/spanien/barcelona/forum/21659.aspx/spanien/barcelona/forum/21659.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona En_Gång_Barca_Alltid_Barca
2008-02-03 22:43
är det returmöten i kvartsfinalerna (afrikanska mäster skapen)
Lukas.RP
2008-02-03 22:41
Ämne: Ämne: Jag har....
Jag pratar om Xavi, vem annars?
Barcelona OkkaPokka1
2008-02-03 22:39
Håller med dej Lukas.RP ;)
Barcelona Barçaa - Mas Que Un Club
2008-02-03 22:38
Ämne: Jag har alltid gjort....
Lukas.RP
Vem snackar du om`?
Barcelona el Flaco
2008-02-03 22:36
Xavi verkar gilla avgöra för Barcelona när krisen stundar. För 10 år sen räddade han Van Gaal och laget med matchens enda mål i en bortamatch mot Valladolid och efter den matchen raddade laget upp seger efter seger och vann till slut ligan. Utan tvekan en av mina absoluta favoriter i laget.
Barcelona Nemo - Gudjohnsen
2008-02-03 22:30
Puyol är borta en månad.

Vi ska hylla Thuram idag, han var grym! Vad har hänt med Abidal? Efter en fin höstsäsong verkar han helt vilse.

Det där målet ikväll var det skönaste målet på väldigt länge. Tack Xavi!
Lukas.RP
2008-02-03 22:30
Jag har alltid gjort, gör och kommer alltid älska denna kille för vad han än gör. Nåja, om han går till Real vet jag inte om mina känslor för honom bevaras, men ja.

Det roliga är att Deco, Guddy, Eto'o med flera hade bränt den chansen Xav fick. Det är jag helt säker på.
Barcelona Ghazza
2008-02-03 22:29
Ämne: Fan vad gött det var....
Puyol är borta en månad.
Barcelona Störst, bäst, Barca
2008-02-03 22:28
Fan vad gött det var med seger idag!
Sjukt viktigt alltså! Trots rätt så risigt spel (förståeligt som det regnade!) tycker jag ändå vi var värda segern idag. Dessutom såg Ronaldinho grymt taggad ut och han tog också en hel del viktiga löpningar som öppnade upp. Så det lilla Ronnie gjorde tyckte jag han gjorde bra.

Valdes
Zambrotta-Puyol?-Milito-Abidal
Xavi-Marquez-Iniesta
Messi-Henry-Ronnie

Så tycker jag vi ska spela mot Sevilla. Vart var Puyol idag? skadad? avstängd?
Barcelona OkkaPokka1
2008-02-03 22:25
Lukas.RP

hehe, jag är fortfarande helt otroligt överlycklig. älskar verkligen Xavier Hernandéz just nu=)
Barcelona OkkaPokka1
2008-02-03 22:21
Ghazza

kan ju hända att kamerun åker ut i morgon.
Lukas.RP
2008-02-03 22:21
Så äckligt viktig vinst idag. Satt länge och suckade för mig själv i soffan. "Det var då j*vlar vad lång tid det ska göra ont på varje Osasuna-spelare".

Riktig grisfotboll av bortalaget, och vi kunde inte mycket göra på den vattenfyllda gräsmattan. Vi kom aldrig igång i andra kändes det som, men herregud vad jag skrek vid 1-0. Min näve är i princip fortfarande knuten, så viktigt var detta.

Nu är vi sex poäng efter marängerna och ALLT är möjligt.

Visca el Barça y Xavi Hernandez! :D
Barcelona Visca EL Barca
2008-02-03 22:15
härlig vinst idag blev så jävla glad hoppas det blir liga guldet detta året :D
Barcelona FCB10
2008-02-03 22:08
Här har ni målet av Xavi på ljud ^^
Barcelona kevina
2008-02-03 22:05
yes. 1-0 il Efen.yes..
Barcelona Ghazza
2008-02-03 22:02
*Suck* där kom 1-0 till Elfenben... Keita.
Barcelona Barcelona#7
2008-02-03 22:02
Dani Alves kommer inte vara med den 9 Februari..

Han är avstängd så det blir lite lättare för Ronaldinho/Henry att gå förbi på den kanten
Barcelona Edwin
2008-02-03 22:01
Ämne: Oj, hade missat att ....
Absolut. Vi håller tummarna. Framförallt måndagens match. Barca kommer att behöva tillbaka sina nyckelspelare framöver då det kommer att bli svårare.
Barcelona Ghazza
2008-02-03 22:00
Foadinho_2pac,

Mjo, antagligen bara du.
Barcelona kevina
2008-02-03 21:59
framöver när ingen av anfallarna är skadade och när Eto är tillbaks, det kommer att bli svårare med byte. för vi har messi, Ronnie och henry som spela galet bra och så har vi ynglingarna som också måste spela för att kunna ha koll på saker.. tufft för Rijkaard
Barcelona Foadinho_2pac
Är det bara jag som gillar Espanyol trots att de är våra rivaler.

De ligger trea det är imponerande men Tamudo långtidsskadad de kan snabbt sjunka ner i tabellen.
Barcelona r.Hyder
Guddy hade lätt kunnat göra en hel del nytta i dagens match. Han är den ända som skulle komma in med lite annan typ av spelstil. Visst man kan plocka in Sylvinho och ta ut Abidal. Men att Rijkaard tar ut Messí är inget fel. Han var bra i första, sämre i andra. Namnet på spelaren spelar ingen roll. Deco ut, Xavi in. Liknande spelstil men om det är Xavis dag (vilket det var) så kan han genom sin individuella skicklighet spela en avgörande roll. Gio in, Henry ut. Skadekänningar på Titi en pigg Gio kommer in som spelade ute till vänster vilket gör att han nästan blir tvungen att vara odivig och passa bollen då hans vänsterfot oftast bara tillåter honom till det. Målets förspel handlar om Xavis långa boll mot Gio som tar ner och lättar bollen fint över sin försvarare, Xavi snappar upp Iniestas retur och det är mål. 2 avbytare som spelar en stor roll till målet.

Mister hade ju kunnat ta ut Marquez eller Thuram också men det gjorde han inte. Kanske för att han inte tyckte Decos insats var tillräcklig eller något annat. Men med facit i hand bör man inte vara så hård mot Mister. Jag tyckte det var lite konstiga byten också till en början. Men som sagt, vi vet alla hur det slutade :D
Barcelona OkkaPokka1
2008-02-03 21:58
Nästa match nu Sevilla. Skulle gärna se Ronaldinho från start då. Sen Messi och Henry. Tycker de räcker med Bojan nu ett tag, inget illa mot Bojan, men en 17-åring ska inte starta varje match. Är varken bra för Barca eller Bojan.

Man ska också se upp med L.Fabiano
Barcelona Ghazza
2008-02-03 21:57
Oj, hade missat att Elfenbenskusten spelar nu. 0-0 mot Guinea efter 25 min. Viktig match då Yaya skulle betyda jättemycket mot Sevilla.
Real Madrid ¡ Real Madrid ahora y para siempre !
2008-02-03 21:55
Ämne: svårt för Frank oxå ....
Ruud kanske är tillbaka redan nästa helg.
Barcelona Foadinho_2pac
2008-02-03 21:53
Grattis Ronnie!
Barcelona Barçaa - Mas Que Un Club
2008-02-03 21:51
Idag gjorde Ronaldinho sin 200 match för FC Barcelona synd att han inte fick fira det med ett mål
Barcelona kevina
2008-02-03 21:51
hahaha här på sf har Barlona nog en v dem konstigaste fans... precis när Rijkaard hade gjort byte, så skrev många(jag inklusiv tyvärr) hur korkade han kan vara och hur sura och deprimerande matchen är MEN precis efter målet, (Resten kan figrera ut) nojda var dem EFTER målet...
Barcelona -ViscaElBarca!-
2008-02-03 21:46
Sevilla nu nästa ligamatch! ja hoppas på att ronaldinho finns då på vänsterkanten.
Barcelona Ghazza
2008-02-03 21:44
Ämne: Haha, kolla firandet....
Helt underbara bilder.

Kan detta vara det som vi behöver, något som har saknats så länge? Jag tror att en enorm tyngd lättades från spelarnas axlar just då. Nu vet vi att det är möjligt att faktiskt ta poäng när det ser som mörkast ut.
Annons: