
Senast jag läste forumet var för ca ett dygn sedan. (när vi vann) Ska dock ta mig lite tid att läsa igenom efter detta inlägg.

Jag ville dock kommentera Ramblas ínlägg som han lade efter matchen.

Det handlade om att du var missnöjd.

Visst förstår jag din frustation. Jag hade den också i andra halvleken. Dock vill jag kommentera ändå.

Med tanke på vad vi fick uppleva den första halvleken (Messi), så är vi verkligen inte i position att klaga.

Det är detta vår klubb handlar om! Det är i dagar där det går dålig anledningen som fortfarande håller Barcelons fans kvar vid sin klubb. Att vi alltid får underhållning! Vare sig vi är i svacka eller på topp. Det är i allafall vad det handlar om för mig. Det är det som skiljer mig som Barcelona fan från alla andra fotbollfans. Att jag älskar att se mitt lag spela vare sig vi är i svacka eller på topp. För det är alltid vackert att se på.

Dock var detta ecceptionellt. Ärligt Rambla. Hur ofta får vi se sådan show som vi fick se av Messi mot Villarreal? Inte var tionde år ens! I mina dagar har jag nog inte sett det. Kanske Ronaldinho i sina bästa dagar, men det här var i samma klass.

Varför inte bara njuta?
Jag förstår fullt din frustation och dina bekymmer. Men visst måste du kunna njuta av dessa stunder. Efter Messi är slut så kan det dröja 100 år innan man får se sånt igen. Passa på!

Messis första halvlek mot Villarreal var den bästa individuella prestation jag sett någonsin.
Det var också den bästa prestationen jag sett Henry göra i den båröda tröjan.

När lejonet återvänder så återvänder målen. In the mean time får vi vara nöjda med att vi vinner!
Barcelona Dawelito.
2008-02-02 02:01
hej , vart kollar man hur man ligger till i tippnings listan eller vad man ska kalla det :P
Flow
2008-02-02 01:01
Kommer ni ihåg när jag var här inne för någon månad sedan, och ni sa att Ronaldo inte skulle platsa någonstans i Barca?
Nu är det väl uppenbart att han skulle göra det vart som helst?
Barcelona Ronaldiinho
2008-02-02 00:46
Kom hem nyss, kan inte fatta att puyol e skadad!
vi har aldrig haft en fulltrupp skadefri.
Barcelona OkkaPokka1
2008-02-02 00:41
Ronaldinho . så kan man stava barcas framgångar dom senaste tre åren. Ligatitlar och CL-guld har man vunnit. Ronaldinho är också Messis "mentor" och utan Ronaldinho hade kanske inte just denne Messi, varit den stora stjärnan han är idag.

Så Ronaldinho förtjänar all heder för evigt...
Barcelona Saman.
2008-02-02 00:24
Vad glad Henry blev när han näta igår. Hoppas han får igång målskyttet och löpningarna nu. Tänk er att ha djupledslöpande Henry, Etoo där framme och en dribblingssjuk Messi. :)
Barcelona Messi=maradona
2008-02-02 00:19
Nån som har sett Modric spela? Är han verkligen bra för barca? Jag själv har inte sett Modric spela.
Barcelona Rey Etoo9#
2008-02-01 23:58
Shit, så koncentrerad och taggad ronaldinho var när han värmde upp sen hör man också hela publiken jubla det var nästan att man fick gåshud.Nu tror jag faktiskt ronaldinho kommer hitta tbx till sin gamla form för det är först nu han blivit en skadad en tid,han får helt enkelt tillbaka suget och motivation att visa alla haters vf han är bäst i världen när han är i form. Jag tyckte ronne började riktigt piggt igår han var riktigt hungrig för att visa sig. Det är bara en tidsfråga innan han får tillbaka sin form det enda som fattas nu (enligt mej) är Samuel Eto´o säg vad ni vill men det är bara så! Det är viktigt att inte pressa ronaldinho till att komma i form direkt de flesta av er är nog för ivriga att se ronaldinho komma tillbaka till sin gamla form, Jag vet att det känns trist att se han som han e men man tar ett steg i taget.

Visca el barca!
Barcelona Messi / A. Iniesta
2008-02-01 23:48
Jag blev så jäkla glad när jag såg Ronaldinho värma upp igår.Några i det här forumet påstår att Ronaldinho inte var bra igår.Men vad förväntar ni er? ,Man kan bara inte showa efter att ha varit borta så länge.Sist han spelade var ju mot Real Madrid.Men tro mig han kommer att komma i form.Så som han har tränat senaste dagarna så vill han nog bevisa sitt bästa igen.

Och om vi inte ska stötta honom i sånna här situationer ,vem annars ska göra det?

Visca el Barça!
Barcelona Unicef
2008-02-01 23:44
jag hoppas absolut, men att klubben skulle säga annat? de utalandet skulle jag tro e för att hålla summan uppe! jag tycker gott han ska ha tills sommaren på sig....
Annons: