/spanien/barcelona/forum/21669.aspx/spanien/barcelona/forum/21669.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Visca EL Barca
2008-02-03 22:15
härlig vinst idag blev så jävla glad hoppas det blir liga guldet detta året :D
Barcelona FCB10
2008-02-03 22:08
Här har ni målet av Xavi på ljud ^^
Barcelona kevina
2008-02-03 22:05
yes. 1-0 il Efen.yes..
Barcelona Ghazza
2008-02-03 22:02
*Suck* där kom 1-0 till Elfenben... Keita.
Barcelona Barcelona#7
2008-02-03 22:02
Dani Alves kommer inte vara med den 9 Februari..

Han är avstängd så det blir lite lättare för Ronaldinho/Henry att gå förbi på den kanten
Barcelona Edwin
2008-02-03 22:01
Ämne: Oj, hade missat att ....
Absolut. Vi håller tummarna. Framförallt måndagens match. Barca kommer att behöva tillbaka sina nyckelspelare framöver då det kommer att bli svårare.
Barcelona Ghazza
2008-02-03 22:00
Foadinho_2pac,

Mjo, antagligen bara du.
Barcelona kevina
2008-02-03 21:59
framöver när ingen av anfallarna är skadade och när Eto är tillbaks, det kommer att bli svårare med byte. för vi har messi, Ronnie och henry som spela galet bra och så har vi ynglingarna som också måste spela för att kunna ha koll på saker.. tufft för Rijkaard
Barcelona Foadinho_2pac
Är det bara jag som gillar Espanyol trots att de är våra rivaler.

De ligger trea det är imponerande men Tamudo långtidsskadad de kan snabbt sjunka ner i tabellen.
Barcelona r.Hyder
Guddy hade lätt kunnat göra en hel del nytta i dagens match. Han är den ända som skulle komma in med lite annan typ av spelstil. Visst man kan plocka in Sylvinho och ta ut Abidal. Men att Rijkaard tar ut Messí är inget fel. Han var bra i första, sämre i andra. Namnet på spelaren spelar ingen roll. Deco ut, Xavi in. Liknande spelstil men om det är Xavis dag (vilket det var) så kan han genom sin individuella skicklighet spela en avgörande roll. Gio in, Henry ut. Skadekänningar på Titi en pigg Gio kommer in som spelade ute till vänster vilket gör att han nästan blir tvungen att vara odivig och passa bollen då hans vänsterfot oftast bara tillåter honom till det. Målets förspel handlar om Xavis långa boll mot Gio som tar ner och lättar bollen fint över sin försvarare, Xavi snappar upp Iniestas retur och det är mål. 2 avbytare som spelar en stor roll till målet.

Mister hade ju kunnat ta ut Marquez eller Thuram också men det gjorde han inte. Kanske för att han inte tyckte Decos insats var tillräcklig eller något annat. Men med facit i hand bör man inte vara så hård mot Mister. Jag tyckte det var lite konstiga byten också till en början. Men som sagt, vi vet alla hur det slutade :D
Barcelona OkkaPokka1
2008-02-03 21:58
Nästa match nu Sevilla. Skulle gärna se Ronaldinho från start då. Sen Messi och Henry. Tycker de räcker med Bojan nu ett tag, inget illa mot Bojan, men en 17-åring ska inte starta varje match. Är varken bra för Barca eller Bojan.

Man ska också se upp med L.Fabiano
Barcelona Ghazza
2008-02-03 21:57
Oj, hade missat att Elfenbenskusten spelar nu. 0-0 mot Guinea efter 25 min. Viktig match då Yaya skulle betyda jättemycket mot Sevilla.
Real Madrid ¡ Real Madrid ahora y para siempre !
2008-02-03 21:55
Ämne: svårt för Frank oxå ....
Ruud kanske är tillbaka redan nästa helg.
Barcelona Foadinho_2pac
2008-02-03 21:53
Grattis Ronnie!
Barcelona Barçaa - Mas Que Un Club
2008-02-03 21:51
Idag gjorde Ronaldinho sin 200 match för FC Barcelona synd att han inte fick fira det med ett mål
Barcelona kevina
2008-02-03 21:51
hahaha här på sf har Barlona nog en v dem konstigaste fans... precis när Rijkaard hade gjort byte, så skrev många(jag inklusiv tyvärr) hur korkade han kan vara och hur sura och deprimerande matchen är MEN precis efter målet, (Resten kan figrera ut) nojda var dem EFTER målet...
Barcelona -ViscaElBarca!-
2008-02-03 21:46
Sevilla nu nästa ligamatch! ja hoppas på att ronaldinho finns då på vänsterkanten.
Barcelona Ghazza
2008-02-03 21:44
Ämne: Haha, kolla firandet....
Helt underbara bilder.

Kan detta vara det som vi behöver, något som har saknats så länge? Jag tror att en enorm tyngd lättades från spelarnas axlar just då. Nu vet vi att det är möjligt att faktiskt ta poäng när det ser som mörkast ut.
Barcelona A.Gaudi
2008-02-03 21:40
Annars är jag också glad över att Valencia vann idag. Spanien behöver sina toppklubbar för att kunna hävda sig internationellt. Sedan har jag inte lika mkt avsky för VAlencia som REal, såklart. skulle inte bli besviken om dom blev ett bottenlag i framtiden ;)
Barcelona Unicef
2008-02-03 21:40
svårt för Frank oxå som den andra halvleken spelas... ingen som läst något om Ruuds skada???
Barcelona A.Gaudi
2008-02-03 21:39
ja rambla Exakt.

När bojan väl blev positionerad på högerkanten bidrog han inte med någonting alls. han rörde knappt bollen sista 20. vi kanske behöver en ny andre tränare till laget. Henk kunde sina saker och gjorde inte såna här missar :)

Neeskens ser dessutom lite äcklig ut.
Barcelona Barçaa - Mas Que Un Club
2008-02-03 21:38
Skönt med seger idag men börjar oroa mej för l.fabiano han är het för stunden och vi saknar Puyol inget illa om Thuram men han känns inte säker mot fabiano o kanoute som ör tillbak från Afrka
Barcelona Rambla
2008-02-03 21:38
Haha, kolla firandet efter målet. Crazy!
När tom Thuram ligger överst i högen då är det speciellt. :D
Barcelona Rambla
2008-02-03 21:36
OkkaPokka1:

Du har helt klart en poäng där. Här sitter vi och klankar ner på Rijkaard när det hans två byten som faktiskt resulterar i målet. Stora krav vi har. :)
Barcelona OkkaPokka1
2008-02-03 21:35
Smogen

Skulle nästan kunna säga att Rijkard var lite av en matchvinnare idag. Han tog ut Henry och satte in G2S, han tog ut Deco och satte in Xavi. Och båda dom spelade match avgörande roller när dom kom in. Giovani var den som gjorde den fantastiska nedtagningen som sedan ledde( efter massa krångel )fram till Xavi som dunka in 1-0.

Så bytena spelade stor roll i dagens match.

Fast om Messi vart kvar på banan, vem vet han kanske hade avgjort a la getafe style ;)
Barcelona Rambla
2008-02-03 21:34
Målet!
Barcelona Iniesta Nr1
2008-02-03 21:33
en grej till.Valdes får alldeles för ofta alldeles allt för mkt kritik.kolla på honom.idag visa han faktiskt varför han står i världens bästa lag. Han kan göra otroligt dåliga insatser ibland men han har faktiskt räddat oss ett antal gånger bara denna säsongen.
Barcelona Rambla
2008-02-03 21:32
Det jag stör mig mest på är Rijkaards konstiga val hur han positonerar våra forwards. Bojan ute på kanten, Messi inne i mitten. Messi går ut, in med Ronaldinho. Trots det så får Bojan fortsätta på kanten och Ronaldinho går in i mitten. Bojan ska spela i mitten, han är en striker och sniffar upp målchanserna med ögonbindel på sig.

Aja, det är bra att ha spelare som klarar av flera olika positioner.
Barcelona Unicef
2008-02-03 21:32
Skönaste segern på länge!!! viktig seger mentalt. bedrövligt av ett lag som e behov av poäng ska behöva maska så i 45min vid 0-0 ställning. kul för Gio och få lite cred oxå de behöver han. någon som hört något om Reals super stjärna???
Barcelona Duda
2008-02-03 21:31
Gudjohnsen satt på bänken ja. Jag hade hellre sett honom på plan än Deco, som jag tycker är ur form. Han slår bort för många bollar, inte bara det så verkade "Guddy" i riktigt bra form när han väl fick chansen.

Om Rijkaard hade vart riktigt fräck hade han tat ut Deco och satt in Ronaldinho, så vi hade haft Bojan, Dinho, Henry och G2S samtidigt på plan. Nu fick vi ju alla 3 ändå så...
Annons: