/spanien/barcelona/forum/21673.aspx/spanien/barcelona/forum/21673.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Criff
2008-08-09 23:43
BeautifulBarca, Ja jag är beredd att hålla med. Tror också han bara kommer förbättras.

Däremot har jag lagt märke till att han börjar bli lite små irriterad, tjafs med Marquez på träningen och sen tjaffsade han i nån utav för säsongsmatcherna.
Han tjafsade också i Argentina - Elfenbenskusten matchen.
Det är något Pep måste säga till om tycker jag. Han måste kontrollera sin vinnarskalle.
Precis som Deco, han hade en otrolig vinnarskalle, och även om han tjaffsade så gjorde han det med stil.
Messi är ibland på gränsen till att överdriva.
Som i Argentina matchen häromdagen, hade den armbågen eller vad det var tagit lite mer rent hade det lätt kunnat bli ett rött kort.
Barcelona Palle Kuling....
2008-08-09 23:38
Iniesta - The Best

Hahaha! Jag tyckte hon där i slutet var roligast. "Bojan Crinch".
Barcelona BeautifulBarca
2008-08-09 23:37
Criff

Jag känner att Messi verkligen är på rätt spår. Med tanke på att det finns så många som har varit bra i den åldern för att sedan misslyckas så tycker jag att messi är på helt rätt spår. De supertalangerna som misslyckas i den åldern brukar ofta blomma ut vi 27 års ålder.

Jag tycker att Messi känns under ständig utveckling. Man kan ju alltid ha fel, men jag känner att den kllen kommer att höja sig till en supernivå om sådär 3-4-5 år.

Det fantastiska spelsinnet som Ronaldinho har kommer i princip aldrig före 25 års ålder. Iallafall inte hos någon spelare som jag kommer på. Teknisk skicklighet kan man få tidigt, men hjärnan tar alltid sin tid att utvecklas. 25-26 är då man mognar mentalt.
Barcelona BeautifulBarca
2008-08-09 23:32
Kli2nt

Haha
"Smårolig" var en underdrift!
Iniesta - The Best
2008-08-09 23:26
Klint//

Haha. Roligast var nog damen på 0.11.
- "Brojan Skrik"

Det låter nästan som att den första tjejen sa "boschan grafik"
Barcelona Klint
2008-08-09 23:12
Lite smårolig video med folk som har svårt för att uttala Bojans efternamn. Roligast är den i slutet när Rivaldo försöker.
Barcelona Criff
2008-08-09 23:12
Kan också lägga till en kul grej,

"The players involved in practising the defensive work were those who played in the first eleven against the New York Red Bulls, that is, Valdés, Alves, Puyol, Márquez, Abidal, Keita, Xavi, Iniesta, Hleb, Henry and Eto’o."

Antagligen potentiella startelvan mot Wisla? Eller vad tror ni? Varför skulle annars just den elvan träna just det? :)
Barcelona Criff
2008-08-09 23:05
Det ni glömmer om Messi också är att i dagens Barca har han fått en ny roll, som nr10. Han tillfinner sig också mer centralt nuförtiden än på högerkanten som han gjorde under Rijkaard tiden. Allt är lite nytt och det tar väl lite tid för honom att komma in i rollen.
Däremot är han världbäst på att se dem där små insticken, passning, löpning och sen få tillbaks passningen och ofta målchans.
Han är bara 21 år, Ronaldinho hade inte den blicken över spelet som han har nu när han var 21 väl?
Messi har också sagt att han tränar sin högerfot för att få den bättre.
Jag tror det kommer, lite mer tid bara så kommer han explodera på alla håll och kanter.
Titta på Ronaldo, hur bra var han innan?
Han tittade bara boll hela tiden när han dribblade, lite guidance utav Alex Ferguson och vips så blev han galet effektiv och tittar nu mer upp när han dribblar.
Jag tror Pep kan lära Messi ett & annat i passningsspel då Pep själv är en mästare :)
Barcelona FCB_armin
2008-08-09 22:57
Heywood Jablome

Det krävs mycket för att Argentina skall hitta en ny Maradona. Ingen idé att jämföra Leo med honom, han är en genre i sig.
Barcelona Etoo# 9
2008-08-09 22:55
Eto'o ser ut att bli kvar! :)
Enligt Sport har nu Pep accepterat honom!

Visca Eto'o!
Barcelona Heywood Jablome
2008-08-09 22:42
Det hade varit ironi på hög nivå.

Och Argentina hade inte längre behövt leta efter "Den nya Maradona"
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-08-09 22:39
Heywood Jablome

Fan mannen säg inte så....Uchhhh det där får bara hända en gång och en spelare
2008-08-09 22:38
ElDuroDeFCB. Han behöver inte huvudet, han använder ju händerna ;-)

Det hade varit komiskt om Messi vinner VM på egen hand 2010 - och dopar sig 2014. :-)
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-08-09 22:38
Iniesta - The Best

" Knappast så att de visar röda kort, felpassningar eller självmål i en "Best Of Messi" video."

Något sånt händer ju aldrig Messi. ;)

Hmmmm, jag har lite svårt att tro på det ;-) hehe
Barcelona alves20
2008-08-09 22:37
läs mitt länktips verkar som om silva vill till barca:d
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-08-09 22:37

Messi kommer att vara 100% komplett som spelare denna eller nästa säsong. Han växer för varje match som kommer och går. Han kommer däremot aldrig att bli en huvudspelare, Det kan jag nästan lova;-)
Iniesta - The Best
2008-08-09 22:36
Jo, men det bevisar iallafall att han har ett bra sinne för passningar.

" Knappast så att de visar röda kort, felpassningar eller självmål i en "Best Of Messi" video."

Något sånt händer ju aldrig Messi. ;)
2008-08-09 22:36
Det jag menar är att han måste tona ner springandet och satsa lite mer på passningarna. Och en 3minutersvideo på youtube, kommer inte få mig att ändra uppfattning.

Förövrigt så stod det "Messi assist" - alla passningar blev inte mål.

Och sen måste han förbättra högerfoten. Jag låter cynisk, men jag är faktiskt inte det.
Delarocha RIP Puerta
2008-08-09 22:34
Tycker inte du kan ha Youtube som underlag för detta. Youtube klippen visar ju bara spelarnas positiva bitar. Knappast så att de visar röda kort, felpassningar eller självmål i en "Best Of Messi" video.
Iniesta - The Best
2008-08-09 22:29
Messi passningar på videon. Dom flesta är ju riktigt bra. Tänk på att han är ung. Det blir bättre med tiden.
2008-08-09 22:29
ElDuroDeFCB. Messi är inte en av dem bästa passningsspelarna i världen. Hleb, Xavi och Dani Alves är 3 bara i Barca som är före honom.

Tro mig inte fel, jag tycker om Messi men vi måste vara realistiska nu.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-08-09 22:24
Heywood Jablome

Jag vet inte om du följer Messi i VM kval och i Argentinska landslaget, men där ser man verkligen en annan Messi. En Messi, som tillsammans med Riquelme, har världens kanske bästa och vackraste passningsspel.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-08-09 22:22
Koeman_4

Vi sålde aldrig honom. Hans kontrakt gick ut och Osasuna fick honom for freeeee. No MONEY NO FUNNY
2008-08-09 22:22
ElDuroDeFCB. Messi är ingen större passningsspelare offensivt sätt. Han får till det då och då, men det är inte hans signum.

Han har förbättrat sitt passningspel och spelsinne, men jag saknar fortfarande något. Jag hoppas bara att han iår inte försöker vara som en hal ål alldeles för ofta, för då får han spendera resten av säsong vid sidan om.

Klint. Där slog du huvudet på spiken. "så tänker man att det är Messi det handlar om och vips så är tanken borta." Man borde kunna kritisera den gode Messi också. Han är bara en människa, det är bara en tidsfråga innan han kommer få gå på sprutor.
Barcelona Koeman_4
2008-08-09 22:20
Ämne:
Ezquerro va ett sk....
Jag gillar Ezquerro skarpt.
Han var en riktigt lagspelare, han klagade aldrig över att sitta på bänken (läktaren).
Kanske att han bara trivdes med att tillhöra Barcelona, men ledningen måste ha haft någon anledning att haft honom kvar, var ju knappast för tröjförsäljningens skull :P

Dock har jag inget emot försäljningen av honom så sett.
Barcelona Klint
2008-08-09 22:16
Heywood Jablome

Håller faktiskt inte med dig. Jag tycker att Messis passningsspel håller hög klass. Visserligen kan man tycka att han borde slå en passning istället för att dribbla ibland, men innan man har tänkt klart den tanken så tänker man att det är Messi det handlar om och vips så är tanken borta.

Vad är det som Messi inte behärskar egentligen? Huvudspelet och defensiven. Inte speciellt nödvändiga element för en sådan spelare.

Så nej, jag är inte speciellt orolig.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-08-09 22:13

Jag anser inte att Messi måste förbättra sin passningsspel, han måste däremot kunna värdera lite bättre de olika situationer han hamnar i. Hans instínkt säger Jag måste dribbla, men han måste lära sig att ibland passa oftare. Det är inget fel med hans passningsspel, han passar helt enkelt inte så ofta som han skulle kunna. Han om nån har grym splesinne och grym passningspel, och det får man prov på alltid i Argentinska Landslaget.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-08-09 22:09

Ezquerro va ett skämt i Barca, fortfarande så vet jag inte varför vi ens värvade honom?!?
2008-08-09 22:08
Nu är ingen diskussion uppe så jag får väl starta på en ny och fräsch diskussion.

Är det någon mer än jag som är orolig över Messis karriär? Han måste förbättra sitt passningsspel. Han kommer inte kunna ha den spelstilen som han har nu, han får för mycket stryk.

Hans karriär kommer att vara över innan han har fyllt 25.

ElDuroDeFCB. Självklart ska vi hjälpas åt, men det måste finnas någon gräns. Jag börjar bli trött på enstaka frågor så som: "Finns det någon stream?", "Hur startar vi?", "Spelar Messi?" Hur svårt är det att söka efter informationen själv?
Canaletes
2008-08-09 22:07
Ezquerro gjorde sitt första mål för Osasuna om inte nån visste :)
Annons: