/spanien/barcelona/forum/21667.aspx/spanien/barcelona/forum/21667.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca 4 ever
2008-08-12 16:00

Nu säger Valencia att Silva kommer starta säsongen i just samma klubb!
Barcelona Rambla
2008-08-12 15:56
Ämne: Vem är denna Iago eg....Lika gammal som Bojan vill jag minnas. Han var med i det spanska U17-lag som vann Em för två år sen där Bojan avgjorde finalen. En av den turneringes bästa yttermittfältare/anfallare. Han kan spela på bägge kanterna med sin känsliga vänsterfot. Senaste säsongen så skruvade han in 5-6 hörnor direkt i mål. En spelare för framtiden.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-08-12 15:52
Vem är denna Iago egentligen. Position, ålder osv.?

Nån som vet? Jag orkar inte googla upp killen;-)
Barcelona Culés
2008-08-12 15:51
Ämne: Culés

Kolla in v....
Silva eller i värstafall arshavin skulle inte skada att ha i truppen.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-08-12 15:50

Egentligen så bryr jag mig inte om Silva kommer eller inte, bara att nån kommer överhuvudtaget. Silva, Arshavin, Thiago Neves eller vem det nu blir, bara att nån kommer på vänster platsen då är jag nöjd
Barcelona Rambla
2008-08-12 15:50
Hyder:

Det är korrekt uppfattat. Barcelona krävde en klausul som ger dem rätt att köpa tillbaka Crosas för €2m. Väljer man att låta bli att utnyttja den så kommer de få 25% av transfersumman den dag Celtic säljer honom. Det samma gäller åt andra hållet. Köper Barcelona tillbaka honom och sen en dag säljer honom så får Celtic 25% av den transfersumman, om jag fattat det rätt.

Iago vill inte alls lämna utan det är Luís Enrique som inte har Iago i sina planer denna säsong för Barcelona Atlètic. Han är tydligen inte nöjd med Iagos attityd, hur man nu ska tolka det. Självklart ser då Iago sig efter andra alternativ för han har säkert ingen lust att spela i Juvenil A ännu en säsong, vilket jag kan förstå.

Detta är riktigt dåligt enligt mig. En större talang än Iago Falqué får man leta efter. Han har en grym vänsterfot med sagolik precision och är just en sån spelartyp vi saknar i dagens Barça. Varför inte jobba på hans attityd istället för att bara ge upp? Där har vi vår egen David Silva om han fått utvecklats på rätt sätt.
Barcelona Culés
2008-08-12 15:49
Silva lämnar besked imorgon om han lämnar Valencia eller ej. Med tanken på att Valencia behöver pengar så 70% chans att dom kommer att sälja Silva.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-08-12 15:42
Culés

Kolla in vilka spelare vi har i truppen...När du gör det så ber jag dig räkna upp vilka spelare som kan spela till vänster på anfallet. När du gör det tänk då på att vi har Ligan, Cupen och Chmapions Legue att spela om. Sen tänk över lite på det här: Hleb och Iniesta skadade. Vem ska då spela på den positon? Vilka har vi på bänken? Vem klarar av rollen bäst?

Gör du allt jag säger så kommer du fram till att vi saknar en spelare till, som vi måste värva snart och få igång honom i laget....
Barcelona Barca 4 ever
2008-08-12 15:38
Är det 25 milj euro Barca planerar eller redan har lagt på Silva??
Barcelona Hyder
2008-08-12 15:36
Därför borde man värva en spelare som Silva eller Arshavin och inte en galactico som C.Ronaldo. Inte för att det direkt är på tapeten heller.
Barcelona Culés
2008-08-12 15:34
Ämne: Cristocea

Jag på....
Helb kan väl spela på vänster anfallspositionen!!!
Barcelona Hyder
2008-08-12 15:33
Måste bara se så jag har förstått det här rätt. Crosas ägs helt av Celtic nu. Vill Barça köpa tillbaka honom har man en klausul som säger att om man betalar 2milj euro säsongen 09/10 kan man göra det. Annars om Celtic säljer vidare honom så får Barça 25% av transfersumman. Eller har jag missförstått något? För jag känner mig lite oroad. Jag gillar Crosas och hans spelstil och hade hoppats på en utlåning. Förstår att det inte finns någon plats för honom i dagens trupp också.

Man blir ju lite oroad när man spelare som Crosas drar från klubben och när spelare som Iago vill lämna. Thiago är dock en spelare jag hoppas på väldigt mycket. Intressant spelstil.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-08-12 15:30
Cristocea

Jag påstår inte att han är dåligt eller att han inte är en talang. Men alla pratar om Gai hit och ditt men vi saknar en spelare inför den här säs. Alla dagdrömmer om dagen då Gai gör debut för A-laget och det kan dröja ett eller två säs. till. Så alla ni som pratar om Gai, tänk på att vi fortfarande saknar en man på vänster anfallsposition och det är fan i mig inte Gai.....
Barcelona Cristocea
2008-08-12 15:24
Han har dock debuterat för Israels landslag, alltid nånting.
Barcelona Barca 4 ever
2008-08-12 15:24
Jag skulle också fördra silva trots att valencias ägare nu gått ut och sagt att både silva och villa kommer spela för valencia även nästa säsong.

Men man ska inte heller glömma bort att Ronaldo faktiskt har mognat väldigt mycket sedan sin första säsong i Man U.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-08-12 15:22

Gai är oprövad i A-laget så som Messi en gång i tiden va. Dagen jag ser Gai i A-laget göra samma saker som Messi gjorde i sin debut, då kan jag börja prata om Gai. Just nu är han bara en Messi wanabe
Barcelona Cristocea
2008-08-12 15:17
Gai es el nuevo Messi, med andra ord besitter han en större talang än C.Ronaldo.
Barcelona OkkaPokka1
2008-08-12 15:15
Jag skulle föredra.. Silva eller Silva. Han är nästan ett måste för våran trupp.
Villarreal SkilledFíll | Messi #10
2008-08-12 15:12
Skit samma, alla vet all CR är en bra spelare men vi behöver honom inte i Barca. Så enkelt är det. Silva eller ingen!
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-08-12 15:08

Gai hittan Gai dittan....Än så länge så spelar han inte i A-laget
Barcelona Dizzy
2008-08-12 15:04
Nej tack till C.ronaldo vi har Gai som kommer bli mycket bättre!
Barcelona Culés
2008-08-12 15:03
Rolig film på C Ronaldo när han filmer..hehe

*Länk
Barcelona OkkaPokka1
2008-08-12 15:01
Rambla//

Aa ja glömde de där när han helt upgivet vinkar mot domaren som en idiot. Ronaldo är pinsam ibland, Men man får inte heller glömma att han är en av världens bästa spelare också. Men mogen är han knappast.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-08-12 14:49
OkkaPokka1

Jag vet inte om du följer EPM men om du gemför CR nu och CR för 2-3 säs. sedan så ser du att killen har mognat. Hans spelstill är mer vuxet och han har lämnat den barnsliga sidan hemma. MEN det finns dagar som han fortfarande filmer, men nu är det väldigt få. Så CR ska få lite creed för sin mognad. Men jag gillar honom fortfarande inte...
Barcelona Rambla
2008-08-12 14:46
Ämne: Det jag verkligen in....
Han är bra när han verkligen lyckas. Fast så fort någon är nära att ta bollen ifrån honom och han märker det, så försöker han alltid skaffa sig en fördel genom att simulera att någon varit oschysst mot honom, och då lägger han sig oftast ner och slår ut med armarna.
Barcelona OkkaPokka1
2008-08-12 14:43
Det jag verkligen inte gillar med C.Ronaldo är att så fort någon petar på honom så lägger han sig ner och lipar. Eller om man råkar förstöra hans fina frisyr lite så går han i gråt.
Barcelona Rambla
2008-08-12 14:42
DaniAlves:

Om du nu ska delge oss information så kan du väl åtminstone hålla dig till vad som verkligen står i artikeln. Det står inte att Ronaldo hellre vill Barcelona. Det påstås att Ferguson hellre släpper honom till Barcelona för halva priset än låter honom gå til Madrid, men Ronaldo hade bara ögon för Madrid. Inte som du skrev att Ronaldo vill till Barcelona. Rätt ska vara rätt. Sen är det som vanligt väldigt tveksamt när det kommer till sanningshalten i det som Marca skriver i ämnet C Ronaldo.

Personligen så hoppas jag fortfarande att han går till Madrid. Det kommer bara bli bättre för Barcelona när han spelar där.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-08-12 14:25
Ärligt talat så skulle alla här inne vilja se C. Ronaldo i Barca tröjan. En grej är att inte gilla honom som person men att påstå att han inte platsar i Barca är nog för mycket. C.Ronaldo kommer säkert att vinna Ballon D´Our, och guld skon för den delen, men ändå påstår ni att han ej platsar hos oss. Ähh Lägg bara av.

Jag gillar inte Ronaldos personlighet och jag tror att han skulle fucka stämningen i Barca lite grann, men annars så platsar han lätt i truppen ingen snack om saken snälla
Barcelona OkkaPokka1
2008-08-12 14:25
Ronaldo är en diva som skulle sänka lagmoralen. Han är inte välkommen i Blaugrana om ni frågar mig. Och vi behöver inga galactiocos värvningar. Sen har vi redan världens bästa spelare i Leo Messi.
Barcelona A.Gaudi
2008-08-12 14:21
C Ronaldo är SJUKT bra.. alla som säger någonting annat är blinda cules som är sura för att real var ute efter honom. han gjorde nästan 50 mål på en säsong, och då inte ens som ren anfallare.

dock så har vi ju redan messi på hans position. han kanske skulle kunna spela på vänsterkanten, som ni säger, jag är inte tillräckligt påläst för att säga huruvida han passar som vänsterytter.
Annons: