/spanien/barcelona/forum/21665.aspx/spanien/barcelona/forum/21665.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Caio
2008-04-20 23:00
Shi//
Lägg av. Jag skulle inte vilja se Valencia åka ner.
Valencia hör toppen även om det går illa för dem just nu. Det vore skamm om de åker ut. De gör dem inte, ska du se.
Barcelona OkkaPokka1
2008-04-20 22:58
Ska nog finnas ganska många ångerfulla nissar i Valencias ledning. Att dom kickar Sanchez Florez när dom har en tredje plats i ligan, 4 p från en första plats, Kvar i både CL och CdR och ändå ett rätt hyfsat spel på plan.

Mardrömmen började när Koeman komm. Och de var ett rent fiasko av Los Chés ledning att anställa holländaren. Och om han fått sparken under säsongen hade de bara bevisat att de hela var en fiaskovärvning.
Barcelona Gaucho_10
2008-04-20 22:58
Silva, Miguel, Villa tack = )
Real Madrid Shi
2008-04-20 22:57
Skulle vara intressant att se Valencia åka ur, Silva, Villa, joaquin, Albiol mfl. up for grabs!
Barcelona Rambla
2008-04-20 22:56
Ämne: Shi

Klart man är ....
Vi har ju Depor borta i nästa omgång. Det blir tufft för de är i grym form nu. Har svårt att se hur vi ska få poäng med oss där ifrån speciellt med tanke på vilken kraftmätning det lär bli på onsdag mot Man U.
Barcelona Ronaldiinho
2008-04-20 22:56
Vi har 5 jobbiga matcher irad nu.

Hemmaplan mot Man U / 23e
Bortaplan mot Deportivo / 26e
Bortaplan mot Man U / 29e
Hemmaplan mot Valencia / 4e
El Clasico Den 7e!

alla dessa matcher spelas inom loppet av 2 veckor.
Barcelona A.Gaudi
2008-04-20 22:54
Shi

Klart man är bitter när en favoritlag viker ner sig en hel säsong, sånt gör ont. sen har Real verkligen förtjänat ligan, men det faktum att de har förtjänat den förtäljer också att det vart ett dåligt år, för de flesta lagen.

jag har haft 2 ljusglimter i år. Getafes form kurva under Laudrup och Chippen i depor. fint att han äntligen blir uppskattad.

Thank you come again
Barcelona Rambla
2008-04-20 22:53
Athletic springer ju sönder Valencia. Snacka om tunga ben. Blev det månne för mycket festande efter finalvinsten i onsdags? Jag tror nästan att Koeman kan åka hem till Holland direkt från Bilbao i kväll. Aldrig att han överlever detta.

Barça, lägg bud på David Silva redan i morgon.
Barcelona barca__elve
2008-04-20 22:51
vad är det Eto'o har sagt som jag har missat???
Barcelona Gaucho_10
2008-04-20 22:50
Vad fan är det som händer, 5-1 till atletic, fyfan alltså
Barcelona Ronaldiinho
2008-04-20 22:50
Valencia förlorar 5-1, skam!
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2008-04-20 22:48
Gaucho_10

Håller med där, vist är det tråkit, men o andra sida så bör det skicka klara signaler till resten av lagen att allt är möjligt i fotboll.
Barcelona Barçaa - Mas Que Un Club
2008-04-20 22:47
Det verkar som att Rijkaard och Koeman får boka samma flyg hem tillbaka till Holland i sommar
Barcelona Criff
2008-04-20 22:45
Jag tycker Eto har rätt att säga vad han tycker, jag tror nog han vet mer än oss vad som försigår i klubben och om dessa herrar som Laporta och resten endast tänker på pengar och sitt 4-3-3 system så är det väl naturligt att dra sig därifrån?
Jag menar det krävs inget proffs att se att spelet inte fungerar, om då inte dem ansvariga gör sitt jobb, varför ska då en spelare med högre ambitioner stanna kvar? Det är inte så att Eto har mycket att säga till om hur coacherna ska göra.

Tycker mer man ska ta det som att han ger en känga till ledningen att fixa det eller så förlorar ni mig.

Bra Eto!

barcadinho,
Slippa jippo turnen och så ledningen får ett uppvaknande och bilden har jag där för det var sist denna säsongen jag mådde bra :)
Barcelona Gaucho_10
2008-04-20 22:45
Shit, hur kan valencia och zaragoza vara aktuella för segundan.....går inte.....

Undrar om någon anställer koeman efter att han har fått sparken :P
Barcelona Caio
2008-04-20 22:44
Nämen trea i tabellen...; Lugna ner oss lite...
Vi tappar inte den andra platsen i ligan.
Barcelona barcadinho
2008-04-20 22:40
Och varför ska man ta nån chans med en kval?
Vem vet. Vi kommer kanske få ett lag från Kroatien eller Ukranien som kan föra oss till helvete, eftersom vi är inte riktigt förbredda än till säsongen.
Det kan hända en "punktering"
Barcelona Tompa
2008-04-20 22:38
OkkaPokka1:
Bra skrivet! Blir det en jäkla Asienturné i sommmar igen (ursäkta språket) efter den här usla säsongen är mitt förtroende för Laporta kört i botten, totalt.
Barcelona barcadinho
2008-04-20 22:35
Jag tror att EM kommer att förstora planeringen.
Vi har en del som kommer att vara med, inte minst i spanska landslaget.
Det kan bli en kort visit eller sånt eller förberddelser till säsongen i USA eller vart de än väljer. Det är många lag som gör sådana resor.
Det är inte alls ovanligt att köra en vecka/två nån annan stans långt ifrån den lokala pressen och stressen.
Barcelona Tompa
2008-04-20 22:35
Vilken skräpsäsong. 11 poäng efter marängerna nu - El Clasico på bortaplan kvar...

Jag har inte järnkoll på alla 20 lagens formkurva vad gäller poängskörd i La Liga men sett till de senaste 8-9 omgångarna måste Barca tillhöra de sämre. Tragiskt och se hur förvivlat inneffektiva vi är. Nu väntar semifinal i C.L mot Manchester United. Visst kan man hoppas på "under" men jag har väldigt svårt och se hur vi ska kunna rubba M.U. Vi klarar ju knappt att göra mål längre...
Barcelona FCB-messi
2008-04-20 22:31
OkkaPokka1
Håller med till 100 procent.
Barcelona OkkaPokka1
2008-04-20 22:29
Om de blir någon PR-turné till sommaren så vill man ge en örfil till Laporta. Gillade han inställning och idéer förrut men om de blir nå j**la turnéer igen så har han tappat all kunskap om fotboll och sportlighet och istället blivit någon ekonomisk narkoman. Och jag har då tappat en hand full med Laporta respekt.
Barcelona barcadinho
2008-04-20 22:28
Samu uttalande är jobbigt, men förvånar mig inte.
Det har vi hört från andra egoistiska stjärnor i barca och från andra klubbar (Alves, Drogba).
Man är bitter när det går dåligt.
Jag är också trött på Etoós uppträdande på matcherna. Klappar folk på axlarna, kramar domarna, pussar tjejer i publiken och lånar ut deras kamera, gnäller och gestikulerar hit och dit. Uppträd som en proffs och inte som en clown, snälla du.
Lukas.RP
2008-04-20 22:25
Man slår på TV:n, och så, 3-0 till Bilbao. Tja! "Los Ché" är rena Titanic, godnatt.
Barcelona FCB-messi
2008-04-20 22:25
barcadinho
Jag har för mig att jag läste någonstans att de gör de. Sen om de inte gör de så är de väldigt dåligt beslut. För att vi behöver en riktig försäsong inte bara spela en masa jippomatcher.
Barcelona Rambla
2008-04-20 22:23
Det är inte snack om någon resa till Asien. Årets PR-turné lär bära av till Mexiko och USA
Barcelona barcadinho
2008-04-20 22:17
Ämne: barcadinho
som de f....
FCB-messi/
Jaha, ni jublar för tredje placeringen för att man ska slippa resan till Asien.
Är ni så säkra på det ? att ledningen ändrar sådana eventuella planeringar för ett dubbelmöte som sker mycket senare. Det tror jag inte.
Barcelona OkkaPokka1
2008-04-20 22:17
Ämne: Herregud, Valencia ä....Ja. Hela La Liga får nog underkänt i år. Medioker underhållning och väldigt ofta långsam fotboll som inte är spanien signum direkt.

Real Madrid,Barcelona,Sevilla,Valencia. Alla lag gör mer eller mindre än dålig säsong (Trots Reals ligaguld,Barcas CL-Semi,Valencia CdR-Seger.)

Så jag vill se en skärpning på alla lag tills nästa säsong.Så att man äntligen i alla fall kan ha en aning om hur matchen kommer sluta. Sen hoppas jag på en tredjeplats så de inte blir nå jobbiga showresor i Asien igen.

Igår är ju ett exempel, Vem hade trot att Almeria skulle krossa Sevilla med 4-1 på Ramon Sanchez Pinjuan? Inte många. Almeria i alla ära men inte ens dom är så bra.
De enda positiva med årets La Liga är väl att bottenlag kan prestera. Almeria,Racing,Getafe. Gör kanonsäsoger.
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2008-04-20 22:13
Hajen 'din pajas du har vunnit ett spärr/fiant.
Barcelona Caio
2008-04-20 22:13
Tråkigt. Men jag tror att Valencia kommer att klara sig. Men Koeman, han får nog kicken, skulle jag tro, i sällskap med vår Rijkaard.
Annons: