/spanien/barcelona/forum/21654.aspx/spanien/barcelona/forum/21654.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kataloniens stolhet
2008-04-23 23:50
Ämne: Är det bara jag som ....
Det vänder ju varje vid varje ny gren i utslagsfasen, är väl rättvist så?
Barcelona L!VOZ
2008-04-23 23:49
Glenn "Fi*ta" Hysén citat, talesätt.
kolla länken
Spanien No_Name
2008-04-23 23:48
Ämne: No_name

Att spela....Akram
För det första så är jag ingen Unitedsupporter vart du nu fick det ifrån? United åkte ner för att få ett bra resultat och det fick dem... Tråkigt JA men en taktisk triumf oavsett vad du tycker.

Svar på din fråga angående att Getafe kanske är bättre än Man Utd

Har du sett dem spela under säsongen så vet du svaret på det själv förmodligen, inget ont om Getafe i övrigt dem har gjort en bra säsong.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-23 23:47
Är det bara jag som stör mig på att de som spelar på tisdagen får 7(!) vilodagar jämfört med de som spelar på onsdagen som får 5(!) vilodagar bara, RIKTIGT irriterande!
2008-04-23 23:46
Ämne: kubala // Senast ni ....Krossat=målvaktstabbe? Får inte ihop den ekvationen.

Nåja, Barca var i en riktig formsvacka under den perioden, och spelet var inte särskilt bra, det får man erkänna.
Spanien BlaZze
2008-04-23 23:46
Jo krossat var kanske att ta i men hur som helst så slog vi er och kunde gå på resultat på Anfield
Barcelona Störst, bäst, Barca
2008-04-23 23:44
BlaZze

Krossat? 1-2 va?
Spanien BlaZze
2008-04-23 23:42
kubala // Senast ni spelade på Anfield hade vi krossat er på Nou Camp och vi spelade på resultatet så det var kanske därför ni vann? Det blir för det andra inte samma sak nu för er på OT och jag tror ni kommer få det otroligt tufft att ta er till final men hoppas kan man ju iaf. Lycka till i vilket fall som helst.
Barcelona L!VOZ
2008-04-23 23:41
Om jag skulle någon gång träffa Glenn "Fi*ta" Hysén på stan, då ska jag ge honnom en höger o sen efter det en vänster!!!
2008-04-23 23:40
Ämne: Kataloniens stolthet....
Aha, kunde nästan ana det. Trots att jag naturligtvis älskar Glenn, eftersom jag är IFK:are och Göteborgare, tycker jag att han börjar han tappa greppet. Där märks det mycket väl var hans sympatier i fotbollseuropa ligger.

Dock blev jag förvånad över att Bosse Pettersson säger en sådan sak. Han brukar oftast ha de mest vettiga analyserna i halvtid/efter matcherna.
Ja sam Aca
2008-04-23 23:38
Passa dig. /red
Barcelona Rambla
2008-04-23 23:36
Det skulle inte förvåna mig om en taggad Thierry Henry sänker United på Old Trafford. Jag ska hålla kvar vid den tanken tills på tisdag. :)
Barcelona Jay-z
2008-04-23 23:36
Akram //

Håller med dig United va dåligt ikväll. Det bevisar hur mycket fotbolllen har gått ner i kvalite. För om jag ska va ärlig så är det inte många lag som spelar mycke bättte än United just nu.
Barcelona R_10_ME
2008-04-23 23:35
om man ser på det hela så spelade barca mycket bra hoppas bara att man lyckas på bortaplan.

vi kommer att få se ett taggad united inför returen men det som är bra att puyol kommer att spela så hoppet finns..
en sak jag glömde säga Zambrotta var jävligt bra ikväll

visca el barca
Barcelona Rambla
2008-04-23 23:33
Akram:

Oavsett om Barça är i form eller inte så är det oerhört svårt att ta sig igenom ett kompakt United-försvar. Du såg det själv hur tydligt som helst, de var 9 man bakom bollen under hela matchen. Det var trång, grötigt och väldigt få ytor. Då blir det oftast att den där sista passningen eller skarven hamnar på en motstånartå eller en fot som skyfflar iväg bollen. Trots det så hade Barça några underbara kombinationer där man zig-zagade sig igenom ett kompakt försvar. Med lite mer flyt och bättre timing så hade de satt någon boll.
Barcelona Dizzy
2008-04-23 23:33
Kimmpa_fcb

Håller med dig Zambrotta har varit riktig grym i dom här sista matcherna. Men nu när han kommer lämna i sommar är det Dani Alves som gäller:D

Visca Barca! Vi kommer ta United eller kanske Handbolls försvaret?
Real Madrid Akram
2008-04-23 23:32
Von Schneider

1-1 på bortaplan är väl ett jävligt bra resultat för Grant. Han planerade väl det. Nu för tiden kan man tydligen kalla vad fan som helst för taktik.
Barcelona Kapten11
2008-04-23 23:31
Det kanske är "en taktisk triumf", att spela ett lågt försvarsspel, men jag tror knappast att Ferguson hade som plan att spelarna inte skulle klara av att slå passningar på 5 meter. United var usla ikväll, åtminstone med boll.
Barcelona Rambla
2008-04-23 23:31
Alla hyllar Benitez för att han är så taktisk. Hur taktiskt är det när man han en hörna vid exakt matchminut 93, slår in den i boxen, Torres har ett jätteläge men Cech räddar och bollen går ut till inkast för Liverpool. Trots det så ger man bort en friskpark och låter Chelsea flytta upp hela laget, fixa till ett inkast som går ner till hörnflaggan. Kalou tillåts vända runt trots två man i ryggen och slå in bollen i straffområdet på måfå. Resten är i historia?

Om man nu är ett taktiskt geni, bör man då inte se till att slå en kort hörna i 93:e min och hålla i bollen tills domaren blåser av matchen? Upplys mig gärna.
Real Madrid Akram
2008-04-23 23:30
Kataloniens stolthet

Nej, det var den största nollan av de alla. Glenn Hysén. Och den andra gubben heter väl Bosse eller något.

Barcelona Kimmpa_fcb
2008-04-23 23:29
En riktigt bra match av Zambrotta faktiskt, riktigt synd att vi inte har fått se mera sånna här matcher av honom.
von Schneider
Akram,
Det hela handlar om att planera ett spel som ska leda till ett bra utgångsläge inför returen. Grant lyckades inte med det men det gjorde Sir Alex.
Man Utd låg hela tiden rätt i positionerna och Barcelona skapade egentligen ingen jättemålchans med undtanget Eto'o möjligen. Faktum är ju att United var det lag som var närmast segern, tyvärr.
Real Madrid Akram
Rambla

Låt gå för din teori. Ferguson ville spela mer offensivt men kunde inte för Barcelona var för bra. Det kan jag köpa. Stör mig dock fortfarande att Man U fansen ser det som en taktisk seger. Jag vägrar tycka det.

Att sen Barcelona inte lyckades med den absolut sista passningen eller att skotten var lite felriktade hör till formen och självförtroendet. Undrar hur Ferguson hade spelat om Barcelona var i form, frågan är till de som tycker att det var en taktisk seger, att det var meningen för Man U att spela på det sättet.
2008-04-23 23:26
Ämne: En fråga. Är man ett....
Nu såg jag matchen på OnDemand på nätet med norska kommentatorer, men det verkar som om du beskriver den vanliga Premier League-sjukan hos svenska kommentatorer. Gissar på att det var Stuart Baxter som drog till med den kommentaren?

Och hur underbart var det inte att se Zambrotta göra en bra match i blaugrana, kanske den första sen han köptes?
Real Madrid Akram
2008-04-23 23:26
Nej, det var ren och skär tur. Hade Barcelona haft en någorlunda bättre formkurva, något bättre självförtroende så hade matchen varit över efter en kvart. Så överlägset var Barcelona ikväll.

Tragiskt nog för fotbollen må jag säga.

USCH. Nej, nu går jag till mitt eget forum. Jag är inte glad. av samtliga lag i semifinalen är ett formsvagt Barcelona det bästa. CL handlar inte längre om Europas bästa lag. Det handlar tydligen om taktiska triumfer.

Jag gillade Chelseas taktiska triumf igår. Klockrent att Riise satte den i eget nät. Grant måste ha filat på just såna matchsituationer innan.

Precis som Chelseas mål var ren och skär tur var Man Us nolla i baken lika mycket tur.
Barcelona Rambla
2008-04-23 23:25
Ämne: Akram,
Det var ju e....
Jag påstår motsatsen. Nu lyckades de hålla undan utan att släppa in ett mål. Mycket beronde på dåliga avslut, fel timing av Barcelona många gånger och en hel del otur. Knappast en taktisk triumf.
Barcelona Ghazza
2008-04-23 23:24
Akram,

Det är väl därför vi har en förkärlek till La Liga.
Barcelona Rambla
2008-04-23 23:24
Akram:

Vet du vad. Jag är övertygad om att Ferguson inte hade tänkt sig att spela så tillbakadraget innan matchen. Tror du att han hade startat med Tevez då? Knappast. Utan i hans matchplan så ingick ett mycket större bollinnehav för United, det var vad han hade hoppats på. Han räknade inte med att bli så tillbakapresseade som de faktiskt blev.
Barcelona Jay-z
2008-04-23 23:23
Rambla //

Du glömde också att säga att Barcelonas försvar suger just nu. Fan det har ingen understöd, exempel när carrick kom fri alla stog och kolla på.
von Schneider
2008-04-23 23:21
Akram,
Det var ju en taktisk triumf av Man Utd? ...
Annons: